Το 2016 αναμένεται να είναι η πιο συναρπαστική χρονιά στην ιστορία της SCOTT.
Η ελβετική εταιρεία, που δεν σταματά ποτέ να πρωτοπορεί και να πιέζει τα όρια στην εξέλιξη των υλικών και του βάρους, κατάφερε να κλέψει την παράσταση με την προσθήκη τριών ολοκαίνουργιων μοντέλων στην κατηγορία road. Πρόκειται για τα Scott Road Bikes του 2016.
Ο λόγος για το αεροδυναμικό μοντέλο Foil με βελτιωμένη σχεδίαση και ενσωματωμένα περιφερειακά, το μαχητικό Addict CX που θέτει νέα στάνταρ στον τομέα του βάρους στην κατηγορία cyclocross και το παντός καιρού Addict Gravel Disc που αναμένεται να βάλει φωτιά στην ανερχόμενη κατηγορία των Gravel Bikes με την εντυπωσιακή του σχεδίαση και τον ευπροσάρμοστο χαρακτήρα του!SCOTT FOIL
5 χρόνια μετά, η ελβετική εταιρεία παρουσίασε το διάδοχο του επιτυχημένου μοντέλου της FOIL.
Το νέο Foil είναι πιο αεροδυναμικό, ελαφρύτερο, πιο άκαμπτο και πιο άνετο από τον προκάτοχό του.
Όταν η Scott πρώτο-παρουσίασε το Foil το 2010, έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη για το πώς πρέπει να είναι σχεδιασμένο αεροδυναμικά ένα αγωνιστικό πλαίσιο δρόμου, πετυχαίνοντας παράλληλα σημαντικές διακρίσεις στο υψηλότερο αγωνιστικό επίπεδο. Όχι λιγότερες από 115 νίκες στο World Tour, 16 νίκες σε ετάπ Grand Tour και 3 νίκες στις κλασικές σημειώθηκαν στο αγωνιστικό παλμαρέ του.
Το νέο Foil διατήρησε το βάρος του στα ίδια χαμηλά επίπεδα με τον προκάτοχο του. Το βάρος του πλαισίου ανέρχεται στα 945γρ και του πιρουνιού στα 335γρ, τιμές που το καθιστούν ένα από τα ελαφρύτερα αεροδυναμικά πλαίσια της αγοράς. «Σε επίπεδο World Tour οι αναβάτες υπολογίζουν και το τελευταίο γραμμάριο. Τα 6.8 κιλά είναι το μαγικό νούμερο για αυτούς και πάρα την αεροδυναμική και άκαμπτη φύση του πλαισίου, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να χτίσουν το ποδήλατο σε αυτό το όριο ή και πιο κάτω» δήλωσε ο Frank Oberle, Road Product Manager της SCOTT Sports.
Το προηγούμενο Foil είχε κερδίσει τη φήμη του πολύ άκαμπτου και αποδοτικού πλαισίου με άμεση μεταφορά της δύναμης και απόλυτο χειρισμό. «Για χάρη των Pro αναβατών μας και των πελατών που θέλουν άκαμπτο και αποδοτικό ποδήλατο, το νέο Foil σημειώνει ακόμα υψηλότερες τιμές ακαμψίας από τον προκάτοχο του», σύμφωνα με τα λεγόμενα του Benoit Grelier, Head of Engineering της Scott.
«Tο νέο Foil έχει σχεδιαστεί αεροδυναμικά σαν σύνολο. Όλες οι κάθετες επιφάνειες του πλαισίου έχουν εξελιχθεί ξεχωριστά και σε συνάρτηση μεταξύ τους. Η ενσωμάτωση των περιφερειακών έχει περάσει σε επόμενο επίπεδο και το ποδήλατο διαθέτει πλήρως ενσωματωμένο λαιμό-τιμόνι που εξοικονομεί πολύτιμα watts», δήλωσε ο Bike Engineer της Scott, Paul Remy, ο οποίος δούλεψε πάνω στη σχεδίαση του νέου πλαισίου τα τελευταία 2,5 χρόνια.
Εκτός από τις εμφανείς αλλαγές και τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αισθητά βελτιωμένη είναι και η άνεση που προσφέρει το νέο Foil στον αναβάτη του. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, η ελαστικότητα του πλαισίου στα κάθετα χτυπήματα είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 89%. Οι μηχανικοί της ελβετικής εταιρείας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά απορροφητικό ποδήλατο δρόμου αεροδυναμικής σχεδίασης, διατηρώντας το βάρος στα χαμηλότερα επίπεδα για την κατηγορία.
SCOTT ADDICT CX
Το ελαφρύτερο ποδήλατο cyclo-cross!
Το Addict CX επέστρεψε και είναι καλύτερο από ποτέ.
Με το βάρος του κάτω από τα 1300 γραμμάρια (στο μέγεθος 54), αποτελεί το ελαφρύτερο frameset της αγοράς αυτή την στιγμή. Γνωστή για την εμμονή της με το ελάφρωμα, η ελβετική εταιρεία κατασκεύασε ένα «state of the art» ποδήλατο cyclo-cross με πολύ υψηλά επίπεδα ακαμψίας και αγωνιστική γεωμετρία – για άμεση μεταφορά της δύναμης και ακρίβεια στον χειρισμό του – και με καινοτομίες που τον διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.
Το πλαίσιο δανείζεται τεχνολογίες που έχουν χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε άλλα μοντέλα της Scott. Η σχεδίαση του οπίσθιου τριγώνου είναι όμοια με αυτή του μοντέλου Solace, με τα seat stays να ενώνονται απευθείας με το top tube. Επιπλέον, το top tube έχει αποκτήσει πιο οβάλ σχήμα στο σημείο που εφάπτεται με το seat tube. Το seat tube δέχεται παλουκόσελο διαμέτρου 27.2 χιλιοστών, το οποίο ενισχύει τα χαρακτηριστικά άνεσης συγκρινόμενο με ένα παλουκόσελο διαμέτρου 31.6 χιλιοστών. Ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κάθετης απορροφητικότητας και τη βελτίωση της άνεσης σε ποσοστό 61.5% συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο.
Όπως σε όλα τα κορυφαία της μοντέλα, έτσι και στο Addict CX, η ελβετική εταιρεία χρησιμοποιεί για την κατασκευή του υλικό ΗΜΧ carbon, το οποίο διαθέτει εξαιρετικά stifness-to-weight χαρακτηριστικά. Στο εμπρόσθιο τρίγωνο, η Scott εφαρμόζει την τεχνολογία IMP. H συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει την δημιουργία μιας ελαφρύτερης κατασκευής, αφαιρώντας το 11% του υλικού από την περιοχή του headtube, βελτιώνοντας παράλληλα και την ανθεκτικότητα με τη χρησιμοποίηση συμπιεσμένων ινών high modulus στα πιο καίρια σημεία. Τα νύχια του πλαισίου κατασκευάζονται και αυτά με την σειρά τους 100% από carbon, με αποτέλεσμα το βάρος του πλαισίου για το μέγεθος 54 να ανέρχεται μόλις στα 890 γραμμάρια. Εξαιρετικά ελαφρύ είναι και το carbon πιρούνι με το βάρος του να ανέρχεται μόλις στα 390 γραμμάρια.
Το headtube είναι σχεδίασης tapered με εσωτερικά ρουλεμάν διαμέτρου 1 1/8’’ και 1 1/2’’. Συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο, η διάμετρος του headtube έχει αυξηθεί, επιτρέποντας φαρδύτερη ένωση με το toptube και το downtube, με αποτέλεσμα την αύξηση της πλευρικής ακαμψίας σε ποσοστό 32%.
Η μεσαία τριβή είναι σχεδίασης PF86 επιτρέποντας φαρδύτερη ένωση με το downtube και το tapered seat tube. Μαζί με την ειδική πλέξη και εφαρμογή του carbon, η ακαμψία στην περιοχή της μεσαίας τριβής έχει αυξηθεί σε ποσοστό 14% συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο.
Ανάλογα με το μέγεθος του πλαισίου, οι σωλήνες διαθέτουν διαφορετική διάμετρο και διαφορετική πλέξη του carbon για να διασφαλιστούν ακέραια τα χαρακτηριστικά του. Το πλαίσιο είναι συμβατό με μηχανική, όπως και με ηλεκτρονική σειρά. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, τόσο για τις ταχύτητες όσο και για το οπίσθιο φρένο. Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα εσωτερικής δρομολόγησης του καλωδίου σε περίπτωση χρήσης πτυσσόμενου παλουκόσελου.
Από το πακέτο δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι thru άξονες σε διαστάσεις 100x12mm μπροστά και 142x12mm πίσω, οι οποίοι προσφέρουν επιπλέον ακαμψία, αντοχή και ασφάλεια. Οι άξονες είναι σχεδιασμένοι από τη Scott για να είναι εύχρηστοι και να εξασφαλίζουν την απροβλημάτιστη λειτουργία των δισκοφρένων. Οι υποδοχές για τις δαγκάνες των δισκοφρένων είναι συμβατές με postmount και flatmount standards.
Επειδή η τάση της εποχής θέλει τα ποδήλατα cyclocross να είναι εξοπλισμένα με μετάδοση 1×11 – και όχι άδικα – το Addict CX διαθέτει αποσπώμενο derailleur hanger και αποσπώμενο chain guard, εξοικονομώντας περαιτέρω γραμμάρια από το συνολικό βάρος του ποδηλάτου. Για τους πολύ δραστήριους που επιθυμούν chain guide και σε μετάδοση 1×11, η Scott διαθέτει σαν έξτρα ένα ειδικής και πανέξυπνης σχεδίασης chain guide, το οποίο βιδώνει στη βάση του derailleur hanger.
SCOTT ADDICT GRAVEL DISC
Η SCOTT δείχνει το μέλλον των Gravel Bikes
Η κατηγορία των Gravel Bikes αποκτάει ολοένα και περισσότερους θαυμαστές εξαιτίας του ευπροσάρμοστου χαρακτήρα των ποδηλάτων της – ιδιαίτερα μετά και την παρουσίαση του εντυπωσιακού Addict Gravel Disc από την SCOTT, είναι σχεδόν βέβαιο πως το 2016 θα αποκτήσει ακόμα περισσότερους.
Εξοπλισμένο με πανάλαφρο πλαίσιο HMF carbon, δισκόφρενα και εξαρτήματα Shimano Ultegra, το νέο Addict Gravel Disc είναι πανέτοιμο για κάθε δοκιμασία σε οποιοδήποτε τερέν, είτε πρόκειται για αγώνες ή για πολυήμερες διαδρομές. Το εξελιγμένο του πλαίσιο ζυγίζει μόλις 990 γραμμάρια με αγωνιστική γεωμετρία Endurance, ειδική σχεδίαση για συμβατότητα με πιο φαρδιά ελαστικά, δισκόφρενα και thru άξονες που ενισχύουν την ακαμψία, διευκολύνουν τη χρήση και προσφέρουν επιπλέον ασφάλεια.
Το πιρούνι κατασκευάζεται και αυτό από HMF carbon με το βάρος του να ανέρχεται στα 400 γραμμάρια. Το κούτελο είναι σχεδίασης Tapered 1 1/8’’ – 1 ½’’ με εσωτερικά ρουλεμάν και η μεσαία τριβή είναι τύπου PF86, όπως μας έχει συνηθίσει παραδοσιακά η ελβετική εταιρεία. Τέλος η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου και υπάρχει συμβατότητα με μηχανική και ηλεκτρονική σειρά.