Home | Αρχική | Η KTM δίνει την «Lisse» στο πρόβλημα της αεροδυναμικής αντίστασης.

Η KTM δίνει την «Lisse» στο πρόβλημα της αεροδυναμικής αντίστασης.

Αρκετά… Προχωρημένο!

H αυστριακή εταιρεία KTM παρουσίασε στο φετινό Eurobike το νέο της concept για το πώς πρέπει να είναι σχεδιασμένο ένα μοντέρνο αεροδυναμικό ποδήλατο δρόμου.

Το νέο project της KTM ονομάζεται Lisse και, όπως ισχυρίζονται οι σχεδιαστές του, εκφράζει τη μοντέρνα αεροδυναμική σχεδίαση στον μέγιστο βαθμό. Η αλήθεια είναι, πως απ’ όποια μεριά και να το κοιτάξει κανείς, το εντυπωσιακό μοντέλο Lisse κερδίζει τις εντυπώσεις.

ktm-lisse-concept-aero-3

Αίσθηση προκαλεί η ολοκληρωτική απουσία των καλωδίων και η ιδιαίτερη θέση των φρένων. Το εμπρόσθιο φρένο, τύπου V-Brake, είναι τοποθετημένο στην πίσω μεριά του πιρουνιού για να μην επηρεάζει την ομαλή και αποδοτική ροή του αέρα.

ktm--9-of-10--1472745216675-1hqr7xj9kq0e7-630-80

Αντίστοιχης σχεδίασης V-Brake είναι και το οπίσθιο φρένο, τοποθετημένο στην πάνω μεριά των chainstays, στα πρότυπα των πλαισίων bmx freestyle! Aυτή η θέση, κατόπιν δοκιμών σε ειδικό θάλαμο αέρα, αποδείχθηκε ως η πιο αποδοτική προς το κομμάτι της αεροδυναμικής απόδοσης.

ktm--2-of-10--1472745216651-z2wn4cag4vkg-630-80

Εντύπωση προκαλεί και η σχεδίαση του λαιμού, με εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων των ταχυτήτων και των φρένων. Όπως απεικονίζεται στην φωτό, ακόμα και με τη χρήση της μηχανικής σειράς Dura Ace R9100, τα καλώδια των ταχυτήτων «εξαφανίζονται», πλην ενώ σημείου για την τοποθέτηση των σχετικών ρυθμιστών.

ktm--3-of-10--1472745216655-45hcwigrj78g-630-80

Το οπίσθιο τρίγωνο διαθέτει πολύ λεπτά stays και δένει με το εμπρόσθιο στα πρότυπα Kamm Tail. H απουσία του οπίσθιου φρένου από τα seat stays προσθέτει στη αεροδυναμική απόδοση και στο αισθητικό αποτέλεσμα.

ktm--6-of-10--1472745216665-13dsptlt4zvc1-630-80

Ιδιαίτερη σχεδίαση έχει ακολουθηθεί και στα «νύχια» του πιρουνιού, με τον εμπρόσθιο τροχό να συγκρατείται με περαστό άξονα, από τον οποίο αφαιρείται το λεβιεδάκι για πιο «καθαρό» αποτέλεσμα. Ανάλογη σχεδίαση εφαρμόζεται και στα «νύχια» του ψαλιδιού.

ktm--4-of-10--1472745216658-my5vpi765pwx-630-80

Στην περιοχή της μεσαίας τριβής, ο επάνω σωλήνας δένει ασύμμετρα, ώστε να οδηγεί τη ροή του αέρα στην αριστερή πλευρά, απ’ όπου απουσιάζουν η αλυσίδα, το σασμάν και τα γρανάζια της κασέτας, για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης.

Η KTM δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για το πόσα watts ή δευτερόλεπτα κερδίζεις οδηγώντας το Lisse στην ευθεία ή σε αγωνιστικές συνθήκες. Το μόνο σίγουρο είναι πως το εντυπωσιακό project δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα και ίσως το δούμε στους δρόμους στο προσεχές μέλλον. Ανυπομονούμε…

Δείτε επίσης

Διατροφή για Ποδηλάτες άνω των 50

Πώς να αξιοποιήσεις τη διατροφή σου για να ενισχύσεις την απόδοσή σου στο ποδήλατο μετά ...

Ελαστικά gravel

Pirelli Cinturato Gravel M: All around Gravel

Ελαστικά Gravel Με τα ποδήλατα Gravel να κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως ποδήλατα «γενικής χρησιμότητας» – ...

Πόσο νερό πρέπει να πίνω;

Είναι γνωστό πως το νερό είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της υγείας, όμως η ακριβής ποσότητα που είναι απαραίτητη για να παραμένουμε ενυδατωμένοι είναι υπό αμφισβήτηση καθώς υπάρχουν πολλές θεωρίες γύρω από αυτό το θέμα.

Αφήστε μια απάντηση

Pin It on Pinterest