Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | CITY-TREKKING | Trek 7.2 FX vs Fidusa Vagabond

Trek 7.2 FX vs Fidusa Vagabond

 H διπλή ζωή στην άσφαλτο

Ποδήλατο στην πόλη ή μηχανή για όλα τα τερέν; Περιορίζοντας τις επιλογές μας για χρήση στην πόλη, αλλά ζητώντας τη δυνατότητα να βγούμε σε εξοχικούς δρόμους και αν χρειαστεί να περάσουμε και από το χώμα δύο σχολές συγκρούονται, πάντα στο ίδιο επίπεδο τιμής.

Ένα ποδήλατο με σχεδιασμό και υλοποίηση στην Ελλάδα και ένα με σχεδιασμό στην ΗΠΑ και υλοποίηση στην Ταϊβάν έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο.

FIDUSA Vagabond

Fidusa | mbike.gr

H Fidusa μπαίνει δυνατά στα ποδήλατα Trekking αλλά δεν ξεχνά ποτέ τις road καταβολές της. Οι χρωματικές πινελιές του και η ιδιαίτερη συμπεριφορά του κάνουν το Vagabond μια περίπτωση που επιβάλλεται να εξετάσουμε.

Ένα ποδήλατο trekking φτιαγμένο στο χέρι δεν το συναντάμε κάθε μέρα και σίγουρα δε βλέπουμε ποδήλατα με πορτοκαλί φτερά. Θα έπρεπε να αντισταθώ κανονικά αλλά δε γίνεται και θα ξεκινήσω κάπως ανάποδα. Το Vagabond είναι ένα ποδήλατο που πρώτα θα το κοιτάξουμε ως εμφάνιση και μετά ως ποιότητα και ως συμπεριφορά. Τα φτερά του, τα ασορτί γραφικά στο πλαίσιο αλλά και το ιδιαίτερο χρώμα του, είτε σου αρέσουν, είτε όχι, δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση. Ακόμα και τώρα, δεν έχω καταλήξει αν θα ήθελα το ποδήλατο πόλης μου να έχει τόσο ιδιαίτερη εμφάνιση, οπότε ας αφήσουμε το κομμάτι αυτής της κριτικής στον καθένα ξεχωριστά και ας ρίξουμε μια προσεκτική ματιά στο ποδήλατο.

Fidusa | mbike.gr

Το πλαίσιο έχει σωλήνες αλουμινίου, σειράς 7005, με τετραγωνισμένο τον πλάγιο, ο οποίος πλαταίνει πολύ κινούμενος προς τη μεσαία τριβή. Τετραγωνισμένος είναι και ο οριζόντιος σωλήνας και γενικά όλοι οι σωλήνες έχουν πολλαπλές διαμορφώσεις εκτός από τον κάθετο. Τα νύχια έχουν λογική ποδηλάτου δρόμου και η βαφή είναι άψογη. Το κούτελο είναι πολύ μακρύ και ενισχυμένο προδίδοντας την τάση για σταθερή και ομαλή οδήγηση. Τα καλώδια περνούν κάτω από τον οριζόντιο σωλήνα. Γενικά το πλαίσιο φωνάζει «θέλω άσφαλτο» αλλά δεν ξεχνά να έχει βάσεις για σχάρες και μάλιστα για βαριές σχάρες όπως επίσης και για δισκόφρενα.

Στο δρόμο οι λεπτοί τροχοί φεύγουν με τις πρώτες πεταλιές και λίγα psi στα λεπτά ελαστικά απογειώνουν το ποδήλατο πάνω από τα 35 χλμ./ω με ελάχιστη προσπάθεια από τον αναβάτη. Στροφές ακριβείας με μεγάλη ταχύτητα δίνουν εντυπωσιακή αίσθηση για ποδήλατο της κατηγορίας του. Στο σύστημα του τιμονιού-λαιμού υπάρχει αρκετό flex και μέτρια αίσθηση από τις χειρολαβές, οι οποίες μου φάνηκαν πολύ μαλακές. Τα ελαστικά, με το χαμηλό προφίλ και τη λεπτή διάσταση κινούνται πολύ γρήγορα και αθόρυβα αλλά μόνο στην άσφαλτο. Όταν ο δρόμος γίνεται κακός ή όταν κινηθούμε σε βατούς χωματόδρομους,θα χρειαστούμε πιο φαρδιά ελαστικά που είναι εφικτό αφού το πλαίσιο δέχεται μέχρι και 35άρια λάστιχα τα οποία θα αλλάξουν τη συμπεριφορά του ποδηλάτου. Από τα ανταλλακτικά του Fidusa μου άρεσαν πολύ τα πετάλια για τη σταθερότητά τους με διάφορους τύπους παπουτσιών αλλά και για την ασφάλεια που προσφέρει η πλαστική επικάλυψη.

Συνολικά, το Vagabond θα το χαρακτήριζα ως μια ειδική αγορά. Ειδική, γιατί η εμφάνισή του είναι ιδιαίτερη χωρίς βέβαια να είναι «εξτρίμ» και αυτό θα αποθαρρύνει κάποιους. Η συμπεριφορά του όμως στο δρόμο είναι μια κλάση πάνω (τουλάχιστον μία) από την κατηγορία τιμής του και αυτή είναι η ουσία του ποδηλάτου. Σημειώστε ότι υπάρχει και έκδοση με 7άρι κέντρο Nexus.

Xαρακτηριστικά
Πλαίσιο: Αlloy 7005
Πιρούνι: –
Ανάπτυξη: Shimano alloy
Οπ. ντεραγιέ: Shimano Altus
Εμπρ. ντεραγιέ: Shimano
Χειριστήρια: Shimano
Λαιμός: Alloy
Τιμόνι: Ground speed
Φρένα: Tektro
Ντίζα σέλας: Alloy
Σέλα: –
Τροχοί: –
Ελαστικά: Kenda Sport cruizing
Πετάλια: BBB

Πρακτικά
Tιμή:
435 ευρώ
Aντιπρόσωπος: Fidusa
Tηλ.: 22410-21264

TREK 7.2 FX
H αμερικάνικη Trek έχει μεγάλη τεχνογνωσία στα ποδήλατα trekking αλλά και δυνατότητα να αντλεί υλικό από την υπόλοιπη γκάμα της. Το 7.2 FX σηκώνει τη σημαία του πολυλειτουργικού και του οικονομικού ποδηλάτου.

 | mbike.gr

Η γκάμα της Trek σε αυτήν την κατηγορία έχει αρκετά ποδήλατα να προτείνει, αλλά το 7.2 FX ξεχωρίζει για το συνδυασμό εξοπλισμού, εμφάνισης και άνεσης. Η ισόβια εγγύηση η οποία συνοδεύει το πλαίσιο ανεβάζει σημαντικά τις μετοχές του, ενώ η εμφάνισή του αποτελεί αναμφίβολα ένα «συν» για να το προτιμήσουμε. Ξεκινώντας από το πλαίσιο (κατασκευασμένο στην Ταϊβάν), ένας σχετικά απλός και άρα διαχρονικός σχεδιασμός έχει επικρατήσει για το 7.2. Προσεγμένες κολλήσεις, άριστη βαφή και όλες οι αναμονές για να δεχτεί κάθε τύπο σχάρας και φτερών είναι παρούσες. Όλα τα καλώδια περνάνε από το πάνω μέρος του οριζόντιου σωλήνα ώστε να μην εκτίθενται στα νερά που πετάνε οι ρόδες. Το ατσάλινο πιρούνι έχει επίσης βάσεις για σχάρες αλλά όχι για δισκόφρενα. Η συμπεριφορά τους στο δρόμο είναι απόλυτη και κάπως σκληρή, θυμίζοντας ποδήλατο δρόμου. Για την άνεση στην οδήγηση, η Trek έχει επιστρατεύσει ένα σύνολο περιφερειακών προσανατολισμένα στην ξεκούραστη ποδηλασία. Το βασικότερο είναι το σύνολο παλουκόσελου και σέλας που μας χάρισε μοναδικές στιγμές ξεκούρασης ακόμα και στους βατούς χωματόδρομους. Η σέλα έχει άριστη συμπεριφορά και ο συνδυασμός της με τη μικρή διαδρομή στην ντίζα, της εξασφαλίζει ξεκούραστες μετακινήσεις και εκδρομές. Στοιχείο άνεσης είναι και οι χειρολαβές με σωστό κράτημα, ακόμα και χωρίς γάντια, στην κατάσταση δηλαδή που συνήθως επικρατεί στις καθημερινές μετακινήσεις.

Trek | mbike.gr

Το σύνολο του τιμονιού με το λαιμό εμφανίζει αρκετή ευκαμψία, ένα στοιχείο που το ζητάμε όταν κινούμαστε χαλαρά, θα μας προβληματίσει όμως όταν οι ταχύτητες αυξηθούν. Τα ελαστικά της Bontrager ανήκουν στα δυνατά σημεία του ποδηλάτου και προσδιορίζουν αρκετά τη συμπεριφορά του. Τα ελαστικά, μαζί με το παλουκόσελο δίνουν μια άνεση για χρήση τόσο στην πόλη όσο και έξω από αυτή και αυτό είναι το στοιχείο του ποδηλάτου, το οποίο κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι και το βασικό κριτήριο για την επιλογή του. Τα ελαστικά έχουν εξίσου καλή κύλιση σε χωματόδρομους και κακή σε άσφαλτο όπως έχουν και στην πόλη, χωρίς όμως να διακρίνονται σε κάποιο από τα εδάφη αυτά. Λίγος αέρας παραπάνω ή παρακάτω, κυριολεκτικά τα μεταμορφώνει και αλλάζει και ολόκληρο το ποδήλατο.

Το Trek 7.2 FX είναι ένα ετοιμοπόλεμο και προσεγμένο ποδήλατο, κάπως σκληρό στη συμπεριφορά του και νομίζω ότι θα ταιριάζει πολύ καλά σε όσους έχουν λογική οδήγησης mtb στην πόλη ή γενικότερα θέλουν να οδηγούν κάπως επιθετικά. Εκτός των συνόρων είναι άκαμπτο και γρήγορο χωρίς όμως να κουράζει. Θα ήθελα κάτι παραπάνω από τους τροχούς, αλλά σε αυτά τα χρήματα δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα και η Trek έχει διαλέξει τη μακροβιότητα έναντι της ταχύτητας για τις ρόδες και πολύ σοφά έχει πράξει. Σε ένα ποδήλατο το οποίο θα μας συντροφεύσει για πολλά χρόνια σε μια μεγάλη ποικιλία συνθηκών, η αντοχή στο χρόνο πρέπει να μπει στο top 5 των κριτήριων μας.

Trek | mbike.gr

Xαρακτηριστικά
Πλαίσιο: FX Alpha White Aluminum
Πιρούνι: High tensile steel
Ανάπτυξη: Shimano M191
Οπ. ντεραγιέ: Shimano Alivio
Εμπρ. ντεραγιέ: Shimano C102
Χειριστήρια: Shimano EF50
Λαιμός: Bontrager Sport
Τιμόνι: Bontrager Crowbar Sport
Φρένα: Tektro
Ντίζα σέλας: Alloy suspension
Σέλα: Bontrager Approved
Τροχοί: Alloy / Shimano RM60 / Matrix 750
Ελαστικά: Bontrager Select Invert 700×35
Πετάλια: Αlloy

Πρακτικά
Tιμή:
450 ευρώ
Aντιπρόσωπος: Cyclist.gr. Tηλ.: 210 9612929.

Face to Face
Τα δύο ποδήλατα που επιλέξαμε να συγκρίνουμε αποτελούν, το καθένα για διαφορετικούς λόγους, αυτό που λέμε «σημεία των καιρών». Το Fidusa δεν κρύβει την προτίμησή του για την άσφαλτο αλλά και την αδυναμία του να κινηθεί με άνεση εκτός δρόμου. Από την άλλη έχει ένα πολύ γλυκό και ήπιο χαρακτήρα που θυμίζει τις κούρσες από cro-mo και είναι απίστευτα ξεκούραστο και ευχάριστο παρότι δεν έχει το παραμικρό εκατοστό με διαδρομή από αμορτισέρ. Το Trek από την άλλη είναι πιο σκληρό, πιο επιθετικό και μάλλον πιο «νεανικό» στη συμπεριφορά του. Έχει αρκετή μελέτη στο σχεδιασμό του, με πολύ ομοιογενή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να το πάρουμε μαζί μας πολύ μακριά από την πόλη και να μας βγάλει ασπροπρόσωπους. Με ουδέτερη εμφάνιση και συμπεριφορά που είναι μεταξύ των πρώτων mtb (όσο ακόμα «κρατούσαν» από κούρσες) και των ποδηλάτων πόλης τα κάνει όλα και συμφέρει. Το παράξενο σε αυτήν τη σύγκριση είναι οι ομοιότητες των δύο ποδήλατων στα αντίστοιχα περιφερειακά, όσο και οι ομοιότητες που έχουν σε συγκεκριμένα σημεία της συμπεριφοράς τους. Η ευκαμψία στο τιμόνι είναι ένα στοιχείο που συναντάμε και στα δύο όπως είναι και η ευκολία με την οποία μπορούν να διατηρήσουν σχετικά υψηλές ταχύτητες. Έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο, όπου το πιρούνι με ανάρτηση δε θεωρείται απαραίτητο για μέσα στην πόλη και σε αρκετές περιπτώσεις και έξω από αυτή. Το έξτρα βάρος, οι δυσκολίες στη συντήρηση και στο κάτω κάτω η μέτρια λειτουργία των πιρουνιών στα ποδήλατα αυτής της κατηγορίας αποτελούν ένα πονοκέφαλο για κατασκευαστές και ποδηλάτες.

Fidusa | mbike.gr

Η απουσία δισκόφρενων ως στοιχείο εντυπωσιασμού επίσης μου αρέσει και προτιμώ το γεγονός ότι τα «λεφτά» είναι στο ίδιο το πλαίσιο και για τις δύο περιπτώσεις. Τα βγάζουμε όλα λοιπόν και τελειώνουμε και γυρνάμε στο σημείο όπου όλα άρχισαν, πριν από μερικές δεκαετίες. Αυτό που μου αρέσει σε αυτά τα δύο ποδήλατα είναι, ότι επαναφέρουν τα πράγματα στις βασικές ανάγκες, σε λογικά χρηματικά πλαίσια και λένε αυτό που έχουν να πουν πάνω στο δρόμο.

Αν τώρα έπρεπε να διαλέξω ένα από τα δύο, αυτό θα εξαρτιόνταν από το ποια θα ήταν η χρήση του. Αν είχα μόνο ένα ποδήλατο και ήθελα να βγαίνω και εκτός πόλης θα έπαιρνα το Trek. Αν κινούμουν μόνο μέσα στην πόλη ή γενικά σε άσφαλτο και ήθελα κάτι κλασικό θα έπαιρνα το Fidusa.

Δείτε επίσης

WingLights 360 Fixed

WingLights 360 Fixed: Βγάλε φλας!

Φλας για ποδήλατο από την CYCL Τα WingLights 360 Fixed σας προσφέρουν τη δυνατότητα να ...

Yedoo πατίνια

Yedoo Trexx: Τρέξε να το χαρείς!

Ένα εναλλακτικό, μοναδικό πατίνι από την Τσεχία και την Yedoo Η Yedoo είναι μια τσέχικη ...

Kona Coco

Kona Coco: Χάρμα οφθαλμών

Όταν το στιλ συναντά τη λειτουργικότητα Κλείστε τα μάτια και φανταστείτε πως κάνετε ποδήλατο σε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest