Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Steppenwolf Tycoon CR 2008

Steppenwolf Tycoon CR 2008

Build to be wild

Η γερμανική εισβολή συνεχίζεται στη χώρα μας αλλά αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο σοβαρές εταιρίες κατασκευής ποδηλάτων.

Η Steppenwolf ήρθε για να μείνει.H Steppenwolf είναι μία από τις πιο διάσημες γερμανικές εταιρείες κατασκευής ποδηλάτων. Έχει μεγάλο ποσοστό πωλήσεων, εκτός από τη Γερμανία, σε Αγγλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό, που την κάνει να είναι επιθυμητή στον κόσμο, είναι η προσφερόμενη ποιότητα σε σύγκριση με την τιμή. Πληρώνεις λίγα και παίρνεις πάρα πολλά.

Παίρνεις ποδήλατο με χαρακτήρα, κατασκευασμένο στο χέρι από πολύ ποιοτικά υλικά και εξαρτήματα, ενώ ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να παρέμβει, ώστε το αντικείμενο του πόθου του, να έχει τα επιθυμητά εξαρτήματα και χρώμα. Κοιτώντας το ποδήλατο παντού, θα δείτε επιγραφές «custom bikes» και «handcrafted in Germany». Και όλα αυτά σε τιμή, που οι ανταγωνιστές από την Ταϊβάν κοκκινίζουν από ντροπή…

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Στη θεωρία
Το Tycoon CR, που δοκιμάζουμε σ’ αυτό το περιοδικό, είναι ένα ποδήλατο κατηγορίας All Mountain με 130 χιλ. διαδρομή εμπρός και 125 χιλ. πίσω. Είναι μοντέλο 2008 και φέρει νέα και επώνυμα εξαρτήματα, που θα τα δούμε στην αγορά τη χρονιά που μας έρχεται. Έχει σκελετό αλουμινίου Alpha Ultra Light Triple Butted σειράς 7005, με διατομή σωλήνων πιο μεγάλη κοντά στις ενώσεις και στα σημεία που δέχονται μεγαλύτερη καταπόνηση και πιο λεπτή στα υπόλοιπα μέρη. Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο αποτελούμενο από όμορφες καμπύλες, το δε σύνολο είναι ένα από τα ελαφρύτερα all mountain ποδήλατα διαδρομής 5 ιντσών με βάρος μόνο 12,6 kg. Η γωνία λαιμού στις 70 μοίρες παραπέμπει σε cross country χρήση και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος δίνει στο ποδήλατο πολύ μεγάλο εύρος χρήσης και πραγματικό χαρακτήρα All mountain.

Κοιτώντας το ποδήλατο με προσοχή, προσέχουμε εκτός από τα όμορφα χρώματα, τις κολλήσεις, που είναι πολύ προσεγμένες, την εκτεταμένη χρήση ρουλεμάν και το αυθεντικό σύστημα Horst Link. Η πίσω ανάρτηση είναι αντεστραμμένη (θα την προτιμούσαμε όρθια τοποθετημένη, όπως στο μοντέλο 07 για πιο εύκολο χειρισμό κατά την οδήγηση) και υπάρχει θέση για μικρό παγούρι.

Στα 2200 ευρώ αγοράζετε εκτός από ένα ωραίο custom πλαίσιο, την Rock Shox Revelation 426 Air με διακόπτη pop lock από το τιμόνι, πίσω ανάρτηση αέρος X-Fusion 02 PVA με κλείδωμα, ρόδες με κέντρα XT, στεφάνια Mavic 317 disc και ακτίνες DT competition 2.0-1.8, λάστιχα Schwable Nobby Nic, υδραυλικά φρένα Magura Louise, δισκοβραχίονα Truvativ Stylo και μετάδοση, που αποτελείται από συνδυασμό αλυσίδας και κασέτας SRAM και ντεραγιέ Shimano XT (το πίσω είναι το ολοκαίνουργιο Shadow).

Τα χειριστήρια (τιμόνι, λαιμός, γκριπ, ντίζα σέλας καθώς και ποτήρια) είναι της θυγατρικής Amazing Toys, η σέλα είναι Ritchey WCS τιτανίου και οι λεβιέδες, οι καινούργιοι XT, που δίνουν τη δυνατότητα να κατεβάζουμε ταχύτητα και με το δείκτη, αλλά και τον αντίχειρα για καλύτερο έλεγχο. Συνολικά το Tycoon CR είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο ποδήλατο, που θα σας συντροφεύσει σε κάθε είδους εξόρμηση. Ακόμα, μπορεί να αντεπεξέλθει και σε έναν αγώνα cross country.

Στην πράξη


Όλα λοιπόν για ένα τεστ, ξεκινούν από το διάβασμα του manual και το setup των αναρτήσεων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το manual δε συνόδευε το ποδήλατο, αν και τηλεφωνικώς μας διαβεβαίωσαν ότι τα Steppenwolf συνοδεύονται από τα πιο πλήρη και όμορφα manual που υπάρχουν. Η μπροστινή ανάρτηση έχει δύο θαλάμους πλήρωσης αέρα (συμπίεση-επαναφορά), ρυθμιστή επαναφοράς στο κάτω μέρος του δεξιού καλαμιού, διαδρομή ρυθμιζόμενη από 100mm-130mm και κλείδωμα ανάρτησης με συρματόσχοινο από διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι, με δυνατότητα ρύθμισης του βαθμού που θέλουμε να κλειδώνει η ανάρτηση. Αν και πάνω στην ανάρτηση αναγράφονται οι προτεινόμενες τιμές πίεσης αναλόγως του βάρους του αναβάτη με τον εξοπλισμό του, εμείς είδαμε ότι ειδικά στο θάλαμο συμπίεσης χρειάζεται πολύ λιγότερος αέρας από τον προτεινόμενο, για να παραμείνει «ζωντανή» η ανάρτηση. Εσείς να έχετε στο νου σας ότι καθισμένοι σε φυσική στάση οδήγησης, η ανάρτηση θα πρέπει να έχει sag γύρω στο 25-30% για να λειτουργεί ομαλά. Η πίσω ανάρτηση λειτουργεί με πίεση αέρος 100-250psi.

Έχει ένα λαστιχένιο δαχτυλίδι – Ο -Ring, που μας διευκολύνει στη ρύθμιση του sag (20-30%) και ρυθμίζεται, μετρώντας το μήκος που φτάνει το δαχτυλίδι στη φυσική θέση οδήγησης και όχι το συνολικό μήκος της ανάρτησης. Όσον αφορά τη ρύθμιση ταχύτητας επαναφοράς (rebound), κοιτάμε γενικά στα full suspension ποδήλατα να έχουμε λίγο ταχύτερη επαναφορά μπροστά σε σχέση με πίσω.

Η πίσω ανάρτηση έχει ένα μπλε λεβιέ, απομακρυσμένο σχετικά από το χέρι του ποδηλάτη, με το οποίο ρυθμίζεται η ταχύτητα ροής του λαδιού στη συμπίεση. Έχει τέσσερις θέσεις: Κοιτώντας όρθια την πίσω ανάρτηση ή αντεστραμμένη από τη θέση οδήγησης, στη θέση που ταιριάζει με τους δείκτες ρολογιού και δείχνει 3 η ώρα (ο λεβιές προς τη θέση του δισκοβραχίονα), η ανάρτηση είναι πλήρως ενεργή και εκεί την είχαμε τον περισσότερο καιρό. Στη θέση 5 είναι μερικώς ενεργοποιημένη για παρατεταμένη ανηφόρα, στη θέση 7 η ώρα είναι σχεδόν κλειδωμένη για χρήση, κυρίως σε άσφαλτο και πολύ απότομες ανηφόρες και στη θέση 9 (λεβιές από την αριστερή πλευρά) κλειδωμένη. Αν και κλειδωμένη, γινόταν ενεργή, όπου δεχόταν έντονη καταπόνηση, το ίδιο και η εμπρός ανάρτηση.

Το χαμηλό βάρος του ποδηλάτου, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους και τη γρήγορη σχετικά γωνία λαιμού στις 70ο, δίνουν μια αίσθηση cross country στον αναβάτη και διάθεση για σκαρφάλωμα. Πρώτη αλλαγή λοιπόν, που θα κάναμε, θα ήταν να αντικαταστήσουμε την κασέτα 11-32Τ με μία 11-34Τ για τις ατελείωτες ανηφόρες. Τα ελαστικά Schwable Nobby Nic είναι από τα αγαπημένα του περιοδικού. Έχουν απίθανη πρόσφυση, αν και δίνουν την εντύπωση στο μαλακό χώμα και στην άμμο, πως έχουν ξεφουσκώσει. Τα συγκεκριμένα είναι triple compound πάχους 2.25 ιντσών, αλλά οπτικά θυμίζουν 2.1’’.

Για λίγο πιο aggressive οδήγηση, θα αλλάζαμε το μπροστινό με ένα γνήσιο 2.3’’ και αν είχαμε λίγα λεφτά παραπάνω, με ένα λαιμό τιμονιού αντί για 110mm σε 100mm, ώστε να μην επηρεάσουμε την ικανότητα του ποδηλάτου να ανεβαίνει σχετικά άνετα την κάθε ανηφόρα. Πολλές φορές αναρωτήθηκα, αν όντως αυτό το ποδήλατο έχει διαδρομές πέντε ιντσών, γιατί έδινε την αίσθηση ποδηλάτου με το πολύ 4’’ διαδρομή. Όταν μπήκα όμως σε δύσκολα πετρώδη μονοπάτια, η απορία μου λύθηκε…

Το σύστημα U-turn της εμπρόσθιας ανάρτησης, το χρησιμοποίησα μόνο όταν είχα να αντιμετωπίσω παρατεταμένη ανηφόρα πολλών χιλιομέτρων, όπου κατέβασα τη διαδρομή στα 110 και 100χιλ. Κατά κανόνα το άφησα στα 130 χιλιοστά και δε με απασχόλησε ξανά.

Συμπέρασμα


Tο Tycoon RC στη γενικά των all mountain ποδηλάτων που όχι μόνο δεν κρύβουν τις cross country καταβολές τους αλλά τις τονίζουν κιόλας. Στα χρήματα που ζητάει είναι μία πραγματική ευκαιρία και έχει τη συμπεριφορά που ζητάμε για γενική χρήση βουνού, έστω και στην πιο light εκδοχή της. Eίναι αξιόπιστο με καλά περιφερειακά και δε θα κωλώσει πουθενά, το αντίθετο μάλιστα.

Xαρακτηριστικά

Πλαίσιο: Triple Butted Alpha Ultralight 7005

Πιρούνι: Rock Shox Revelation 426 Air, poplock
Οπ.
Ανάρτηση: X-Fusion 02 PVA, lockout

Φρένα: Magura Louise

Εμπρός ντεραγιέ: Shimano XT

Πίσω ντεραγιέ: Shimano XT 

Αλλαγές: Shimano XT
Δισκοβραχίονας: Truvativ Stylo

Σέλα: Ritchey WCS ti

Κέντρα: Shimano XT

Στεφάνια: Mavic 317 disc

Ελαστικά: Schwable Nobby Nic 2.2

Μεγέθη: 43/48/53 cm
Πρακτικά
Τιμή: 2199 ­ (1.299 ­ για το πλαίσιο με FOX RP23)

Αντιπρόσωπος: Halkidiki Sports

Τηλ.: 23740-53998

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest