Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Commencal Meta 5,5

Commencal Meta 5,5

Η σύγχρονη τάση για ποδήλατα τα οποία «μπορούν να τα κάνουν όλα» βρίσκει απάντηση στη σειρά Meta.

Κείμενο: Τάκης Καρβελάς, Φωτό: Αντώνης Κασιμάτης

Mε αστείρευτες ικανότητες κατάβασης και αλμάτων, για την κατηγορία του, είναι ένα ποδήλατο που δε θα σπρώξουμε στις ανηφόρες.

Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 στη Γαλλία, η ομάδα της Sunn, μεσουρανούσε στο
Παγκόσμιο Κύπελλο τόσο κατάβασης, όσο και στο cross-country με τους Anne Caroline Chausson, Nicolas Vouilloz, Cedric Gracia, Michael Pascal και άλλους πολλούς αστέρες. Το να μπει κανείς στην ομάδα της Sunn ήταν τότε ότι είναι στις ημέρες μας να παί-
ζεις βασικός στην εθνική Βραζιλίας! Δίπλα στον Max Commencal, o Olivier Bossard γκουρού των αναρτήσεων με τη θυγατρική εταιρεία OBSYS, έδινε ψυχή στα πλαίσια της Sunn.

Πολλά τα έξοδα και δεν άργησε η Sunn να χρεοκοπήσει…Ο Olivier Bossard αποχώρησε
και έφτιαξε την BOS Engineering ένα βελτιωτικό οίκο αναρτήσεων για αγωνιστικά αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες αλλά και ποδήλατα, αφού μέχρι πέρσι παρήγαγε φυσίγγια για τις μπροστινές αναρτήσεις των σημαντικότερων πιρουνιών κατάβασης των τριών γνωστότερων εταιριών. Από το 2009 παράγει τα δικά του πιρούνια και πίσω αναρτήσεις τα οποία είναι εκτός από λειτουργικά και καινοτόμα. Ο Max Commencal πήρε με τη σειρά του το δρόμο για την Ανδόρα, όπου και ίδρυσε την Commencal το 2005. Και αν σας φαίνεται μικρό το χρονικό διάστημα για να επενδύσετε τα χρήματά σας σε αυτή την εταιρία, διαβάστε για τα κατορθώματα των αδελφών Atherton, του Cedric Gracia και του μεγαλύ-
τερου ποσοστού αγωνιζόμενων που τρέχουν στο Alpe d’ Huez με Commencal Meta. Αυτοί ξέρουν!

Η άνοιξη μπήκε για τα καλά, τα λουλούδια άνθισαν μαζί και τα αγριόχορτα και πριν βάλω μπροστά το χορτοκοπτικό για να καθαρίσω τον κήπο μου, πέταξα το ΜΕΤΑ στο γρασίδι και ανέβηκα σε μια σκάλα και άρχισα να τραβάω φωτογραφίες. Αυτό το ποδήλατο είναι η προσωποποίηση της άνοιξης, τόσο σε θέμα εμφάνισης, όσο και σε θέμα αίσθησης και οδηγικής απόλαυσης.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Κατασκευασμένο από αλουμίνιο με τοπικές ενισχύσεις στα σημεία καταπόνησης, έχει γωνία λαιμού τις 68,5ο και γωνία σέλας τις 68Ο. Μόλις το καβαλήσει κάποιος καταλαβαίνει αμέσως πως αυτό το ποδήλατο έχει ψυχή, εμπνέει από την πρώτη βόλτα για γρήγορη κατηφορική οδήγηση και άλματα. Το ποδήλατο είναι σχετικά μαζεμένο για τις διαστάσεις του, ευέλικτο και ζωντανό.
Το ποδήλατο του τεστ ήταν medium και στις ανηφόρες, οι αναβάτες με ύψος 1.80 είχαν την ντίζα σέλας στο μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος. Η βαφή αρκετά καλή και μικρά αυτοκόλλητα με ωραία γραφικά και δηλώσεις καταγωγής (πριγκιπάτο της Ανδόρας). Πάντως όπως και το Scott Genius 10, έτσι και αυτό έχει αρκετή δόση ευρωπαϊκού design.

ΠΟΛΥ ΔΥΝΑΤΟΣ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Όπως και στο παγκόσμιο κύπελλο και πρωτάθλημα κατάβασης η Commencal εμπιστεύεται την τύχη της στην Fox, έτσι και το ΜΕΤΑ εξοπλίζει με Fox RP2 αέρος πίσω (ρυθμιζόμενη επαναφορά και διακόπτης ProPedal onoff). Το μοχλικό τύπου ψαλιδιού, μετατρέπει την κάθετη κίνηση της πίσω ρόδας σε κάθετη κίνηση για την ανάρτηση, δίνοντας μεγαλύτερη διάρκεια σε αυτή και απομονώνοντας τις πλάγιες δυνάμεις με σκοπό την παράταση
ζωής αλλά και την ιδανική λειτουργία. Με τον διακόπτη pro pedal απενεργοποιημένο, η ανάρτηση δείχνει πως δεν τερματίζει ποτέ και πως έχει ατέλειωτη διαδρομή αλλά και ένα μικρό bobbing. Καλύτερα πάντως να φορούσε το ακριβότερο RP23 που φορά το ΜΕΤΑ 6.6 για να ρυθμίζουμε την ισχύ του pro pedal. Μπροστά φοράει αέρος-λαδιού FOX Float 32RL (ρυθμιζόμενη ταχύτητα επαναφοράς και διακόπτης κλειδώματος). Αν και το
ποδήλατο έχει στα χαρτιά 140mm διαδρομής, στην πράξη δίνει την εντύπωση ότι έχει πάνω από 160mm αίσθηση που μόνο σε full-suspension της Marin έχουμε ξαναδεί. Εάν παρόλα αυτά τα πολύ ενεργά 140mm σας φαίνονται λίγα και θέλετε κάτι παραπάνω σε διαδρομή (αλλά και σε βάρος) υπάρχει και το ΜΕΤΑ 6.6 με έξτρα 20mm διαδρομής. Το ποδήλατο είναι εξοπλισμένο με τροχούς, αποτελούμενους από κέντρο Shimano XT
πίσω και Commencal με κλειστά ρουλεμάν μπροστά και λευκά στεφάνια Sun Ringle Equalizer. Η μετάδοση αποτελείται από δισκοβραχίονα Truvativ Firex, μπροστά ντεραγιέ Shimano SLX, πίσω Sram X-9, χειριστήρια Sram X-7 και κασέτα Sram 11-32Τ.

Δούλεψαν όλα άψογα καθ’ όλη τη διάρκεια τουτεστ. Στο κόκπιτ συναντάμε λαιμό Race Face Evolve XC 90mm μήκους, τιμόνι Commencal Oversize 1.5’, 680mm μήκους, χειρολαβές απλές της Commencal (θα έπρεπε για τέτοιο τύπο ποδηλάτου να έχει lock-on) σέλα SDG Bel Air SL και ντίζα σέλας SDG I Beam 2014.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

Συνήθως η πρώτη βόλτα είναι αναγνωριστική για να δούμε τη συμπεριφορά του ποδηλάτου και να κάνουμε καμιά ρυθμισούλα, όμως στο συγκεκριμένο ποδήλατο, μόλις έπιασα κατηφόρα, άρχισα να αισθάνομαι σαν τον Φρόντο που τον κυνηγούν 1400 αφηνιασμένα Ορκ στο Alpe d’Huez για νατου πιουν το αίμα! Έψαχνα να βρω κάτι να προεξέχει για να κάνω άλμα. Τα πιο «ζωντανά» 140mm που έχω γνωρίσει. Στην ανηφόρα θα προτιμούσα το Fox 32 TALAS που φοράει το ακριβότερο ΜΕΤΑ 5.1 για να «κάθεται» το ποδήλατο πιο σωστά. Θα άλλαζα και την κασέτα με μια 11-34Τ. Πάντως για το συγκεκριμένο τύπου ποδηλάτου, το βάρος των 13,5 κιλών θεωρείται αρκετά καλό. Στις στροφές δίνει την αίσθηση ενός στιβαρού συνόλου και σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, το μαζεμένο σύνολο και τα καλά λάστιχα, δίνει τη σιγουριά για εξωπραγματικές κλίσεις. Όσον αφορά τα ελαστικά, μπροστά βρίσκουμε το πολύ καλό Maxxis High Roller 2.35 single ply που δείχνει πιο στενό στην όψη, έχει σχεδίαση για να έχει καλή κύλιση και κράτημα στις στροφές. Πίσω το Maxxis Larsen TT 2.0 που δείχνει πιο φαρδύ στην όψη.
Έχει καλό κράτημα σε όλους τους τύπους εδάφους και γλιστρά ελεγχόμενα στο σαθρό έδαφος. Ο Max Commencal τα έχει σκεφτεί όλα προκειμένου το ποδήλατο να δίνει τα μέγιστα στη διασκέδαση ακόμη και την ανάγκη για λίγο ντριφτ με το πίσω μέρος
στις εισόδους στροφών. Στις κατηφόρες το ποδήλατο είναι σκέτη απόλαυση. Αν ξέρετε τη διαδρομή και δεν είστε μόνος σας, ζητήστε ταπεινά συγνώμη και εξαφανιστείτε! Το ποδήλατο ισοπεδώνει νεροφαγώματα και κάθε είδος εδαφικής ανωμαλίας αρκεί να μην έχετε υπερβολικό αέρα στις αναρτήσεις. Τα φρένα Formula Oro K18 αρκετά καλά και
δυνατά-όχι τόσο προοδευτικά στην αίσθηση- εμένα προσωπικά μου αρέσει αυτό το απότομο στιλ που φρενάρουν με το ένα δάχτυλο και μπορούμε να μπλοκάρουμε τον τροχό εξίσου εύκολα όταν το θέλουμε. Απλά θέλει λίγο παρά πάνω εμπειρία σε σχέση με τα Shimano XT-XTR συν ότι παράγουν κι ένα ελαφρύ σφύριγμα όταν τα πατάμε που πάλι
σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει. Προσωπικά τα θεωρώ πολύ καλά φρένα για ποδήλατο αυτών των χρημάτων.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΜΕ 2390 ΕΥΡΩ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΝΕΤΕ. ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΟ ΑΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΤΑ EXTREME ΑΛΛΑ ΘΕΛΕΤΕ
ΝΑ ΑΝΕΒΕΙΤΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΕΒΕΙΤΕ. ΑΓΩΝΕΣ ΤΥΠΟΥ MEGA-DOWNHILL ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΟΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΚΑΙ ΔΙΝΟΝΤΑΣ
ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ, ΟΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΝΑ ΑΝΕΒΕΙΤΕ ΒΑΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΕΣ. ΑΛΛΑ ΑΣ ΑΦΗΣΩ
ΤΗΝ ΠΟΛΥΛΟΓΙΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΑΛΩ ΒΕΝΖΙΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΑ ΧΟΡΤΑ…

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest