Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | GΤ Χizang

GΤ Χizang

H αναβίωση ενός θρύλου

Το Gt Χizang είναι ένα από τα πιο γνωστά και καταξιωμένα ποδήλατα της δεκαετίας του ‘90 και αποτέλεσε αντικείμενο λατρείας για τους mountain bikers της αντίστοιχης περιόδου, αφού είχε τις περισσότερες νίκες και διακρίσεις από κάθε άλλο ποδήλατο τη δεκαετία αυτή και φυσικά γιατί ήταν από τα πρώτα πλαίσια τιτανίου που κατασκευάστηκαν μαζικά, για χρήση στο βουνό.

Από τον Δημήτρη Σπύρου

Ιστορία
Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1989 και κατά την πρώτη του εμφάνιση τράβηξε το ενδιαφέρον για την ποιότητα κατασκευής, η οποία λάμβανε χώρα στην Ιαπωνία και το ιδιαίτερο σύστημα μετάδοσης που πρότεινε. Παρά το γεγονός ότι συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο της εταιρίας, δεν έφτασε στην παραγωγή πριν τον επόμενο χρόνο.

Το 1990 η GT συνεργάζεται με τους μόνους κατασκευαστές που την εποχή εκείνη ασχολούνταν με την κατεργασία τιτανίου, οι οποίοι είχαν τη βάση τους στον Καναδά και προμηθεύονται τα απαραίτητα για την κατεργασία των σωλήνων τιτανίου από τη Sandvik. To 1991 ξεκινά η διάθεσή του στην αγορά σε δύο διαφορετικές εκδόσεις την LE και την απλή. H απλή έκδοση είχε μόνο το εμπρός τρίγωνο από τιτάνιο και το πίσω από χρωμόλυβδο. Η έκδοση LE ήταν κατασκευασμένη εξ’ολοκλήρου από τιτάνιο και ήταν αυτή που ανέβηκε στο βάθρο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα από τους αθλητές Zadrobilek και Furtado. To Xizang έθεσε προς τα κάτω τα στάνταρ για τα βάρη των σκελετών με το πλαίσιο να ζυγίζει μόνο ενάμιση κιλό για το μέγεθος medium και ήταν το ποδήλατο που ολόκληρη η ομάδα της GT χρησιμοποιούσε για τις παρουσίες της στους αγώνες.

Μετά το 1993, η παραγωγή των σκελετών ξεκινά να μετακομίζει προς τις εγκαταστάσεις της GT στην Καλιφόρνια, ενώ από το 1996 και μετά αλλάζει ξανά τόπο παραγωγής και βελτιώνεται και ο σχεδιασμός των dropouts. Από το 1993 μέχρι και το 2001, η ομάδα της GT αλλά και μεμονωμένα οι αθλητές κατακτούν νίκες σχεδόν σε όλα τα παγκόσμια πρωταθλήματα.

Η βαριά κληρονομιά και η αίγλη με την οποία έχει συνδεθεί το Xizang είναι αυτά που οδήγησαν την GT στο να εισάγει ξανά το θρυλικό της μοντέλο στην αγορά με απολύτως νέα σχεδίαση και τεχνολογικές καινοτομίες που σίγουρα θα κάνουν τους βετεράνους mountain bikers αλλά και τους νέους θαυμαστές της εταιρείας να περιμένουν με ανυπομονησία τον Μάρτιο του 2012, μήνας οπότε και έχει προγραμματιστεί η διάθεση του Xizang στην αγορά.

Το νέο πλαίσιο
Η GT φρόντισε να δώσει υπερβολική προσοχή στη σχεδίαση και την κατασκευή του νέου Xizang, αφού η «ευθύνη» που κουβαλά είναι τεράστια και δεν αποτελεί απλά ένα remake ενός επιτυχημένου ποδηλάτου, αλλά αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη εποχή που το όνομα της εταιρείας αλλά και του συγκεκριμένου ποδηλάτου ήταν συνδεδεμένα με το πάθος για την ορεινή ποδηλασία. Ο νέος σκελετός είναι σχεδιασμένος βάση της νέας αντίληψης που θέλει τα hardtails ποδήλατα να είναι ντυμμένα με 29άρηδες τροχούς.

Οι σωλήνες τιτανίου έχουν πάρει το σχήμα τους με τη μέθοδο hydroform, μέθοδος η οποία όσο κοινή και αν μας φαίνεται για τους σκελετούς αλουμινίου, όταν πρόκειται για τιτάνιο απαιτεί μεγάλη τεχνογνωσία και κατασκευαστική ικανότητα, στοιχεία τα οποία είναι απολύτως ευδιάκριτα όταν αντικρίζει κανείς το πλαίσιο. Οι σωλήνες που χρησιμοποιούνται είναι αεροπορικού τύπου 9,3/2.5 τιτάνιο. Οι βάσεις για τα πίσω δισκόφρενα είναι τύπου post mount και τα dropouts έχουν πάρει σχήμα με τη μέθοδο CNC, κατά την οποία έχουν κοπεί με λέιζερ κατηγορίας 5.

Όσον αφορά το κούτελο του ποδηλάτου, αυτό έχει αυξημένη διάμετρο μιάμισης ίντσας στο κάτω μέρος, ενώ στο πάνω μέρος η διατομή ελαττώνεται στο κλασικό στάνταρ μιας και ενός ογδόου.

Η εμφάνιση του πλαισίου παραπέμπει στην αντίληψη αισθητικής της δεκαετίας 90 που ήθελε τα ποδήλατα γυαλισμένα, γεγονός που μπορεί να ξενίσει κάποιους από τους νέους φίλους της εταιρείας αλλά σίγουρα θα κάνει χαρούμενους τους βετεράνους θαυμαστές, οι οποίοι είναι μάλλον απίθανο να μην εντυπωσιαστούν από την αντίθεση της ρετρό αντίληψης του γυαλίσματος των κατασκευασμένων με την πλέον εξελιγμένη μέθοδο hydroform σωλήνες.

Το βάρος του πλαισίου για το μέγεθος medium είναι σύμφωνα με την εταιρία 1720, πολύτιμα αφού πρόκειται για τιτάνιο, γραμμάρια. Αναμένουμε τον Μάρτιο λοιπόν!

 

Δείτε επίσης

Deore 12sp

Shimano Deore 12sp M6100 – μια 12άρα για όλους!

Το 1×12 τείνει να γίνει μονόδρομος στο ΜΤΒ και η Shimano δεν ήταν δυνατό να ...

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest