Οι ανάγκες της αγοράς έχουν επιβάλλει στις εταιρίες κατασκευής ποδηλάτων τα τελευταία χρόνια τη δημιουργία ποδηλάτων για τη μετακίνηση μέσα στην πόλη.
Έτσι, και η Mongoose δε θα μπορούσε να μην ακολουθήσει τις απαιτήσεις της εποχής δημιουργώντας το Crossway. To μοντέλο της δοκιμής μας είναι το Crossway 250, το πιο οικονομικό αυτής της κατηγορίας.
Πλαίσιο
Το πλαίσιο του Crossway είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο με θερμική επεξεργασία. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει τη χρήση τροχών 700c, ενώ η γεωμετρία του είναι η χαρακτηριστική αυτών των city/trekking ποδηλάτων. Είναι δηλαδή κάτι μεταξύ ΜΤΒ και ποδήλατο δρόμου, δανειζόμενο την ταχύτητα και τη «σπιρτάδα» ενός ποδηλάτου δρόμου και τις προσφερόμενες ανέσεις ενός ΜΤΒ. Η ποιότητα κατασκευής σε αξιόλογα επίπεδα, με πολύ καλή βαφή και αυτοκόλλητα, ενώ το αποσπόμενο νύχι είναι στα συν της κατασκευής. Το Crossway 250 προσφέρεται στην Ελληνική αγορά σε ανδρική και γυναικεία έκδοση. Για τη μεν ανδρική έχουμε την επιλογή δύο χρωμάτων, μπλε ή ασημί σε τέσσερα μεγέθη: S,M,L,XL. Για τη μεν γυναικεία επιλέγουμε το θαλασσί χρώμα σε small και medium.
Περιφερειακά
Στον τομέα των περιφερειακών το Crossway 250 πλαισιώνεται από μια μίξη ανταλλακτικών, λειτουργικά και συμβατά όμως μεταξύ τους.
Χωρίς ανάρτηση εμπρός, το Crossway 250 έχει επιλέξει τη χρήση σκληρού πιρουνιού από ατσάλι με βάσεις για τοποθέτηση σχάρας. Για τιμόνι χρησιμοποιεί σιδερένιο με 30 χιλ. ανύψωση και λαιμό αλουμινίου με 25 μοίρες κλίση. Για σέλα έχουμε την πολύ αναπαυτική της Velo με προσθήκη μαλακού αφρού, ενώ για την υποστήριξη της αλουμινένια ντίζα με δυνατότητα μικρορύθμισης.
Στην πράξη
Η χρήση του Crossway είναι συγκεκριμένη: γρήγορη μετακίνηση στην πόλη. Η επιλογή του σίγουρα θα μας ικανοποιήσει. Γρήγορο και νευρικό αλλά ταυτόχρονα άνετο και πολυχρηστικό. Οι τροχοί των 28΄΄ μας δίνουν την ταχύτητα και την ασφάλεια που χρειαζόμαστε, ενώ τα ελαστικά σε διάσταση 700Χ37 αφενός κυλούν γρήγορα, αφετέρου προσφέρουν επαρκή άνεση στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους. Η έλλειψη εμπρόσθιας ανάρτησης έχει τόσο τα θετικά της όσο και τα αρνητικά της: κάνει την κίνηση του ποδηλάτου πολύ πιο γρήγορη και την αλλαγή πορείας αμεσότερη, σπαταλώντας λιγότερη ενέργεια για την κίνησή μας με τίμημα όμως την πρόσθετη άνεση που θα μας πρόσφερε μια ανάρτηση. Το σκληρό πιρούνι για μερικούς ίσως να φαίνεται μειονέκτημα, για πολλούς όμως και ειδικά γι αυτούς που προτιμούν τη γρήγορη (κυρίως στις ανηφόρες) και νευρική οδήγηση αλλά και τον άμεσο έλεγχο του ποδηλάτου είναι το κυρίαρχο σε ένα ποδήλατο πόλης. Έτσι οι αναβάσεις δεν θα μας προβληματίσουν και η κίνησή μας ανάμεσα στα αυτοκίνητα γίνεται με απίστευτη ευκολία και γρηγοράδα, θα πρέπει όμως να δώσουμε λίγο περισσότερη προσοχή στις κατηφορικές στροφές όπου παραμονεύουν οι συνήθεις ύποπτοι της πόλης μας: οι λακκούβες! Το εύρος των σχέσεων που έχουμε με τον τριπλό δίσκο (28-38-48) και το γρανάζι 13-30, είναι μεγάλο και θα μας καλύψει επαρκώς τόσο στις ανηφόρες όσο και στις κατηφόρες. Οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απροβλημάτιστα και με ακρίβεια ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά όσο χρειάζεται. Για το «φόρτωμα» του ποδηλάτου μπορούν να τοποθετηθούν σχάρες τόσο πίσω όσο και μπροστά αφού υπάρχουν οι απαραίτητες υποδοχές. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά άνετη αλλά δυστυχώς δεν έχουμε τη δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης του λαιμού.
Χαρακτηριστικά
Χειριστήρια/μανέτες: Sunrace Dual trigger
Οπίσθιο σασμάν: Shimano RD-CT95 Altus
Εμπρόσθια αλλαγή: Shimano FD-C051
Κασσέτα: Sunrace 13-30 w/chrome finish 7sp
Δισκοβραχίονας: SR/Suntour XCC-T208 48/38/28T
Αλυσίδα: KMC Ζ-51
Φρένα: ProMax TX117 linear pull
Στεφάνια: Alex Z1000 alloy
Κέντρα: Joy Tech alloy sealed mech 36h
Λάστιχα: Continental 700×37 Contact w/ flat protection
Χερούλια: Ergo comfort dual density
Πετάλια: Wellgo resin w/ rubber top
Συμπέρασμα
Το Crossway 250 με τιμή στα 280 ευρώ αποτελεί μια από τις πιο οικονομικές επιλογές για την αγορά ενός αμιγώς ποδηλάτου πόλης, αφού με λιγότερα από 300 ευρώ (όσο δηλαδή κοστίζει η ασφάλιση του αυτοκινήτου μας) μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημα της μετακίνησής μας στην πόλη. Βέβαια η χρήση του δεν σταματάει εκεί, το Crossway μπορεί να είναι σύμμαχος στις προσωπικές ή οικογενειακές μας βόλτες, ακόμη και στις διακοπές μας. Η δυνατότητα βέβαια αναβάθμισης είναι εφικτή σε όλους τους τομείς: στην τοποθέτηση ανάρτησης (για όποιον το θεωρεί απαραίτητο), στην χρήση ρυθμιζόμενου λαιμού και ντίζας με ανάρτηση, στην τοποθέτηση λοιπών αξεσουάρ (σχαρών, φτερών, βαλιτσών κλπ)
Θετικά
Σχέση τιμή/ποιότητας
Kατασκευή
Φρένα
Eλαστικά
Aρνητικά
Έλλειψη ρυθμιζόμενου λαιμού
Σιδερένιο τιμόνι
Πρακτικά
Tιμή: 280 ευρώ
Aντιπρόσωπος: Kassimatis cycling
Tηλ.: 210 4122596