Δεν υπάρχει πιο ενοχλητικό πράγμα για έναν ποδηλάτη όταν έχει βγει βόλτα ή προπόνηση με το ποδήλατο, από το να ακούει ενοχλητικά τριξίματα.
Τριξίματα που μπορούν, αν δεν ληφθούν σοβαρά υπόψη και αντιμετωπιστούν εγκαίρως, να προκαλέσουν ζημιά και να αποβούν επικίνδυνα για την σωματική του ακεραιότητα του ποδηλάτη.
Τα πιο συνηθισμένα – και καίρια – σημεία του ποδήλατου από όπου συνήθως προέρχονται τα τριξίματα, είναι η περιοχή της μεσαίας τριβής, ο δισκοβραχίονας, το παλουκόσελο, η κασέτα του οπίσθιου τροχού και τα ποτήρια του πλαισίου. Στα ποδήλατα βουνού με οπίσθια ανάρτηση, πολλές φορές οι τριγμοί μπορεί να προέρχονται από τις αρθρώσεις του μοχλικού. Σε όλες τις περιπτώσεις τα τριξίματα μπορούν να αποφευχθούν εύκολα και γρήγορα είτε με την χρήση γράσου, anti seize, carbon πάστας και ειδικής κόλλας σπειρωμάτων.• Είναι πολύ πιθανόν οι ενοχλητικοί τριγμοί να προέρχονται από το παλουκόσελο. Βγάλτε το παλουκόσελο, καθαρίστε το καλά, καθαρίστε με ένα πανάκι και το εσωτερικό του seat tube, και επανατοποθετήστε το χρησιμοποιώντας την ειδική πάστα carbon ή anti seize, αν δεν είναι carbon.
• Η κασέτα στον οπίσθιο τροχό δέχεται συνεχόμενα μεγάλα φορτία δύναμης κατά το πεταλάρισμα και κάθε τόσο θα πρέπει να τσεκάρετε αν είναι σφιγμένη στη σωστή ροπή για να μην χαλαρώνει και δημιουργούνται τριξίματα. Σε περίπτωση που η ροπή είναι σωστή και πάραυτα ακούγονται τριξίματα, τότε αφαιρέστε την από το κέντρο, καθαρίστε την καλά (μαζί με το σώμα έδρασης του κέντρου) και επανατοποθετήστε την χρησιμοποιώντας anti seize σε όλη την επιφάνεια του σώματος έδρασης του κέντρου.
• Όταν οι τριγμοί προέρχονται από τα ποτήρια, πρέπει να βγει το πιρούνι από το πλαίσιο, να καθαριστούν καλά τα ρουλεμάν και οι επιφάνειες έδρασής τους, και να επανατοποθετηθούν με φρέσκο γράσο καλής ποιότητας. Σε περίπτωση που κάποιο ρουλεμάν έχει φθαρεί, θα πρέπει να αντικατασταθεί.
• Ο δισκοβραχίονας είναι ο συνήθης ύποπτος …όταν κάτι τρίζει. Δικαιολογημένα, γιατί από αυτόν περνάει όλη η δύναμη του αναβάτη για να μετουσιωθεί σε κίνηση. Αρχικά, τσεκάρετε τα πετάλια. Θα πρέπει να είναι σφιγμένα στην κατάλληλη ροπή (22-24Νm) και να έχουν τοποθετηθεί με γράσο ή anti seize στο σπείρωμα τους. Μετά, τσεκάρετε τις βίδες που συγκρατούν τους δίσκους. Θα πρέπει να είναι σφιγμένες στην κατάλληλη ροπή (6-8Nm) και να έχουν τοποθετηθεί με ειδική κόλλα σπειρωμάτων – loctite. Αν εξακολουθεί να τρίζει, αφαιρέστε το δισκοβραχίονα και γρασάρετε καλά τον άξονα.