Ελαφρύ, γρήγορο, οδηγικά απίστευτο
Κείμενο: Γιάννης Κορφιάτης
Φωτό: Γιώργος Ατσαμετάκης
Το Τazer κατασκευάζεται στο χέρι στις εγκαταστάσεις της Intense στις ακτές της Καλιφόρνιας. Ο σκοπός του, όπως και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Intense, είναι ένας, να αποδίδει και να οδηγείται σε μεγάλες ταχύτητες και ύψη με σκοπό τη νίκη. Η χρήση του είναι για πίστες 4Χ όπου η σταθερότητα, η επιτάχυνση-μετάδοση δύναμης και η άμεση κατευθυντικότητα έχουν απόλυτη σημασία. Η Intense κατασκευάζει ποδήλατα στα οποία μπορεί να δίνει τα αρχικά FRO, που σημαίνουν: μόνο για αγώνες (for racing only). To Tazer γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θα κάνει άψογα αυτό για το οποίο έχει σχεδιαστεί, να είναι γρήγορο και να έχει άψογη συμπεριφορά σε άλματα και burms, να υπακούει και να επιταχύνει άμεσα σε κάθε μας κίνηση. Απόκριση είναι η λέξη που το χαρακτηρίζει.
ΠΛΑΙΣΙΟ
Ο σκελετός είναι δεμένος στο χέρι από τους συνεργάτες του Jeff Staber με υψηλής ποιότητας αλουμίνιο. Το σχήμα που έχει δοθεί εμπνέει εμπιστοσύνη με την πρώτη μόλις ματιά ταυτόχρονα με το λεπτό αεροδυναμικό lοok. Το μέγεθος είναι large με μήκος headtube 55.8 εκατοστά. Η συγκεκριμένη επιλογή έχει περισσότερη σταθερότητα λόγω του extra μήκους στις υψηλές ταχύτητες του αγώνα. Η πίσω ανάρτηση είναι μοντέλο RP23 ProPedal αέρος της Fox και αναλαμβάνει τις 4 ίντσες διαδρομής. To σημαντικό που έχει η έκδοση VP είναι οι σύνδεσμοι μέσω των οποίων δουλεύει η πίσω ανάρτηση από τους οποίους προκύπτει η πασίγνωστη λειτουργία VPP. Η συγκεκριμένη τοποθέτηση των συνδέσμων δεν επιτρέπει στην πίσω ανάρτηση να δουλεύει χωρίς λόγο όταν κάνουμε sprint. Η λειτουργία που έχει το πίσω ψαλίδι είναι να εκτοξεύει το ποδήλατο μπροστά αντί
να το αφήνει να χοροπηδάει άσκοπα πάνω κάτω. Σε ένα τέτοιο ποδήλατο καταλαβαίνεις τη διαφορά που δίνει η πατέντα αυτή στην επιτάχυνση. Έχεις απόλυτη μετάδοση δύναμης και νιώθεις τον πίσω τροχό να γρατζουνάει σπρώχνοντας το ποδήλατο μπροστά. Η πίσω ανάρτηση δεν σπαταλά τη δύναμή σου, δεν τη νιώθεις να δουλεύει όταν δε θες αλλά βρίσκεται εκεί όταν επεμβαίνουν δυνάμεις από το έδαφος, όταν στρίβεις και όταν προσγειώνεσαι. Οι ρυθμίσεις του RP23 θα ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό σε αυτό το θέμα με το pro pedal να επηρεάζει χαρακτηριστικά την απόδοση επιλέγοντας μία από τις τρεις θέσεις λειτουργίας. Το ρεζερβουάρ του αέρα ρυθμίζει τη σκληρότητα ανάλογα με το πόσο αέρα θα του προσθέσουμε, ενώ το κόκκινο λεβιεδάκι ρυθμίζει παραδοσιακά το rebound.
ΣΤΗΣΙΜΟ
Ανάρτηση Fox Vanilla RLC αναλαμβάνει το ρόλο μπροστά, ρόδες Sun Ringle Disk-O-Flea και φρένα Αvid Juicy 5, τιμόνι και λαιμός Ηolzfeller της Truvativ και πεταλιέρα Stylo της ίδιας εταιρίας. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε σασμάν Sram XO, λεβιεδάκι και κασέτα της ίδιας σειράς, ενώ την αλυσίδα κρατά στη θέση της οδηγός G2 από τη MRP. To σύνολο ολοκληρώνουν πετάλια και ντίζα σέλας από την Easton, ποτήρια Chris King, λάστιχα Maxxis και σέλα τιτανίου της Tioga. Το χαμηλό βάρος ήταν ο κύριος στόχος και το σύνολο των περιφερειακών συνέβαλε επιτυχώς σε αυτό. Έτσι το 4Χ τερατάκι δεν ξεπερνάει σε βάρος τα 13 κιλά. Σημαντικά ελαφρείς είναι οι τροχοί οι οποίοι είναι πιο πολύ για χρήση XC. Άντεξαν όμως τα σκαλοπάτια του αγώνα της Κέρκυρας και πιστεύω θα χαμογελάσουν πλατιά στην πίστα του Παρνασσού στον αγώνα που αναμένεται, αφού δεν έχουν δείξει το
ελάχιστο δείγμα καταπόνησης. Το combo λαιμός-τιμόνι της Truvativ ταιριάζει γάντι στη συμπεριφορά του πλαισίου και δίνει αίσθηση πρότυπο. Ο λαιμός έχει μήκος 45mm και δένει στο 31.8 παχύ τιμόνι το οποίο έχει μήκος 710mm. Ναι, με το στενό χωράς παντού αλλά το φαρδύ είναι αλλιώς. Δοκιμάστε το.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
To Tazer οδηγήθηκε στα σκαλοπάτια του αγώνα Downtown στην επίσκεψη της Κέρκυρας, σε κλειστά μονοπάτια και άλματα. Η αίσθηση της αμεσότητας και της επιτάχυνσης ήταν έντονα αισθητή παντού. Στις στροφές πλασάρεται και μένει στην πορεία και την κλίση που θα του δώσεις με απόλυτη σταθερότητα πράγμα πολύ σημαντικό για ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας. Το κοντό πίσω ψαλίδι δίνει στο ποδήλατο ευκινησία και νευρικότητα που θα εκτιμηθούν στις δύσκολες καταστάσεις. Χρειάζεται ελάχιστη προσπάθεια να μείνει στη μία ρόδα και να σηκωθεί πάνω από το έδαφος σε κάθε μας εντολή. Η λειτουργία της πίσω ανάρτησης δεν απογοητεύει στα δύσκολα αν και ο αέρας ποτέ δεν έχει την προοδευτικότητα του ελατηρίου και χάνει σε σαφήνεια. Το μεγάλο προτέρημα που έχει με τη μετάδοση δύναμης το κάνει ιδανικό για all around χρήση καθώς η κάλυψη αποστάσεων γίνεται πολύ εύκολα αν συνηθίσεις την παιχνιδιάρικη αίσθηση η οποία μετά από μερικά μέτρα γίνεται απολαυστική. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που το μεγαλύτερο μέγεθος είναι καλύτερη επιλογή. Τα λάστιχα της Maxxis που φορέθηκαν είναι ένα Minion F2.35 μπροστά και Oriflamme πίσω. Το Oriflamme έχει σχεδιαστεί από τον Steve Larsen για τις σκληρές πίστες των αγώνων NORBA NCS και το πάτημά του αποδεικνύεται ιδανικό για τα λημέρια του Tazer.
Έχει καλή, σχεδόν λεία επιφάνεια, για μέγιστο grip με μικρές γραμμώσεις που προσφέρουν απόδοση στο φρενάρισμα και την επιτάχυνση και πλαϊνά τακούνια για να βρίσκονται εκεί για περισσότερη υποστήριξη στις στροφές.