Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Orbea Orca ΟΜR Cofidis

Orbea Orca ΟΜR Cofidis

Ισπανική πρόκληση με άρωμα Pro Tour!

Δοκιμάζουμε το νέο Orca OMR, το κορυφαίο μοντέλο της ισπανικής εταιρείας στα αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου.

Το θαυμάσαμε φέτος στους μεγαλύτερους ποδηλατικούς γύρους κάτω από τα πόδια του Nacer Bouhanni και των υπολοίπων αθλητών της Cofidis και πλέον ήρθε η στιγμή για να χορέψει μαζί μας ένα «ισπανικό τανγκό» επί ελληνικού εδάφους!
Στις μέρες μας, η κατασκευή ενός Pro Tour πλαισίου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τόσο οι απαιτήσεις των αγωνιζόμενων αθλητών, όσο και αυτές του αγοραστικού κοινού, δημιουργούν υψηλές προσδοκίες που θα πρέπει κάθε εταιρεία κατασκευής πλαισίων να υπερκαλύψει. Ένα Pro Tour πλαίσιο πρέπει να διαθέτει υψηλά επίπεδα ακαμψίας, χαμηλό βάρος, άνεση και αεροδυναμική σχεδίαση, χωρίς να υστερεί σε ανθεκτικότητα.

Τεχνολογία
Οι μηχανικοί της Orbea είχαν ξεκάθαρο πλάνο στη σχεδίαση του νέου Orca: έπρεπε να μειώσουν το βάρος κατά μερικά γραμμάρια, χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά η ακαμψία και τα οδηγικά χαρακτηριστικά του πλαισίου. Για να το καταφέρουν, ξεκινώντας από το οπίσθιο τρίγωνο, επέλεξαν λεπτότερα εσωτερικά τοιχώματα στα seat stays, μικραίνοντας παράλληλα και τη διάμετρο τους. Επίσης, επανασχεδίασαν και το seat tube, το οποίο υποδέχεται πλέον μικρότερης διαμέτρου – 27.2 χιλιοστών – παλουκόσελο, για την περαιτέρω μείωση του βάρους και τη βελτίωση της απορροφητικότητας, και συμβατικό σφιχτηράκι.

Στο εμπρόσθιο τρίγωνο, η Orbea έχει επιλέξει μία ιδιαίτερη – τριγωνική θα λέγαμε – σχεδίαση στους σωλήνες, η οποία ελαχιστοποιεί τη χρήση του υλικού χωρίς να επηρεάζει τη στρεπτική ακαμψία, και oversized head tube σχεδίασης tapered 1-1/8 – 1.5’’ για τη μείωση του βάρους. Η μεσαία τριβή είναι σχεδίασης PF86 και «δένει» επιβλητικά με το υπερμεγέθη τριγωνικό κάτω σωλήνα και τα chain stays, διατηρώντας την ακαμψία σε υψηλά επίπεδα, σε ένα από τα πιο καίρια σημεία του πλαισίου.

Για τη δημιουργία του πλαισίου, χρησιμοποιείται η κατασκευαστική μέθοδος EPS, η οποία μειώνει περαιτέρω το βάρος, ελαχιστοποιώντας τα περιττά τμήματα στο εσωτερικό των σωλήνων. Τα κομμάτια του carbon συμπιέζονται πιο αποδοτικά στη μήτρα, χωρίς τη χρήση των παραδοσιακών bladders. Αυτή η τεχνική δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να χρησιμοποιήσουν λιγότερο υλικό, διατηρώντας ή αυξάνοντας σε ορισμένα σημεία την ακαμψία και τη δομική ακεραιότητα του πλαισίου.

Όλες αυτές οι βελτιώσεις έχουν σαν αποτέλεσμα – σύμφωνα με τις μετρήσεις των μηχανικών – το νέο Orca να είναι 20% ελαφρύτερο, 24% πιο άκαμπτο και 20% πιο απορροφητικό από τον προκάτοχο του. Ενδεικτικά το βάρος του Orca OMR ανέρχεται μόλις στα 900γρ – σχεδόν 250γρ ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο!

ORBEA ORCA OMR COFIDIS

 

Περιφερειακά
Το ποδήλατο της δοκιμής, κατέφθασε στα χέρια μας από τα βάθη της βόρειας Ισπανίας, βαμμένο στα χρώματα της Cofidis και εξοπλισμένο με ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η Shimano στις αλλαγές των ταχυτήτων. Ο λόγος φυσικά για την κορυφαία σειρά Dura-Αce Di2 9070! Παρότι δεν είμαι φαν των ηλεκτρονικών αλλαγών, έχοντας οδηγήσει πάμπολλες φορές τη συγκεκριμένη σειρά, έχω να πω τα μονό τα καλύτερα: ασύλληπτη λειτουργία, κορυφαία αξιοπιστία και εργονομία πραγματικά για σεμινάριο! Η εργονομία της είναι τόσο καλή, που κάθε φορά που την οδηγάω μου παίρνει καμιά βδομάδα για να ξεχάσω τη μαγική αίσθηση της λεβιεδομανέτας στο χέρι μου…
Στους τροχούς, η ισπανική εταιρεία είχε εξοπλίσει το Orca με τους FSA Vision Metron 40 Carbon Clincher και 23άρια ελαστικά Vittoria Corsa CXIII. Δοκιμάζοντας αρκετά ζευγάρια τροχών, κατέληξα στο συμπέρασμα πως το ιδανικότερο ζευγάρι, που ταίριαζε απόλυτα στο χαρακτήρα του ποδηλάτου και μπορούσε να αναδείξει πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου, ήταν οι πανάλαφροι τροχοί Ζipp 202 tubular, με ελαστικά Bontrager R4 Tubular 23c.
To αλουμινένιο κόκπιτ ήταν από τη σειρά Energy της FSA, με 40αρι τιμόνι και λαιμό 110 χιλιοστών. Της ίδιας εταιρείας ήταν και τo carbon παλουκόσελο, από τη σειρά SLK. H σέλα, ήταν η SLR Team Edition με Manganese Rails της εταιρείας Selle Italia, ενώ τα πετάλια που βιδώθηκαν στο δισκοβραχίονα ήταν τα πολυαγαπημένα μου Xpresso της ΤΙΜΕ. Το βάρος του ποδηλάτου – με τους τροχούς της Ζipp – ήταν στα 6.260 κιλά, χωρίς τα πετάλια και τις παγουροθήκες.

Οδηγώντας…
Δε νομίζω να υπάρχει κανείς που να διαφωνεί στο γεγονός πως τo ιδανικότερο μέρος στην Αθήνα για τη δοκιμή ενός Pro Tour ποδηλάτου είναι το υπέροχο βουνό του Υμηττού. Μια μαγική διαδρομή με διψήφιες κλίσεις, καταπληκτική θέα, πεντακάθαρο αέρα, τρεις-τέσσερις φουρκέτες για να ξεπιαστείς με ορθοπέταλο – και να πιέσεις τα όρια στην κατηφόρα – και ξεκόρφισμα στα 900 περίπου μέτρα, με όλη την πρωτεύουσα στο «πιάτο»! Το ξέρω, είμαι λιγάκι…ερωτευμένος με αυτό το βουνό! Έχω πραγματοποιήσει τόσες φορές αυτή τη διαδρομή που πλέον «σφετερίζεται την ακαμψία του αμετάκλητου», όπως θα έλεγε και ο Μπερνάρντο Σοάρες!

Στην φιλόξενη αγκαλιά του Υμηττού λοιπόν, πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμές του Orbea Orca OMR. Θα το πω όσο πιο απλά μπορώ για να μην κουράσω: το Orca πάει γρήγορα στην ανηφόρα! Αρκετά γρήγορα! Η αγωνιστική του γεωμετρία σε προδιαθέτει να σηκωθείς όρθιος, όχι για να… ξεπιαστείς, αλλά για να αλλάξεις ρυθμό, κάνοντας τον ακόμα πιο γρήγορο. Το πλαίσιο λατρεύει τις διψήφιες κλίσεις και είναι πρόθυμο να εκτοξευτεί προς τα εμπρός σε κάθε σφυροκόπημα της πεταλιέρας. Μιλώντας για πεταλιέρα, μόνο και μόνο το γεγονός πως η Orbea θεωρεί αυτονόητο το ότι θα χρησιμοποιηθεί βατόμετρο SRM και έχει έτοιμη την υποδοχή για τον ειδικό μαγνήτη στην περιοχή της μεσαίας τριβής, αρκεί για να σε «φτιάξει» και να σε πείσει πως βρίσκεσαι επάνω σε ένα καθαρόαιμο Pro Tour πλαίσιο!

Το ότι το Orbea Orca θα πήγαινε αρκετά γρήγορα στην ανηφόρα το περίμενα. Αυτό που δεν περίμενα όμως, για να είμαι ειλικρινής, ήταν το γεγονός πως θα πήγαινε γρηγορότερα στην κατηφόρα! Οι Ισπανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά σε αυτόν τον τομέα. H υποδειγματική συμπεριφορά στις στροφές, με το πιρούνι κυριολεκτικά να χαράζει την άσφαλτο και να σου μεταδίδει απόλυτη σιγουριά και ασφάλεια, η άμεση επιτάχυνση σε κάθε έξοδο από στροφή και η μεγάλη σταθερότητα στις κατηφόρες όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν επικίνδυνα, σου δίνουν τη δυνατότητα να κινηθείς σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς και να ανακαλύψεις τα όρια σου!

Εκτός από γρήγορο στα βουνά, ένα ποδήλατο κατηγορίας Pro Tour οφείλει να είναι και άνετο, όπως προείπαμε, για να διατηρεί ξεκούραστο τον αναβάτη του μετά από πολλές ώρες επάνω στη σέλα. Και σε αυτόν το τομέα το Orca OMR τα καταφέρνει αρκετά καλά. Αν κάτι με ξένισε (συνηθισμένος σε γαλλικά πλαίσια-μαγικά συννεφάκια) ήταν μια μικρή ανισορροπία στην απορροφητικότητα ανάμεσα στο εμπρόσθιο και το οπίσθιο τμήμα του ποδηλάτου, εξαιτίας του πολύ άκαμπτου πιρουνιού. Μια αίσθηση που γίνεται εντονότερη σε διαδρομές με παρατεταμένες ανωμαλίες.

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: ORBEA ORCA OMR COFIDIS
Πιρούνι: ORBEA ORCA OMR
Δισκοβραχίονας: SHIMANO DURA-ACE 9000 50-34t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO DURA-ACE 9070 Di2
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO DURA-ACE 9070 Di2
Οπ. Ντερ: SHIMANO DURA-ACE 9070 Di2
Αλυσίδα: SHIMANO HG900
Κασέτα: SHIMANO DURA-ACE 11-25t
Φρένα: SHIMANO DURA-ACE 9000
Τροχοί: ZIPP 202 TUBULAR
Ελαστικά: BONTRAGER R4 TUBULAR 23c
Παλουκόσελο: FSA SLK 27.2mm
Σέλα: SELLE ITALIA SLR TEAM EDITION
Λαιμός: FSA ENERGY 110mm
Τιμόνι: FSA ENERGY COMPACT 40cm
ORBEA ORCA OMR COFIDIS

 

Συμπέρασμα
Το Οrbea Orca OMR είναι ένα αγωνιστικά στημένο ποδήλατο, με έντονο ισπανικό ταπεραμέντο, που λατρεύει τις επιθέσεις στις ανηφόρες και το κυνηγητό δίχως αύριο στις στροφές και τις κατηφόρες. Aποτελεί ένα ομοιογενές σύνολο χωρίς ουσιαστικό μειονέκτημα, έτοιμο να προσφέρει έντονες συγκινήσεις στον αγωνιζόμενο και ατελείωτες ώρες χαράς και οδηγικής ευχαρίστησης σε αυτόν που λατρεύει την ποδηλασία δρόμου και γνωρίζει πως ο Bouhanni είναι σπρίντερ της Cofidis και όχι κάποιος ποδοσφαιριστής ή αθλητής του τέννις…
Tιμή πλαισίου: 2.900 ευρώ
Αντιπρόσωπος: Cyclist, τηλ.: 210-6545022 – www.cyclist.gr

Δείτε επίσης

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Micromobility και Cargo Bikes στις ευρωπαϊκές πόλεις. Τι θέλουμε για την Αθήνα;

Χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες ή περισσότερους χρήστες; Τα θέματα του Micromobility και των Cargo Bikes αποτελούν ...

Το Paris-Brest-Paris του 2019: κάνοντας 1200 χιλιόμετρα στη Γαλλία

Στο Paris-Brest-Paris είναι όλοι συγκάτοικοι, καλοί φίλοι, αλλά κυρίως ορεξάτοι και τολμηροί!

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest