Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Cervelo RCA: Το όνειρο κάθε «ανηφορίστα»! 
CERVELO RCA

Cervelo RCA: Το όνειρο κάθε «ανηφορίστα»! 

Cervelo RCA: Όταν το κόστος περνάει σε δεύτερη μοίρα…

Δοκιμάζουμε το Cervelo RCA, το ακριβότερο πλαίσιο δρόμου που έχει κυκλοφορήσει στην παγκόσμια ποδηλατική αγορά μέχρι σήμερα, το απόλυτο ποδήλατο για ανηφόρα! 

Φωτό: MBike

Το «story» του RCA έχει ως εξής: πριν από πέντε περίπου χρόνια, στις αρχές του 2013, η Cervelo συγκέντρωσε σε ένα μικρό «warehouse» στην περιοχή της California επιτελείο κορυφαίων μηχανικών – με επικεφαλής τον σχεδιαστή David Killing – για να δημιουργήσουν με την βοήθεια της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας (CAD – FEA – CFD) το απόλυτο πλαίσιο δρόμου για αγωνιστική χρήση. 

Το Cervelo RCA αποτέλεσε για την καναδέζικη εταιρεία ένα «project» στο οποίο η έννοια κόστος πέρασε σε δεύτερη μοίρα. Απώτερος στόχος ήταν να εξελίξουν και να εφαρμόσουν στο RCΑ νέες, πρωτοποριακές, τεχνολογίες που θα περνούσαν σε βάθος χρόνου και στα υπόλοιπα μοντέλα, όπου αυτό ήταν εφικτό.  

CERVELO RCA

Το «project» του RCA δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση…
Για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος οι μηχανικοί της Cervelo χρειάστηκε να δημιουργήσουν 93 διαφορετικές μορφές πλαισίων και να πραγματοποιήσουν 279 FEA (Finite Element Analysis) αναλυτικά τεστ, αξιολογώντας 15 διαφορετικές παραμέτρους και μελετώντας ξεχωριστά κάθε ένα από τα 400 συνολικά φύλλα carbon που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του RCA.

 

CERVELO RCA

Μιλώντας για carbon, θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι μηχανικοί της Cervelo έχουν εφαρμόσει σε στρατηγικά σημεία του πλαισίου (headtube – downtube – seat tube) τη nano-silica filled ρητίνη 3M Powerlux, η οποία σε σύγκριση με μία κοινή nano-rubber filled εποξική ρητίνη διατηρεί την ίδια σκληρότητα, βελτιώνοντας την αντοχή και μειώνοντας παράλληλα το βάρος. Το μοναδικό της μειονέκτημα είναι το κατά εφτά φορές υψηλότερο κόστος.

 

CERVELO RCA

Στα «νύχια» του πλαισίου, η Cervelo έχει εφαρμόσει μία πρωτοποριακή τεχνολογία με την ονομασία «Hollow Dropouts». Κανονικά, τα «νύχια» ενός πλαισίου κατασκευάζονται από πρεσαριστά κομμάτια carbon – αποκτώντας συμπαγή μορφή – και εν συνεχεία εισέρχoνται στα stays. Στην προκειμένη περίπτωση, η Cervelo επέλεξε αντίθετη προσέγγιση δημιουργώντας τρύπες στα «νύχια» έτσι ώστε να εισαχθούν τα «stays» σε αυτά. Η σχεδίαση αυτή εξοικονομεί μικρή ποσότητα βάρους πέντε γραμμαρίων, δημιουργώντας ταυτόχρονα ελεύθερη δίοδο για το καλώδιο του οπίσθιου σασμάν – χωρίς καμπύλη – ούτως ώστε να μειωθούν οι τριβές κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων.

Σύμφωνα με την Cervelo, το συνολικό βάρος του πλαισίου ανέρχεται στο εντυπωσιακό νούμερο των 667 γραμμαρίων για το μέγεθος 54 (μαζί με το hardware).

 

CERVELO RCA

Ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη σχεδίαση του RCA είναι το «Integrated Power Meter Magnet». Ένας πολύ ισχυρός μαγνήτης βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στα carbon τοιχώματα στην περιοχή της BBRight μεσαίας τριβής, στο καταλληλότερο σημείο για όσους σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν SRM ή κάποιο αντίστοιχο powermeter.

 

CERVELO RCA

Eκτός όμως από το βάρος και την ακαμψία, η Cervelo έχει εστιάσει και στην αεροδυναμική συμπεριφορά του RCA. Με τη σχεδίαση Squoval 3, οι μηχανικοί της καναδέζικης εταιρείας έχουν δώσει μία πιο κυκλική aero μορφή στο headtube, στο seat tube και στο downtube του πλαισίου – αλλάζοντας και τον προσανατολισμό των seat stays κατά 90 μοίρες – με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η ροή του αέρα, μειώνοντας την αντίσταση (drag) κατά 74g ή 7,4Watts σε σύγκριση με το «απλό» R5 (του 2014). Aυτό αναλογεί με εξοικονόμηση ενέργειας άνω των 100 kilojoules, σε αγώνα διάρκειας πέντε ωρών.

 

CERVELO RCA

Στο πιρούνι του RCA, η Cervelo έχει εφαρμόσει μια πρωτοποριακή τεχνολογία με την ονομασία «Integran/Powermetal Nanovate». Μια ειδική ενισχυμένη επίστρωση nickel προστίθεται στον steerer tube, αυξάνοντας την ανθεκτικότητά του χωρίς να επηρεάζει το βάρος του πιρουνιού. Το βάρος του πιρουνιού ανέρχεται μόλις στα 277γρ.

 

CERVELO RCA

Το carbon στα καλύτερά του! Η χειροποίητη «Made in USA» κατασκευή από κορυφαίους τεχνήτες και η επιλογή υλικού που χρησιμοποιείται σε διαστημικές εφαρμογές «εκτοξεύουν» το κόστος του RCA στα ύψη…

 

 

CERVELO RCA

Περιφερειακά
Στα περιφερειακά πειραματιστήκαμε αρκετά κατά τη διάρκεια της δοκιμής του RCA χρησιμοποιώντας διαφορετικούς δισκοβραχίονες – με powermeter και χωρίς – και διαφορετικούς τροχούς – aero, semi aero και ανηφορίστικους – ώστε να αξιολογήσουμε πλήρως την απόδοση του κορυφαίου πλαισίου. Περισσότερο το απολαύσαμε με τους τροχούς 202 Tubular της ZIPP και τον δισκοβραχιονα Clavicula M3 της THM καθώς, με αυτό το set up, το συνολικό βάρος του ποδηλάτου «φλέρταρε» με τα έξι κιλά και η ακαμψία «χτυπούσε κόκκινο»!   

Οδηγώντας…

Πολύ εύκολα θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τον υπότιτλο και το «οδηγώντας» να γίνει «πετώντας» καθώς αυτή είναι η κύρια αίσθηση που σου δίνει το RCA μόλις το καβαλήσεις και βρεθείς στην πρώτη ανηφόρα.

Το RCA σε κάνει να θέλεις να επιτεθείς στην ανηφόρα. Να σηκωθείς όρθιος και να αρχίσεις να «χορεύεις» στα πετάλια, ακόμα και αν δεν το «έχεις», ακόμα κι αν νιώθεις «βαρύς» σε προκαλεί να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου, σε ενθουσιάζει, σε κάνει να αισθάνεσαι γρήγορος και να είσαι! 

Το χαρακτηριστικό που κάνει το RCA μοναδικό είναι πως η εξαιρετική του απόδοση στην ανηφόρα δεν οφείλεται κατά κύριο λόγο στο πολύ χαμηλό βάρος αλλά στην ακαμψία της μεσαίας τριβής που περνάει χωρίς απώλειες τη δύναμη που ασκείται σε κάθε πεταλιά, στο δρόμο. Εύκολα μπορώ να το χαρακτηρίσω σαν το πιο άκαμπτο ανηφορίστικο πλαίσιο που έχω δοκιμάσει μέχρι σήμερα! 

Πανάλαφρο, άκαμπτο και άνετο!
Και όμως γίνεται! Το Cervelo RCA εκτός από πανάλαφρο και εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο είναι και απορροφητικό! Η άνεση που σου προσφέρει τόσο το πλαίσιο όσο και το πιρούνι είναι υποδειγματική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Χαρακτηριστική είναι η σχεδίαση του πιρουνιού που επιτρέπει ελαφρύ φλεξάρισμα των καλαμιών προς τα πίσω όπως και η σχεδίαση των πολύ λεπτών seat stays που επιτρέπουν ελαφρύ φλεξάρισμα προς τα πάνω απορροφώντας τους κραδασμούς που δημιουργούν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος.     

CERVELO RCA

Συμπέρασμα
Τo RCA αποτελεί το απόλυτο ποδήλατο δρόμου για ανηφόρα και ταυτόχρονα επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής της Cervelo. Είναι το αποτέλεσμα ενός ιδιαίτερα ακριβού project που συνδυάζει μοναδικά το εξαιρετικά χαμηλό βάρος με πολύ υψηλά επίπεδα ακαμψίας και απορροφητικότητας. Ένα κορυφαίο πλαίσιο δρόμου για λίγους…
Μου αρέσει!
Ο υποδειγματικός συνδυασμός βάρους/ακαμψίας και απορροφητικότητας.
Το «Made in USA» με ότι αυτό συνεπάγεται…  
Δεν μου αρέσει…
Που βγαίνει μόνο σε μαύρο…
Τιμή πλαισίου: 9.900€
Αντιπρόσωπος: ToPodilato – TPDistribution
(Το Cervelo RCA καλύπτεται με εφ’ όρου ζωής εγγύηση)  

Δείτε επίσης

Paolo Bettini Athens

Επιστροφή στην Αθήνα, 20 χρόνια μετά!

H συγκινητική άφιξη του Paolo Bettini στο Δημαρχείο της Αθήνας Η άφιξη του Paolo Bettini ...

Το χρυσό παιδί!

Ο Remco Evenepoel ντύνεται στα χρυσά Στα χρυσά ντύθηκε ο Remco Evenepoel και δικαιολογημένα αφού ...

Με ποδήλατο από την Αυστρία στη Θεσσαλονίκη

Όταν το «με ποδήλατο στη δουλειά» παίρνει άλλη διάσταση… Ένα ταξίδι 1.800 χλμ. από την ...

mbike.gr

Pin It on Pinterest