Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Genius 720 Plus

Scott Genius 720 Plus

Το σούπερ ολοκληρωμένο ποδήλατο βουνού!

Mε την εμφάνιση του Plus μεγέθους και την ξεχειλισμένη αγορά από επιλογές τροχών και διαδρομών ανάρτησης ήμουν περίεργος και ανυπόμονος να δοκιμάσω τη νέα τάση στα μεγέθη ελαστικού.

Η Scott δεν άργησε να διαμορφώσει τα πλαίσια των Genius και Genius LT για τη νέα διάσταση με μικρές αλλαγές στις ήδη επιτυχημένες all mountain/enduro επιλογές της.
Ποια είναι όμως η διαφορά της νέας διάστασης σε σχέση με τα κλασικά λάστιχα αλλά και τα τεράστια fat; Yπάρχει σημαντικό πλεονέκτημα και σε ποια κατηγορία αναβατών απευθύνεται;
Τις απαντήσεις είχα την τύχη να ανακαλύψω με το νέο Genius 720 Plus, το οποίο στέκεται περήφανα στην αρχή της οικογένειας των Genius με πλαίσιο κατασκευασμένο από αλουμίνιο και μια επιλογή οικονομικών και ταυτόχρονα ποιοτικών και λειτουργικών περιφερειακών.

241344B-copy
Πλαίσιο
Το πλαίσιο του Genius 730 είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο και μοιράζεται το ίδιο σύστημα ανάρτησης με όλα τα full suspension μοντέλα της Scott. Το μέγεθος medium με λαιμό 60mm έδινε μια σωστή θέση οδήγησης στην πλειοψηφία των μονοπατιών και στο 1,78 ύψος με έκανε να σκέφτομαι το large Genius LT μου λίγες φορές.
Οι άξονες είναι Boost standart και έχουν διάσταση 110×15 εμπρός και 148×12 πίσω. Η διάσταση του ελαστικού δεν άλλαξε την απόσταση από τα μπράτσα της πεταλιέρας, έτσι έχουμε κανονικό Q factor για καλύτερη θέση στο πετάλι.
Εσωτερικά καλώδια φροντίζουν για ένα άψογο οπτικό αποτέλεσμα με καθαρές γραμμές ενώ οι συνδυασμοί χρωμάτων και το ματ φινίρισμα της βαφής ολοκληρώνουν στιλιστικά το Genius Plus. Tο πορτοκαλί καφέ χρώμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό από κοντά! Η διαδρομή του πλαισίου είναι 130 mm για τον πίσω τροχό και 140 mm για τον μπροστινό.
Περιφερειακά
Τα περιφερειακά είναι προσεκτικά επιλεγμένα και αν και βρισκόμαστε στη βασική έκδοση του Genius έχουμε ένα σύνολο που άντεξε την πιο σκληρή μεταχείριση με απειροελάχιστες απώλειες και παρατηρήσεις! Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, οι Fox 34 εμπρός και Float πίσω συνεργάζονται άψογα με το πλαίσιο και διατηρούν το κράτημα σε διαστημικά επίπεδα. Πρέπει να υπερβάλω στο κομμάτι της πρόσφυσης και θα το κάνω σε κάθε ευκαιρία! Το Genius Plus σκαρφάλωνε σαν τσίτα σε δέντρο γεμάτο νόστιμα θηράματα όπως θα δείτε στο βιντεάκι. Τα αμορτισέρ έχουν τον κλασικό Twin Lock διακόπτη της Scott που τα κλειδώνει, περιορίζει στα 100mm τη διαδρομή ή ελευθερώνει τελείως τη λειτουργία τους. Ελάχιστες ήταν οι φορές που χρειάστηκε να δουλέψω το διακόπτη, αφού απολάμβανα σε κάθε περίπτωση το υπέροχο κράτημα των ελαστικών σε συνδυασμό με τη σωστή λειτουργία των αναρτήσεων. Η λειτουργία αέρος κάνει τη ρύθμιση παιχνιδάκι και κρατάει το βάρος χαμηλά στα 13,8 κιλά ενώ και στα δύο αμορτισέρ θα βρούμε ρύθμιση επαναφοράς. Τα υπόλοιπα περιφερειακά είναι προσεκτικά επιλεγμένα από τις Syncros, Shimano και Schwalbe. Το προσεκτικά, αναφέρεται στα τέλεια μεγέθη λαιμού και τιμονιού, στην απόδοση του σασμάν και των φρένων και στην αντοχή και το κράτημα των ελαστικών.

IMG_6515
Για τις… αυξημένες ανάγκες της κατηγορίας, οι τροχοί εξοπλίζονται με φαρδύτερα στεφάνια Syncros 40 χιλιοστών.

 

Άνετο παντού το flat τιμόνι FL 2.0 της Syncros με 740 μήκος όπως και η XM 2.0 σέλα με ράγες Cromo. Το παλουκόσελο είναι μηχανικά πτυσσόμενο με εσωτερικό καλώδιο από την X-Fusion και είχε σωστή ομαλή λειτουργία. Θέλει σωστή ρύθμιση στο καλώδιο για να μην κουράζει τον αντίχειρα η σκληρή αίσθηση από το κουμπί. Οι τροχοί είναι Syncros με εντυπωσιακά φαρδιά στεφάνια 40mm που φιλοξενούν τα 3άρια λάστιχα Nobby Nic και Rocket Ron της Schwalbe. Σασμάν, χειριστήρια και φρένα είναι από τη Shimano με σωστό πάντρεμα των σειρών ΧΤ, SLX και Deore. Έτσι έχουμε υδραυλικά φρένα SLX με δίσκους 180μμ, πίσω σασμάν ΧΤ shadow 10 ταχυτήτων και εμπρός Deore που κινεί την αλυσίδα της KMC σε δισκάκια 36 και 22 δόντια. Η κασέτα είναι 11-36 της Shimano, ενώ η πεταλιέρα είναι και αυτή Shimano με περαστό άξονα τύπου 2 piece.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: Genius PLUS Alloy 6061 custom butted Hydroformed tubes / tapered Headtube
Διαδρομή μπροστά: 140mm
Πίσω: 130mm
Aνάρτηση εμπρός: FOX 34 Float Performance Air
Πίσω: Fox Float Performance
Φρένα: Shimano SLX M675
Τιμόνι: Syncros FL2.0 T-Bar 740mm
Παλουκόσελο: X-Fusion Hilo Strate custom / 125mm adj.
Λάστιχα: Schwalbe Nobby Nic EVO / 2.80×27.5 Rocket Ron EVO / 2.80×27.5
IMG_6510
Η διαδρομή του πτυσσόμενου παλουκόσελου X-Fusion Hilo Strate Custom ανέρχεται στα 125 χιλιοστά.

 

Συμπεριφορά
Εδώ εντυπωσιάζει το Genius Plus. Για αρχή θέλω να θέσω πιο σωστά τη χρήση αυτής της κατηγορίας ποδηλάτου! Όλοι όσοι δεν είναι σούπερ έμπειροι στο χειρισμό mountain bike θα έπρεπε να οδηγούν Plus ελαστικό. Ειδικά σε χαμηλότερες ταχύτητες στις οποίες κινείται ένας μη έμπειρος αναβάτης, το Plus ελαστικό εμπνέει εμπιστοσύνη και χαράζει απροβλημάτιστη πορεία πάνω από νεροφαγώματα, τρύπες, ρίζες και πέτρες. Ένα παραδοσιακό λάστιχο σε άπειρα χέρια θα γλιστρούσε ή θα περνούσε αρκετό κραδασμό για να τρομάξει τον οδηγό.
Οι μόνες συνθήκες που το μεγάλο ελαστικό λόγω της επιφάνειας επαφής θα δυσκολέψει κάποιον είναι το σκαρφάλωμα διαρκείας στη λάσπη. Εκεί το κράτημα είναι υπερβολικό και θα κουράσει έναν αδύναμο αναβάτη περισσότερο. Σε όλα τα υπόλοιπα κομμάτια κυλάει απροβλημάτιστα και σκαρφαλώνει σταθερά σαν ένα κανονικό ποδήλατο! Η μεγάλη επαφή και οι  μικρές πιέσεις στα λάστιχα δίνουν απίστευτο grip στα τεχνικά ανηφορικά και δε θα σπινιάρει πραγματικά  ΟΣΟ και αν το προσπαθήσεις.

* Κράτημα, κράτημα, κράτημα
* Σωστή επιλογή περιφερειακών * Διασκέδαση
* Σκληρό κουμπί παλουκόσελου
* Κόστος αγοράς


Το Plus ελαστικό περνάει μια ελάχιστα διαφορετική αίσθηση όταν τσουλάμε κατηφορικό μονοπάτι. Η ορμή του μεγαλύτερου ελαστικού στην περιστροφή απαιτεί περισσότερο πλάγιασμα στη στροφή όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Δεν προβληματίζει καθόλου στην οδήγηση απλά δεν έχει την απόλυτη ευελιξία που έχουν τα παραδοσιακά λάστιχα. Προτιμάει να «ρολάρει» ευθεία! Αν μπορείς να χειριστείς άψογα ένα ποδήλατο με λάστιχο 2.3 θα μπορείς να χειριστείς και το Plus. Σφιχτά τεχνικά μονοπάτια είναι ο παράδεισος για το Genius Plus και τολμώ να πω  ότι θα έβαζα και τη μαμά μου να τσουλήσει με αυτό που δεν έχει ιδέα από χώμα! Για την ακρίβεια η κοπέλα μου που είχε ΜΗΔΕΝΙΚΗ επαφή με ΜΤΒ ξεκίνησε με το Genius Plus και έμαθε να κατεβαίνει απροβλημάτιστα μονοπάτια στον Υμηττό σε λίγες μέρες οδήγησης!
Περιττό να αναφέρω ότι όλα τα διαθέσιμα mm διαδρομής δοκιμάστηκαν σε 2 τεράστια τερματίσματα στα άλματα του Υμηττού. To Genius με έβγαλε ασπροπρόσωπο με τα λάστιχα να απορροφούν σημαντικό μέρος των δυνάμεων καθώς ΟΛΑ τερμάτισαν πανηγυρικά. Δε νομίζω ότι έχω κάνει πιο «ολοκληρωμένη» δοκιμή σε ποδήλατο!

IMG_6512
H λειτουργία του πτυσσόμενου παλουκόσελου της X-Fusion γίνεται μηχανικά από το σχετικό λεβιεδάκι στο τιμόνι.
Το Genius 730 Plus αποτελεί ένα σούπερ ολοκληρωμένο ποδήλατο βουνού. Αν κάποιος θέλει να οδηγήσει σωστά σε μονοπάτια και να διασκεδάσει στο έπακρο ειδικά με λιγότερες ικανότητες στο χειρισμό, τότε η Plus διάσταση είναι μονόδρομος. Όσοι έχουν στο πρόγραμμα την απόκτηση ενός all mountain ποδηλάτου ας ξεκινήσουν με ένα κουμπαρά καθώς οι ψαγμένες τεχνολογίες έχουν ένα ελαφρώς αυξημένο κόστος. Μία ολοκληρωμένη δοκιμή όμως θα πείσει και τον πιο δύσκολο. Η εμπιστοσύνη και η αίσθηση που προσφέρει στο χειρισμό σε συνδυασμό με τα άψογα επιλεγμένα περιφερειακά το καθιστούν ένα τρομερό εργαλείο διασκέδασης. Αυτός δεν είναι άλλωστε και ο σκοπός της όλης διαδικασίας;
Τιμή: 3999€, Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ. www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

Το Σαν Φρανσίσκο απαγορεύει τα αυτοκίνητα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο του

Και εκεί που εμείς συζητάμε αν πρέπει να απαγορεύσουμε τα… πατίνια και αν πρέπει τα ...

Selle Royal Van

H Selle Royal υποστηρίζει τους ποδηλάτες… στο δρόμο

Συνεχίζοντας την πετυχημένη της καμπάνια “Support Cyclists on the Road”, η Selle Royal ταξιδεύει με ...

Ανάβαση Πάρνηθας

58η Ανάβαση Πάρνηθας την Κυριακή 20 Οκτωβρίου

Την Κυριακή 20 Οκτωβρίου η 58η Ανάβαση Πάρνηθας από τον «Ερμή»   Φωτό: Πέτρος Γκότσης ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest