Ποια UCI;
Η αμερικανική εταιρεία, αδιαφορώντας για τους κανονισμούς της UCI και αφήνοντας την φαντασία της να… οργιάσει, μας δίνει μια γεύση για το πως μπορεί να είναι ένα μελλοντικό ποδήλατο δρόμου.
Υπεύθυνος για την δημιουργία του εντυπωσιακού concept είναι ο Διευθυντής Δημιουργικού Τμήματος της Specialized – Robert Egger. Ο «τολμηρός» σχεδιαστής, εκτός του ότι αγνόησε πλήρως του κανονισμούς σχεδίασης της UCI (Union Cycliste Internationale), «βάπτισε» το δημιούργημα του με τα αρχικά της παγκόσμιας ομοσπονδίας, προσθέτοντας μπροστά το αρχικό γράμμα f που, όπως ισχυρίζονται οι συνεργάτες του, υποδηλώνει την λέξη… f@ck!«Οι κανονισμοί της UCI απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων. Υπάρχουν τόσοι πολλοί άλλοι εκεί έξω που δεν ενδιαφέρονται καθόλου για τις αποφάσεις της. Δεν πρόκειται να πάρουν ποτέ τους μέρος σε αγώνες της UCI και δεν γνωρίζουν καν τους περιορισμούς. Έτσι, το σκεπτικό μου ήταν να σχεδιάσω ένα ποδήλατο δρόμου για κάποιον που το μόνο που θέλει είναι να πάει γρήγορα με αυτό. Είχα πάντα την αίσθηση πως πρέπει να σπάσουμε αυτούς τους κανόνες με έναν διασκεδαστικό και αποφασιστικό τρόπο», δήλωσε ο Egger, υπερήφανος για το δημιούργημα του.
Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς στο fUCI, εκτός από το… φέρινγκ, είναι η μεγαλύτερη διάμετρος του οπίσθιου τροχού που ανέρχεται στις 33,3 ίντσες και επιτρέπει στο ποδήλατο να διατηρήσει ευκολότερα την ταχύτητα κίνησης. Επειδή όμως το ξεκίνημα του ποδηλάτου από στάση είναι δυσκολότερο με τον μεγαλύτερο τροχό, έχει τοποθετηθεί – στην περιοχή του δισκοβραχίονα – μικρό μοτεράκι, που δίνει ένα μικρό «boost».
Φέρινγκ συναντάμε και στο οπίσθιο μέρος του ποδηλάτου που, εκτός του ότι βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση, δημιουργεί και ένα μικρό αποθηκευτικό χώρο. Το αποσπώμενο τμήμα σταθεροποιείται με μαγνήτη. Επίσης, υπάρχουν ενσωματωμένα φώτα φρένων στο εσωτερικό του που γίνονται ορατά μέσα από μικρές τρύπες. Η τροφοδοσία των φώτων – και του μοτέρ – γίνεται από μια πανάλαφρη μπαταρία λιθίου.