Home | MBIKE BLOGS | Το Σαν Φρανσίσκο απαγορεύει τα αυτοκίνητα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο του

Το Σαν Φρανσίσκο απαγορεύει τα αυτοκίνητα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο του

Και εκεί που εμείς συζητάμε αν πρέπει να απαγορεύσουμε τα… πατίνια και αν πρέπει τα ποδήλατα να κυκλοφορούν στο δρόμο ή όχι, το Σαν Φρανσίσκο κάνει το λογικό: απαγορεύει τα αυτοκίνητα

 

Το τμήμα μεταφορών της δήμου του Σαν Φρανσίσκο (SFMTA) – εμείς δεν έχουμε αντίστοιχα τμήματα γιατί, γιατί να τα έχουμε; Όλα καλά πάνε! – ψήφισε ομόφωνα την έγκριση του Better Market Street Plan, ένα σχέδιο το οποίο απαγορεύει τη χρήση αυτοκινήτων σε όλο το μήκος της οδού Market Street.

Πρόκειται για ένα πλάνο που επεξεργάζονται εδώ και μια δεκαετία, καθώς η Market Street είναι από τους πιο πολυσύχναστους και εμβληματικούς δρόμους της πόλης. Απαγορεύοντας την κυκλοφορία των αυτοκινήτων, η πόλη ενθαρρύνει τη χρήση ποδηλάτου, το περπάτημα αλλά και βελτιώνει τη δημόσια συγκοινωνία της.

H δήμαρχος της πόλης London Breed εξέφρασε την υποστήριξή του στο πλάνο, επιβεβαιώνοντας πως είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η πόλη. H δήμαρχος τόνισε επίσης πως αυτό που έχει ανάγκη η πόλη είναι να είναι οι δρόμοι πιο ασφαλείς, η πόλη πιο ελκυστική και η δημόσια συγκοινωνία αξιόπιστη.

Το σκεπτικό της ανάπλασης

Υπολογίζεται πως καθημερινά περπατούν στο δρόμο περίπου 500.000 πολίτες, κινούνται περίπου 650 ποδήλατα και 200 λεωφορεία στη διάρκεια της ημέρας. Αυτό σημαίνει πως με την απαγόρευση της διέλευσης των αυτοκινήτων, όχι μόνο η δημόσια συγκοινωνία θα λειτουργεί απρόσκοπτα αλλά επίσης ο δρόμος θα γίνει “ένας τόπος για να στέκεσαι και να περνάς λίγο χρόνο, να μιλάς με φίλους, να παρατηρείς, να πίνεις ένα καφέ ή να απολαμβάνεις το χώρο”, εξηγεί η ομάδα του έργου.

 

Αξίζει να σημειώσουμε πως το έργο μοιάζει εντυπωσιακά στην πρόταση του Rethink Athens για την Πανεπιστημίου – έργου που η πολιτεία και μερίδα των πολιτών αποφάσισε να “σκοτώσει” ή καλύτερα να προδώσει με τον χειρότερο τρόπο.

Το Σαν Φρανσίσκο δεν είναι η πρώτη φορά που απαγορεύει τη διέλευση αυτοκινήτων σε συγκεκριμένους δρόμους. Επίσης εφαρμόζει πιλοτικά πλάνα διακοπής της κυκλοφορίας σε γειτονιές τα οποία ονομάζει “car free fun” και μέσα από τα οποία ενθαρρύνει παιδιά, ηλικιωμένους και καθημερινούς πολίτες να ανακαλύψουν τις γειτονιές τους. Η επιτυχία των προγραμμάτων αυτών έχει ανοίξει ένα παράθυρο αισοδοξίας στις προοπτικές και τα οφέλη που θα είχε η πόλη από τη μονιμοποίηση αυτών των δράσεων.

Vision zero

Η ασφάλεια στους δρόμους είναι εδώ και χρόνια ανάμεσα στις προτεραιότητες της πόλης. Όταν ξεκίνησε να αναπτύσσεται το ποδήλατο σε αυτή την τόσο χαρακτηριστική πόλη της Δυτικής Ακτής, ήταν επειδή ο τότε δήμαρχος επιθυμούσε να επιβάλει αυτό που ονόμαζε “μηδενική ανοχή σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα”. Και πώς μειώνεις τα ατυχήματα; Μειώνοντας τις ταχύτητες, δηλαδή εντάσσοντας στην κυκλοφορία ποδήλατα, δίνοντας χώρο σε πεζούς, ενισχύοντας τη δημόσια συγκοινωνία.

Προκειμένου λοιπόν να ευθυγραμμιστεί με το “Vision Zero”, την πολιτική δηλαδή της πόλης για εξάλειψη αυτοκινητιστικών ατυχημάτων, υπάρχει ιδιαίτερη πρόβλεψη για “ζώνες ασφαλούς διέλευσης” στις διασταυρώσεις κατά μήκος της Market Street, ενώ προβλέπεται να προστατευτούν και οι διασταυρώσεις των ποδηλατοδρόμων με τους κάθετους δρόμους.

 

Σαν Φρανσίσκο απαγόρευση αυτοκινήτων
Το έρχο σε όλη του την ανάπτυξη

 

Προφανώς αλλαγές σαν αυτές απαιτούν χρόνο και δε γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Χαρακτηριστικό άλλωστε είναι πως από την αρχή του προγράμματος ως την υλοποίησή του πέρασαν 10 χρόνια. Όμως όπως συμβαίνει στις “κανονικές” πόλεις, οι αλλαγές δημάρχων δεν εμπόδισαν την υλοποίησή του, καθώς το πρόγραμμα το είχαν αναλάβει οι υπηρεσίες του δήμου.

Και πώς μειώνεις τα ατυχήματα; Μειώνοντας τις ταχύτητες!

 

Η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο με διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, ανακατασκευή των ποδηλατοδρόμων και δημιουργία νέων υποδομών και, σίγουρα, θα πάρει κάποια χρόνια ώσπου να ολοκληρωθεί.

Το παράδειγμα του Σαν Φρανσίσκο φαίνεται πως ακολουθούν και άλλες πόλεις. Η Νέα Υόρκη πρόσφατα απαγόρευσε την κυκλοφορία αυτοκινήτων στην 14η, στο Μανχάταν, μεταμορφώνοντάς την σε “λεωφορειόδρομο”. Στην Ουάσινγκτον DC, σχεδιάζουν να μετατρέψουν την Georgia Avenue σε “car free περιοχή”, συνεχίζοντας την πιλοτική της μετατροπή σε δρόμο χωρίς αυτοκίνητα, που ξεκίνησε για πρώτη φορά πριν μερικές εβδομάδες.

Και η Αθήνα; Πέρα από το γεγονός πως ακόμα μας απασχολεί το “πού θα παρκάρουν τα αυτοκίνητα” ή το “πώς να κάνουμε parking αυτοκινήτων στην καρδιά της πόλης” – δηλαδή να δώσουμε την ευκαιρία σε περισσότερους να κατεβαίνουν με το αυτοκίνητο στο κέντρο, προς το παρόν υπάρχουν μόνο αόριστες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για μια πιο βιώσιμη πόλη. 

Αλλά, όπως έχουμε πει και άλλες φορές, η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία! 

Δείτε επίσης

Η νέα γκάμα ηλεκτρικών ποδηλάτων SCOTT eRIDE 2020 εντυπωσιάζει!

Με 82 μοντέλα η γκάμα SCOTT eRIDE 2020! Με τα E-Bikes να αποτελούν βασικό οδηγό ...

πιεστικό ποδηλάτου muc-off

Πλυστικό ποδηλάτου Pressure Washer από τη Muc-Off

Το πρώτο της πλυστικό  σύστημα καθαρισμού παρουσιάζει η Muc-Off Ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία που ...

merida reacto ltd 2020

Η ειδική έκδοση του Merida Reacto LTD 2020

Το εντυπωσιακό Merida Reacto LTD 2020! Το νέο Merida Reacto LTD 2020 αποτελεί μία ειδική ...

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest