Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | BH Prisma 7.1

BH Prisma 7.1

Κόντρα στην κρίση

Με περισσότερα από 100 χρόνια ιστορίας και συμμετοχή σε δεκάδες μεγάλους Γύρους και κλασικές, η ΒΗ είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ποδηλάτου στην Ευρώπη.

Από τον Γρηγόρη Σιμιτζή, φωτό: MBike

Είναι η μεγαλύτερη και παλαιότερη κατασκευάστρια ποδηλάτων στην Ισπανία – και οι Ισπανοί ξέρουν από ποδήλατο – και με διεθνή αναγνώριση στην παγκόσμια αγορά. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα, η ΒΗ γίνεται περισσότερο εξωστρεφής (ως τώρα  αρκούνταν στην ασφάλεια της ιστορίας της) – και κάνει συνεχείς «επιθέσεις» τόσο σε ποδήλατα δρόμου όσο και σε ΜΤΒ. Το Prisma είναι το δεύτερο από μια σειρά μοντέλων που έχουμε προγραμματίσει να δοκιμάσουμε για το 2013 και οι εντυπώσεις που μας άφησε ήταν ανάλογες με την ιστορία της εταιρείας.

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Με την κατασκευαστική και αγωνιστική ιστορία της BH να ξεπερνά τα 100 χρόνια, τα αδέρφια Domingo, Juan και Cosme Belstegui-Hermanos (BH) ξεκίνησαν αρχικά στη χώρα των Βάσκων ως κατασκευαστές όπλων. Πολύ νωρίς όμως, επικράτησαν τα φιλειρηνικά τους αισθήματα, οπότε επιχειρώντας μια στροφή 180 μοιρών αποφάσισαν να ασχοληθούν με την κατασκευή ποδηλάτων – τα οποία στην πορεία αποδείχθηκαν και αυτά ένα είδος «όπλου»… Σε σύντομο χρονικό διάστημα επικεντρώθηκαν στην αγωνιστική ποδηλασία και τις ανάγκες που έχει ένας αθλητής, συνειδητοποιώντας αμέσως πως ένα ελαφρύ και ευκίνητο ποδήλατο είναι ό,τι χρειάζεται ένας αγωνιζόμενος αναβάτης για να πάει γρήγορα. Έτσι, βασικοί στόχοι τους έγιναν τα χαμηλά βάρη και ταυτόχρονα η ευκινησία των ποδηλάτων… Οι συγκεκριμένοι στόχοι, που τέθηκαν από πολύ νωρίς, δεν άργησαν να πραγματοποιηθούν, με σπουδαίες εμφανίσεις της BH σε κορυφαίες διοργανώσεις από την εποχή της ίδρυσής της έως σήμερα. Από τη μία μεριά υπήρξε το πρώτο παγκοσμίως monocoque πλαίσιο δρόμου κάτω των 800 γραμμαρίων, και από την άλλη οι νίκες των ποδηλάτων της BH σε κορυφαίες αγωνιστικές διοργανώσεις του αθλήματος, όπως για παράδειγμα η νίκη του πρώτου Γύρου Ισπανίας το 1935 –που έκτοτε τον έχει κερδίσει ακόμα έξι φορές–, καθώς και η μεγάλη τιμή να ντυθεί στα κίτρινα το 2009 για οκτώ συνεχόμενες μέρες στον Γύρο Γαλλίας.

Χωρίς να ξεχνά λοιπόν τη μεγάλη ιστορία της, η BH συνεχίζει να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες εταιρείες του αθλήματος με τις συνεχείς καινοτομίες και το υψηλό επίπεδο ποιότητας των ποδηλάτων της, γράφοντας ιστορία και για τα επόμενα χρόνια. Το 2013 θα είναι μια σημαντική χρονιά για τους ανθρώπους της ισπανικής εταιρείας, καθώς η BH μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο των αγώνων δρόμου με την εξελισσόμενη Burgos BH Pro Cycling Team, παρουσιάζοντάς μας την πλουσιότερη γκάμα της μέχρι στιγμής. Εμείς στο Mbike είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρώτοι ένα από τα ποδήλατα δρόμου της εταιρείας, για το 2013, το ΒΗ Prisma 7.1, και σας το παρουσιάζουμε!

ΠΛΑΙΣΙΟ
Το ΒH Prisma 7.1 είναι ένα ποδήλατο με πλαίσιο υψηλού επιπέδου και απευθύνεται κυρίως σε cyclo-tourers και entry-level αναβάτες. Το πλαίσιό του παρέχει τις ίδιες επιδόσεις με αυτές των hi-end πλαισίων της θρυλικής BH, καθώς κατασκευάζεται από το ίδιο carbon και με την ίδια ακριβώς επεξεργασία που κατασκευάζονται και τα κορυφαία μοντέλα της. Οι μηχανικοί της BH, στην προσπάθειά τους να επικεντρωθούν σε ένα ποδήλατο ειδικά προσαρμοσμένο σε ένα ευρύτερο φάσμα που να αγγίζει από ανώτερου επιπέδου αθλητές  μέχρι αρχάριους στην ποδηλασία δρόμου και cyclo-tourers, δημιούργησαν ένα μοντέλο ικανό να κινηθεί αξιοπρεπέστατα σε αγωνιστικούς ρυθμούς, χωρίς ο αναβάτης να αναγκαστεί να ξοδέψει μια ολόκληρη περιουσία!

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, ο σκελετός του Prisma είναι κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από carbon. Η ελαφρώς κεκλιμένη σχεδίαση του επάνω σωλήνα (top-tube) παρέχει περισσότερη ασφάλεια, μιας και το κέντρο βάρους χαμηλώνει. To overisized κούτελο (head-tube), η κωνική, σε γενικές γραμμές, σχεδίαση του σκελετού και τα μικρότερα –σε σχέση με το περσινό μοντέλο– πίσω ψαλίδια (chainstays) των 40,6 εκατοστών διαμορφώνουν την απόσταση μεταξύ των αξόνων, κάνοντάς την ελαφρώς μικρότερη από κάθε άλλο ποδήλατο που το συναγωνίζεται (ή τουλάχιστον προσπαθεί)… Όλα αυτά κάνουν το πλαίσιο απολύτως εργονομικό, με μια σταθερότερη συμπεριφορά, χωρίς όμως να εκλείπουν η δραστικότητα και η εκρηκτικότητα, που είναι χαρακτηριστικά των hi-level πλαισίων. Η κατανομή του carbon για το μοντέλο του 2013 έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο στη μεσαία τριβή ούτως ώστε να γίνει ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη η περιοχή της. Ενσωματώνει μια δοκιμασμένη συνταγή με το σύστημα της πρεσαριστής μεσαίας τριβής (PressFitBB30). Χάρη σε αυτό επιτυγχάνεται ένα υψηλότερο επίπεδο κατακόρυφης ευελιξίας, με τα επίπεδα ακαμψίας στη μεσαία τριβή να είναι ιδιαιτέρως υψηλά. Εκτός του αλουμινένιου 1.5’’ steerer, το integrated κωνικό πιρούνι αποτελείται από carbon. Με τη σειρά του έχει σχεδιαστεί και αυτό ακολουθώντας τα επίπεδα του πλαισίου, παρέχοντας περαιτέρω ακαμψία στο μπροστινό τμήμα του ποδηλάτου και ταυτόχρονα συνδυάζοντας έναν ασφαλέστερο εμπρόσθιο έλεγχο.

Το πλαίσιο στο medium μέγεθος –το οποίο και δοκιμάζουμε– ζυγίζει 950 γραμμάρια, ενώ το πιρούνι κάτι λιγότερο από 400 γραμμάρια. Σε συνδυασμό με την όμορφη και λιτή σχεδίαση και τον ματ μαύρο-μπλε χρωματισμό αποδεικνύεται ένα από τα κομψότερα και ελαφρύτερα της κατηγορίας του. Το top tube έχει μήκος 54 εκατοστά και, όπως ήδη προαναφέραμε, τα chain stays έχουν μήκος 40,6 εκατοστά. Τέλος, η γωνία του κούτελου (head tube) βρίσκεται στις 72.5 μοίρες και του seat tube στις 73 μοίρες.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Το BH Prisma 7.1 εξοπλίζεται με αξιόλογα περιφερειακά που έχουν ως στόχο να κατεβάσουν την τιμή του ποδηλάτου, χωρίς όμως να μειώσουν παράλληλα την τιμή, την ποιότητα του πλαισίου και την αποδοτικότητα του ποδηλάτου. Η σειρά λοιπόν αποτελείται από λεβιέδες, φρένα, σασμάν μπροστά και πίσω, Shimano 105 και κασέτα 11-25 Shimano Tiagra. H 10άρα αλυσίδα είναι της KMC, το τιμόνι είναι 42 εκατοστών της BH και της σειράς Lite – όπως επίσης και ο 90 εκατοστών λαιμός και το 31.6 παλουκόσελο. Η πεταλιέρα είναι η FSA Omega BB30 με 50-34 πάτημα, ενώ η αναπαυτική σέλα είναι η Kappa της Prologo. Η κύλιση γίνεται με τους τροχούς της Shimano WR 500, με ελαστικά Μichelin Dynamic Sport. To ποδήλατο ζυγίζει συνολικά 8,60 κιλά

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η «γνωριμία» μας με το Prisma 7.1 έγινε στη γνωστή, στους ποδηλατικούς κύκλους, παραλιακή των Αθηνών. Οι μεγάλες ευθείες με μικρές δόσεις ανηφορικών κομματιών ήταν το ιδανικό τερέν για τις πρώτες εντυπώσεις. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, γίνεται εύκολα αντιληπτό πως το Prisma 7.1 είναι γρήγορο! Η ακαμψία του head tube και της μεσαίας τριβής παρέχουν πολύ καλά επίπεδα μεταφοράς της δύναμης, ενώ η πεταλιέρα δείχνει και αυτή με τη σειρά της να ακολουθεί τις υψηλές προδιαγραφές του σκελετού, χωρίς να έχει ιδιαίτερες τριβές και με ικανοποιητικότατα επίπεδα ακαμψίας. Το ελαφρύ πάτημα εγγυήθηκε άνετες αναβάσεις και η γεωμετρία του σκελετού συνέβαλε αισθητά στο θέμα άνεσης και στα ανηφορικά κομμάτια (όπως και γενικότερα στις πολύωρες δοκιμές μας).

Η συμπεριφορά του στα κατηφορικά κομμάτια και τις στροφές είναι ομαλή, καθώς «υπακούει» πολύ καλά στις εντολές για να στρίβει, παρά το σχετικά μακρύτερο μεταξόνιό του από ένα πιο αγωνιστικό πλαίσιο, που θα του προσέδιδε «επιθετικότερη» γεωμετρία και συμπεριφορά. Ωστόσο, και σε αυτό το ποδήλατο, το ελαφρύ πάτημα μας αφήνει σχετικά νωρίς, καθώς το φρενάρισμά του δεν είναι τόσο άμεσο. Τα ελαστικά της Michelin είναι ακόμα μια έκπληξη του ποδηλάτου, με αισθητές τριβές που παρουσιάζονται πολλές φορές σε κορυφαία μοντέλα ελαστικών. Επίσης παρουσιάζουν πολύ καλή πρόσφυση και μια «πεισματική» συμπεριφορά, αφού καταφέρνουν να μη σκάνε και να μη σκίζονται όταν έρχονται σε τρύπες, χαλίκια και θραύσματα γυαλιών!

Επιπλέον, παρότι παρουσιάζεται μια μικρή αδράνεια σε υψηλές ταχύτητες στις στροφές, αυτό είναι ένα θέμα που δημιουργείται κυρίως από τους τροχούς και το αισθητό βάρος τους. Η κύλισή τους δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα, αφού δεν παρουσιάζουν μεγάλες τριβές, και γενικότερα δεν προκαλούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του ποδηλάτου.

Η αλλαγές της Shimano 105 πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα και με απόλυτη ακρίβεια. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται η αξιοπιστία της Shimano, αφού ακόμα και στις φθηνότερες επιλογές των σειρών της ο αγοραστής απολαμβάνει σχεδόν την ίδια εργονομία και λειτουργία.

Moυ αρέσει!
* Αγωνιστικές καταβολές και επιδόσεις.
* Ερασιτεχνική τιμή.

Δε μου αρέσει
Τα φρένα υπολείπονται του συνόλου.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Prisma PF30
Πιρούνι: BH Lite 1,5»
Τροχοί: Shimano WHR501
Ελαστικά: Michelin Dynamic
Αλλαγές ταχ.: Shimano 105
Πίσω ντερ.: Shimano 105
Εμπρός ντερ.: Shimano 105
Φρένα: Shimano 105
Δισκοβραχίονας: FSA Omega PF30
Αλυσίδα: KMC x10
Κασέτα: Shimano Tiagra 11/25 10v.
Λαιμός: BH Lite
Τιμόνι: BH Lite
Σέλα: Prologo Kappa
Παλουκόσελο: BH Lite 31,6

 

Πρακτικά
Τιμή: 1.990 €
Αντιπρόσωπος: Sportlife EΠΕ, τηλ: 210-9832356, www.bhbikes.com

Συμπέρασμα
Το BH Prisma 7.1 είναι η τέλεια επιλογή για υψηλού επιπέδου cyclo-tourers και μια μεγάλη και «προκλητική» επιλογή για αγωνιστική χρήση. Είτε λοιπόν θέλετε να αγωνιστείτε είτε απλώς να απολαύσετε τη βόλτα σας με ένα ποδήλατο δρόμου, το συγκεκριμένο μοντέλο -έτοιμο να σταθεί και να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε πρόκλησή σας- εγγυάται μια ομαλή και άνετη βόλτα ακόμα και στις πιο αφιλόξενες διαδρομές σε άσφαλτο. Το BH Prisma 7.1 είναι επίσης το τέλειο χριστουγεννιάτικο δώρο για τους «νεοεισαχθέντες» στην αγωνιστική ποδηλασία δρόμου! Για αυτούς που επιθυμούν απλώς ένα αξιόλογο ποδήλατο δρόμου ή την αναβάθμιση του ποδηλάτου τους από αλουμινίου σε carbon σε λογική τιμή, είναι ευκαιρία να αποκτήσουν κάτι «περισσότερο» από ό,τι θα πληρώσουν…

Δείτε επίσης

LOOK 785 HUEZ DISC MBIKE

LOOK 785 Huez Disc: ανηφορίστικο και δισκοφρενάτο!

Το κατακόκκινο LOOK 785 Huez Disc! Δοκιμάζουμε το δισκοφρενάτο LOOK 785 Huez Disc. Ένα μοντέρνο ...

BMC ROADMACHINE 01

BMC Roadmachine 01 ONE: υπόδειγμα άνεσης και απόδοσης!

Δοκιμάζουμε το BMC Roadmachine 01 του 2020! Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ιταλία για να δοκιμάσουμε στους ...

sunn special s3

SUNN Special S3: τόσο μοντέρνο!

Δοκιμάζουμε το SUNN Special S3! Ανάμεσα σε τόσες ποδηλατικές μάρκες και σε ακόμα περισσότερα μοντέλα, ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest