Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Ποδήλατα | Merida Scultura 9000

Merida Scultura 9000

Καλύτερο σε όλα του!

«Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο»: αυτό ήταν το μότο που ακολούθησαν πιστά ο επικεφαλής του τμήματος R&D της Merida, Jurgen Falke, και η ομάδα του για την εξέλιξη και δημιουργία της τέταρτης γενιάς του Scultura.

Πρώτο μέλημα του σχεδιαστικού τμήματος ήταν η μείωση του βάρους του νέου Scultura. Στην έκδοση CF4 Team Edition, το βάρος του πλαισίου ανέρχεται στα 750 γραμμάρια για το μέγεθος 52. Για τους πιο απαιτητικούς, η ταϊβανέζικη εταιρεία προσφέρει και μία ελαφρύτερη – όχι όμως το ίδιο άκαμπτη – έκδοση CF5 που ζυγίζει μόλις 680 γραμμάρια. Για να το πετύχουν αυτό, εφάρμοσαν νέες καινοτομίες και τεχνολογίες. Το πάχος των τοιχωμάτων του πλαισίου, στην έκδοση CF4, έχει μειωθεί στα 0.7 χιλιοστά. Στην έκδοση CF5 έχει μειωθεί περαιτέρω, με το πάχος του top tube να ανέρχεται μόλις στα 0.4 χιλιοστά! Σε κάθε πλαίσιο χρησιμοποιούνται συνολικά περισσότερα από 400 κομμάτια κορυφαίας ποιότητας prepreg carbon με νανοσωματίδια, που για την κατασκευή του απαιτούνται 11 με 13 ώρες. Η πανάλαφρη έκδοση CF5 θα εξοπλίζει το μοντέλο Scultura 9000 LTD, το οποίο με σειρά Sram Red, τροχούς Tune Skyline και περιφερειακά της Ax Lightness θα είναι –  σύμφωνα με τα λεγόμενα της εταιρείας πάντα – το ελαφρύτερο complete ποδήλατο μαζικής παραγωγής του κόσμου στα 4.55 κιλά (χωρίς πετάλια).   

Στη σχεδίαση και εξέλιξη του πλαισίου, σημαντικό ρόλο έπαιξαν και οι πολύωρες δοκιμές και CFD αναλύσεις σε ειδικό θάλαμο αέρα (wind tunnel), σύμφωνα με τον Falke. Οι σωλήνες του πλαισίου βασίζονται στο αεροδυναμικό προφίλ της NACA – 0028 – με κοφτό τελείωμα στα πρότυπα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kamm Tail, για να μειωθεί περαιτέρω το βάρος και η αεροδυναμική αντίσταση. Τα seat stays ενώνονται στο top tube χωρίς ενδιάμεση «γέφυρα» (bridgeless), με το οπίσθιο φρένο – σχεδίασης direct mount – να είναι καλά κρυμμένο στο κάτω μέρος των chainstays και πίσω από τη μεσαία τριβή, ενισχύοντας την αεροδυναμική απόδοση. Βελτιωμένη είναι και η σχεδίαση του headtube που χρησιμοποιεί κάτω ρουλεμάν μικρότερης διαμέτρου – στις 1.25 ίντσες – για να μειωθεί η εμπρόσθια επιφάνεια του πλαισίου. Επίσης, τα καλώδια των ταχυτήτων και του οπίσθιου φρένου δρομολογούνται εσωτερικά, με ειδικά καπάκια που καλύπτουν τις τρύπες, προσθέτοντας με την σειρά τους στην αεροδυναμική.  

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην άνεση. Για την απορρόφηση των κραδασμών, η Merida εφαρμόζει την τεχνολογία Bio Fibres: ειδικές ίνες που ενσωματώνονται στην πλέξη του carbon στο οπίσθιο τρίγωνο και το πιρούνι. Επίσης, η bridgeless σχεδίαση των seatstays – με την μετακίνηση του οπίσθιου φρένου στα chain stays – δίνει περισσότερο χώρο για φλεξ και καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών στο οπίσθιο τρίγωνο. Στην απορρόφηση των κραδασμών συμβάλλει και το λεπτό παλουκόσελο με 27.2 χιλιοστά διάμετρο.

Βελτιωμένη είναι και η γεωμετρία της τέταρτης γενιάς του Scultura. Μετά τις επισημάνσεις των αθλητών της Pro Tour ομάδας Lampre Merida, το πλαίσιο απέκτησε επιθετικότερο στήσιμο. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, έχει μειωθεί το stack και έχει αυξηθεί ελαφρώς το reach, με αποτέλεσμα το καινούργιο μοντέλο να είναι μακρύτερο και πιο χαμηλό. Για τη μέγιστη μεταφορά της δύναμης χωρίς απώλειες, η μεσαία τριβή είναι τύπου BB386. H ακαμψία στην περιοχή της μεσαίας τριβής ανέρχεται στα 60N/mm και στην περιοχή του headtube στα 92N/mm. Αν συνυπολογίσουμε το βάρος του πλαισίου, το αποτέλεσμα δίνει μία εξαιρετική αναλογία βάρους/ακαμψίας, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ανθεκτικότητας και ακαμψίας που απαιτούνται για αγωνιστική χρήση ProTour.

 


Τιμή: Αναμένεται, Αντιπρόσωπος: Zeus, τηλ.: 210-5238555, www.zeussa.gr

Δείτε επίσης

Bianchi Via Nirone 7: ‘Ένα οικονομικό road bike με ιταλικό αέρα!

Για «πρωτάρηδες» και όχι μόνο… Το Bianchi Via Nirone 7 Claris είναι το πιο οικονομικό ...

Bianchi Intrepida 105: Στιλάτο και γρήγορο!

Το πρώτο μου carbon Bianchi! Γρήγορο, άνετο, στιλάτο και προσιτό, το Intrepida αποτελεί την εισαγωγική ...

Pinarello Dogma F10: Το νέο «όπλο» της Team SKY

Ξεκινάει «δυνατά» η χρονιά για την Pinarello! Η Pinarello παρουσίασε το Dogma F10, την καινούργια ...

Σχολιάστε