Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Foes FXR 275

Foes FXR 275

Fine ART

Η Foes έχει μια μεγάλη και εντυπωσιακή ιστορία που ακολουθεί την εξέλιξη των MTB από το 1992.

 

Κείμενο: Γιάννης Κορφιάτης, ΜΤΒ Editor, gkorfiatis@mbike.gr

Ο Brent Foes ήταν σχεδιαστής και κατασκευαστής οχημάτων εκτός δρόμου χρήσης για τη Ford και τη Nissan. Η ενασχόλησή του με τα mountain bikes ξεκίνησε όταν παρατήρησε πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στον τομέα των αναρτήσεων και της κινηματικής.

Έτσι ξεκίνησε η FOES, μια εταιρεία με βαρύ όνομα στο χώρο της βιομηχανίας, ριζοσπαστικά σχέδια με όμορφο σχεδιασμό και χρήση ποιοτικών υλικών.
Μέχρι και σήμερα είναι η μόνη εταιρία που έχει προχωρήσει σε in house κατασκευή δικών της αναρτήσεων εμπρός και πίσω.

 | mbike.gr | mbike.gr

Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την Redivider και το μοντέλο της δοκιμής είναι χτισμένο με επιλεγμένα περιφερειακά για αγώνες enduro.

Το έργο τέχνης
Το FXR275 ανήκει στην τελευταία γενιά της Foes η οποία έχει διαμορφωθεί εξ ολοκλήρου για τα νέα μεγέθη τροχών. Σαν μοντέλο, το FXR κυκλοφόρησε πριν από δέκα χρόνια. Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις την ποιότητα κατασκευής και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Τεράστιο, monocoque top tube και downtube με hydroformed νεύρα και σχέδιο που δείχνει σαν γεροδεμένος body builder, το FXR είναι άκρως εντυπωσιακό. Οι double butted σωλήνες είναι από αλουμίνιο 6061 και χρησιμοποιεί το μοχλικό της Foes για τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης.

Η διαδρομή είναι ρυθμιζόμενη από 6.3 σε 7 ίντσες αλλάζοντας τη θέση του αμορτισέρ. Πίσω δέχεται τροχό με άξονα 142 ενώ μπροστά έχει tapered κούτελο.

Η Foes περήφανα δηλώνει ότι εντυπωσιάζουν οι αναβατικές και καταβατικές του ικανότητες ενώ στρίβει σαν τρένο πάνω σε ράγες με εξωπραγματικό κράτημα. Εννοείται ότι δε γίνεται να περάσει απαρατήρητο στον πορτοκαλί φλούο χρωματισμό του που ξεπερνάει ό,τι πιο φωσφορίζον έχουμε δει! Με 200 ευρώ έξτρα εννοείται ότι το πλαίσιο βάφεται σε ότι χρώμα επιλέξετε από μια μεγάλη παλέτα. Ματ, μεταλλικές η φωσφοριζέ επιλογές θα κάνουν το κάθε πλαίσιο μοναδικό!

Περιφερειακά
Το FXR275 της δοκιμής έχει στηθεί με πίσω ανάρτηση ελατηρίου Revox από τη Manitou για να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατόν καλύτερα οι καταταβατικές του δυνατότητες. Αυτό επιτεύχθηκε με το παραπάνω σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα περιφερειακά από τη Sun Ringlé, τη Manitou και την Answer. H μπροστινή ανάρτηση είναι το Matoc Pro της Manitou με διαδρομή 160mm και το σύστημα αέρος της Dorado στο εσωτερικό.

Οι τροχοί είναι Charger Pro SL 27,5 ιντσών από τη Sun Ringlé , φρένα Χ0 από την Avid, πεταλιέρα ΧΤ της Shimano, σασμάν και χειριστήριο Χ9 της Sram, λαιμός Easton Ηeaven 50mm και τιμόνι carbon της Αnswer low rise. Tα λάστιχα είναι Ηigh Roller II 2.35 από την Maxxis.
Τα περιφερειακά εκτελούν το καθένα άψογα το δικό του ρόλο και συνεργάζονται για να προσφέρουν την ιδανική ανταπόκριση στον οδηγό αγώνων της Foes Team Greece.

Ας οδηγήσουμε αυτό το μωρό!
H μυώδης και γεροδεμένη αίσθηση που δίνει το FXR με την πρώτη ματιά δεν έχει καμία σχέση με τις πρώτες πεταλιές που θα κάνει κάποιος πάνω του. Το ελατήριο περιέργως, δεν κάνει καθόλου αισθητή την παρουσία του στην ανηφόρα, παρά μόνο όταν τα πράγματα αγριέψουν αληθινά. Μετά από ένα γρήγορο σετάρισμα, δεν κρατήθηκα και πήρα την ανηφόρα για τα μονοπάτια πάνω από το άλσος Βεϊκου. Θυμάμαι ένα άγριο κομμάτι με βράχια να κατεβαίνει στη μεριά που βλέπει βόρεια και ανυπομονούσα να δοκιμάσω το FOES στα δύσκολα. Μέχρι τα «δύσκολα» όμως είχε καμπόση ανηφόρα που το FOES εξαφάνισε α-νε-τό-τα-τα. Το ελαφρύ στήσιμο και ο μεγάλος τροχός έκαναν θαύματα. Δεν έχει τη σπιρτάδα που θα είχε ένα trail bike 150 διαδρομής, αλλά το ελατήριο στέκεται πραγματικά στο ύψος του στην ανηφόρα απορροφώντας τις ανωμαλίες απαλά και διατηρώντας ένα ικανοποιητικό grip-άρισμα.

Πάμε στα δύσκολα τώρα… Μπορείς να το πεις και mini downhill, κάπως έτσι συμπεριφέρεται το πλαίσιο μόλις τσουλήσεις στην κατηφόρα. Το μοχλικό της FOES συμπεριφέρεται ιδανικά σε όλες τις συνθήκες χωρίς περίεργη συμπεριφορά που συνηθίζεται δύσκολα. Στα φρένα διατηρεί πολύτιμη πρόσφυση, ενώ πραγματικά στρίβει σαν τρένο όπως αναφέρει επίσημα η FOES.

Δε χρειάστηκε ούτε ένα δοκιμαστικό run για να δοκιμάσω το διπλό άλμα στο Ροζ μονοπάτι της Πάρνηθας και οι αναρτήσεις της Manitou λειτούργησαν στο τέρμα τους διατηρώντας σταθερά στην πορεία του το FXR. Ειδικά η Revox με το ειδικό τεφλόν πίσω δεν έδειξε να ταλαιπωρείται καθόλου ξεπερνώντας σε αίσθηση κάθε μικρομεσαίο πίσω αμορτισέρ. Το τεφλόν επέτρεπε στο ελατήριο να περιστρέφεται, προσθέτοντας έξτρα πόντους λειτουργίας στις μικρές ανωμαλίες και σωστότερη αίσθηση. Οι τροχοί ήταν εντυπωσιακά ελαφριοί στα 1650 γραμμάρια και επέτρεψαν στο FXR να κινείται άνετα στην ανηφόρα. Άντεξαν κάθε δοκιμασία που τους ανατέθηκε και έδειχναν όμορφοι με το μαύρο φινίρισμα τους.

Μου αρέσει
 * H ποιότητα κατασκευής
 * Δυνατότητα κατασκευής
 * Συμπεριφορά

Δεν μου αρέσει
 * Το αλουμίνιο σε κάποιους μπορεί να φαίνεται ξεπερασμένο (δεν είναι όμως)
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ: FOES FXR275 6061 monocoque-hydroformed Manitou Revox
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡ.: Manitou Matoc Pro 27.5  
ΤΡΟΧΟΙ: Sun Ringlé Cahrger Pro SL 27.5
ΦΡΕΝΑ: Avid Elixir X0
ΣΑΣΜΑΝ: Sram X9 medium cage
ΛΕΒΙΕΔΑΚΙ: Sram X9
ΤΙΜΟΝΙ: Answer carbon SL 750-12,7 rise
ΛΑΙΜΟΣ: Easton Heaven 50mm
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Maxxis High Roller II 2.35

Συμπέρασμα
Για να επιλέξεις ένα τέτοιο ποδήλατο πρέπει να έχεις μια σημαντική γνώση του τι πρόκειται να αποκτήσεις και να εκτιμήσεις την ιστορία και την ποιότητα κατασκευής που θα έχεις κάτω από τα πόδια σου! Η γκάμα της FOES έχει ένα μοντέλο για κάθε γούστο και κατηγορία ποδηλασίας βουνού, αλλά το FXR μου φάνηκε ιδανικό για κάποιον που θέλει να κάνει τα πάντα με άνεση. Είναι ένα ποδήλατο που θα αποκτήσει το χαρακτήρα που θα του δώσεις ανάλογα το στήσιμο και θα λειτουργήσει καλά πάνω σε αυτό. Ελαφρύ με ανάρτηση αέρος; Θα σκαρφαλώνει πετώντας! Πιο βαρύ με ανάρτηση ελατηρίου, έχεις το τέλειο αλματάδικο-κατεβασιάρικο εργαλείο! Κάτι ενδιάμεσο όπως της δοκιμής μας; Έφυγες για να γαζώσεις τα μονοπάτια στον επόμενο αγώνα enduro. 

Τιμή πλαισίου από 2.100 €
Αντιπρόσωπος: REDIVIDER, τηλ.: 693-7765697

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest