Όμορφο και άκαμπτο!
Με «όπλα» του την ιταλική φινέτσα και την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το πανέμορφο μοντέλο Astra της BASSO υπόσχεται πολλά χιλιομετρά, γρήγορα, άνετα και αποδοτικά.
Σε μια εποχή που η πλειονότητα των ποδηλατικών εταιρειών κατασκευάζει carbon πλαίσια σε εργοστάσια της Ασίας, η ιταλική εταιρεία BASSO, πιστή στην οικογενειακή της παράδοση, εξακολουθεί να κατασκευάζει πλαίσια 100% «made in Italy» στις εγκαταστάσεις της στην κωμόπολη Dueville της Vicenza.Με εμπειρία και τεχνογνωσία 40 χρόνων, οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την «τέχνη» του carbon. Άλλωστε, οι δραστηριότητες τους δεν περιορίζονται μονό στην ποδηλατική βιομηχανία. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως το carbon ψαλίδι της Ducati στο MotoGp έχει φτιαχτεί από τα χεράκια τους…
Πλαίσιo
Για την κατασκευή του Astra η ιταλική εταιρεία χρησιμοποιεί την ακριβή μέθοδο monocoque που μεγιστοποιεί τη δομική ακεραιότητα και την ακαμψία του πλαισίου, με κορυφαίο υλικό carbon T700-MR60 (1Κ, 3Κ και UD) της ιαπωνικής εταιρείας Toray. Το πλαίσιο, όπως και το πιρούνι, κατασκευάζεται εξολοκλήρου από υλικό carbon, χωρίς μεταλλικές προσθήκες στα νύχια, στη μεσαία τριβή ή στις έδρες των ρουλεμάν, για να διασφαλιστεί η μέγιστη αναλογία ακαμψίας/βάρους.
To head tube διαθέτει κωνική σχεδίαση και δένει απόλυτα με τους σωλήνες του εμπρόσθιου τριγώνου, ενισχύοντας την ακαμψία και την αμεσότητα στο χειρισμό του ποδηλάτου. Στην ακαμψία του μπροστινού συστήματος συμβάλει και ο tapered steerer tube του πιρουνιού με ρουλεμάν διαστάσεων 1-1/8” και 1.5”.
Στο αισθητικό αποτέλεσμα προσθέτουν και τα ειδικά σχεδιασμένα carbon spacers της BASSO, υψηλής ποιότητας, που δένουν πανέμορφα με τον αλουμίνιο λαιμό και φανερώνουν την προσοχή στη λεπτομέρεια της ιταλικής εταιρείας. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χρήσης ηλεκτρονικής σειράς.
Η μεσαία τριβή τύπου pressfit ΒΒ86 διαθέτει ενιαία full carbon κατασκευή για τη μέγιστη μεταφορά της δύναμης κατά το πεταλάρισμα και την εξοικονόμηση πολύτιμων γραμμαρίων. Κάθε πτυχή του πλαισίου, από την μεσαία τριβή μέχρι τα νύχια και το headtube, φανερώνει την υψηλή ποιότητα κατασκευής της ιταλικής εταιρείας.
Περιφερειακά
Το ποδήλατο της δοκιμής, το παραλάβαμε από την ελληνική αντιπροσωπεία εξοπλισμένο με τη μηχανική σειρά Ultegra 6800 της Shimano. Στους τροχούς, το ποδήλατο ήταν εξοπλισμένο με τους carbon clincher Μ150 της Microtech και ελαστικά Michelin Pro4 Service Course 23C. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως τα στεφάνια των τροχών κατασκευάζονται χειροποίητα στις εγκαταστάσεις της Basso στο Dueville. O λαιμός, όπως και το παλουκόσελο, αποτελούν τμήμα του πλαισίου, ενώ το carbon τιμόνι ήταν και αυτό της Microtech. Η σέλα ήταν η πολύ «σκληρή» Regale της San Marcο, την οποία ποτέ δε βολεύτηκα και τέλος, το συνολικό βάρος του ποδηλάτου, μαζί με τα πετάλια Time Xpresso 6 και τις παγουροθήκες της Basso, ήταν στα 7,750 κιλά (μέγεθος 58).
Οδηγώντας…
Το κύριο χαρακτηριστικό του Astra, που το κάνει να ξεχωρίζει από τις πρώτες κιόλας πεταλιές, είναι η ακαμψία. Ο τρόπος με τον οποίο το πλαίσιο διασφαλίζει την άμεση και χωρίς απώλειες μεταφορά της δύναμης σε κάθε πεταλιά. Τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου στην περιοχή τς μεσαίας τριβής και του οπίσθιου τριγώνου είναι τόσο υψηλά που καταφέρνουν να «κρύψουν» το αυξημένο συνολικό βάρος του ποδηλάτου στις ανηφόρες.
Μιλώντας για ανηφόρες, το Astra είναι ικανό να κινηθεί πολύ γρήγορα στα βουνά. Η γεωμετρία του όμως με το ψηλό head tube, σε συνδυασμό με μικρά ίχνη «side flex» που κάνουν την εμφάνιση τους από το πιρούνι σε δυνατό «ορθοπέταλο», σε προδιαθέτουν να παραμείνεις καθισμένος στη σέλα, λησμονώντας τις «πειρατικές» επιθέσεις…
Στην κατάβαση, η συμπεριφορά του Astra παραμένει ασφαλής και ουδέτερη, με τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου να προσδίδουν αμεσότητα στο χειρισμό του ποδηλάτου, εμπνέοντας σου εμπιστοσύνη. Σε περίπτωση που θες να κινηθείς πιο επιθετικά και να πιέσεις τα όρια του πλαισίου ή τα δικά σου, θα περιοριστείς ελαφρώς εξαιτίας της απόδοσης των carbon clincher στεφανιών στο φρενάρισμα, που υπολείπεται του συνόλου.
Εκτός από το είναι άκαμπτο, το Astra καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα άνετο και απορροφητικό. Γεγονός που αποδεικνύει την εξαιρετική δουλεία που έχουν κάνει οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρείας στο κομμάτι της κατασκευής του πλαισίου. Το ποδήλατο παρουσιάζει ισορροπημένη απόδοση στον τρόπο που φιλτράρει τους κραδασμούς το πιρούνι και το οπίσθιο τρίγωνο, με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται πιο ευχάριστη και ταυτόχρονα πιο αποδοτική.
Αν είστε λάτρης του ιταλικού στιλ, της υψηλής απόδοσης και μπορείτε να εκτιμήσετε την κορυφαία ποιότητα της «made in Italy» κατασκευής, τότε το Astra της BΑSSO είναι αυτό ακριβώς που ψάχνετε!
Τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου
Η 100% «made in Italy» κατασκευή του frameset
Η απόδοση των carbon clincher τροχών στο φρενάρισμα
Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου
Χαρακτηριστικά
Χαρακτηριστικά
Πιρούνι: BASSO ASTRA MONOCOQUE
Δισκοβραχίονας: SHIMANO ULTEGRA 6800 50-34t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO UTEGRA 6800
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA 6800
Αλυσίδα: SHIMANO HG600
Κασέτα: SHIMANO ULTEGRA 6800 11-28t
Φρένα: SHIMANO ULTEGRA 6800
Τροχοί: MICROTECH M150 CARBON CLINCHER
Ελαστικά: MICHELIN PRO4 SERVICE COURSE 23C
Παλουκόσελο: BASSO RACE CARBON
Σέλα: SAN MARCO REGALE
Λαιμός: BASSO ASTRA -11º ALLOY 120MM
Τιμόνι: MICROTECH QUANTUM CARBON
Τιμή frameset: 2.695,00€ (πλαίσιο, πιρούνι, ποτήρια, λαιμός, παλουκόσελο)
Αντιπρόσωπος: Sportiva Hellas τηλ: 2109312890