Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Tο νέο Wilier Cento 10 Air

Tο νέο Wilier Cento 10 Air

H τάση είναι aero!

Ταξιδεύουμε στη βορειοανατολική Ιταλία για να δοκιμάσουμε το νέο road bike της Wilier

Την κοσμοπολίτικη Cortina, την καρδιά των Δολομιτών ή το επονομαζόμενο «σαλόνι» της Ιταλίας, επέλεξε η θρυλική εταιρεία για την παρουσίαση του νέου της μοντέλου Wilier Cento 10 Air. Ένα φυσικό περιβάλλον με μερικά από τα πιο φημισμένα ποδηλατικά περάσματα, που κάθε χρόνο κοσμούν το Giro d’Italia, και μοναδικό ανάγλυφο, που τα καλοκαιρινά απογεύματα, όταν πέφτει ο ήλιος, χρωματίζεται μ’ ένα «σκοτωμένο» ροζ και δημιουργεί για το βλέμμα εικόνες απερίγραπτης ομορφιάς.

IMG_0595

Στην επίσημη αγαπημένη των Ιταλών (και δική μας πλέον), σύμβολο του διεθνούς lifestyle και της ιταλικής φινέτσας, βρεθήκαμε για τρεις μέρες, μετά από πρόσκληση της Wilier και της ελληνικής αντιπροσωπείας Racing Cycles για να δοκιμάσουμε το καινούργιο road bike της εταιρείας. Το εντυπωσιακό πλαίσιο με το οποίο «έτρεξε» ο Filippo Pozzato, στο φετινό Giro d’Italia με τα χρώματα της ομάδας Wilier-Southeast.

IMG_0516

Η φιλοξενία των ανθρώπων της Wilier ήταν εξαιρετική. Η διαμονή μας έγινε σε ένα από τα ακριβότερα ξενοδοχεία πέντε αστέρων της πόλης και η φροντίδα και η εξυπηρέτηση του προσωπικού μάς έκανε να νιώθουμε σαν στο σπίτι μας. Όλο το ξενοδοχείο ήταν στολισμένο με μπαλόνια και σημαίες της ιταλικής εταιρείας και με εντυπωσιακά πορτρέτα του «Pippo». Οι άνθρωποι της Wilier είχαν δημιουργήσει μία γιορτινή ατμόσφαιρα που μας έκανε να ανυπομονούμε να δούμε και να δοκιμάσουμε το καινούργιο τους δημιούργημα. Αναμφίβολα, ήταν μία από τις καλύτερες παρουσιάσεις που έχουμε παρευρεθεί.

IMG_0569

Για τη σχεδίαση του Cento 10 Air η ιταλική εταιρεία θέλησε να ξεφύγει σχεδιαστικά από την παραδοσιακή αντίληψη «narrow is aero». Το ποδήλατο έχει σχεδιαστεί σαν σύνολο ώστε το πλαίσιο να συνεργάζεται με τα περιφερειακά εξαρτήματα για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης. Ολοι οι σωλήνες του πλαισίου έχουν σχεδιαστεί στα πρότυπα της NACA και έχουν τροποποιηθεί, ανάλογα με τις ανάγκες, με τη θεωρία του Kamm, για να διατηρηθεί η αεροδυναμική απόδοση σε υψηλά επίπεδα, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η ακαμψία και το βάρος, τηρώντας πάντα τους κανονισμούς της UCI.

Alabarda
Την παράσταση «έκλεψε» το εντυπωσιακό monocoque cockpit της Wilier με την ονομασία Alabarda. Σχεδιασμένο στα πρότυπα της NACA, διαθέτει ειδικό 3-pc σύστημα με μία βίδα που εξασφαλίζει σταθερό και ασφαλές σφίξιμο με τον steerer tube του πιρουνιού, και εναρμονίζεται απόλυτα με το head tube του πλαισίου, για τη μέγιστη βελτίωση της αεροδυναμικής. Ο λαιμός, έχει μεγαλύτερη κλίση στις 10.30­­­°, ώστε να έρχεται σε απόλυτη ευθεία με το τιμόνι και να κρυβεται πίσω απο αυτο στη μετωπική πρόσκρουση του αέρα. Αυτή η σχεδίαση όμως δημιουργεί μία πιο χαμηλή θέση οδήγησης – απο το συνηθισμένο – κατα 1.8 εκατοστά. Για αυτό το λόγο, η Wilier έχει προσθέσει δύο ειδικά spacers που βοηθούν τον αναβάτη να φέρει στα μέτρα του το ύψος του κόκπιτ.

Wilier110Air-Still-033

Τα καλώδια των ταχυτήτων γίνονται «αόρατα» καθώς δρομολογούνται εσωτερικά του λαιμού και του head tube. Στην περιπτωση χρήσης ηλεκτρονικής σειράς Di2/EPS, το σχετικό unit τοποθετείται μέσα και κάτω απο το λαιμό και στηρίζεται απο ειδικό carbon λαμάκι, που λειτουργεί σαν ελατήριο, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να αφαιρέσεις το unit, χωρις τη χρηση εργαλείων, όταν θες να φορτίσεις την μπαταρία ή να ρυθμίσεις τα σασμάν.

Το Alabarda θα είναι διαθέσιμο, για την πρώτη χρονιά, σε έξι μεγέθη: 90x40cc, 100x40cc, 100x42cc, 110x42cc, 120x43cc και 133x42cc Pippo Pozzato Racing Geometry.

Screen Shot 2016-07-03 at 14.31.37

Τι ψάχνει ο Fabu κάτω απο το λαιμό του Cento 10 Air του Pozzato;

Eκτός από την αεροδυναμική, oι σχεδιαστές της ιταλικής εταιρείας ασχολήθηκαν ιδιαίτερα και με το βάρος του Cento 10 Air. Στόχος τους ήταν η δημιουργία ενός αεροδυναμικού και άκαμπτου πλαισίου που να ζυγίζει λιγότερο από ένα κιλό. Για να το επιτύχουν, εφάρμοσαν το δοκιμασμένο συνδυασμό υλικών carbon 60ΤΟΝ/46ΤΟΝ και δούλεψαν τις λεπτομέρειες στη σχεδίαση των σωλήνων και των μεταλλικών αντικειμένων, διατηρώντας την εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων, με αποτέλεσμα το πλαίσιο να ζυγίζει κάτι λιγότερο από 990γρ., στο μέγεθος Μ.

IMG_0698

Στο οπίσθιο τρίγωνο, τα seat stays δένουν με το seat tube στο χαμηλότερο επιτρεπτό σημείο, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς της UCI. Μελέτες απέδειξαν, πως όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση μεταξύ των πλαϊνών τοιχωμάτων του ελαστικού και των seat stays (το ίδιο ισχύει και για το πιρούνι) τόσο καλύτερη είναι η αεροδυναμική απόδοση. Για αυτόν το λόγο οι σχεδιαστές επέλεξαν φαρδύτερη σχεδίαση στα seat stays και στα καλάμια του πιρουνιού, η οποία επιτρέπει τη χρήση direct mount φρένων που βελτιώνουν την απόδοση και την αίσθηση κατά το φρενάρισμα και μπορούν να υποδεχθούν έως και 28άρια ελαστικά.

IMG_0700

Η μεσαία τριβή είναι τύπου Shimano Press Fit 86 και δένει απόλυτα με τα ασύμμετρης σχεδίασης chainstays, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ακαμψίας για τη μέγιστη μεταφορά της δύναμης.

IMG_0708

Το σφιχτηράκι είναι καλά κρυμμένο από τον αέρα στο εσωτερικό του top tube, για τη βελτίωση της αεροδυναμικής και της αισθητικής του πλαισίου. Το παλουκόσελο, σχεδιασμένο από την Wilier και κατασκευασμένο από την Ritchey, ακολουθεί το πρότυπα NACA και τη σχεδίαση KAMM TAIL, τηρώντας τους κανονισμούς της UCI, με setback στα 22 χιλιοστά.

IMG_0709

Καινούργιας σχεδίασης είναι και το dropout, με δύο βίδες για τη στήριξή του με το πλαίσιο και την τελευταία 2-in-1 τεχνολογία της Wilier και είναι συμβατό με μηχανική και ηλεκτρονική σειρά.

IMG_0609

Ανεβαίνοντας προς Falzarego…
Σκαρφαλωμένη στα 1224 μέτρα και περικυκλωμένη απο βραχώδεις πλαγιές, αλλές γκρι, άλλες πράσινες και οι πιο θαρραλέες λευκές, η Cortina ζεί και υπάρχει γύρω απο τα σπορ. Μερικά απο τα πιό διάσημα περάσματα του Giro d’Italia βρίσκονται μόλις λίγα χιλιόμετρα μακριά. To επιβλητικό Passo Giau, το μαγευτικό Passo Falzarego και το «παγωμένο» Passo Valparola είναι τα πιο κοντινά. Tρεις κορυφές απο τις οποίες πέρασε φέτος το πελοτόν στο «βασιλικό» 14o stage του Giro.
H Wilier είχε προγραμματίσει μια πιο «εύκολη» διαδρομή για τη δοκιμή του νέου της μοντέλου, χωρίς κάποιο απο τα τρία φημισμένα περάσματα. Ο ενθουσιασμός μου να οδηγήσω το καινούργιο Wilier και να σκαρφαλώσω σε αυτες τις βουνοκορφές ήταν τόσο μεγάλος που φυσικά και δεν πήγα μαζί με το γκρούπ… Με το που «καβάλησα» το κατακόκκινο Cento 10 Air κατευθύνθηκα αμέσως προς Passo Falzarego…

Το ποδήλατο ήταν εξοπλισμένο με την ηλεκτρονική Shimano Ultegra 6870 Di2, τροχούς απο την ίδια σειρά – με 25αρια ελαστικά Michelin Pro4 – και φυσικά με το ενιαίο κοκπιτ Alabarda. Στα πετάλια, είχα πάρει μαζί μου τα Garmin Vector 2 για να δοκιμάσω την αξιοπιστία τους σε υψόμετρο πάνω απο 2000 μέτρα και σε χαμηλές θερμοκρασίες και να έχω καλύτερη εικόνα για την απόδοση και την ακαμψία του πλαισίου.

Η πρώτη αίσθηση είναι πάντα η πιο σημαντική για εμένα στη δοκιμή ενός ποδηλάτου. Είναι αυτή που με κάνει να ξεχωρίσω ένα «καλά» στημένο απο ένα «εξαιρετικά» στημένο ποδήλατο. Το Wilier Cento 10 Air ανήκει στη δευτερη κατηγορία. Είναι ένα καταπληκτικά ζυγισμένο πλαίσιο με καθαρόαιμο αγωνιστικό στήσιμο και γεωμετρία που σου δίνει αμεσως την αίσθηση πως γίνεται προέκταση του σώματός σου.

Ανεβαίνοντας προς Falzarego εκτίμησα την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι σχεδιαστές της Wilier στο κομμάτι της ακαμψίας. Αν και μου ήταν αρκετά δύσκολο να έχω στραμμένα τα μάτια μου στην οθόνη του Garmin Edge 1000, η ομορφιά του τοπίου ειναι απερίγραπτη, τα νούμερα επιβεβαίωναν την αίσθησή μου πως η δύναμη που ασκούσα στα πετάλια δεν πήγαινε… χαμένη. Εξαιρετικά άκαμπτο ήταν και το Alabarda σε κάθε δυνατό ορθοπέταλο απο τα drops.

IMG_0631

Φτάνοντας στην κορυφή, στα 2105 μέτρα, με τη θερμοκρασία στους 9 βαθμούς και φορώντας καλοκαιρινή εμφάνιση, είχα δυο επιλογες: ή να κατέβω οσο πιο γρήγορα γίνεται, για να μην την «αρπάξω», ή να ανέβω ακόμα πιο ψηλά προς Passo Valparola, στα 2196 μέτρα, και οτι γίνει…
Επειδή η ζωή ειναι πολύ μικρή – δε θα ζήσουμε χίλια χρόνια – και επειδή τέτοιες ευκαιρίες δε δίνονται κάθε μέρα, αποφάσισα να πάω ψηλότερα απο τα… σύννεφα, τέρμα «γκάζι», για να καταλήξω στα εξής συμπεράσματα: η ποδηλασία δρόμου ειναι πολύ σκληρή, η «καρδούλα» μου αντέχει πιο πολύ απο όσο νόμιζα και το Wilier Cento 10 Air είναι πολύ γρήγορο…

IMG_0648

Σε μια απόσταση-τοίχος ενός χιλιομέτρου προς Valparola, απο τα 2105 στα 2196 μέτρα, μπόρεσα να κρατήσω 355w average (στα 76 κιλά) και να είμαι μόλις 30” πιο αργός απο το χρόνο του… Chaves στο φετινό Giro! Το Wilier Cento 10 Air απλά… πετάει!

Η εμπειρία μου με τo Wilier Cento 10 Air θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου για πάντα! Λίγο η απόδοση του πλαισίου, λίγο η απερίγραπτη ομορφιά των τοπίων, λίγο η ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων της ιταλικής εταιρείας, όλα συνέβαλαν με τον τρόπο τους στο να βιώσω ένα απο τα ομορφότερα ταξίδια της ζωης μου. Aνυπομονώ για το επόμενο…
Το Wilier Cento 10 Air θα είναι διαθεσιμο στους εξής τέσσερις χρωματισμούς: white/carbon/orange, carbon/red, grey/black/red και red/white. Eπίσης, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει τη δυνατότητα μέσα απο την ιστιοσελίδα infinitamente.wilier.it να βάψει όπως ο ίδιος επιθυμεί το πλαίσιο, με μία επιπλέον χρέωση.
Τιμή: Αναμένεται
Αντιπρόσωπος: www.racingcycles.eu

Δείτε επίσης

Η διαδρομή του Γύρου της Γαλλίας για το 2018

Με σημαντικές αλλαγές! Ανακοινώθηκε σήμερα στο συνεδριακό κέντρο του Palais de Congrès στο Παρίσι, μπροστά ...

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29”: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Η TIME παρουσίασε τα καινούργια πετάλια XPRO

Βελτιωμένα στα σημεία! Το νέο μοντέλο XPRO της γαλλικής TIME παρουσιάζει σημαντικές βελτιώσεις που το ...

Σχολιάστε

Pin It on Pinterest