Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Cervelo S5: Καναδέζικος πύραυλος!

Cervelo S5: Καναδέζικος πύραυλος!

Το «γρήγορο» Cervelo S5!

Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό Cervelo S5, την κορυφαία πρόταση της καναδέζικης εταιρείας στην κατηγορία Aero.

Η πιο hot κατηγορία ποδηλάτων δρόμου αυτή τη στιγμή ακούει στο όνομα aero! Ποδήλατα αεροδυναμικά σχεδιασμένα, για να «σχίζουν» τον αέρα, εξοικονομώντας και το τελευταίο Joule ενέργειας στον αναβάτη τους.

Αγωνιστικά «όπλα» για αυτούς που δίνουν μάχες με το χρόνο, έστω και αν δεν τον κερδίσουν ποτέ… Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα αυτής της κατηγορίας είναι το κορυφαίο S5 της Cervelo. Το δοκιμάσαμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!

Η καναδέζικη εταιρεία εξελίσσει αεροδυναμικά πλαίσια εδώ και 16 χρόνια. Όλη της η τεχνογνωσία και η εμπειρία που απέκτησε μέσα σε αυτό το πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, ενσωματώνεται στην κατηγορία S series και κατά κύριο λόγο στο κορυφαίο της μοντέλο S5. Στόχος της Cervelo, ήταν όχι μόνο να δημιουργήσει το πιο γρήγορο Pro Tour ποδήλατο του κόσμου σε wind tunnel, άλλα ένα αεροδυναμικό ποδήλατο, ικανό να ανταπεξέλθει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, όπως κανένα άλλο.

cervello5

ΠΛΑΙΣΙΟ

H εστίαση της εταιρείας στην αεροδυναμική είναι εμφανής σε κάθε τμήμα του πλαισίου – από τη θέση και το σχήμα των σωλήνων TrueAero TM, μέχρι τις βάσεις για τις παγουροθήκες. Η σχεδίαση του S5 μοιράζεται στοιχεία και από τη σειρά P-Series, όπως για παράδειγμα την κυρτή σχεδίαση του seat tube (Extended Seat Tube Cutout) που «κρύβει» τον οπίσθιο τροχό από τον αέρα, μειώνοντας το αεροδυναμικό drag. Καλά «κρυμμένο» από τον αέρα είναι και το οπίσθιο φρένο. Σε αντίθεση με αρκετές ανταγωνιστικές εταιρείες που τοποθετούν το οπίσθιο φρένο στα chain stays -πίσω από τη μεσαία τριβή- για να το «κρύψουν» από τον αέρα, η καναδέζικη εταιρεία προτίμησε να σχηματοποιήσει κατάλληλα τα seat stays, ώστε να τοποθετηθεί το φρένο σε τέτοια θέση που να μην επηρεάζει αρνητικά τη ροή του αέρα. Επίσης, η τοποθέτηση του οπίσθιου φρένου στα seat stays καθιστά ευκολότερη και τη ρύθμισή του. Όπως ισχυρίζονται χαριτολογώντας και οι σχεδιαστές της Cervelo: “Θέλαμε να κρύψουμε το φρένο μόνο από τον αέρα, όχι από τους μηχανικούς…”

Στο εμπρόσθιο τμήμα, ο κάτω σωλήνας μαζί με το head tube και το πιρούνι, έχουν σχεδιαστεί σε συνάρτηση με τον εμπρόσθιο τροχό για τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Με τη σχεδίαση Dropped Down tube, o κάτω σωλήνας του πλαισίου έρχεται πολύ κοντά στο ελαστικό του τροχού, μειώνοντας το αεροδυναμικό drag. Στην περιοχή της μεσαίας τριβής, συναντάμε την ασύμμετρη σχεδίαση BBright -φάρδους 79 χιλιοστών- η οποία αυξάνει τα επίπεδα της ακαμψίας, μειώνει το βάρος και διατηρεί συμβατότητα με τους περισσότερους δισκοβραχίονες της αγοράς.
Όπως είναι αναμενόμενο για ένα μοντέλο αυτού του κόστους, η κατασκευή του γίνεται 100% από υψηλής ποιότητας υλικό carbon, κάτω από τα αυστηρότερα κριτήρια και με τη χρήση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας. Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος που γίνεται η εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων των σασμάν, όταν πρόκειται για μηχανική σειρά. Είναι προφανές πως το ποδήλατο είναι σχεδιασμένο για χρήση ηλεκτρονικής σειράς, καθώς η συγκεκριμένη δρομολόγηση -όπως διαπιστώσαμε στις δοκιμές- αλλοιώνει σημαντικά την αίσθηση στη λειτουργία των σασμάν, ιδίως του εμπρόσθιου.

cervello6
Η σχεδίαση Dropped Down tube, συμβάλει στην αεροδυναμική απόδοση.

 

Περιφερειακά

Το ποδήλατο της δοκιμής μας, είχε εξοπλιστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία με τη μηχανική σειρά Ultegra 6800 της Shimano και powermeter της αμερικανικής εταιρείας Stages. Στους τροχούς, επιλέχθηκε το αεροδυναμικό μοντέλο F6R της ολλανδικής εταιρείας FFWD, με tubular ελαστικά Tufo S33 Pro, φάρδους 21 χιλιοστών. Κατά τη διάρκεια του τεστ, δοκιμάσαμε το S5 και με άλλα τρία διαφορετικά ζευγάρια τροχών (Enve SES 3.4, Shimano Dura Ace C50 και FSA Vision 55) για να αξιολογήσουμε πλήρως τις δυνατότητές του. Η σέλα ήταν η αρκετά άνετη -για την περίπτωση μου- Prologo Scratch, με rails τιτανίου, ενώ το AERO CARBON παλουκόσελο αποτελεί τμήμα του πλαισίου.

Τελευταίο, άφησα επίτηδες το κόκπιτ του ποδηλάτου, γιατί ήταν αυτό που προκάλεσε περισσότερο – οπτικά – τις εντυπώσεις. Και αυτό όχι εξαιτίας του λαιμού της 3T, αλλά εξαιτίας του εντυπωσιακής σχεδίασης AERO τιμονιού της Cervelo. Όπως ισχυρίζονται οι μηχανικοί της καναδέζικης εταιρείας, η συγκεκριμένη σχεδίαση εξοικονομεί 4.4 watts, συγκριτικά με ένα συμβατικό τιμόνι. Προσωπικά, μου άρεσε αρκετά η σχεδίασή του και ακόμη περισσότερο η απόδοσή του και η ακαμψία του. Σε κάποιους, η σχεδίαση τους φάνηκε λιγάκι υπερβολική, ενώ άλλοι το παρομοίωσαν με σφυροκέφαλο καρχαρία! Το βάρος του ποδηλάτου -ζυγισμένο από εμάς- ήταν στα 7.250 κιλά, μαζί με τα πετάλια Xpresso της Time και τις παγουροθήκες της FSA.

cervello3
Η ιδιαίτερη σχεδίαση του τιμονιού προσθέτει στην ακαμψία και την αεροδυναμική.

 

Οδηγώντας…

Ταχύτητα! Η λέξη-κλειδί για να ανοίξει η πόρτα και να ξεδιπλωθούν όλες οι πτυχές του χαρακτήρα του S5! Γιατί το S5, είναι ένα από εκείνα τα ελάχιστα ποδήλατα της αγοράς που διαθέτουν χαρακτήρα. Ναι, είναι γρήγορο και το δείχνει! Βασικά, είναι πιο γρήγορο από ό,τι φαίνεται και λατρεύει να κινείται με πολύ υψηλές ταχύτητες, καταπίνοντας τις ευθείες και τα χιλιόμετρα με μία ευκολία που σου προκαλεί θαυμασμό!

Πραγματικά, δε χρειάζεται να μπεις σε κάποιο ειδικό θάλαμο αέρα για να δεις αν και πόσα watts ξοικονομείς οδηγώντας το S5. Μια βόλτα στην παραλιακή είναι αρκετή για να σε πείσει. Το πρώτο πράγμα που θα διαπιστώσεις, είναι πως το ποδήλατο …διψάει για ταχύτητα. Το δεύτερο, είναι πως όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις, τόσο μεγαλύτερο το πλεονέκτημα, εξαιτίας της μεγαλύτερης αντίστασης του αέρα. Η αεροδυναμική σχεδίαση του πλαισίου είναι εξαιρετική. Είναι το δεύτερο Pro Tour ποδήλατο που έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα – μαζί με το Dogma F8 – στο οποίο γίνεται αισθητό το «aero effect» σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η συμπεριφορά του στους πλευρικούς ανέμους είναι τόσο καλή, που σε κάνει να αναρωτιέσαι: “Πώς γίνεται; Πώς είναι δυνατόν το ποδήλατο να παραμένει ανεπηρέαστο, πάρα το μεγάλο προφίλ των σωλήνων του πλαισίου;” Και όμως γίνεται… 16 χρόνια εμπειρίας και συνεχούς εξέλιξης, δεν τα λες και λίγα!

cervello1
Η ειδική σχεδίαση του seat tube και των seat stays «κρύβει» καλά το οπίσθιο φρένο από τον αέρα.

 

Βέβαια, από ένα ποδήλατο αυτής της κατηγορίας περιμένεις να είναι γρήγορο στην ευθεία. Αν όχι τόσο γρήγορο όσο το S5, έστω να αποδίδει καλά. Αυτό που δεν περιμένεις όμως – και που στην προκειμένη περίπτωση μου προκάλεσε μεγάλη έκπληξη – είναι να πηγαίνει γρήγορα και στην ανηφόρα και να μπορεί να στρίβει στο κατέβασμα! Τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας της μεσαίας τριβής μεταφέρουν θαυμάσια τη δύναμη στο δρόμο χωρίς απώλειες, ενώ το εξαιρετικό στήσιμο του πλαισίου – που μοιράζεται τις ίδιες γωνίες, το ίδιο fork rake και το ίδιο μήκος ψαλιδιού με το ανηφορίστικο μοντέλο R5 – προσδίδει ευελιξία και επιθετική συμπεριφορά, τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα.

Αν το S5 θα ήθελε να αγγίξει το τέλειο, θα έπρεπε να είναι λίγο πιο απορροφητικό και άνετο. Παρά την ομοιογενή συμπεριφορά του εμπρόσθιου και του οπίσθιου συστήματος στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, οι κραδασμοί μεταφέρονται στο σώμα σου και από ένα σημείο και μετά αρχίζουν να σε κουράζουν. Ναι, το ξέρω πως τα ποδήλατα της κατηγορίας aero δε φημίζονται για την άνεση που σου προσφέρουν. Άλλωστε σε ποιον αρέσει το τέλειο; Έχει την τάση να είναι τόσο βαρετό…

cervello2
Μεσαία τριβή τύπου ΒΒright.

 

Τεχνικα χαρακτηριστικα

Τεχνικα χαρακτηριστικα

Πλαίσιο: CERVELO S5 56
Πιρούνι: CERVELO ALL-CARBON, TAPERED S5
Δισκοβραχίονας: SHIMANO – STAGES POWERMETER
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO ULTEGRA 6800
Οπ. Ντερ: SHIMANO ULTEGRA 6800
Αλυσίδα: SHIMANO ΗG700
Κασέτα: SHIMANO ULTEGRA 11-23t
Φρένα: SHIMANO ULTEGRA 6800
Τροχοί: FFWD F6R
Ελαστικά: TUFO S33 PRO 21mm
Παλουκόσελο: CERVELO AERO CARBON
Σέλα: PROLOGO SCRATCH PRO TI
Λαιμός: 3T ARX 110mm
Τιμόνι: CERVELO AERO CARBON 42cm

Μου αρέσει!
* H αεροδυναμική απόδοση
* H γεωμετρία και η επιθετική συμπεριφορά
* Η σχεδίαση του τιμονιού Carbon AERO

Δεν μου αρέσει…
* Η απορροφητικότητα
Συμπέρασμα
Το S5 είναι ένα εντυπωσιακά σχεδιασμένο και αεροδυναμικό ποδήλατο δρόμου που πραγματοποιεί περισσότερα από όσα υπόσχεται. Είναι πιο γρήγορο από ό,τι δείχνει, πιο άκαμπτο από ό,τι φαντάζει και πολύ φιλικό στην οδήγησή του. Εξαιρετικά στημένο, με έντονες Pro Tour καταβολές, είναι ικανό και πρόθυμο να προσφέρει στον τυχερό του αναβάτη μοναδικές συγκινήσεις, με μοναδικό αντάλλαγμα τα watts, τα πολλά watts…
Tιμή πλαισίου: 4.400 €
Tιμή complete: από 5.500 €
Αντιπρόσωπος: TO PODILATO, τηλ. 210-9913510, www.topodilato.gr

Δείτε επίσης

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019

Οι Πρέσβεις 4 χωρών συζητούν για Βιώσιμη Κινητικότητα

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2019 “ανοιχτή συζήτηση” για την κινητικότητα στην Αθήνα Σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ...

primoz roglic vuelta 2019

Primoz Roglic: ο «βασιλιάς» του Γύρου της Ισπανίας 2019!

Πρώτη νίκη σε Grand Tour για τον Primoz Roglic! Στην πρώτη του εμφάνιση στο Γύρο ...

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest