Το μεγάλο φινάλε
Η ιστορική ανάβαση του Alpe d’ Huez θα καθορίσει το ποιος θα μπει αύριο στο Παρίσι ντυμένος στα κίτρινα…
Αν και ο Chris Froome φαίνεται να είναι ο νικητής του φετινού Γύρου Γαλλίας, ο Nairo Quintana που έχει μια διαφορά μόλις 2 λεπτά και 38 δευτερόλεπτα, φαίνεται πως δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη. Και η αγωνία κορυφώνεται στο 20ο ετάπ του Γύρου από το Modane Velfrejus στο ιστορικό Alpe d’ Huez.
Η Team SKY έχει φτάσει στα όριά της και μοιάζει πλέον ευάλωτη, ειδικά ύστερα από την πτώση του Geraint Thomas από την τέταρτη στη δέκατη πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Και ειδικά στο προ-τελευταίο αυτό ετάπ θα υπάρξει ένας δεύτερος αγώνας μέσα στον αγώνα για την πουά φανέλα που αυτή τη στιγμή φορά ο Γάλλος Romain Bardet αλλά έχει μόλις τρεις πόντους διαφορά από τον Chris Froome και δώδεκα από τον Joakim Rodriquez. Ο τελικός νικητής της φανέλας όμως θα ανακηρυχτεί μετά τη σημερινή ανάβαση όπου οι πόντοι θα διπλασιαστούν, κάτι που σημαίνει πως εκείνος που θα περάσει πρώτος τον τερματισμό της ανάβασης θα πάρει τους έξτρα 50 πόντους. Και ο Chris Froome σίγουρα θα μπει στον πειρασμό να τους κερδίσει…
Λίγη ιστορία…
To 1952 ήταν ο Fausto Coppi ο αναβάτης που τερμάτισε πρώτος την ανάβαση του Alpe d’ Huez και κέρδισε την κίτρινη φανέλα μαζί με την τιμή να είναι ο πρώτος που “κατέκτησε” το βουνό με τις 21 φουρκέτες.
Στη συνέχεια οι νίκες των Joop Zoetemelk, Hennie Kuiper και Peter Winnen στα επόμενα χρόνια του έδωσαν το παρατσούκλι “το βουνό των Ολλανδών” πριν οι Ιταλοί πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους με τους Gianni Bugno και Marco Pantani.
Αλλά και οι Γάλλοι δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια. Το 1984 ο Laurent Fignon κέρδισε πολύτιμους πόντους ενάντια στον Bernard Hinault, τον πρώτο Γάλλο που κέρδισε το 1986. Δώδεκα χρόνια αργότερα, ο Pierre Rolland χάρισε στη Γαλλία στιγμές δόξας και το 2013 η πρώτη διπλή ανάβαση αυτού του μνημείου της ποδηλασίας γνώρισε έναν άλλο Γάλλο ήρωα, τον Christophe Riblon.
Ο Froome κατηγορεί τον Nibali για αντιαθλητική συμπεριφορά
“Ήμουν στο Col du Glandon, αρκετά κοντά στον τερματισμό όταν ξαφνικά ένιωσα τον πίσω τροχό μου να μπλοκάρει από μια μικρή πέτρα που είχε σφηνωθεί ανάμεσα στο τακάκι του φρένου και τον τροχό. Αναγκάστηκα να σταματήσω για να βγάλω την πέτρα. Δυστυχώς ήταν ακριβώς εκείνη τη στιγμή που ο Nibali επέλεξε να κάνει την κίνησή του. Είδα τι έκανα, έριξε μια ματιά γύρω του, κατάλαβε τι γινόταν και επιτέθηκε. Κατά τη γνώμη μου αυτή δεν είναι αποδεκτή συμπεριφορά ειδικά απέναντι στην κίτρινη φανέλα του αγώνα. Είναι αντιαθλητικό. Είχε όλη την ανάβαση μπροστά του για να επιτεθεί και επέλεξε να το κάνει τη στιγμή που βρισκόμουν κάτω από το ποδήλατο. Είναι κάτι που δεν έχω κάνει ποτέ μου ούτε και πρόκειται να το κάνω”, δήλωσε ο Chris Froome φανερά ενοχλημένος.
Και συνέχισε: “Ήταν μια δύσκολη μέρα. Ο Quintana βρήκε την ευκαιρία να κάνει τη δική του επίθεση κι εγώ επέλεξα να οδηγήσω πιο συνετά και να διατηρήσω τις δυνάμεις μου για την αυριανή μέρα. Ήταν δύσκολη μέρα για την ομάδα, ειδικά για τον Geraint Thomas που βρέθηκε από την 4η στη 15η θέση. Λυπήθηκα πολύ για κείνον γιατί μέχρι σήμερα βρισκόταν μέσα στην πρώτη πεντάδα και τόσο κοντά σε μια διάκριση στον Γύρο. Αλλά είχε προσπαθήσει πάρα πολύ τις τελευταίες ημέρες και ένιωθε άδειος”.
Ο ίδιος ο Geraint Thomas δήλωσε για αυτό: “Ένιωθα άδειος. Έπρεπε να το περιμένω. Ήλπιζα να μου συμβεί την Δευτέρα αλλά έγινε σήμερα. Απλώς δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Και, όπως λέει η παροιμία κάποιες φορές είσαι το σφυρί και κάποιες το… καρφί. Ήταν τρομερό, όταν δεν έχεις πια άλλη δύναμη απλώς τα πόδια δεν πηγαίνουν. Αυτό έπαθα”.
Ο Nibali απαντά στις κατηγορίες
“Δε θα επαναλάβω τις λέξεις που χρησιμοποίησε εναντίον μου γιατί είναι πολύ σκληρές. Ήταν πολύ θυμωμένος και τον καταλαβαίνω. Πολλά συμβαίνουν σε έναν αγώνα”, δήλωσε ο Nibali αποκαλύπτοντας πως ο Froome του μίλησε πολύ άσχημα την ώρα των απονομών.
“Προτού κρίνεις όμως, πρέπει να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου. Είμαστε όλοι εκνευρισμένοι μετά από ένα ετάπ αλλά εκείνος επέλεξε να μου επιτεθεί λεκτικά. Αλλά εγώ δεν απάντησα”.
Φαίνεται πως οι δύο αναβάτες δεν ήταν ποτέ σε καλή σχέση μεταξύ τους με τα όσα συνέβησαν στον περσινό γύρο να χειροτερεύουν τα πράγματα.
Ο Ιταλός θεωρεί πως ο αγώνας δεν είχε σταματήσει και πως είχε κάθε δικαίωμα να πραγματοποιήσει την επίθεση που είχε προγραμματίσει προκειμένου να κερδίσει μια θέση στη γενική κατάταξη. Ο Nibali παραδέχεται πως κοίταξε γύρω του πριν ξεκινήσει την επίθεση αλλά αρνείται πως κατάλαβε ότι ο Froome είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα.
“Όταν κοίταξα πίσω μου είδα τον Kangert. Ερχόμαστε μαζί από το Col de la Croix de Fer και είμαστε έτοιμοι για την επίθεσή μας”, ισχυρίστηκε ακυρώνοντας τις επιθέσεις του Froome. “Αυτά συμβαίνουν στον αγώνα. Όταν έπεσε ο Contador προχθές, δεν το μάθαμε παρά μόνο τρία χιλιόμετρα αργότερα. Αυτά συμβαίνουν. Θυμάμαι όταν είχα μια πτώση στο Γύρο Ιταλίας του 2010, στο Μονταλτσίνο. Θυμάμαι τον Cont ador να επιτίθεται στον Andy Schleck στον Γύρο. Αυτά συμβαίνουν στους αγώνες…”
Ο Nibali υποστηρίζει πως η νίκη του ήταν μια απόδειξη της Σισιλιάνικης περηφάνιας του και μια απάντηση σε όσους τον κατηγορούσαν πως δεν δεν πήγε φέτος όσο καλά πήγαινε στο Γύρο του 2014 όταν είχε κερδίσει 2 ετάπ και κυριάρχησε στη γενική κατάταξη.
“Η επίθεσή μου είχε να κάνει με την υπεράσπιση της τιμής μου και την αποφασιστικότητά μου να απαντήσω στις κατηγορίες. Τις τελευταίες εβδομάδες νιώθω καλύτερα παρόλο που είμαστε όλοι πολύ κουρασμένοι. Αύριο το ετάπ είναι μόνο 100 χλμ.. αλλά τελειώνει με μια σκληρή ανάβαση και όλη η Movistar θα εστιάσει στον Nairo. Θα δούμε πώς θα πάει”.
Γενική κατάταξη
Συνολικά χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί: 3140.3 χλμ.
ΘΕΣΗ |
ΑΝΑΒΑΤΗΣ |
ΑΡ. |
ΟΜΑΔΑ |
ΧΡΟΝΟΣ |
ΔΙΑΦΟΡΑ |
|
|
|
|
|
|
1. |
GBR |
31 |
78h 37' 34'' |
|
|
2. |
COL |
51 |
78h 40' 12'' |
+ 02' 38'' |
|
3. |
ESP |
59 |
78h 42' 59'' |
+ 05' 25'' |
|
4. |
ITA |
1 |
78h 44' 18'' |
+ 06' 44'' |
|
5. |
ESP |
41 |
78h 45' 30'' |
+ 07' 56'' |
|
6. |
NED |
131 |
78h 46' 29'' |
+ 08' 55'' |
|
7. |
SUI |
181 |
78h 50' 13'' |
+ 12' 39'' |
|
8. |
NED |
141 |
78h 50' 56'' |
+ 13' 22'' |
|
9. |
FRA |
12 |
78h 51' 42'' |
+ 14' 08'' |
|
10. |
FRA |
121 |
78h 55' 01'' |
+ 17' 27'' |
|
11. |
USA |
161 |
78h 55' 59'' |
+ 18' 25'' |
|
12. |
ESP |
66 |
78h 57' 01'' |
+ 19' 27'' |
|
13. |
BEL |
218 |
79h 04' 22'' |
+ 26' 48'' |
|
14. |
FRA |
82 |
79h 04' 34'' |
+ 27' 00'' |
|
15. |
GBR |
39 |
79h 04' 58'' |
+ 27' 24'' |
|
16. |
FRA |
21 |
79h 18' 14'' |
+ 40' 40'' |
|
17. |
CZE |
44 |
79h 35' 23'' |
+ 57' 49'' |
|
18. |
FRA |
14 |
79h 37' 00'' |
+ 59' 26'' |
|
19. |
COL |
188 |
79h 37' 16'' |
+ 59' 42'' |
|
20. |
BEL |
13 |
79h 49' 55'' |
+ 01h 12' 21'' |
|
21. |
DEN |
3 |
79h 52' 22'' |
+ 01h 14' 48'' |
|
22. |
EST |
6 |
79h 53' 34'' |
+ 01h 16' 00'' |
|
23. |
ESP |
53 |
79h 57' 08'' |
+ 01h 19' 34'' |
|
24. |
NED |
133 |
79h 57' 09'' |
+ 01h 19' 35'' |
|
25. |
CZE |
192 |
79h 57' 23'' |
+ 01h 19' 49'' |
|
26. |
FRA |
71 |
79h 58' 37'' |
+ 01h 21' 03'' |
|
27. |
ESP |
57 |
79h 59' 27'' |
+ 01h 21' 53'' |
|
28. |
FRA |
19 |
80h 03' 25'' |
+ 01h 25' 51'' |
|
29. |
LUX |
147 |
80h 09' 07'' |
+ 01h 31' 33'' |
|
30. |
FRA |
123 |
80h 09' 44'' |
+ 01h 32' 10'' |
|
31. |
POL |
45 |
80h 10' 48'' |
+ 01h 33' 14'' |
|
32. |
ESP |
91 |
80h 12' 07'' |
+ 01h 34' 33'' |
|
33. |
ESP |
156 |
80h 14' 44'' |
+ 01h 37' 10'' |
|
34. |
AUS |
46 |
80h 21' 08'' |
+ 01h 43' 34'' |
|
35. |
FRA |
127 |
80h 21' 12'' |
+ 01h 43' 38'' |
|
36. |
GER |
86 |
80h 24' 04'' |
+ 01h 46' 30'' |
|
37. |
IRL |
36 |
80h 26' 37'' |
+ 01h 49' 03'' |
|
38. |
COL |
118 |
80h 28' 06'' |
+ 01h 50' 32'' |
|
39. |
DEN |
72 |
80h 29' 33'' |
+ 01h 51' 59'' |
|
40. |
SVK |
47 |
80h 32' 48'' |
+ 01h 55' 14'' |
|
41. |
ITA |
7 |
80h 35' 20'' |
+ 01h 57' 46'' |
|
42. |
RSA |
214 |
80h 36' 09'' |
+ 01h 58' 35'' |
|
43. |
IRL |
167 |
80h 37' 19'' |
+ 01h 59' 45'' |
|
44. |
ESP |
174 |
80h 41' 15'' |
+ 02h 03' 41'' |
|
45. |
CAN |
164 |
80h 43' 12'' |
+ 02h 05' 38'' |
|
46. |
FRA |
129 |
80h 44' 03'' |
+ 02h 06' 29'' |
|
47. |
ITA |
62 |
80h 46' 18'' |
+ 02h 08' 44'' |
|
48. |
POR |
155 |
80h 46' 40'' |
+ 02h 09' 06'' |
|
49. |
ERI |
219 |
80h 47' 18'' |
+ 02h 09' 44'' |
|
50. |
NED |
34 |
80h 49' 06'' |
+ 02h 11' 32'' |
|
51. |
NED |
136 |
80h 49' 25'' |
+ 02h 11' 51'' |
|
52. |
SUI |
67 |
80h 49' 56'' |
+ 02h 12' 22'' |
|
53. |
GBR |
108 |
80h 51' 21'' |
+ 02h 13' 47'' |
|
54. |
AUS |
35 |
80h 53' 06'' |
+ 02h 15' 32'' |
|
55. |
ESP |
149 |
80h 54' 43'' |
+ 02h 17' 09'' |
|
56. |
UKR |
4 |
80h 55' 59'' |
+ 02h 18' 25'' |
|
57. |
FRA |
204 |
80h 56' 13'' |
+ 02h 18' 39'' |
|
58. |
FRA |
183 |
80h 57' 36'' |
+ 02h 20' 02'' |
|
59. |
ESP |
56 |
80h 59' 52'' |
+ 02h 22' 18'' |
|
60. |
FRA |
11 |
81h 00' 05'' |
+ 02h 22' 31'' |
|
61. |
ESP |
97 |
81h 00' 15'' |
+ 02h 22' 41'' |
|
62. |
NED |
184 |
81h 00' 28'' |
+ 02h 22' 54'' |
|
63. |
SUI |
69 |
81h 01' 40'' |
+ 02h 24' 06'' |
|
64. |
SUI |
189 |
81h 04' 47'' |
+ 02h 27' 13'' |
|
65. |
COL |
52 |
81h 07' 54'' |
+ 02h 30' 20'' |
|
66. |
SLO |
165 |
81h 09' 37'' |
+ 02h 32' 03'' |
|
67. |
FRA |
26 |
81h 11' 15'' |
+ 02h 33' 41'' |
|
68. |
CZE |
33 |
81h 12' 55'' |
+ 02h 35' 21'' |
|
69. |
ESP |
175 |
81h 14' 01'' |
+ 02h 36' 27'' |
|
70. |
NED |
84 |
81h 15' 48'' |
+ 02h 38' 14'' |
|
71. |
GER |
135 |
81h 20' 07'' |
+ 02h 42' 33'' |
|
72. |
FRA |
17 |
81h 20' 19'' |
+ 02h 42' 45'' |
|
73. |
BEL |
73 |
81h 21' 21'' |
+ 02h 43' 47'' |
|
74. |
POR |
98 |
81h 22' 16'' |
+ 02h 44' 42'' |
|
75. |
NED |
9 |
81h 22' 55'' |
+ 02h 45' 21'' |
|
76. |
FRA |
126 |
81h 23' 01'' |
+ 02h 45' 27'' |
|
77. |
FRA |
208 |
81h 23' 41'' |
+ 02h 46' 07'' |
|
78. |
NED |
132 |
81h 23' 53'' |
+ 02h 46' 19'' |
|
79. |
SUI |
187 |
81h 24' 12'' |
+ 02h 46' 38'' |
|
80. |
NOR |
211 |
81h 25' 55'' |
+ 02h 48' 21'' |
|
81. |
CRO |
154 |
81h 26' 37'' |
+ 02h 49' 03'' |
|
82. |
GER |
194 |
81h 26' 40'' |
+ 02h 49' 06'' |
|
83. |
AUT |
87 |
81h 32' 07'' |
+ 02h 54' 33'' |
|
84. |
ERI |
216 |
81h 32' 12'' |
+ 02h 54' 38'' |
|
85. |
FRA |
209 |
81h 32' 54'' |
+ 02h 55' 20'' |
|
86. |
FRA |
203 |
81h 33' 04'' |
+ 02h 55' 30'' |
|
87. |
NED |
137 |
81h 33' 58'' |
+ 02h 56' 24'' |
|
88. |
ESP |
159 |
81h 34' 19'' |
+ 02h 56' 45'' |
|
89. |
ESP |
146 |
81h 34' 59'' |
+ 02h 57' 25'' |
|
90. |
FRA |
128 |
81h 36' 17'' |
+ 02h 58' 43'' |
|
91. |
POL |
113 |
81h 36' 32'' |
+ 02h 58' 58'' |
|
92. |
RSA |
215 |
81h 36' 45'' |
+ 02h 59' 11'' |
|
93. |
FRA |
205 |
81h 41' 04'' |
+ 03h 03' 30'' |
|
94. |
ITA |
64 |
81h 42' 00'' |
+ 03h 04' 26'' |
|
95. |
GER |
199 |
81h 42' 46'' |
+ 03h 05' 12'' |
|
96. |
FRA |
177 |
81h 43' 55'' |
+ 03h 06' 21'' |
|
97. |
CZE |
116 |
81h 45' 28'' |
+ 03h 07' 54'' |
|
98. |
GBR |
212 |
81h 45' 42'' |
+ 03h 08' 08'' |
|
99. |
SUI |
148 |
81h 46' 53'' |
+ 03h 09' 19'' |
|
100. |
AUS |
63 |
81h 47' 20'' |
+ 03h 09' 46'' |
|
101. |
ITA |
92 |
81h 47' 30'' |
+ 03h 09' 56'' |
|
102. |
FRA |
28 |
81h 50' 05'' |
+ 03h 12' 31'' |
|
103. |
BEL |
139 |
81h 51' 01'' |
+ 03h 13' 27'' |
|
104. |
SUI |
186 |
81h 52' 09'' |
+ 03h 14' 35'' |
|
105. |
GBR |
109 |
81h 52' 10'' |
+ 03h 14' 36'' |
|
106. |
NED |
83 |
81h 54' 23'' |
+ 03h 16' 49'' |
|
107. |
GER |
81 |
81h 54' 58'' |
+ 03h 17' 24'' |
|
108. |
POL |
196 |
81h 55' 23'' |
+ 03h 17' 49'' |
|
109. |
ITA |
58 |
81h 57' 14'' |
+ 03h 19' 40'' |
|
110. |
FRA |
122 |
82h 00' 35'' |
+ 03h 23' 01'' |
|
111. |
FRA |
29 |
82h 01' 01'' |
+ 03h 23' 27'' |
|
112. |
AUS |
76 |
82h 03' 11'' |
+ 03h 25' 37'' |
|
113. |
BEL |
119 |
82h 05' 47'' |
+ 03h 28' 13'' |
|
114. |
ITA |
117 |
82h 06' 14'' |
+ 03h 28' 40'' |
|
115. |
FRA |
206 |
82h 08' 28'' |
+ 03h 30' 54'' |
|
116. |
FRA |
178 |
82h 10' 50'' |
+ 03h 33' 16'' |
|
117. |
ITA |
65 |
82h 11' 14'' |
+ 03h 33' 40'' |
|
118. |
ESP |
55 |
82h 11' 37'' |
+ 03h 34' 03'' |
|
119. |
COL |
142 |
82h 12' 39'' |
+ 03h 35' 05'' |
|
120. |
NED |
138 |
82h 13' 39'' |
+ 03h 36' 05'' |
|
121. |
ITA |
157 |
82h 16' 13'' |
+ 03h 38' 39'' |
|
122. |
NOR |
96 |
82h 16' 25'' |
+ 03h 38' 51'' |
|
123. |
ITA |
152 |
82h 16' 40'' |
+ 03h 39' 06'' |
|
124. |
AUT |
94 |
82h 16' 57'' |
+ 03h 39' 23'' |
|
125. |
FRA |
172 |
82h 17' 01'' |
+ 03h 39' 27'' |
|
126. |
FRA |
25 |
82h 17' 13'' |
+ 03h 39' 39'' |
|
127. |
GBR |
38 |
82h 17' 30'' |
+ 03h 39' 56'' |
|
128. |
BEL |
79 |
82h 17' 32'' |
+ 03h 39' 58'' |
|
129. |
GER |
75 |
82h 18' 53'' |
+ 03h 41' 19'' |
|
130. |
FRA |
173 |
82h 18' 56'' |
+ 03h 41' 22'' |
|
131. |
KAZ |
5 |
82h 19' 05'' |
+ 03h 41' 31'' |
|
132. |
ITA |
48 |
82h 19' 08'' |
+ 03h 41' 34'' |
|
133. |
FRA |
176 |
82h 19' 21'' |
+ 03h 41' 47'' |
|
134. |
FRA |
207 |
82h 19' 59'' |
+ 03h 42' 25'' |
|
135. |
FRA |
24 |
82h 20' 43'' |
+ 03h 43' 09'' |
|
136. |
GBR |
37 |
82h 22' 38'' |
+ 03h 45' 04'' |
|
137. |
FRA |
124 |
82h 22' 49'' |
+ 03h 45' 15'' |
|
138. |
NED |
89 |
82h 25' 16'' |
+ 03h 47' 42'' |
|
139. |
COL |
158 |
82h 25' 33'' |
+ 03h 47' 59'' |
|
140. |
GBR |
112 |
82h 27' 20'' |
+ 03h 49' 46'' |
|
141. |
FRA |
202 |
82h 28' 25'' |
+ 03h 50' 51'' |
|
142. |
BEL |
74 |
82h 31' 21'' |
+ 03h 53' 47'' |
|
143. |
POR |
197 |
82h 32' 19'' |
+ 03h 54' 45'' |
|
144. |
FRA |
16 |
82h 34' 06'' |
+ 03h 56' 32'' |
|
145. |
ITA |
93 |
82h 37' 35'' |
+ 04h 00' 01'' |
|
146. |
NED |
169 |
82h 38' 26'' |
+ 04h 00' 52'' |
|
147. |
LTU |
168 |
82h 38' 47'' |
+ 04h 01' 13'' |
|
148. |
GER |
78 |
82h 40' 07'' |
+ 04h 02' 33'' |
|
149. |
AUS |
103 |
82h 40' 18'' |
+ 04h 02' 44'' |
|
150. |
NED |
107 |
82h 41' 45'' |
+ 04h 04' 11'' |
|
151. |
AUS |
105 |
82h 41' 48'' |
+ 04h 04' 14'' |
|
152. |
NED |
134 |
82h 42' 02'' |
+ 04h 04' 28'' |
|
153. |
BEL |
144 |
82h 43' 07'' |
+ 04h 05' 33'' |
|
154. |
USA |
213 |
82h 47' 47'' |
+ 04h 10' 13'' |
|
155. |
ITA |
153 |
82h 51' 14'' |
+ 04h 13' 40'' |
|
156. |
AUT |
182 |
82h 52' 51'' |
+ 04h 15' 17'' |
|
157. |
BEL |
179 |
82h 56' 42'' |
+ 04h 19' 08'' |
|
158. |
FRA |
125 |
82h 58' 05'' |
+ 04h 20' 31'' |
|
159. |
CAN |
106 |
83h 03' 23'' |
+ 04h 25' 49'' |
|
160. |
FRA |
23 |
83h 12' 14'' |
+ 04h 34' 40'' |