Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Scott Foil 20: Τα κάνει όλα!

Scott Foil 20: Τα κάνει όλα!

Η Scott έκανε το θαύμα της!

Δοκιμάζουμε το αεροδυναμικό μοντέλο Scott Foil στην πιο ενδιαφέρουσα – ίσως – έκδοση του και οι εντυπώσεις μας είναι, το λιγότερο, ενθουσιώδεις!

Σε μια εποχή που τα ποδήλατα δρόμου εξελίσσονται συνεχώς και το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού γίνεται ολοένα και εντονότερο, η ελβετική εταιρεία κατάφερε να ταράξει ξανά τα νερά της παγκόσμιας ποδηλατικής αγοράς, με τη δημιουργία του νέου Scott Foil.

Πλαίσιο
Το έργο των μηχανικών της Scott δεν ήταν καθόλου εύκολο, καθώς το πρώτο Foil είχε θέσει πολύ υψηλά τον πήχυ για το πως πρέπει να είναι σχεδιασμένο ένα μοντέρνο αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου. Το νέο Foil έπρεπε να είναι καλύτερο σε όλα τα σημεία, όπως και έγινε. Αρχικά, διατήρησε το βάρος του στα ίδια χαμηλά επίπεδα με τον προκάτοχο του. Το βάρος του πλαισίου – στην έκδοση HMX – ανέρχεται στα 945γρ και του πιρουνιού στα 335γρ, τιμές που το καθιστούν ένα από τα ελαφρύτερα αεροδυναμικά πλαίσια της αγοράς. «Σε επίπεδο World Tour οι αναβάτες υπολογίζουν και το τελευταίο γραμμάριο. Τα 6.8 κιλά είναι το μαγικό νούμερο για αυτούς και πάρα την αεροδυναμική και άκαμπτη φύση του πλαισίου, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να χτίσουν το ποδήλατο σε αυτό το όριο ή και πιο κάτω» δηλώνει ο Frank Oberle, Road Product Manager της SCOTT Sports.

20160128_mbike_scott-3565

Tο προηγούμενο Foil είχε κερδίσει τη φήμη του πολύ άκαμπτου και αποδοτικού πλαισίου με άμεση μεταφορά της δύναμης και απόλυτο χειρισμό. Το νέο Foil κατάφερε να σημειώσει ακόμα καλύτερες τιμές ακαμψίας στα δοκιμαστικά τεστ της εταιρείας. «Για χάρη των Pro αναβατών μας και των πελατών που θέλουν άκαμπτο και αποδοτικό ποδήλατο, το νέο Foil σημειώνει ακόμα υψηλότερες τιμές ακαμψίας από τον προκάτοχο του» υποστηρίζει ο Benoit Grelier, Head of Engineering της Scott.

20160128_mbike_scott-3591

Εκεί που το νέο Foil όμως κλέβει την παράσταση είναι με την εξαιρετική αεροδυναμική του σχεδίαση. «Tο νέο Foil έχει σχεδιαστεί αεροδυναμικά σαν σύνολο. Όλες οι κάθετες επιφάνειες του πλαισίου έχουν εξελιχθεί ξεχωριστά και σε συνάρτηση μεταξύ τους. Η ενσωμάτωση των περιφερειακών έχει περάσει σε επόμενο επίπεδο και το ποδήλατο – στην κορυφαία του έκδοση – διαθέτει πλήρως ενσωματωμένο λαιμό-τιμόνι που εξοικονομεί πολύτιμα watts», δηλώνει ο Bike Engineer της Scott, Paul Remy, ο οποίος δούλεψε πάνω στη σχεδίαση του νέου πλαισίου τα τελευταία 2,5 χρόνια.

20160128_mbike_scott-3559

Eκτός από τις εμφανείς αλλαγές και τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αισθητά βελτιωμένη είναι και η άνεση που προσφέρει το νέο Foil στον αναβάτη του. Συγκριτικά με τον προκάτοχο του, η ελαστικότητα του πλαισίου στα κάθετα χτυπήματα είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 89%. Οι μηχανικοί της ελβετικής εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά απορροφητικό ποδήλατο δρόμου αεροδυναμικής σχεδίασης, διατηρώντας το βάρος στα χαμηλότερα επίπεδα για την κατηγορία.

Περιφερειακά
Στην έκδοση 20, το Foil αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της παγκόσμιας αγοράς. Εξοπλισμένο με την εξαιρετική μηχανική σειρά ULTEGRA 6800 της Shimano, direct mount φρένα και τροχούς Syncros με ευπροσάρμοστο semi aero προφίλ στα στεφάνια και τον κορυφαίο μηχανισμό εμπλοκής ratchet της Dt Swiss στο εσωτερικό του οπίσθιου κέντρου, το ποδήλατο διατηρεί ακέραια τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά του πλαισίου προσφέροντας μια ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία, αντάξια του ονόματος της Scott. Θα πρέπει να αναφέρουμε πως – εξαιτίας κυρίως του ενθουσιασμού μας – κατά την διάρκεια της δοκιμής χρησιμοποιήσαμε στο Foil 20 και τους κορυφαίους τροχούς ΕNVE 3.4 SES, που επαναπροσδιορίζουν τον όρο αεροδυναμική απόδοση.

20160128_mbike_scott-3551

Tο κόκπιτ είναι και αυτό από την Syncros, αποτελούμενο από το αλουμινίου τιμόνι ανατομικής σχεδίασης RR2.0 και τον ειδικά σχεδιασμένο λαιμό Syncros Foil, που εναρμονίζεται απόλυτα με το κούτελο του πλαισίου για την βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Ειδικά σχεδιασμένο είναι και το «τετραγωνισμένο» carbon παλουκόσελο Syncros Foil aero, που αποτελεί τμήμα του πλαισίου. Εντύπωση προκαλεί το σφιχτηράκι του παλουκόσελου, που είναι καλά κρυμμένο στο εσωτερικό του top tube. Προσωπικά, θα προτιμούσα μια πιο απλή σχεδίαση, καθώς για να ρυθμίσεις το ύψος της σέλας πρέπει πρώτα να ξεβιδώσεις το ειδικό καπάκι / κάλυμμα για να έχεις πρόσβαση στο εσωτερικό σφιχτηράκι. Τέλος, η σέλα ήταν η αρκετά άνετη για την ανατομία μου Syncros RR2.0.

Οδηγώντας…
Κάθε φορά που έρχεται η ευχάριστη στιγμή να δοκιμάσω ένα ποδήλατο της κατηγορίας «aero», λίγο πολύ είμαι υποψιασμένος για τα θετικά στοιχεία της οδηγικής του απόδοσης και συμπεριφοράς. Aρχικά, θα διαθέτει την ικανότητα να διατηρεί ευκολότερα υψηλές ταχύτητες κίνησης και να είναι πιο σταθερό στον κόντρα άνεμο. Πράγματι σε αυτό τον τομέα η απόδοση του νέου Foil είναι εξαιρετική. Είτε ο άνεμος είναι μετωπικός είτε πλάγιος, απλά «χαϊδεύει» τους σωλήνες του πλαισίου και εσύ συνεχίζεις την πορεία σου ανεπηρέαστος και ακάθεκτος, με μοναδική ενόχληση ένα βαρετό και μονότονο συριγμό στα αυτιά σου.
Το αμέσως επόμενο θετικό στοιχείο ενός αεροδυναμικά σχεδιασμένου ποδηλάτου είναι πως διαθέτει υψηλά επίπεδά ακαμψίας, για να μπορεί να μεταφέρει τη δύναμη που παράγει ο αναβάτης στο δρόμο, χωρίς απώλειες. Και σε αυτόν τον τομέα το νέο Foil τα πήγε περίφημα. Αν κάπου παρατήρησα ίχνη «flex» από το οπίσθιο τρίγωνο του πλαισίου ήταν σε πολύ δυνατά σπριντ – πάνω από 1200 watts – με ταχύτητες άνω των 60χλμ την ώρα. Βέβαια για όσους «παίζουν» σε αυτά τα νούμερα, υπάρχουν οι ακριβότερες εκδόσεις του Foil, κατασκευασμένες από το κορυφαίο carbon HMX – πλαίσια όμοια με αυτά των Pro Tour ομάδων Orica-GreenEdge και IAM-Cyclng.

20160128_mbike_scott-3480

Αυτό που δεν περίμενα από ένα αεροδυναμικά σχεδιασμένο ποδήλατο δρόμου ήταν να συμπεριφέρεται έτσι όπως συμπεριφέρεται το νέο Foil στα βουνά και στις κατηφόρες. Μοναδικά στημένο από τους μηχανικούς της ελβετικής εταιρείας, από το πρώτο κιόλας βουνό, το πλαίσιο σου μαρτυρά τις… κρυφές pro tour καταβολές του! Η απόδοση του είναι τόσο καλή που μοιάζει το πλαίσιο να πετάει από πάνω του το αεροδυναμικό του «κουστούμι» και να φοράει το ανηφορίστικο «φανελάκι» του! Πιασμένος από τα «drops», όρθιος στα πετάλια, πιασμένος από τα «hoods», καθισμένος στην σέλα, όπως και να του συμπεριφερθείς στην ανηφόρα, το Foil δε σε απογοητεύει στιγμή με την άμεση του ανταπόκριση και το «πέταγμα» του προς τα εμπρός.
Tα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όταν έρθει η ώρα να κατέβεις το βουνό! Το τρομερά άκαμπτο μπροστινό σύστημα σε συνδυασμό με την καθαρόαιμη αγωνιστική γεωμετρία και την καταπληκτική απόδοση των «direct mount» φρένων, σου μεταδίδουν απόλυτη σιγουριά και εμπιστοσύνη να πιέσεις τα όρια σου σε κάθε στροφή και να κινηθείς με ταχύτητες που μέχρι πρότινος θεωρούσες απαγορευτικές.

Και εκεί που λές «πωπω! Πόσο τέλειο είναι το νέο Foil!», περνάς πάνω από τις πρώτες ανωμαλίες του οδοστρώματος και τα μάτια σου κάνουν… καρδούλες! Ναι! Επιτέλους ένα «aero» ποδήλατο που απορροφάει τους κραδασμούς! ΟΚ, δεν λέω ότι συμπεριφέρεται σαν το Solace, άλλα ότι είναι πιο άνετο από οποιοδήποτε άλλο «aero» ποδήλατο έχω δοκιμάσει μέχρι σήμερα!

20160128_mbike_scott-3603

Συμπέρασμα
H Scott έκανε και πάλι το θαύμα της! Κατάφερε να δημιουργήσει ένα υπέρ μοντέρνο αεροδυναμικό ποδήλατο δρόμου, που να συμπεριφέρεται άψογα σε όλους τους τομείς, χωρίς να παρουσιάζει το παραμικρό μειονέκτημα. Γρήγορο, σταθερό, άκαμπτο, ελαφρύ, άνετο, επιθετικά στημένο και πανέμορφο! Πραγματικά, τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα road bike;
Μου αρέσει!
Που το νέο Foil τα κάνει όλα
Δεν μου αρέσει…
Το «πολύπλοκο» σφιχτηράκι για το παλουκόσελο

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: FOIL HMF – IMP – FO1 AERO
Πιρούνι: FOIL HMF 1 1/4’’ – 1 1/2’’ CARBON STEERER
Δισκοβραχίονας: SHIMANO ULTEGRA 6800 52-36t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA 6800
Αλυσίδα: SHIMANO HG600
Κασέτα: SHIMANO ULTEGRA 6800 11-28t
Φρένα: SHIMANO ULTEGRA 6810 / SUPER SLR DUAL PIVOT DIRECT MOUNT
Τροχοί: SYNCROS RR2.0
Ελαστικά: CONTINENTAL GRAND SPORT RACE FOLD 700x23c
Παλουκόσελο: SYNCROS FOIL AERO CARBON
Σέλα:
SYNCROS RR2.0
Λαιμός: SYNCROS FOIL 1 1/4’’
Τιμόνι: SYNCROS RR2.0 ANATOMIC 31.8MM
Tιμή: 3.699,00€
Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ., www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

Ελαστικά gravel

Pirelli Cinturato Gravel M: All around Gravel

Ελαστικά Gravel Με τα ποδήλατα Gravel να κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως ποδήλατα «γενικής χρησιμότητας» – ...

Πόσο νερό πρέπει να πίνω;

Είναι γνωστό πως το νερό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της υγείας, όμως η ακριβής ποσότητα που είναι απαραίτητη για να παραμένουμε ενυδατωμένοι είναι υπό αμφισβήτηση καθώς υπάρχουν πολλές θεωρίες γύρω από αυτό το θέμα.

Η Ass Savers είναι… όνομα και πράγμα!

Gothenburg/Tokyo—6 Δεκεμβρίου 2024 Αν ο βροχερός καιρός δρα ανασταλτικά στο να βγείτε για ποδήλατο από ...

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest