Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Giant xtc 1 29 inch

Giant xtc 1 29 inch

ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ

Η νέα τάση θέλει την ποδηλατική βιομηχανία να επαναπροσδιορίζει την έννοια hardtail – το οποίο, ομολογουμένως, είχε αρχίσει να γερνά σε σχέση με τα υπερ εξελιγμένα full suspension – με τη σχεδίαση μοντέλων τα οποία διαθέτουν τροχούς 29 ιντσών.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Η Giant, πάντα μπροστά από τις εξελίξεις, είχε ήδη 29άρια  hardtail στη γκάμα της. Η πρότασή της για το 2011, την οποία είχαμε την ευχαρίστηση να δοκιμάσουμε, είναι το XTC 1 29, το οποίο είναι, σύμφωνα με την εταιρία, ένα ποδήλατο το οποίο σχεδιάστηκε από το μηδέν και όχι απλά ένα 26άρι το οποίο υπέστη μετατροπές για να φορέσει μεγαλύτερους τροχούς.

 | mbike.gr | mbike.gr

Πλαίσιο
Ο σκελετός του XTC 1 είναι κατασκευασμένος με το αλουμίνιο της Giant AluxX SL, με σωλήνες οι οποίοι έχουν υποστεί τη διαδικασία hydroform για να πάρουν το τελικό τους σχήμα.

Ο οριζόντιος και ο κεκλιμένος σωλήνας είναι τετραγωνικής διατομής, η οποία εναλλάσσεται ώστε να επιτευχθεί υψηλό ποσοστό ακαμψίας και μείωση του βάρους από τη χρήση λιγότερου υλικού όπου αυτό είναι εφικτό.

Ο σωλήνας του κούτελου έχει διαφορετική διατομή ώστε να φιλοξενήσει το πιρούνι της Fox με διατομή 1,5 ιντσες στο κάτω μέρος και 1 1/8 ίντσες στο επάνω.

Το ψαλίδι είναι επίσης κατασκευασμένο με σωλήνες τετραγωνικής διατομής. Η μαύρη βαφή του σκελετού δημιουργεί  έντονη αντίθεση με το λευκό λογότυπο της εταιρίας, το οποίο δίνει μια ιδιαίτερα όμορφη και επιθετική εικόνα στο ποδήλατο. Η έντονη κλίση του οριζόντιου σωλήνα είναι μάλλον υπεύθυνη για την απουσία δεύτερης παγουροθήκης, γεγονός που μπορεί να κάνει μερικούς να γκρινιάξουν ειδικά τώρα το καλοκαίρι.

Η γωνία του λαιμού του πιρουνιού σχηματίζει με το έδαφος γωνία 71,5 μοιρών με το πιρούνι διαδρομής 100 χιλ. ενώ η γωνία του κάθετου σωλήνα της σέλας 72,5 μοίρες για το μέγεθος medium το οποίο είναι και αυτό της δοκιμής. Η σχετικά απότομη γωνία στο κούτελο χρησιμοποιείται για να μετριαστεί η σχετικά αργή αίσθηση κατά το στρίψιμο  με τον μεγαλύτερο τροχό των 29 ιντσών.

Ανάρτηση

Το ποδήλατο της δοκιμής είναι εξοπλισμένο με πιρούνι της FOX F29 RL, με σωλήνα διαφορετικής διατομής από 1,5 σε 1 1/8 ίντσες και σύστημα ασφάλισης του τροχού 15 χιλιοστών, γεγονός που προσδίδει στο πιρούνι μεγαλύτερη ακαμψία, η οποία είναι απαραίτητη εξαιτίας του μεγαλύτερου μήκους του. Η λειτουργία του πιρουνιού όπως είναι αναμενόμενο είναι στα πλέον υψηλά επίπεδα όπως γίνεται άλλωστε με όλα σχεδόν τα μοντέλα της εταιρίας με βασική προϋπόθεση την προσεκτική ρύθμιση ώστε αυτό να αποδώσει τα μέγιστα.

Περιφερειακά

Το XTC 1 διαθέτει μετάδοση Shimano. Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι 9άρες SLX οι οποίες οδηγούν μπροστινό εκτροχιαστή Deore και οπίσθιο XΤ shadow. Ο δισκοβραχίονας και η μεσαία τριβή είναι επίσης Deore όπως και η κασέτα με το μεγάλο γρανάζι να φέρει 36 δόντια. Τα Avid Juicy three αναλαμβάνουν να σταματήσουν το ποδήλατο με δισκόπλακες των 160 χιλ. οι οποίες βιδώνουν η μπροστά σε κέντρο Giant και η οπίσθια σε κέντρο Shimano. Το ποδήλατο κυλά σε τροχούς με στεφάνια της Giant τα οποία έχουν αυξημένο προφίλ προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ακτίνες μικρότερου μήκους ώστε να μειωθεί η πλευρική ακαμψία των τροχών συνολικά, εξαιτίας της μεγαλύτερης διαμέτρου τους. Τα ελαστικά είναι τα Karma της Kenda σε διάσταση 29×1.9. Ο λαιμός του τιμονιού 90χιλ. και το τιμόνι 690χιλ. μήκους και 31.8 διαμέτρου  φέρουν την επωνυμία Giant για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά αντίστοιχα με το λαιμό της σέλας, ο οποίος κρατά με δύο βίδες  τη σέλα Fijik Tundra με ράγες Chromoly, τα οποία ενώ διατηρούν τη λειτουργικότητά τους σε υψηλά επίπεδα ανεβάζουν και το βάρος του ποδηλάτου, γεγονός μάλλον αναμενόμενο για την κατηγορία  τιμής στην οποία ανήκει το ποδήλατο. Τα ποτήρια μπλε χρώματος της FSA δένουν πολύ όμορφα χρωματικά με την μπλέ γραμμή στο σκελετό και το μπλε κλείδωμα των χειρολαβών της Giant.

Εντυπώσεις
Οδηγήσαμε το XTC 1 σε διαφορετικές διαδρομές στην προσπάθεια να αποκτήσουμε αποκρυσταλλωμένη γνώμη σχετικά με τους περιορισμούς που μπορεί να χαρακτηρίζουν τα 29άρια αλλά και τα πλεονεκτήματά τους.

Η ταχύτητα είναι στοιχείο των μεγάλων τροχών και έτσι και το Giant, με τις πρώτες πεταλιές, αναπτύσσει εύκολα χιλιόμετρα. Την ταχύτητα αυτή θα καταφέρει να τη διατηρήσει σε ποικιλία εδαφών αφού τα εμπόδια και οι λακκούβες θα περάσουν από κάτω σας χωρίς να σας ζητήσουν να τα προσέξετε. Σε αυτό συμβάλει φυσικά το πολύ καλό πιρούνι της Fox.

Η χρήση του lockout με το διακόπτη στην κορυφή του καλαμιού ίσως προβληματίσει μερικούς που προτιμούν το διακόπτη στο τιμόνι τους, όμως αν δαπανήσετε λίγο έξτρα χρόνο να κάνετε ένα καλό setup του πιρουνιού ίσως να μη χρειαστεί να το κλειδώσετε καν. Η ακαμψία του πιρουνιού, που οφείλεται στην αυξημένη διατομή του λαιμού στο κάτω μέρος σε συνδυασμό με τον άξονα 15 χιλ. προσφέρουν μια συμπαγή αίσθηση στο μπροστινό μέρος η οποία δίνει σιγουριά στον αναβάτη. Είναι πολύ θετική η ικανότητα να πηγαίνει εκεί που ακριβώς έχετε «σημαδέψει». Στα ανοιχτά κομμάτια και στους χωματόδρομους το ποδήλατο προσφέρει ιδιαίτερη μεγάλη άνεση σε συνδυασμό με γρήγορη κίνηση, γεγονός που θα σας κάνει να γράφετε περισσότερα χιλιόμετρα.

Στα ανηφορικά κομμάτια το ποδήλατο κινείται επίσης με ευκολία ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες πρόσφυσης παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά δεν προσφέρουν πολύ μεγάλη αναρριχητική ικανότητα ούτε και σίγουρο πλευρικό κράτημα. Οι αλλαγές των ταχυτήτων ακόμα και κάτω από πίεση γίνονται σωστά και με ικανοποιητική  χρονική απόκριση. Το τεράστιο γρανάζι των 36 δοντιών είναι εδώ για να επιτευχτεί η αίσθηση του μαλακού πατήματος που μάλλον θα είχατε συνηθίσει στο 26άρι σας. Όταν σηκωθείτε για να πεταλάρετε όρθιος ίσως αντιληφθείτε μερικές στρεβλώσεις οι οποίες οφείλονται στο δισκοβραχίονα και όχι στο πολύ αξιόλογο αλουμινένιο πλαίσιο.

Στα κατηφορικά κομμάτια το ποδήλατο είναι σκέτη απόλαυση αφού είναι εκπληκτικά σταθερό. Το φαρδύ τιμόνι, η ακαμψία του μπροστινού συνόλου και το κάπως αυξημένο βάρος των τροχών θα αυξήσουν κατά πολύ την ταχύτητα με την οποία συνηθίζατε να κατεβαίνετε. Η μεγάλη ταχύτητα θα απαιτήσει λίγη περισσότερη προσπάθεια όταν θα χρειαστεί να επιβραδύνετε προοδευτικά αφού τα φρένα παρά την αρκετή δύναμη που διαθέτουν δε χειρίζονται τη δύναμη που θα τους εφαρμόσετε με προοδευτικότητα. Δε θα λείψουν επίσης κάποιοι τριγμοί ειδικά όταν τα φρένα θερμανθούν.

Η σέλα του XTC1 μας άφησε καλές εντυπώσεις με την ίσια, ουδέτερη επιφάνειά της σε αντίθεση με τις χειρολαβές, οι οποίες παρά τον όμορφο σε χρώμα σφιγκτήρα παρουσίασαν μικρές μετακινήσεις στο εξωτερικό άκρο τους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το XtC 1 29 είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση ποδήλατο που θα σας βοηθήσει-προκαλέσει να οδηγείτε πιο γρήγορα και να διανύσετε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η σχεδίαση του σκελετού και το αμορτισέρ της Fox είναι τα δυνατά κομμάτια του ποδήλατου στο οποίο μπορείτε να επενδύσετε. Η λειτουργικότητα των περιφερειακών είναι απόλυτα ικανοποιητική, πλην των φρένων. Εδώ θα προτιμούσαμε κάτι καλύτερο για το ύφος του ποδηλάτου. Ένα είστε λοιπόν ποδηλάτης που σας αρέσει να γράφετε χιλιόμετρα και να χαίρεστε την ταχύτητα στις ευθείες και τις καταβάσεις, τότε πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την απόκτηση του Xtc1 29. Αν από την άλλη είστε από εκείνους που αναζητούν τα πιο στενά, φιδωτά μονοπάτια για να περάσουν τις ώρες πάνω στη σέλα τότε προφανώς  το Χtc 1 29 να μην είναι το κατάλληλο ποδήλατο για εσάς.

+
• πλάισιο
• αμορτισέρ
• οδηγική συμπεριφορά
• ταχύτητα


• φρένα

Περιφερειακά
Πλαίσιο: Αλουμίνιο aluxx Sl
Πιρούνι: Fox FOX F29 RL με λαιμό διαφορετικής διατομής 1,5ιν- 1 1/8 ιν. Άξονα 15 χιλιοστών
Αλλάγες ταχυτήτων: Shimano Slx
Πίσω ντερ: Shimano ΧΤ
Εμ. Ντερ: Shimano Deore
Δισκοβραχίονας: Shimano Deore
Φρένα: Avid Juicy Three
Τροχοί. στεφάνια Giant,
εμ. Κέντρο: Giant,
οπ. Κέντρο: Shimano,
ελαστικά: Kenda Karma 29×1.9
Σέλα: Fijik Tundra με ράγες chromoly
Λαιμός, τιμόνι, λαιμός σέλας: Giant

ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Τιμή: 1950 ευρω
Αντιπρόσωπος: Γ. Θεοτόκης & Σια ΟΕ.
Τηλ.: 2310-942922

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest