Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Devinci Spartan: O πολεμιστής

Devinci Spartan: O πολεμιστής

This is… Spartan!

Το μέρος που το πρώτο Spartan παρουσιάστηκε σαν πρωτότυπο κάτω από τα πόδια του Steve Smith μαρτυράει τις δυνατότητες του τρομερού αυτού ποδηλάτου.

Η πίστα του Pietermaritzburg στη Νότιο Αφρική είναι ένα απαιτητικό μείγμα μεγάλων ευθειών με πολλά βράχια, τεράστια άλματα, μεγάλες ταχύτητες και πολύ πετάλι. Οι αθλητές χρειάζονται εκεί DH ποδήλατα με μικρή σχετικά διαδρομή και υψηλή ανταπόκριση στο πεταλάρισμα. Εκεί λοιπόν πρωτοπαρουσιάστηκε το Spartan…

Παραλάβαμε μια custom εκδοχή του ποδηλάτου από τον κεντρικό αντιπρόσωπο Life Cycles και είχαμε την τύχη να περάσουμε μαζί του αρκετές μέρες στο βουνό της Πάρνηθας.

 | mbike.gr | mbike.gr

Πλαίσιο
Το πλαίσιο του Spartan είναι γεροδεμένο και μυώδες, φανερώνοντας με την πρώτη ματιά τις πραγματικές δυνατότητές του. Γυαλιστερές μεγάλες επιφάνειες με επιβλητικά  λογότυπα και βαθύ μαύρο χρώμα είναι τα πρώτα χαρακτηριστικά που θα παρατηρήσει κάποιος. Το Spartan όμως κρύβει πολλά περισσότερα μέσα στο πλαίσιο που έχει εξελίξει η ίδια η ομάδα της Devinci Global Racing για του επαγγελματίες αθλητές της.
Πρώτα θα αναφέρουμε τη βελτιωμένη αίσθηση του μοχλικού Split Pivot. Ο Dave Weagle σταθερά εξοπλίζει τα Devinci με την πατέντα που διαχωρίζει τη λειτουργία της ανάρτησης από το φρενάρισμα. Το πίσω ψαλίδι είναι carbon στο πάνω μέρος και αλουμίνιο στο κάτω, για περισσότερη αντοχή. Τα δύο κομμάτια ενώνονται με ρουλεμάν εκεί που δένει ο πίσω άξονας του τροχού και έτσι, τους επιτρέπεται η ανεξάρτητη μεταξύ τους κίνηση.  

Στο μπροστινό μέρος, έχουμε ένα γεροδεμένο κομμάτι με υπερμέγεθες κάτω μέρος που δίνει σταθερότητα και αίσθηση downhill ποδηλάτου στην κατηφόρα. Το συγκεκριμένο σχέδιο επιλέχθηκε ειδικά για τις μεγάλες ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει κάποιος σε μια διαδρομή enduro και είναι ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Spartan. Το κούτελο μπροστά είναι tapered και τα καλώδια περνάνε εσωτερικά από εύκολες στη χρήση, μεγάλες τρύπες. Ο άξονας πίσω είναι 142×12 και η μεσαία τριβή τύπου Press Fit. Μπροστά μπορούμε να βιδώσουμε σασμάν στη βάση του πλαισίου ή να επιλέξομε single speed setup χρησιμοποιώντας την ISCG 05 βάση οδηγού. Στη θέση του πίσω αμορτισέρ βιδώνει ένα Monarch Plus RC3 Debon Air της Rock Shox με διάσταση 8.5×2.5. Απουσιάζει η βάση για παγούρι καθώς το ποδήλατο προσανατολίζεται στην κατηγορία που όλοι σχεδόν διαθέτουν ένα backpack με νερό.

Εξοπλισμός
Το Spartan της δοκιμής είναι χτισμένο με αναρτήσεις από τη Rock Shox και περιφερειακά από τις Halo, Chromag,Ε13,Race Face, Formula και Continental. Μπροστά θα βρούμε το πολύ καλό Pike RCT3 με Charger damper και 3 θέσεις λειτουργίας για ανηφόρα, μονοπάτι και κατηφόρα. Οι τροχοί είναι πλεγμένοι με στεφάνια Chaos της Halo 27.5 σε κέντρα DT Swiss με blade ακτίνες. Στη μετάδοση έχουμε 1×10 σύστημα, με σασμάν και λεβιεδάκι Χ9, κασέτα 11-36 και δίσκο Race Face μπροστά σε πεταλιέρα αλουμινίου ΕThirteen 175mm. Τιμόνι και λαιμός είναι επίσης από την Chromag του Καναδά. Τιμόνι αλουμινίου ΟSX με 20mm rise και λαιμός 60mm. Το πακέτο συμπληρώνουν σέλα SDG και λάστιχα Mountain King 27.5×2.35 της Continental.

Συμπεριφορά
Τα καινούρια ποδήλατα διαδρομής 150-170 mm έχουν ανοίξει μια καινούργια εποχή στην ποδηλασία βουνού. Μια εποχή που με ΕΝΑ ποδήλατο έχεις πολλές επιλογές και ικανότητες στη διάθεση σου. Σκαρφαλώνεις το βουνό άνετα και κατεβαίνεις με χαμόγελο και ανάμεικτα συναισθήματα να σε πλημμυρίζουν. Το Spartan είναι ένα τέτοιο ποδήλατο. Πριν μερικά χρόνια, με βάση τις ικανότητες που έχει θα το έβαζα στην κατηγορία mini downhill. Mini downhill που σε πάει ακούραστα στην κορυφή γιατί ζυγίζει λίγο και πεταλάρει απροβλημάτιστα αν υπολογίσεις τις καταβατικές του ικανότητες.
Εκεί είναι που το Spartan υπερέχει σε σχέση με άλλα ποδήλατα αυτής της κατηγορίας.
O σχεδιασμός του πλαισίου έχει γίνει έτσι ώστε το Spartan να είναι σούπερ σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες και όταν το μονοπάτι γίνει κατηφορικό. Ο υπερμεγέθης κάτω σωλήνας συνεισφέρει σε αυτό με το Split Pivot να αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα.

Στην πρώτη μεγάλη βόλτα που βγήκαμε με το Spartan μας εντυπωσίασε το πόσο γρήγορα το ποδήλατο έγινε άνετο σα να ήταν δικό μας. Όταν λέμε άνετο δεν εννοούμε  τη θέση οδήγησης στην ανηφόρα! Αναφερόμαστε στις αντιδράσεις του συνόλου στα γρήγορα, βραχώδη κομμάτια, τις δυνατές στροφές και τα άλματα. Τίποτα δε χρειάστηκε διόρθωση στην οδήγηση μας και ποτέ δε βρεθήκαμε σε οριακές καταστάσεις (εκτός από ένα παραλίγο faceplant σ’ ένα διπλό άλμα στην Πάρνηθα- άγιο είχαμε). Οι αναρτήσεις της Rock Shox συντελούν σε αυτό λειτουργώντας άψογα σε κάθε περίσταση, με την Debon Air Monarch Plus να απορροφάει κάθε ανωμαλία απροβλημάτιστα προσθέτοντας και άλλους πόντους καταβατικού χαρακτήρα στο Spartan.

Η σταθερότητα που έχει σχεδόν παντού είναι τρομερή. Ζυγισμένη θέση οδήγησης που σε τοποθετεί μέσα στο ποδήλατο και σου δίνει θάρρος να στρίψεις με πιο πολλά και να μπεις με τσαμπουκά στις πέτρες. Το Spartan δε θα μασήσει… Τα στεφάνια της Halo αξίζουν ένα μπράβο αφού ένα run έγινε με το πίσω λάστιχο πίτα και με αρκετά ορεξάτη ταχύτητα. Το στεφάνι δε διαμαρτυρήθηκε, δε λύγισε και δεν παρουσιάστηκε κανένα απολύτως πρόβλημα σε αντίθεση με το Continental Mountain King ελαστικό που μόνο για mountain δεν ήταν αφού σκιζόταν σε σχεδόν κάθε κατεβασιά και λίγο παραπάνω!
 

Δεν μου αρέσει
* H ποιότητα κατασκευής
* Το build του
* Η ικανότητα του να ανηφορίζει
* Η συνολική του οδηγική συμπεριφορά

 Δεν μου αρέσει
* Που μας ζητήσανε το επιστρέψουμε

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: Devinci Spartan medium, carbon
Εμπρ. Ανάρτηση: Rock Shox Pike RCT3
Οπ. Ανάρτηση: Rock Shox Monarch Plus Debon Air
Τροχοί: Halo Chaos στεφανια/ DT 240 142x12R 15mm F
Μετάδοση: Sram X9 σασμάν / Sram X9 λεβιεδάκι
Πεταλιέρα: Ε-Τhirteen TRS 175mm
Τιμόνι: Chormag OSX 760mm 20rise
Λαιμός: Chromag Ranger 60mm
Φρένα: Formula R1 180mm

Τιμή ποδηλάτου δοκιμής: 7.000€
Τιμή (εργοστασιακών εκδόσεων): Spartan Carbon XP: 3.900€ (2.700€ μόνο πλαίσιο)

 

Συμπέρασμα
Το Spartan σίγουρα έχει μια θέση στο top 5 των καλύτερων MTB που έχω οδηγήσει. Ίσως έφτανε και στο top3  με κάποιες αλλαγές στο μέγεθος του πλαισίου ή το μήκος του λαιμού.
 


Αντιπρόσωπος: Life Cycles, τηλ.: 213-0265613, www.lifecycles.gr

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest