Home | Αρχική | Rear Derailleur Set Up

Rear Derailleur Set Up

Ρυθμίστε σωστά το οπίσθιο σασμάν με τρία απλά βήματα.

Τι θα χρειαστείτε: • Κατσαβίδι • Αllen

1. H πρώτη κίνηση είναι να ρυθμίσετε σωστά τα όρια τoυ σασμάν. Είναι προτιμότερο η ρύθμιση να γίνει με την αλυσίδα στη μετάδοση. Τα όρια ρυθμίζονται από τις δύο μικρές βίδες με τα αρχικά Η και L (βλέπε φωτό). Aνάλογα με τη θέση που βρίσκεται το σασμάν, βιδώνουμε ή ξεβιδώνουμε την βίδα με το αρχικό L μέχρι το πάνω ροδάκι του (guide pulley) να ευθυγραμμιστεί με το μικρότερο γρανάζι της κασέτας (βλέπε φωτό). Εν συνεχεία, περιστρέφοντας την πεταλιέρα στη μετάδοση, πιέζουμε το σασμάν με το χέρι και ωθούμε την αλυσίδα να ανέβει μέχρι το μεγαλύτερο γρανάζι της κασέτας. Εάν δεν ανεβαίνει ξεβιδώνουμε την βίδα με το αρχικό H μέχρι η αλυσίδα να «κάτσει» και το πάνω ροδάκι του σασμάν, να ευθυγραμμιστεί με αυτό (βλέπε φωτό). Βεβαιωθείτε πως η βίδα είναι σφιγμένη τόσο, ώστε να μην επιτρέπει στο σασμάν να μετακινηθεί περαιτέρω προς τις ακτίνες του τροχού.

A

2. Εκτός από τις βίδες που ρυθμίζουν τα όρια του σασμάν, υπάρχει και μια τρίτη βίδα η οποία ορίζει το B-Tension (βλέπε φωτό). Tο ύψος δηλαδή και την απόσταση που θα έχει το πάνω ροδάκι του σασμάν (guide pulley) από τα γρανάζια της κασέτας. Το μήκος της συγκεκριμένης απόστασης διαφέρει ανάλογα με την εταιρεία. Σκοπός είναι το ροδάκι να απέχει την ίδια απόσταση στο μεγαλύτερο γρανάζι και στο μικρότερο. Ξεβιδώνοντας την βίδα, το ροδάκι έρχεται πιο ψηλά και πιο κοντά στα γρανάζια και βιδώνοντάς τη χαμηλώνει και απομακρύνεται. Στην προκειμένη περίπτωση – Shimano Dura-Ace RD 9000 – μία απόσταση των έξι χιλιοστών από το μεγαλύτερο γρανάζι θεωρείται ιδανική (βλέπε φωτό).

3

3. Εφόσον έχετε ρυθμίσει σωστά και τις τρεις βίδες, ήρθε η ώρα να περάσετε το συρματόσχοινο στο σασμάν και να το σφίξετε. Προτού το σφίξετε, φροντίστε να έχετε βιδώσει το ρυθμιστή του σασμάν για να μπορείτε να τεντώσετε το συρματόσχοινο στη συνέχεια. Τοποθετείστε λοιπόν το συρματόσχοινο στην ειδική θέση και ενώ το κρατάτε ελαφρώς τεντωμένο, σφίξτε τη σχετική βίδα με την αναγραφόμενη ροπή (4 με 5Nm). Μετά, δοκιμάστε να αλλάξετε μερικές ταχύτητες. Όταν το σασμάν αργεί να ανεβάσει μια ταχύτητα, αυτό σημαίνει ότι το συρματόσχοινο είναι χαλαρό και θέλει τέντωμα. Για να το τεντώσετε ξεσφίξτε τον ρυθμιστή δύο με τρεις θέσεις την φορά. Αντιθέτως, όταν το σασμάν αργεί να κατεβάσει μια ταχύτητα, αυτό σημαίνει ότι το συρματόσχοινο είναι πιο τεντωμένο από όσο θα έπρεπε και θέλει χαλάρωμα. Για να το χαλαρώσετε σφίξτε τον ρυθμιστή 2 με 3 θέσεις την φορά. Για να πετύχετε την τέλεια ρύθμιση θα πρέπει όταν το σασμάν βρίσκεται στη μεσαία ταχύτητα της κασέτας, να μην ακούγεται κανένας θόρυβος από την αλυσίδα και το πάνω ροδάκι του (guide pulley), να είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με το γρανάζι (βλέπε φωτο). Σε περίπτωση που το σασμάν δουλεύει άψογα σε όλα τα γρανάζια της κασέτας, εκτός από το μικρότερο ή το μεγαλύτερο, τότε θα πρέπει να ξαναρυθμίσετε τα όρια του.

2

Tip: Xρησιμοποιείστε λιπαντικό λάδι στο εσωτερικό του καλώδιου και στο συρματόσχοινο, για μειωμένες τριβές και καλύτερη λειτουργία.

Δείτε επίσης

primoz roglic vuelta 2019

Primoz Roglic: ο «βασιλιάς» του Γύρου της Ισπανίας 2019!

Πρώτη νίκη σε Grand Tour για τον Primoz Roglic! Στην πρώτη του εμφάνιση στο Γύρο ...

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Micromobility και Cargo Bikes στις ευρωπαϊκές πόλεις. Τι θέλουμε για την Αθήνα;

Χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες ή περισσότερους χρήστες; Τα θέματα του Micromobility και των Cargo Bikes αποτελούν ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest