Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Ποδήλατα | Scott Plasma 5
Μία εβδομάδα μετά τη νίκη του Sebastian Kienle στο ΙΜ European Championships, η SCOTT παρουσίασε το νέο Plasma για τρίαθλο και time trial. Πριν ακόμη παρουσιαστεί το Plasma 5 στο κοινό, έχει κάνει ρεκόρ.

Scott Plasma 5

Νικητής πριν κυκλοφορήσει!

Μία εβδομάδα μετά τη νίκη του Sebastian Kienle στο ΙΜ European Championships, η SCOTT παρουσίασε το νέο Plasma για τρίαθλο και time trial. Πριν ακόμη παρουσιαστεί το Plasma 5 στο κοινό, έχει κάνει ρεκόρ.

Με τη νίκη του στη Φρανκφούρτη ο Sebastian Kienle έσπασε το ρεκόρ χρόνου με διαφορά σχεδόν 10 λεπτών. Το έκανε πάνω στο νέο Plasma 5 που είχε ειδικό καμουφλάζ για να κρύβει το πραγματικό σχήμα του πλαισίου. Παρά την υπερβολική πίεση πάνω στο ποδήλατο, ο γερμανός αθλητής εξοικονόμησε αρκετή ενέργεια κατά τη διάρκεια του αγωνίσματος της ποδηλασίας και κατάφερε να ολοκληρώσει τον τελικό μαραθώνιο με χρόνο 2:49:14, κερδίζοντας το πρωτάθλημα αλλά και διατηρώντας το χρόνο του κάτω από τις οχτώ ώρες σπάζοντας το υπάρχον ρεκόρ αγώνα. «Ολοκλήρωσα την προετοιμασία μου για τον αγώνα στη Φρανκφούρτη πάνω στο νέο Plasma 5 και ήξερα ότι ήταν γρήγορο αλλά δεν περίμενα να είναι τόσο γρήγορο – έχω κολλήσει», είπε ο Kienle μετά τον αγώνα.

Το Plasma 5 έχει σχεδιαστεί για να είναι γρηγορότερο όταν έχει πάνω του τον αναβάτη. Ένας αναβάτης σε κίνηση επηρεάζει σημαντικά τη ροή του αέρα γύρω από το ποδήλατο και τελικά την αεροδυναμική επίδοση του συστήματος ποδήλατο-αναβάτης. «Η επίδραση του αναβάτη στη ροή του αέρα και την αεροδυναμική του πλαισίου είναι ένα περίπλοκο φαινόμενο, το οποίο πρέπει να λάβει κανείς υπόψη όταν βάζει στόχο το σχεδιασμό ενός ποδηλάτου για τρίαθλο και ΤΤ υψηλών επιδόσεων», παρατηρεί ο Simon Smart, τεχνικός διευθυντής της εταιρείας Smart Aero Technology και συνεργάτης στο σχεδιασμό του Plasma 5. Εκτεταμένη έρευνα οδήγησε σε μια ιδέα για το σχεδιασμό των σωλήνων του πλαισίου που λάμβανε υπόψη διάφορες παραμέτρους και μπορούσε να προσαρμοστεί στα διαφορετικά χαρακτηριστικά της ροής του αέρα στις διάφορες περιοχές του σκελετού ή ακόμη και του τιμονιού. Επιπλέον, το Plasma 5 διαθέτει πολύ προηγμένη ενσωμάτωση των στοιχείων του από εμπρός μέχρι πίσω. Με το Plasma 5, η Scott κατάφερε να μειώσει την αεροδυναμική τριβή κατά 7% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το Plasma 3.

To πλαίσιο του νέου Plasma φέρει όλη την τεχνογνωσία που κατέχει η εταιρεία στα συνθετικά υλικά και τους τρόπους κατεργασίας των ανθρακονημάτων. Οι μηχανικοί φρόντισαν να ταιριάξουν με τον καλύτερο τρόπο, στοιχεία δομικής αντοχής αλλά και αεροδυναμικής συμπεριφοράς. Καθόλου εύκολος δεν είναι ωστόσο ένας τέτοιος συνδυασμός, όμως σύμφωνα με την εταιρεία το νέο Plasma είναι αδυνατισμένο κατά 130 γραμμάρια από το Plasma 3 όσον αφορά το σύνολο frameset και λαιμός, ενώ παράλληλα η ακαμψία αυξήθηκε κατά 47%. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο σχεδίασης της Scott Benoit Grelier, η εξοικονόμηση πολύτιμων watts λόγω αεροδυναμικής μπορεί να μην είναι εύκολη αντιληπτή ωστόσο η σημαντική αύξηση της ακαμψίας γίνεται αμέσως αντιληπτή.

Η θέση του αναβάτη επηρεάζει τη διανομή των δυνάμεων κατά την κίνηση πάνω στο πετάλι και ως εκ τούτου επιδρά στην αποτελεσματικότητα της κίνησης, ενώ η θέση του κορμού του αναβάτη επηρεάζει την αεροδυναμική τριβή. Η προσαρμοστικότητα της σέλας και του τιμονιού απασχόλησαν ιδιαίτερα τους σχεδιαστές κατά τη φάση της ανάπτυξης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το ποδήλατο θα χρησιμοποιηθεί από αναβάτες με διάφορους σωματότυπους, από αθλητές world tour μέχρι τριαθλητές, ο σχεδιασμός επιτρέπει μια ευρεία γκάμα προσαρμογών. Για το σχεδιασμό του τιμονιού και του λαιμού, η Scott συνεργάστηκε με την έμπειρη εταιρεία Profile Design. Προσφέρονται δύο επιλογές λαιμού και τρεις τιμονιού (flat, drop and rise), ευπροσάρμοστοι αποστάτες και συμβατότητα με οποιαδήποτε επέκταση, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τέλεια εφαρμογή και ενσωμάτωση για μέγιστες επιδόσεις.
Το νέο Plasma θα αποτελείται από δύο πλαίσια κατασκευασμένα είτε από ΗΜΧ είτε από HMF στις πιο οικονομικές εκδόσεις με δύο διαφορετικά builds, που σημαίνει τέσσερα συνολικά μοντέλα τα οποία θα διατίθενται με τη σειρά τους σε τέσσερα μεγέθη!

Αντιπρόσωπος:  ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ.,www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

Scott Addict RC Ultimate Bike

Scott Addict RC Ultimate Bike: το κορυφαίο

Δεν είναι… απλώς Addict αλλά… Addict RC Ultimate Με το Scott Addict RC Ultimate Bike, ...

Aria-Bianco

Επετειακό Bianchi Aria-Bianco Italia

Oλόλευκο Bianchi Aria-Bianco Italia Για να γιορτάσει την πρώτη «virtual» διοργάνωση του Giro d’ Italia ...

Giant TCR

GIANT TCR Advanced 2 Disc: Aγωνιστική ψυχή

Πώς το εξαιρετικό γίνεται ακόμα καλύτερο Το Giant TCR παραμένει ένα από τα πιο πετυχημένα ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest