Home | FITNESS | Η προσέγγιση της Team SKY σε θέματα διατροφής

Η προσέγγιση της Team SKY σε θέματα διατροφής

Θα πρέπει λοιπόν οι μύες να μπορούν να χρησιμοποιούν βέλτιστα και λίπος και υδατάνθρακες ανάλογα με τις συνθήκες.

 

Με αφορμή τον Γύρο Γαλλίας που εξελίσσεται, εξετάζουμε τις διατροφικές… αναζητήσεις της Team SKY

 

Ο JAMES MORTON είναι ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του LIVERPOOL JOHN MOORES, αλλά και ο επικεφαλής στην ομάδα των διατροφολόγων της ομάδας SKY.

Στο πλαίσιο των «marginal gains», που αποτελεί την κεντρική φιλοσοφία της ομάδας, μια ιδιαίτερη διαδικασία στην λήψη υδατανθράκων από τους αθλητές , εφαρμόζεται και εξελίσσεται.
Έχοντας ξεπεράσει το κλασσικό overload πριν τους αγώνες, επικεντρώνεται περισσότερο σε μια περιοδική και « μέρα με τη μέρα» προσέγγιση στη λήψη υδατανθράκων. Ας δούμε πως ο ίδιος εξηγεί κάποια σημεία από την προσέγγιση αυτή.

Όταν κάποιος βελτιώνει την αντοχή του, ταυτόχρονα παράγει και περισσότερα μιτοχόνδρια, που είναι ουσιαστικά και οι μονάδες παραγωγής ενέργειας του οργανισμού. Όταν κάποιος ελαττώσει τους υδατάνθρακες που λαμβάνει, τότε ο οργανισμός παράγει περισσότερα μιτοχόνδρια και έτσι το σώμα γίνεται περισσότερο ικανό για άσκηση μεγάλης διάρκειας, ακόμα και αν ο όγκος της προπόνησης μένει ο ίδιος.
Θεωρητικά λοιπόν, με αυτό τον τρόπο ο οργανισμός μαθαίνει να χρησιμοποιεί περισσότερο λίπος και λιγότερο υδατάνθρακες. Εάν τώρα κάποιος λαμβάνει σε μόνιμη βάση λίγους υδατάνθρακες, οι μύες μαθαίνουν να χρησιμοποιούν μόνο το λίπος του σώματος, εάν βέβαια φροντίσουμε να καλύπτονται με την πρόσληψη τροφής οι ανάγκες σε θερμίδες ώστε να μην υπάρχει απώλεια των πρωτεϊνών μυϊκής μάζας για ενέργεια.

Το πρόβλημα όμως που προκαλείται είναι ότι, όταν ο αθλητής πρέπει να λειτουργήσει σε μεγαλύτερη ένταση, π.χ σε ένα σπριντ ή σε ένα δυνατό ανηφορικό κομμάτι, πρέπει να χρησιμοποιήσει υδατάνθρακες γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να τα καταφέρει με την άμεση ενέργεια που αποφέρουν. Θα πρέπει λοιπόν οι μύες να μπορούν να χρησιμοποιούν βέλτιστα και λίπος και υδατάνθρακες ανάλογα με τις συνθήκες.

Έτσι, ο ενδεδειγμένος τρόπος είναι να χρησιμοποιείται εκ περιτροπής και προπόνηση με λήψη λίγων υδατανθράκων αλλά και προπόνηση με λήψη παραπάνω υδατανθράκων, Ακόμα δεν έχει γίνει σαφής η μεθοδολογία βάση της οποίας θα πρέπει να γίνεται αυτό, αλλά σίγουρα είναι μια διαδικασία μέρα με τη μέρα, και σίγουρα εξαρτάται από την διάρκεια αλλά και την ένταση της προπόνησης της συγκεκριμένης ημέρας . Βέβαια το ακριβές επίπεδο της λήψης εξαρτάται και από τον οργανισμό του κάθε αθλητή ξεχωριστά, κατά πόσο με την συγκεκριμένη ποσότητα μπορεί και ολοκληρώνει την προπόνηση της κάθε ημέρας.

Ακόμα γίνεται προσπάθεια για να βρεθεί η καλύτερη μορφή και φόρμα αυτής της περιοδικότητας στη λήψη των υδατανθράκων, μέσα από την έρευνα. Σίγουρα γίνεται επαναπροσέγγιση στη μεθοδολογία της αθλητικής διατροφής καθώς βλέπουμε τα πλεονεκτήματα αυτής της περιοδικότητας στη λήψη των υδατανθράκων που σίγουρα αποτελεί το μέλλον.

 

Δείτε επίσης

μπισκότα βρώμης

Μπισκότα βρώμης με μέλι – χωρίς αλεύρι, ζάχαρη και βούτυρο

Με βάση τη βρώμη και όχι επεξεργασμένα άλευρα, δίνουν σύνθετους υδατάνθρακες.

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση του αθλούμενου σε σχέση με το φύλο

Διαφορές στην αυτοπεποίθηση σε σχέση με το φύλο Αυτοπεποίθηση είναι το αίσθημα εκείνο που κάνει ...

Θέλεις να δυναμώσεις στο ποδήλατο; Ανέβα σκαλοπάτια!

Το ανέβασμα σκαλοπατιών ενεργοποιεί τους ίδιους μυς με το ποδήλατο, δηλαδή τετρακέφαλους και γλουτιαίους. Αν αυτοί οι μυς είναι δυνατοί, κρίνουν και σε μεγάλο βαθμό την απόδοση, στο συγκεκριμένο άθλημα.

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest