Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | GRAVEL | 3T Racemax Boost Italia: Ένα gravel… made in Italy
3Τ RaceMax Boost Italia

3T Racemax Boost Italia: Ένα gravel… made in Italy

Το 3T RaceMax Boost Italia είναι ένα… διαφορετικό ποδήλατο: Πανέμορφο, κατασκευασμένο στην Ιταλία, μοναδικό και γρήγορο. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να κάνουμε ένα «διαφορετικό» τεστ: να ρωτήσουμε τον ιδιοκτήτη του, τον Ντίνο Κωνσταντινίδη, τη γνώμη του γι’ αυτό!

 

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Πες μας μερικά πράγματα για σένα και τα ποδήλατα που είχες ήδη.
Τα τελευταία 8 χρόνια, μοιράζω τον χρόνο μου σε δύο μέρη: Ζω και εργάζομαι στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, μια τυπικά επίπεδη περιοχή που την διατρέχει ο Ρήνος και τον ελεύθερο χρόνο μου τον περνάω στην Ελλάδα. Το σπίτι μου στην Αθήνα είναι στην Αγία Παρασκευή, πολύ κοντά στην Υμηττό και το εξοχικό μου στην Άνδρο, μια επίσης χαρακτηριστικά ορεινή περιοχή.

Έτσι, για να καλύψω αυτές τις ανάγκες, έχω ήδη 2 ποδήλατα που αγαπάω πολύ: Ένα 3T Racemax EKAR 13, με το οποίο ποδηλατώ κατά μήκος του Ρήνου και ένα ηλεκτρικό Cube Action Team 750 με διπλή ανάρτηση και κινητήρα Bosch CX, που με βοηθάει να σκαρφαλώνω στις πλαγιές του Υμηττού και των βουνών της Άνδρου.

 

3T Racemax Boost Italia
O Ντίνος Κωνσταντινίδης με το ολοκαίνουργιο 3T Racemax Boost Italia, στην Άνδρο.

 

Και ποιο είδος ποδηλασίας σου αρέσει;
Κυρίως μου αρέσει να ποδηλατώ στην φύση. Ξανα-ξεκίνησα να κάνω ποδήλατο (είχα κάποια χρόνια να ανέβω την σέλα) όταν πήγα στην Γερμανία, πριν 8 χρόνια. Ένας φίλος που έφευγε, μου χάρισε το ποδήλατό του και ξανα-μαγεύτηκα από το αίσθημα ελευθερίας που σου δίνει αυτό το μέσο. Η ησυχία, η ηρεμία, η επαφή με την φύση, η εναλλαγή του τοπίου, είναι κάποια από τα πράγματα που απολαμβάνω καθώς κάνω ποδήλατο.
Βέβαια για να κάνω ποδηλασία στους ποδηλατόδρομους (ασφάλτινους και χωμάτινους) πλάι στον Ρήνο, ένα καλό συμβατικό ποδήλατο μου αρκεί. Για τις ανηφοριές της Ελλάδας όμως, καθώς δεν έχω πια τις παλιές αντοχές, η ηλεκτρική υποβοήθηση μου είναι απαραίτητη. Το συναίσθημα όμως είναι πάντα το ίδιο.

Περίπου πόσα χιλιόμετρα κάνεις τον χρόνο;
Περίπου 2.500 – 3.000.

Πώς αποφάσισες να επιλέξεις το 3Τ Racemax Boost Italia;
Όπως είπα και πριν, έχω ήδη ένα Racemax το οποίο αγαπώ πολύ. Όταν όμως είδα το συγκεκριμένο σε μια έκθεση στο Ντίσελντορφ, ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Και όταν το έκανα μια δοκιμαστική βόλτα, ήξερα ότι – γρήγορα παρά αργά – θα το αγόραζα. Ήταν απλώς θέμα χρόνου. Ήθελα να απολαμβάνω την αίσθηση που μου δίνει το Racemax μου και στις ανηφοριές της Ελλάδας. Αυτό εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας του Boost!

 

Νιώθεις ότι το ποδήλατο δεν κυλάει πάνω στον δρόμο αλλά γλιστράει πάνω σε σύννεφο, ήσυχα, ομαλά και – κυρίως – γρήγορα

 

Το «made in Italy» ήταν για σένα καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή σου;
Ασφαλώς. Υπάρχουν πράγματα που είναι φτιαγμένα «για να κάνουν την δουλειά». Τα αγοράζεις και δεν παραπονιέσαι, γιατί σε εξυπηρετούν. Υπάρχουν όμως και πράγματα που με το που τα βλέπεις καταλαβαίνεις ότι έχουν μέσα τους μια άλλου τύπου ποιότητα. Θέλεις να τα αποκτήσεις ακριβώς για αυτή την εσωτερική ποιότητα και είσαι περήφανος που τα έχεις. Αυτό ήταν για μένα το Made in Italy στα 3T.

Διάβασα και είδα πολλά You Tube video για την διαδικασία παραγωγής του σκελετού, την ειδική επεξεργασία των ανθρακονημάτων, τα ειδικά μηχανήματα που οι άνθρωποι της 3Τ κατασκεύασαν για αυτό τον σκοπό, την προσοχή με την οποία συναρμολογούνται πάνω στον σκελετό τα εκλεκτά περιφερειακά. Και τότε ήξερα ότι αυτή η ποιότητα αξίζει τα παραπάνω χρήματα. Το Italia δεν είναι φτιαγμένο για «να κάνει την δουλειά», είναι φτιαγμένο για να κάνει ευτυχισμένο τον ιδιοκτήτη του.

 

3T Racemax BOOST ITALIA

 

Όταν το πρωτοείδες, στημένο, τι σκέφτηκες σχετικά με την εξωτερική του εμφάνιση;
Το είπα και πριν: Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά.
Για την επιλογή όμως του συγκεκριμένου χρώματος, μια σύμπτωση ήταν καθοριστική: Η έκδοση με αυτό το χρώμα είναι επετειακή για την φίρμα που ιδρύθηκε το 1961. Είναι η χρονιά που γεννήθηκα και εγώ. Το θεώρησα κάπως «μοιραίο» να το αποκτήσω.

Πρώτη βόλτα. Ποιες ήταν οι πρώτες εντυπώσεις;
Το πρώτο πράγμα που με εξέπληξε ήταν το βάρος (ή μάλλον η έλλειψη βάρους) του ποδηλάτου. Το Boost Italia έχει σχεδόν το ίδιο βάρος με το απλό Racemax μου, που δεν είναι ηλεκτρικό. Αυτό κάνει πολλά πράγματα (αποθήκευση, μεταφορά με το αυτοκίνητο, κλπ.) ευκολότερα. Το επόμενο πράγμα που ένοιωσα είναι η ποιότητα της κύλισης. Νιώθεις ότι το ποδήλατο δεν κυλάει πάνω στον δρόμο αλλά γλιστράει πάνω σε σύννεφο, ήσυχα, ομαλά και – κυρίως – γρήγορα.

Τέλος εντυπωσιακή είναι η ακαμψία του σκελετού. Το ποδήλατο εξακολουθεί και εμπνέει εμπιστοσύνη, χωρίς τριγμούς ή τρεμουλιάσματα, όταν ανεβαίνει η ταχύτητα. Όταν τύχει – που θα τύχει – να πέσει σε λακκούβα ή ανωμαλία του οδοστρώματος, θα κρατήσει με χαρακτηριστική άνεση την πορεία του. Θα ακούσεις το «γκτουπ», θα νοιώσεις την λακκούβα στην μέση σου, αλλά το ποδήλατο θα μείνει σταθερό στην τροχιά του.
Τα χιλιόμετρα θα έρθουν γρήγορα και αβίαστα, αποτέλεσμα της εξαιρετικής αεροδυναμικής και της πολύ καλής θέσης οδήγησης.

 

3T RaceMax Boost Italia

 

Ήσουν εξοικειωμένος με το σύστημα υποβοήθησης της Mahle; Ποια θα έλεγες πως είναι τα χαρακτηριστικά του ειδικά σε σχέση με άλλα ποδήλατα με υποβοήθηση που έχεις δοκιμάσει;
Είχα δοκιμάσει κάποια ποδήλατα με Mahle, δανεικά από έναν φίλο, πριν αποφασίσω να προχωρήσω σε τόσο ακριβή αγορά (το Italia δεν είναι ένα φτηνό ποδήλατο). Η αίσθηση που σου δίνει, σε σχέση με το Bosch CX που φοράει το MTB μου είναι τελείως διαφορετική: Καβαλώντας το Bosch έχεις μια πολύ πιο άμεση αντίληψη της υποβοήθησης, νοιώθεις από το πρώτο κλάσμα του δευτερολέπτου (μόλις το πόδι δώσει δύναμη στο πεντάλ) ότι υπάρχει εκεί κάτω κάποιος που βοηθάει. Κάποιος δυνατός σε στηρίζει!

Το Mahle είναι άλλο πράγμα. Η υποβοήθηση έρχεται μαλακά, προοδευτικά, σχεδόν ανεπαίσθητα. Έχεις περισσότερο την αίσθηση ότι, με κάποιο μαγικό τρόπο, δυνάμωσαν τα πόδια σου και εξακολουθείς να καβαλάς το παλιό καλό σου manual gravel, παρά ότι έχεις ένα μοτέρ κρυμμένο στον πίσω τροχό.
Εκεί που τα πράγματα ζορίζουν βέβαια, είναι στις απότομες, παρατεταμένες αναβάσεις, στις ανηφόρες των βουνών του νησιού, όταν θέλω – ας πούμε – να επισκεφτώ ένα μοναστήρι ή δω από κοντά έναν φάρο. Εκεί το Mahle ξεμένει από δύναμη (ή τουλάχιστον εγώ θα ήθελα λίγη περισσότερη). Αναγκάζομαι να καταφεύγω στις ταχύτητες (ας είναι καλά η εξαιρετική SRAM Rival XLRP, που κάνει τις αλλαγές παιχνιδάκι) και πολύ συχνά να «βάλω πρώτη» – κάτι που δεν έχω κάνει ποτέ στο MTB μου – και φυσικά να δουλέψω περισσότερο με τα πόδια μου.

Τι έχεις να πεις για την συμπεριφορά του 3T RaceMax Boost Italia στην άσφαλτο; Πώς επιταχύνει και διατηρεί την ταχύτητα στις ευθείες, πώς πηγαίνει στις ανηφόρες;
Όπως έλεγα και παραπάνω, όταν το ποδήλατο κινείται στο κλασσικό, επαρχιακό δίκτυο της Άνδρου, είναι μια απόλαυση. Προοδευτικό, γρήγορο και ξεκούραστο, σε βοηθάει να απολαύσεις τα χιλιόμετρα της διαδρομής. Παρά το ανάγλυφο του νησιού, όσο είμαι στον κυρίως δρόμο, δεν χρειάστηκα τίποτε περισσότερο από την «πράσινη» σκάλα της υποβοήθησης.

Στις ευθείες, όταν αναπτύσσεις ταχύτητα, δεν καταλαβαίνεις καν ότι απεμπλέκεται το μοτέρ. Στις κατηφόρες, όταν η ταχύτητα γίνεται μεγάλη, έχεις μια αίσθηση ασφάλειας καθώς νοιώθεις το ποδήλατο σταθερό ανάμεσα στα πόδια σου. Όταν αρχίσουν ξανά οι ανηφοριές, καταλαβαίνεις την εμπλοκή της υποβοήθησης μόνο από το (χαμηλό) ήχο του μοτέρ. Εσύ κάνεις το πεντάλ που πάντα έκανες.

Και στο χώμα; Ποια είναι η αίσθηση;
Η αλήθεια είναι ότι δεν έκανα πολύ χώμα – δεν πρόλαβα. Το έβαλα μόνο σε ομαλούς, πατημένους χωματόδρομους, έτσι για να λερώσω λίγο τα Pirelli 😊. Μου έδωσε ξανά αυτή την σιγουριά που μου δίνει και στην άσφαλτο. Το ποδήλατο εξακολουθούσε να αισθάνεται άνετα και στο χώμα.

 

3Τ RaceMax Boost Italia

 

Η 3Τ φημίζεται για τα πλαίσια και τον τρόπο που τα ποδήλατά της κινούνται, με την ίδια άνεση, σε άσφαλτο και χώμα ενώ – αν και gravel – επιταχύνουν περισσότερο σαν ποδήλατα δρόμου. Ποια είναι η δική σου άποψη;
Είναι απόλυτη αλήθεια. Το ποδήλατο επιταχύνει εξαιρετικά, αναπτύσσει ταχύτητα χωρίς μεγάλο κόπο, παραμένει σταθερό στο οδόστρωμα παρά τις ανωμαλίες και έχει πολύ καλή συμπεριφορά στην άσφαλτο και στο χώμα (παρά το ότι δεν έκανα πολλά χιλιόμετρα στο χώμα μπορώ να το αισθανθώ).

Είμαι σίγουρος – χωρίς είμαι ειδικός – ότι αυτό οφείλεται στην γεωμετρία, την αεροδυναμική και την ακαμψία του σκελετού.

Πες μας για τον δισκοβραχίονα 3T Torno. Στο μάτι είναι ίσως από τα πιο όμορφα περιφερειακά που μπορεί κάποιος να βρει σε ποδήλατο αλλά στον δρόμο, ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το βάρος και την ακαμψία του;
Αυτή η ερώτηση με ξεπερνάει, δεν μπορώ να την απαντήσω κυρίως γιατί δεν έχω μέτρο σύγκρισης. Μια ιδέα θα ήταν να δοκίμαζα το ποδήλατο αρχικά με τον δισκοβραχίονα της SRAM και μετά να έκανα την αλλαγή, ώστε να καταλάβαινα τςι διαφορές, αλλά δεν το έκανα.

Εμπιστεύθηκα την εταιρία και το παρήγγειλα κατευθείαν με Torno. Έχεις όμως δίκιο. Είναι ένα πάρα πολύ όμορφο εξάρτημα – και είμαι βέβαιος ότι προσθέτει στην συμπεριφορά του ποδηλάτου.

 

Το 3T Racemax Boost Italia πέρα από τα ένα πιο όμορφα και ποιοτικά ποδήλατα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος σήμερα, είναι και ένα από τα ακριβότερα. Πώς είναι όμως η σχέση απόδοσης κόστους στο συγκεκριμένο ποδήλατο;
Είναι γνωστό ότι η σχέση κόστους απόδοσης είναι εκθετική και ασυμπτωτική στο τέλειο. Με άλλα λόγια, από ένα σημείο και μετά, θα πρέπει να δίνεις πολλά λεφτά για να κερδίζεις λίγο περισσότερη απόδοση και τελικά – όσα λεφτά και να δώσεις δεν θα φτάσεις ποτέ στο τέλειο. Το να ζητάς όμως διαρκώς κάτι καλύτερο, όσο και να κοστίζει αυτό είναι για μένα μια στάση ζωής.

Όχι μόνο όσον αφορά υλικά πράγματα (ρούχα, παπούτσια, αυτοκίνητα, μηχανές, στερεοφωνικά, ποδήλατα – για να αναφέρω μόνο κάποια από τα πράγματα που «ξοδεύω» χρήματα) αλλά πολύ περισσότερο στην πνευματική καλλιέργεια. Πόσα περισσότερα βιβλία πρέπει να διαβάσει κανείς για να γίνει «σοφότερος», πόση περισσότερη μουσική πρέπει να ακούσει για να «ανοίξει λίγο το αυτί» του, πόσα μουσεία, πόσες εκθέσεις ζωγραφικής πρέπει να επισκεφθεί για να καταλάβει το χρώμα και το φως?

Στο τέλος της ημέρας, η διαρκής αναζήτηση του καλύτερου (ασχέτως του κόστους ή του κόπου) είναι η αφετηρία της προόδου.
Για να γυρίσουμε όμως στα ποδήλατα: Αν θέλει κάποιος ένα καλό ποδήλατο που να κάνει την δουλειά, δεν έχει λόγο να δώσει τόσα λεφτά. Αν όμως θέλει να καταλάβει και να αισθανθεί τι σημαίνει ένα εξαιρετικό ποδήλατο, που θα του δώσει το κάτι παραπάνω που δεν μπορεί να περιγραφεί, ένα χαμόγελο σε κάθε πεταλιά – και μπορεί να το αντέξει οικονομικά – τότε το 3Τ Racemax Boost Italia είναι μια πολύ καλή επιλογή.

 

3Τ RaceMax Boost Italia

 

Ποιο πιστεύεις πως είναι το κοινό του συγκεκριμένου ποδηλάτου και γιατί να το επιλέξει κάποιος;
Το 3T Racemax Boost Italia, κατά την πολύ ταπεινή γνώμη ενός μη ειδικού, απευθύνεται κατ’ αρχήν σε ανθρώπους που έχουν μάθει να εκτιμούν την ποιότητα. Σε αυτούς που αγαπούν να κάνουν ποδήλατο, για τον οποιοδήποτε λόγο, και έχουν την ανάγκη της ηλεκτρικής υποβοήθησης, επειδή μεγάλωσαν ή επειδή δεν είναι σε μεγάλη φόρμα ή επειδή δεν θέλουν να είναι πάντα οι τελευταίοι όταν βγαίνουν βόλτα με φίλους ή επειδή απλώς μένουν σε περιοχή με λόφους ή βουνά και δεν θέλουν να τους «φεύγει η γλώσσα».

Σε εκείνους που θέλουν να κάνουν χιλιόμετρα στην εξοχή, σε αυτούς που θέλουν να πηγαίνουν στην δουλειά τους (ή στις δουλειές τους) με ποδήλατο, σε αυτούς που θέλουν να γυμνάζονται χαμογελώντας, σε αυτούς που θέλουν να απολαμβάνουν το τοπίο (αστικό ή όχι) χωρίς τους περιορισμούς του αυτοκινήτου ή τον θόρυβο της μοτοσυκλέτας. Καταλαβαίνω ότι το κόστος είναι υψηλό, αλλά το χαμόγελο ανεκτίμητο.

 

3T Racemax Boost Italia

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 3T Racemax Boost Italia:

Frame material: 3T’s in-house filament-winding using a combination of high-strength/high-stiffness fibers, combined with RTM resin injection. Made in Italy
Frame: RaceMax Boost Italia
Fork: 3T Fango RaceMax Integrale w/ compact crown
Motor: Mahle X20 System
Battery: Mahle iX250 (236Wh) hidden battery included. Optional 172 Wh Range Extender available
Headset: 3T MinMax Integrale IS42/31.8 + IS47/33
Thru-axle: 100×12 front – 142×12 (specific for Mahle X20 motor) rear
Handlebar: 3T Aeroghiaia LTD bar (51: 40cm – 54&56: 42cm – 58: 44cm)
Stem: More integrale (51: 80mm , 54: 90mm, 56: 100mm, 58: 110mm)
Rear derailleur: Sram Rival XPLR AXS max 44T
Shift/brake levers: SRAM Rival AXS
Brakes: SRAM Rival AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm rotor
Crankset: 3T Torno LTD, 40T chainring (56:172.5mm)
Cassette: 12-speed Rival XPLR AXS 10-44T
Wheelset: 3T Discus 45 | 40 LTD for Mahle X20 system
Tires: Pirelli Cinturato Gravel M 700×40
Saddle: San Marco Shortfit
Seatpost: 3T RaceMax Italia Integrale seatpost for Ritchey clamp
Τιμή: 9.954 € (με δισκοβραχίονα SRAM)

Δείτε επίσης

MBike Christmas Giveaways

MBike Christmas Giveaways: 4 δώρα σε 4 εβδομάδες!

Καλές γιορτές! MBike Christmas Giveaways: Γιορτάζουμε την πορεία προς το νέο χρόνο, με 4 εβδομάδες ...

camelbak mule 12

Camelbak Mule 12: Kαι όμορφο και… μουλάρι!

Τι θέλει ο άνθρωπος για να ανακαλύπτει δασικούς δρόμους, βουνά και μονοπάτια; Ένα μουλάρι για ...

Scott Addict RC: Ελαφρύτερο κι απ’ το πιο ελαφρύ!

H Scott παρουσιάζει το ελαφρύτερο ποδήλατο που έχει κατασκευάσει ποτέ! Είναι το πιο ελαφρύ ποδήλατο ...

Pin It on Pinterest