Home | ΑΓΟΡΑ | MTB | Περιφερειακά | Tα “καλούδια” της Sram και RockShox στο 5ο Αthens Bike Festival

Tα “καλούδια” της Sram και RockShox στο 5ο Αthens Bike Festival

Τα πιο περιζήτητα περιφερειακά είναι και φέτος στο Αthens Bike Festival

RockShox RS1

Πλην του ονόματος που παραπέμπει στο πρώτο πιρούνι που εισήγαγε η εταιρεία πίσω στο 1989, τίποτα άλλο δεν είναι κοινό με το πρώτο πιρούνι! Κάθε σημείο του πιρουνιού είναι κάτι νέο, το οποίο είναι προϊόν της τεχνογνωσίας που το γκρούπ Sram κατέχει τόσο σε σχέση με τις αναρτήσεις όσο και τα ανθρακονήματα.

Το στοιχείο που εκ πρώτης εντυπωσιάζει είναι η ανεστραμμένη σχεδίαση, κάτι το οποίο έχει επιχειρηθεί αρκετές φορές από άλλες εταιρείες όπως η Manitou με το Dorado. Αυτό που δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν οι εταιρείες που το επιχείρησαν ως τώρα ήταν η δημιουργία ενός αρκετά άκαμπτου συνόλου με χαμηλό βάρος, καθώς όλες οι προσπάθειες χαρακτηριζόταν από μόνο το ένα από τα δύο. Η λογική της αναστροφής του πιρουνιού, βασίζεται στο γεγονός ότι οι τσιμούχες είναι διαρκώς λιπασμένες με αποτέλεσμα την αυξημένη ευαισθησία του πιρουνιού στα μικρά χτυπήματα. 

Το ζήτημα το οποίο έπρεπε οπωσδήποτε να επιλυθεί σύμφωνα με τον product manager John Douglas ήταν η σχεδίαση ενός πολύ άκαμπτου συνόλου το οποίο θα είχε άψογη λειτουργία αλλά δεν θα είναι ασήκωτο, ώστε να μπορεί να κερδίσει με άνεση ένα παγκόσμιο cross country. 

To νέο RS -1 πηγαίνει την έως τώρα χρήση ανθρακονημάτων στο steerer και την κορόνα που συναντούμε ήδη στα SID World Cup και Revelation ένα βήμα, ή μαλλόν πολλά βήματα πιο πέρα, με την σχεδίαση ενός ενιαίου συνόλου steerer και μποτών από ανθρακονήματα για εκπληκτική ακαμψία και ελάχιστο βάρος.

Αυτό όμως που κάνει το RS-1 ικανό να συνδυάζει χαμηλό βάρος, λειτουργικότητα και ακαμψία είναι το ειδικά σχεδιασμένο κέντρο που η Rock Shox καλεί Predictive Steering  και χρησιμοποιεί κέντρο πλάτους 110 χιλιοστών με υπερμεγέθη άξονα 27 (!) χιλιοστών το οποίο καλείται με την σειρά του, Torque Tube. 

 

 

Το RS-1 διαθέτει νέο damper. Σε αντίθεση με το Charger damper που βρίσκεται στο εσωτερικό του νέου Pike, το νέο Accelerator κύκλωμα απόσβεσης χρησιμοποιεί ένα ανεξάρτητο πλευστό πιστόνι το οποίο διαχωρίζει τον αέρα από το λάδι. Ένα ελατήριο πιέζει το πιστόνι το οποίο με την σειρά του ασκεί πίεση στο λάδι, ώστε το RS -1 να διαθέτει το πιο απόλυτο κλείδωμα που η εταιρεία προσφέρει στην γκάμα της. 

Το σύστημα Solo Air είναι το ίδιο κατά τα άλλα όπως και στο Sid, πλην όμως είναι ανεστραμμένο. Η διαδρομή του νέου πιρουνιού μπορεί να ρυθμιστεί εσωτερικά από 80 έως 120 χιλιοστά. 

 

 

Sram Guide 

H νέα σειρά φρένων Guide, είναι η πρώτη σειρά που φέρει το λογότυπο της εταιρείας συνεχίζοντας την επιτυχή πορεία των ιδιαιτέρως επιτυχημένων Αvid XO Trail, τα οποία βασίζονται στο ίδιο caliper με τα ΧΟ Τrail αλλά με επανασχεδιασμένα πλήρως τόσο την μανέτα όσο και τους ρότορες. Στοχεύοντας στους πιο “επιθετικούς” οδηγούς που αποζητούν  αυξημένο έλεγχο και προοδευτικότητα του φρεναρίσματος στα γρήγορα κατηφορικά κομμάτια, oι μηχανικοί της Sram κατάφεραν με την τεχνολογία Swinglink να αυξήσουν τον έλεγχο αφού η απαιτούμενη διαδρομή της μανέτας για την ενεργοποίηση των τακακιών μειώθηκε! Επιπλέον αυξήθηκε κατά τρεις φορές ο όγκος λαδιού που χρησιμοποιεί το σύστημα ώστε ακόμα και σε έντονες συνθήκες φρεναρίσματος να μην δημιουργούνται προβλήματα από την αύξηση της θερμοκρασίας του λαδιού. Όσον αφορά τα calipers αυτά συνεχίζουν όπως και στα Avid Trail X0 να εξοπλίζονται με τέσσερα πιστόνια για αυξημένη επιβραδυντική ικανότητα. 

 

Sram X1

Μετά την τεράστια επιτυχία της μονόδισκης σειράς στο ΜΤΒ, η Sram αναλογιζόμενη το υψηλό κόστος της κορυφαίας ΧΧ1 και την επιθυμία πολλών αναβατών trail και enduro να επιλέξουν μονόδισκη μετάδοση, παρουσίασε  την Χ1, την οικονομικότερη σειρά με μονό δισκοβραχίονα, η οποία  να διατηρεί το κόστος στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα χάρη στην τελείως διαφορετική ως προς την παραγωγή, κασέτα 11 γραναζιών με πάτημα 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42.
H φιλοσοφία της μονόδισκης σειράς δεν ήταν άλλη από τη δημιουργία μια απόλυτα σταθερής στο γρανάζι αλυσίδας, η οποία δε θα χοροπηδούσε κάθε φορά που το ποδήλατο χτυπούσε εμπόδια εξασφαλίζοντας κορυφαία απόδοση σε ένα απλό και ελαφρύ πακέτο μετάδοσης. Η βάση του σχεδιασμού των μονόδισκων σειρών της Sram δεν είναι άλλη από την σχεδίαση X-SYNC™ του δίσκου και του X-HORIZON™  ντεραγιέρ το οποίο οδηγεί αλάνθαστα τις αλλαγές, δίνοντας σου αναβάτες την αίσθηση απόλυτης λειτουργίας σε μια μινιμαλιστική προσέγγιση μετάδοσης! 

 

Τα προιόντα του γκρούπ Sram μπορείτε να τα δείτε από κοντά στην αίθουσα Δ10 της Gatsoulis Imports στο Αthens Bike Festival, από τις 19 έως τις 21 Σεπτεμβρίου στην Τεχνόπολη του Δ. Αθηναίων.

 

Δείτε επίσης

pirelli scorpion mtb

Pirelli Scorpion MTB: η ιταλική εταιρεία γίνεται «χωμάτινη»!

Η νέα «χωμάτινη» σειρά Pirelli Scorpion MTB! Η κορυφαία ιταλική εταιρεία παρουσίασε την ολοκαίνουργια σειρά ...

industry nine a35

Industry Nine A35: «Γλυπτό» από αλουμίνιο! 

Ο νέος λαιμός Industry Nine A35 Ευρέως γνωστή για τους τροχούς της, η αμερικανική εταιρεία ...

xtr m9100

Η νέα σειρά XTR M9100 της Shimano είναι γεγονός! 

Με 12 ταχύτητες η νέα XTR M9100! Με τη δημιουργία της νέας σειράς XTR M9100 ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest