Home | Αρχική | Ποιος είπε για δισκόφρενα;

Ποιος είπε για δισκόφρενα;

Φρένα που «σκοτώνουν» σε 3 κινήσεις!

Τι θα χρειαστείτε: • Αllen Keys 3-4 και 5 • Ροπόκλειδο

α) Η πρώτη κίνηση που πρέπει να πραγματοποιήσετε, είναι να τοποθετήσετε τη δαγκάνα στο πλαίσιο (ή στο πιρούνι) σε τέτοια θέση, ώστε να ισαπέχουν τα μπράτσα από τον τροχό, όταν αυτός τοποθετηθεί (βλ. φωτό).

1a

1

Μόλις βρείτε την επιθυμητή θέση, σφίξτε με το ένα χέρι και με την αναγραφόμενη ροπή (8 με 10N)  τη βίδα που συγκρατεί τη δάγκανα στο πλαίσιο, κρατώντας κόντρα με το άλλο (βλ. φωτό), για να μην σας στρίψει η δαγκάνα στο σφίξιμο και χάσετε τηρύθμιση. Εφόσον βεβαιωθείτε πως η δαγκάνα είναι στη σωστή θέση, περάστε το συρματόσχοινο από το ρεγουλατόρο και από την ειδική σχισμή, πιέζοντας με το χέρι τα μπράτσα της, σχεδόν μέχρι να ακουμπήσουν τα τακάκια στο στεφάνι του τροχού. Κατόπιν, σφίξτε την βίδα (βλ. φωτό) που συγκρατεί το συρματόσχοινο με την αναγραφόμενη ροπή (4 με 5Ν). Σε περίπτωση που τα τακάκια βρίσκονται πολύ κοντά στο στεφάνι και η διαδρομή του φρένου στο πάτημα του είναι πολύ μικρή, χαλαρώστε λίγο το συρματόσχοινο σφίγγοντας τον ειδικό ρεγουλατόρο.

β) Η επόμενη κίνηση είναι να ρυθμίσετε τα τακάκια στον τρόπο που θα εφάπτονται με το πάτημα του φρένου πάνω στο στεφάνι του τροχού.

2a

2b

Η ρύθμιση αυτή είναι μεγίστης σημασίας, τόσο για την απόδοση του φρένου, όσο και για τη φθορά των τακακιών και του στεφανιού. Η τέλεια ρύθμιση είναι τα τακάκια να εφάπτονται απόλυτα στο στεφάνι, όπως τα βλέπουμε από πάνω (βλ. φωτό), και να βρίσκονται ευθυγραμμισμένα και στο κέντρο της ειδικής επιφάνειας του στεφανιού, όπως τα βλέπουμε από το πλάι (βλ. φωτό). Ο πιο εύκολος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι κρατώντας πατημένο το φρένο (χωρίς πολύ δύναμη), να ξεσφίξετε τα τακάκια (ένα την φορά), και να τα τοποθετήσετε στη θέση που προαναφέραμε. Μόλις βεβαιωθείτε για την ακρίβεια της θέσης, πατήστε με πολύ δύναμη το φρένο και σφίξτε τα τακάκια με την αναγραφόμενη ροπή (4 με 5N). Προσέξτε στο σφίξιμο να μην κουνηθεί το τακάκι και χαθεί η ρύθμιση του.

γ) Η τελευταία κίνηση που θα βελτιώσει την αίσθηση του φρένου, αλλά και την απόδοση, είναι η ρύθμιση της απόστασης των μπράτσων του φρένου από το στεφάνι, ώστε όταν πατήσετε το φρένο τα τακάκια να εφάπτονται ταυτόχρονα στο στεφάνι του τροχού.

3

Η συγκεκριμένη ρύθμιση γίνεται από μια μικρή βίδα που βρίσκεται στα μπράτσα της δαγκάνας (βλ. φωτό). Σφίγγοντας και ξεσφίγγοντας τη βίδα θα παρατηρήσετε τα μπράτσα να μετακινούνται αριστερά και δεξιά. Πειραματιστείτε ελεύθερα μέχρι να βρείτε τη θέση όπου τα μπράτσα θα ισαπέχουν και τα τακάκια θα εφάπτονται ταυτόχρονα στο στεφάνι του τροχού με το πάτημα του φρένου. Ορισμένες δαγκάνες high end εταιρειών (Ciamillo κλπ) δε διαθέτουν αυτή τη βίδα – και συνεπώς αυτή την ευκολία στην ρύθμιση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ρύθμιση γίνεται από την κεντρική βίδα που συγκρατεί τη δαγκάνα στο πλαίσιο, δυσκολεύοντας τη ζωή του μοντέρ…

Tip: χρησιμοποιείτε τακάκια με μαλακή γόμα, γιατί βελτιώνουν την απόδοση στο φρενάρισμα και παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των στεφανιών.

Δείτε επίσης

Colnago Y1Rs

Colnago Y1Rs: φτιαγμένο για να αψηφά τον άνεμο

Ένα νέο πρότυπο υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης από την Ιταλική εταιρεία Η Colnago παρουσιάζει ένα πρωτοποριακό ...

Η Ass Savers είναι… όνομα και πράγμα!

Gothenburg/Tokyo—6 Δεκεμβρίου 2024 Αν ο βροχερός καιρός δρα ανασταλτικά στο να βγείτε για ποδήλατο από ...

Tom Pidcock

O Tom Pidcock στην Q36.5 Pro Cycling

O Διπλός Ολυμπιονίκης εντάσσεται στην Q36.5 Pro Cycling Η Q36.5 Pro Cycling Team καλωσορίζει τον ...

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest