Μοναδικά απολαυστικό!
Δοκιμάζουμε την πιο οικονομική πρόταση της γαλλικής εταιρείας LOOK στα ποδήλατα δρόμου και μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και απολαυστικές επιλογές της αγοράς.
Φωτογραφίες: Πέτρος Γκότσης
H Look είναι μία από τις πιο πρωτοποριακές εταιρείες στο χώρο της ποδηλασίας και κάθε φορά που παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο, καταφέρνει να κερδίζει τις εντυπώσεις με τις επαναστατικές της τεχνολογίες. Στο μοντέλο της δοκιμής μας, η τεχνολογία που κλέβει την παράσταση και κάνει το 765 να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, ακούει στο όνομα CARBOFLAX technology.ΠΛΑΙΣΙΟ
Με την τεχνολογία CARBOFLΑX οι μηχανικοί της LOOK έχουν συνδυάσει, για την κατασκευή του πλαισίου και του πιρουνιού, υλικό carbon με φυσικές ίνες λινού για το φιλτράρισμα των κραδασμών από τον δρόμο και τη βελτίωση της άνεσης του αναβάτη κατά την οδήγηση του ποδηλάτου. Η κατασκευή του 765 γίνεται κυρίως από carbon, διότι το υλικό αυτό έχει τις ιδιότητες να είναι πολύ ελαφρύ και ανθεκτικό, βελτιώνοντας τη γενική ακαμψία του ποδηλάτου. Ένα στρώμα ινών λινού έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στα carbon στρώματα, στα καλάμια του πιρουνιού, στον steerer tube και στα chain stays του πλαισίου, παρέχοντας καλύτερες ιδιότητες επιμήκυνσης για αυτούς τους σωλήνες, ώστε να φιλτράρονται οι μικρό κραδασμοί και οι δονήσεις που κουράζουν τον αναβάτη. Η συμπερίληψη του λινού, με τις ιδιότητες να φιλτράρει τις δονήσεις, αυξάνει τη γενική απόδοση του ποδηλάτου: το σώμα του ποδηλάτη επιβαρύνεται λιγότερο και όλη του η ενέργεια επικεντρώνεται στην οδήγηση και το πεταλάρισμα. Ένα πραγματικό όφελος για πολύ μεγάλες και σκληρές διαδρομές.
Ανάλογη φιλοσοφία με γνώμονα την άνεση έχει ακολουθηθεί και στη γεωμετρία και στο στήσιμο του 765. Eντύπωση προκαλεί το πολύ ψηλό head tube που τοποθετεί τον αναβάτη σε πιο όρθια θέση για να μπορεί να καλύπτει με άνεση πολλά χιλιόμετρα.
Σημαντικό έργο του σχεδιασμού για τη βελτίωση της άνεσης και των επιδόσεων, έχει γίνει στο πίσω τρίγωνο του 765. Τα chain stays ακολουθούν ασύμμετρη σχεδίαση: το δεξί chain stay είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος σε σύγκριση με το αριστερό για την εξισορρόπηση των δυνάμεων που αναπτύσσονται στη μετάδοση κατά το πεταλάρισμα. Επίσης, και τα δύο είναι πιο κοντά και άκαμπτα για να εξασφαλιστεί η δυναμική του ποδηλάτου. Αντίθετα, τα seat stays έχουν επεκταθεί και είναι πιο λεπτά για τη βελτίωση της άνεσης, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά την ακαμψία και την απόδοση.
Οι σχεδιαστικές γραμμές του 765 και οι χρωματικές επιλογές είναι εμφανώς επηρεασμένες από αυτές του αγωνιστικού μοντέλου 695. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, με αποσπώμενα τερματικά για τα καλώδια των ταχυτήτων, ώστε να είναι επιτρεπτή η συμβατότητα με μηχανική ή ηλεκτρονική σειρά Di2. Στο seat tube συναντάμε συμβατή σχεδίαση με παλουκόσελο 27.2mm, ενώ η μεσαία τριβή είναι τύπου Press Fit 30.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
To Look 765 της δοκιμής κατέφθασε στα χέρια μας από τα κεντρικά της γαλλικής εταιρείας στο Nevers, στην κορυφαία του έκδοση, βαμμένο στα χρώματα PROTEAM και εξοπλισμένο με την εξαιρετική ηλεκτρονική σειρά Ultegra Di2 της Shimano. Aυτό που μας εξέπληξε ήταν το επιλεγμένο πάτημα του ποδηλάτου με compact δισκοβραχίονα 50-34t και κασέτα 11-32t! Το cockpit ήταν της FSA, με λαιμό Omega στα 110mm και αλουμινίου τιμόνι Vero Compact 40mm c-c. Tης ίδιας εταιρείας ήταν και το παλουκόσελο Gossamer 27.2mm. H σέλα ήταν η αρκετά αναπαυτική Selle Italia Flow και οι τροχοί οι αλουμινίου Mavic Aksium με 25άρια ελαστικά Continental Ultra Sport II. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως για την καλύτερη αξιολόγηση των δυνατοτήτων του πλαισίου, στο μεγαλύτερο διάστημα των δοκιμών χρησιμοποιήσαμε τους κορυφαίους τροχούς Industry Nine C41 Tubular με ελαστικά Michelin PRO4 Service Course Tubular 23c. Τέλος τα πετάλια δεν θα μπορούσαν να ήταν άλλα από τα Look ΚΕΟ ΒLADE 2 CR.
Πλαίσιο: LOOK 765 CARBOFLAX
Πιρούνι: LOOK 765 CARBOFLAX
Δισκοβραχίονας: SHIMANO ULTEGRA 6800 50-34t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO ULTEGRA 6870 Di2
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA 6870 Di2
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA 6870 Di2
Αλυσίδα: SHIMANO HG600
Κασέτα: SHIMANO 105 5800 11-32t
Φρένα: SHIMANO ULTEGRA 6800
Τροχοί: MAVIC AKSIUM
Ελαστικά: CONTINENTAL ULTRA SPORT II 700x25c
Παλουκόσελο: FSA GOSSAMER 27.2MM
Σέλα: SELLE ITALIA FLOW
Λαιμός: FSA OMEGA 110MM
Τιμόνι: FSA VERO COMPACT 40MM c-c
Στο δρόμο…
Η Look ανήκει αναμφίβολα σε εκείνο το μικρό σύνολο των ποδηλατικών εταιρειών που σε κάθε τους δημιούργημα, πρωταρχικός σκοπός είναι η οδηγική ευχαρίστηση. Όλα τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας εστιάζουν, μεταξύ άλλων, στην άνεση και στην απόλαυση του αναβάτη. Πόσο μάλλον το μοντέλο της δοκιμής μας, που ανήκει στην κατηγορία endurance. Πραγματικά, μια βόλτα με το 765 αρκεί για να σε πείσει για του λόγου το αληθές. Τόσο η πρωτοποριακή τεχνολογία CARBOFLAX, όσο και το εξαιρετικό στήσιμο του πλαισίου με το «ψηλό» headtube και την «sportif» γεωμετρία, προσδίδουν στο ποδήλατο εξαιρετικά άνετα οδηγικά χαρακτηριστικά, ακόμα και στους πιο κακοτράχαλους δρόμους. Όσο περισσότερο το οδηγείς, τόσο πιο πολύ απολαμβάνεις την ξεκούραστη θέση οδήγησης και την υψηλή απορροφητικότητα του πλαισίου, σε βαθμό θα έλεγα εθιστικό!
Βέβαια, η επιρροή της τεχνολογίας CARBOFLAX δεν περιορίζεται μόνο στην άνεση και την απορροφητικότητα άλλα γίνεται έντονα αισθητή και στη σταθερότητα του ποδηλάτου, ιδίως με υψηλές ταχύτητες κίνησης, καθώς φιλτράρονται, σε σημαντικό ποσοστό, οι κραδασμοί που προκαλούνται από το οδόστρωμα. Φαινόμενο που σου προσδίδει ασφάλεια και γίνεται ιδιαίτερα απολαυστικό σε γρήγορες καταβάσεις βουνών. Mία αίσθηση που διατηρείται και στις στροφές, με την απόδοση του 765 να είναι αρκετά ασφαλής και γρήγορη, ενώ πολύ καλή είναι και η απόδοση των φρένων της Ultegra, παρέχοντας άφθονα αποθέματα δύναμης και προοδευτική αίσθηση.
Άλλο ένα χαρακτηριστικό του 765 που μου έκανε εντύπωση και με ευχαρίστησε ιδιαίτερα, ήταν η επιλογή του compact δισκοβραχίονα 50-34t, σε συνδυασμό με την κασέτα 11-32! Ένα πάτημα που ταίριαζε απόλυτα στο χαρακτήρα του ποδηλάτου και που εκτός του ότι είχα πάντα μια έξτρα ταχύτητα στις ανηφόρες για να στροφάρω (όταν η κλίση γινότανε διψήφια), μπορούσα να κρατήσω πιο εύκολα και το μεγάλο δίσκο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μιλώντας για ανηφόρες, η απόδοση του 765 ήταν θετική, με ικανοποιητικά επίπεδα ακαμψίας από τη μεσαία τριβή και το ασύμμετρο οπίσθιο τρίγωνο, που μετέφεραν ομαλά τη δύναμη στο δρόμο. Αν κάπου το ποδήλατο ένιωθε έξω από τα νερά του ήταν στα όρθια σπριντ πάνω από τα 1000 watt, εξαιτίας κυρίως της γεωμετρίας και του πολύ «ψηλού» headtube.
* Η άνεση και η απορροφητικότητα
* Η λειτουργία της Ultegra 6870 Di2
* H απόδοση των τροχών Aksium της Μavic υπολείπεται του συνόλου
H Look κατάφερε να δημιουργήσει, όπως μόνο αυτή γνωρίζει, ένα εξαιρετικό ποδήλατο κατηγορίας endurance, με πανέμορφη σχεδίαση και αισθητική και μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή αγοράς που το κάνει προσιτό σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Ένα ιδιαίτερο ποδήλατο, με το κύρος και την αίγλη που προσδίδει το όνομα της πρωτοποριακής γαλλικής εταιρείας.