Home | MBIKE BLOGS | Πόσα πολλά είναι πολλά ποδήλατα;

Πόσα πολλά είναι πολλά ποδήλατα;

Γιατί δεν είναι κακό να έχεις πολλά ποδήλατα…

 

Στο σαλόνι του σπιτιού μου έχω 3 ποδήλατα. Άλλο ένα στο γραφείο κι ένα στην αποθήκη. Και κάθε τόσο σκέφτομαι πως μου λείπει ένα ακόμα… Τουλάχιστον! Μάλλον 2!

 

Δεν είναι υπερβολή να έχεις πολλά ποδήλατα. Είναι θέμα κοινής λογικής… Οποιοσδήποτε έχει περάσει τα πρώτα στάδια στο ποδήλατο και το έχει βάλει στη ζωή του, αργά ή γρήγορα, αγοράζει κι ένα δεύτερο. Και μετά ένα τρίτο και… αυτό ήταν. Κόλλησε!
Ή μάλλον, αντιλήφθηκε πως το ποδήλατο δεν είναι πολυτέλεια.

 

_EUR0078

 

Κάθε αρχή και δύσκολη…
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι περισσότεροι από μας ξεκίνησαν με ένα φτηνό ΜΤΒ ή με ένα trekking. Το ποδήλατο εκείνο το οποίο ο καταστηματάρχης που δεν μπορεί να σου εξηγήσει πως χρειάζεσαι… 5 ποδήλατα για όλα εκείνα που του περιγράφεις κι όχι 1 (και μάλιστα φτηνό γιατί δεν ξέρεις αν θα κάνεις) σου προτείνει σαν “ιδανική” λύση.

Εκείνος δίκιο έχει από τη μεριά του – πού να σου εξηγεί τώρα… – εσύ, δίκιο έχεις από τη μεριά σου – δεν είσαι σίγουρος τι χρειάζεσαι – και φαντάζεσαι πως, αφού έχει δυο ρόδες και πετάλια, τσουλάει!

Το πρώτο αυτό ποδήλατο, στην αρχή το λατρεύεις, θεωρείς πως είναι “αγωνιστικό”, συλλεκτικό, μεγαλείο, μπιζουδάκι για να καταλάβεις λίγο αργότερα πως οι “ξερόλες” φίλοι σου ούτε να το… φτύσουν δε θέλουν. Άσε που σε κοιτούν κουνώντας το κεφάλι και λέγοντας “ναι, ναι, μια χαρά είναι… για σένα”.

Τότε είναι που σου μπαίνουν οι πρώτες υποψίες. Αρχίζεις να κοιτάς περιοδικά (αν κοιτάξεις κατευθείαν το MBike θα μάθεις πολλά!), να μπαίνεις σε site και – αν είσαι άτυχος – σε forum όπου συνήθως ο καθένας λέει τη σαχλαμάρα του. Και μπερδεύεσαι περισσότερο!

Μερικούς μήνες και μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα αργότερα, έχεις πια σχηματίσει μια πρώτη εντύπωση – ημιμάθεια λέγεται – και νομίζεις πως ξέρεις! Αντιλαμβάνεσαι πως πρέπει να το αλλάξεις το ρημάδι, δεν είναι του επιπέδου σου βρε παιδί μου και απευθύνεσαι σε φίλους και γνωστούς, περιοδικά, site και καταστήματα.

Εδώ είναι το πιο κρίσιμο στάδιο: πού θα πέσεις! Αν είσαι τυχερός κι έχεις αισθητήριο, σώθηκες. Η δεύτερη αγορά σου θα είναι πιο ουσιαστική και το ποδήλατό σου δεν θα στοιχίζει λιγότερο από ένα ζευγάρι παπούτσια τρεξίματος.  Με αυτή τη δεύτερη περίπτωση θα ασχοληθούμε…

Το δεύτερο…
Αν οι φίλοι σου κάνουν ΜΤΒ, το πρώτο σου σοβαρό ποδήλατο θα είναι ΜΤΒ. Αν κάνουν κούρσα, θα είναι κούρσα. Αν κάνουν ποδηλατάδες στην πόλη, θα είναι city. Αν μάλιστα είσαι τυχερός, θα είναι folding!

Ήδη το budget έχει ανέβει και πλέον κινείσαι πάνω από τα 500 ευρώ, αντιλαμβανόμενος πως κάτι που ζυγίζει περίπου 10 κιλά και σηκώνει έναν αναβάτη 70 ή 100 κιλά και μάλιστα επιταχύνει, επιβραδύνει και στρίβει με ταχύτητες που συχνά αγγίζουν και ξεπερνούν τα 50 χλμ./ώρα, δεν μπορεί να κάνει λιγότερο από… ένα γεύμα για 4 άτομα σε σχετικά καλό εστιατόριο.

Κι εδώ ξεκινούν όλα. Καλωσήρθες στην παρέα!

Πόσα να πάρω;
Όσα πρέπει! Με το MTB πηγαίνεις στο βουνό (1ο ποδήλατο) αλλά δεν κάνεις καταβάσεις. Ούτε άλματα. Άρα, αν θέλεις κάτι πιο extreme, χρειάζεσαι σίγουρα ένα δεύτερο ΜΤΒ (2ο ποδήλατο).

Συχνά όμως σκέφτεσαι τι ωραία που θα ήταν να έκανες και μια βόλτα στη γειτονιά ή να πήγαινες στη δουλειά σου με το ποδήλατο και τότε, η αγορά ενός city είναι θέμα ημερών… (3ο ποδήλατο).

Η επαφή σου με αυτό το εξωτικό υλικό που λέγεται ασφαλτος, σε εξοικειώνει με την ιδέα πως τελικά μπορείς να κάνεις ποδήλατο και στο δρόμο, να καλύπτεις μεγάλες αποστάσεις και μάλιστα να το διασκεδάζεις. Αν μάλιστα έκανες λίγο παραπάνω εξάσκηση (προπόνηση θα το λες σε λίγο), σίγουρα θα γινόσουν καλύτερος. Και αρχίζεις και σκέφτεσαι κούρσα! (4ο ποδήλατο).

Αν μεν συνεχίσεις να είσαι “Χωμάτινος”, ίσως το μονό που θα χρειαστείς είναι ένα ακόμη ΜΤΒ, το οποίο θα είναι πιο κοντά στο ιδανικό μίας από τις πολλές εκφάνσεις της ορεινής ποδηλασίας. (5ο ποδήλατο).

Αν τώρα στραφείς στην κούρσα, θα αποφασίσεις σίγουρα να πάρεις μια καλύτερη (5ο ποδήλατο) και πιθανότατα να μετατρέψεις την ήδη υπάρχουσα σε χειμερινή.

Αν είσαι άνω των 40 και βάλεις το ποδήλατο στην καθημερινή σου μετακίνηση – τόσο κάνεις, γιατί να μην κάνεις περισσότερο; – το να στραφείς σε ένα folding είναι μια επόμενη επιλογή. Πρόκειται για ποδήλατα που λύνουν το πρόβλημα του parking, άρα της κλοπής και τα κουβαλάς εύκολα όπου και όποτε θέλεις. Ακόμα και σε ταξί όταν σε πιάσει βροχή. Άρα το χρειάζεσαι! (6ο ποδήλατο). Αν τώρα οι αποστάσεις που κάνεις αρχίσουν και μεγαλώνουν, γιατί να μην στραφείς και σε ένα ηλεκτρικό, για τις φορές εκείνες που θες να πας πιο μακριά, χωρίς να ιδρώσεις. (7ο ποδήλατο)

_EUR0225

 

Και μετά;
Το αν θα πάρεις 9ο, 10ο ή 11ο εξαρτάται από το πόσο αγαπάς τα ποδήλατα. Πόσο τα βλέπεις και τα θέλεις. Επίσης, από το κατά πόσο είσαι τύπος που πουλάει τα παλιά ή τα κρατάει. Σε κάθε περίπτωση, για ένα μπορείς να είσαι σίγουρος: όχι μόνο δεν είσαι υπερβολικός αλλά είσαι και εξαιρετικά πιο λογικός από το μέσο ιδιοκτήτη 2 αυτοκινήτων!

Δες το γιατί: Με βάση τα όσα είπαμε, το 1ο ΜΤΒ (το φτηνό) κάνει περίπου 600 ευρώ. Το 2ο, το extreme 1.500. Το 3ο, το city γύρω στα 500. Το 4ο, η πρώτη κούρσα, 800 ευρώ και το 5ο 1500. Το 6ο, το folding 500 και περίπου 2500 ευρώ το 7ο, το ηλεκτρικό. Σύνολο: σκάρτα 8000 (7900) ή και λιγότερα!

Και πάλι δηλαδή πολύ λιγότερα από ένα δεύτερο αυτοκίνητο (ένα φτηνό κάνει περίπου 13000 ευρώ) και φυσικά χωρίς τα πρόσθετα έξοδα των 1000 ευρώ το χρόνο της συντήρησης και των άλλων 1000 ευρώ της βενζίνης.

Παράλληλα, έχεις τρελή φυσική κατάσταση, γλιτώνεις ημέρες ασθένειας, φάρμακα κλπ. Σου κάνουν τα ρούχα σου γιατί δεν παίρνεις βάρος και γλιτώνεις το γυμναστήριο. Δηλαδή, τρελή οικονομία! Με 8 ποδήλατα!

Γι’ αυτό, την επόμενη φορά που κάποιος θα σου πει “καλά, πόσα ποδήλατα έχεις;” Κούνα απλά το κεφάλι σου, άνοιξε ένα τεύχος MBike και ονειρέψου το επόμενο “μωρό” σου!

Καλές βόλτες!

 

Φωτογραφίες: Σπύρος Παπαγεωργίου / MBike

Δείτε επίσης

Transition Sports

Προπονητική ημερίδα στο Moraitis Beach με τον Βασίλη Κρομμύδα

Open day προπόνηση τριάθλου με τον Βασίλη Κρομμύδα Η Transition Sports και ο Βασίλης Κρομμύδας ...

Ideal Orama 359-d5 Δοκιμή

Ideal Orama 359-D5: κάθε χρονιά και καλύτερο!

Το ανανεωμένο Ideal Orama 359-D5 Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη έκδοση του «οράματος» της Ideal για την ...

SCOTT ADDICT RC FUN

Το ξεχωριστό SCOTT Addict RC Fun του Esteban Chaves

SCOTT Addict RC Fun: με «φιλανθρωπικό χαρακτήρα» Με την ειδική έκδοση SCOTT Addict RC Fun, ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest