Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Bianchi Oltre XR

Bianchi Oltre XR

Οι Ιταλοί γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τον ορισμό της λέξης ‘‘racing’’ ποδηλασία…

Κάθε φορά που έρχεται η στιγμή να οδηγήσω ένα ποδήλατο της Bianchi νιώθω το παρελθόν να με στοιχειώνει.

Τι να πρωτοθυμηθώ; Τον Fausto Coppi να σαρώνειτα πάντα στη δεκαετία του σαράντα, την εκπληκτική πορεία του Felice Gimondi μετέπειτα ή τον κορυφαίο «ανηφορίστα» όλων των εποχών Marco Pantani να «χορεύει» πάνω στα πετάλια ενός Βianchi; Πραγματικά, είναι τεράστια η ιστορία της ιταλικής εταιρείας. Όπως τεράστιο είναι και το πάθος, η εμπειρία και η γνώση των ανθρώπων που την απαρτίζουν. Το Oltre XR αποτελεί την κορυφαία πρόταση της Bianchi στα αγωνιστικά ποδήλατα δρόμου. Είναι η δεύτερη φορά φέτος που μου δόθηκε η ευκαιρία να το δοκιμάσω. Μόνο που αυτή τη φορά η δοκιμή έγινε επί ελληνικού εδάφους και για σχεδόν χίλια, συνολικά, χιλιόμετρα!

ΠΛΑΙΣΙΟ

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Χάρη στην πολύ στενή συνεργασία με τις αγωνιστικές ομάδες και τη συνεχόμενη μελέτη και εξέλιξη των υλικών και των τεχνολογιών κατασκευής και σχεδίασης, οι μηχανικοί της Bianchi κατάφεραν να επιτύχουν σημαντικά αποτελέσματα στον τομέα της ακαμψίας και του βάρους του πλαισίου. Συγκεκριμένα, η ακαμψία του Οltre XR έχει αυξηθεί κατά 20%, ενώ το βάρος του έχει μειωθεί κατά 30 γραμμάρια σε σύγκριση με το Oltre. Για την ‘’Monocoque’’ κατασκευή του πλαισίου χρησιμοποιούνται δύο διαφορετικoύ τύπου ‘’Ultra High Modulus Carbon’’ ίνες (UMS40-CN60), ενώ για τη σχηματοποίηση του υλικού εφαρμόζεται η τεχνολογία WMP (Wrinkleless molding process). Στους σωλήνες του πλαισίου εφαρμόζεται η τεχνολογία CNTT (Carbon Nano Tube Tech), δηλαδή ο συνδυασμός εποξικής ρητίνης με «πούδρα» nano, που ενισχύει την αντοχή του υλικού κατά 49% σε σχέση με έναν απλό ‘’carbon’’ σωλήνα. Επίσης, με την εφαρμογή της μοναδικής τεχνολογίας X-TEX (ενός πλέγματος ‘’carbon’’ στο εσωτερικό του πλαισίου) στο ‘’Tapered head tube’’ και τη ΒΒ30 μεσαία τριβή ενισχύεται η ακαμψία στα συγκεκριμένα σημεία. Τέλος, η εφαρμογή της τεχνολογίας UTSS (Ultra Thin Seat Stays) στο πίσω τρίγωνο του πλαισίου –και πιο συγκεκριμένα στα ‘’seat stays’’– επιτρέπει τη δημιουργία μιας «μικροανάρτησης» με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη απορρόφηση των κραδασμών.

Η ποιότητα κατασκευής του πλαισίου κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με το φινίρισμα να μην παρουσιάζει καμία απολύτως ατέλεια. Η ποιότητα της βαφής είναι απλά εξαιρετική. Άλλωστε αυτό είναι κάτι για το οποίο φημίζονται οι ιταλικές εταιρείες γενικότερα. Ο συνδυασμός μαύρου ματ με μαύρο γυαλιστερό δημιουργεί ένα ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Η σχεδίαση του Oltre XR έχει γίνει με γνώμονα τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, με το Hydroformed ‘’Head tube’’ να κλέβει την παράσταση, ενώ η επιλογή των γραφικών με το τεράστιο σήμα της Βianchi στον κάτω σωλήνα «ξυπνάει» μνήμες από το παρελθόν…

Το μέγεθος του πλαισίου της δοκιμής μας είναι το 55 και προορίζεται για αναβάτες ύψους από 175 έως 180 εκατοστά. Η γωνία του ‘’seat tube’’ είναι στις 73.5 μοίρες και του ‘’head tube’’ στις 72.5. Ο «οριζόντιος» πάνω σωλήνας έχει μήκος 55 εκατοστά και το μήκος των ‘’chain stays’’ είναι στα 407 χιλιοστά.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Το ποδήλατο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με την εξαιρετική ηλεκτρονική σειρά της Campagnolo, την Αthena EPS, που αποτελεί και την οικονομικότερη πρόταση της ιταλικής εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η πεταλιέρα έχει μήκος 172,5 χιλιοστά με δίσκους ‘’compact’’ (50-34t), ενώ η κασέτα διαθέτει «πάτημα» 11-27t. O λαιμός του ποδηλάτου είναι ο SLK της FSA με μήκος στα 110 χιλιοστά. Της ίδιας εταιρείας είναι και το τιμόνι αλουμινίου (Wing Pro), με ‘’compact’’ σχεδίαση και φάρδος στα 40 εκατοστά. Η σέλα είναι η κορυφαία Fizik Antares με ‘’carbon rails’’, ενώ το ‘’aero carbon’’ παλουκόσελο είναι κατασκευής της Βianchi και αποτελεί τμήμα του πλαισίου. Οι τροχοί αλουμινίου Racing Zero 3 της ιταλικής Fulcrum αποτελούν μια καθαρά συνειδητή επιλογή της ελληνικής αντιπροσωπείας με σκοπό να διατηρηθεί το κόστος αγοράς του ποδηλάτου σε ρεαλιστικά, για τα ελληνικά δεδομένα, επίπεδα. Τέλος, τα ελαστικά είναι τα Atom comp 700x23c της Hutchinson. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (ζυγισμένο από εμάς) ανέρχεται στα 7,160 κιλά, χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ…
Η πρώτη αίσθηση που σου δίνει το Oltre XR, μόλις το οδηγήσεις, είναι απλά μοναδική! Νιώθεις το πλαίσιο να γίνεται προέκταση του σώματός σου, ενώ αισθάνεσαι τόσο οικεία πάνω του που νομίζεις ότι το έχεις ξανακαβαλήσει χιλιάδες φορές. Η άνεση και η ευκολία με την οποία «καταπίνει» τα χιλιόμετρα στην ευθεία είναι ασύγκριτη! Το ποδήλατο σε διατηρεί τόσο ξεκούραστο που πραγματικά δεν καταλαβαίνεις καν πότε πέρασαν οι τρεις πρώτες ώρες οδήγησης…

Η λειτουργία της ηλεκτρονικής σειράς Athena EPS είναι εξαιρετική! Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ταχύτατα και με μεγάλη ακρίβεια. Όπως σε όλες τις ηλεκτρονικές σειρές, έτσι και στην Athena EPS, την παράσταση κλέβει η λειτουργία του εμπρόσθιου σασμάν. Το ‘’trim’’ γίνεται αυτόματα, ενώ αρκεί σχεδόν το 1/8 της περιστροφής της πεταλιέρας για την αλλαγή της αλυσίδας από μικρό σε μεγάλο δίσκο, και αντίστροφα, ακόμα και ‘’on power’’.

Στην ανηφόρα η απόδοση των τροχών είναι πολύ κατώτερη απ’ αυτήν του πλαισίου, γεγονός που δεν σου επιτρέπει να κινηθείς όσο γρήγορα θα ήθελες. Η γεωμετρία του ποδηλάτου σε προδιαθέτει για ένα «επιθετικότερο» στυλ οδήγησης, περνώντας το μεγαλύτερο διάστημα της ανάβασης όρθιος παρά καθιστός στη σέλα.

Στην κατηφόρα, η ‘’slack’’ γεωμετρία του πλαισίου προσδίδει στο ποδήλατο πολύ μεγάλη σταθερότητα, ενώ παράλληλα η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή. Εντυπωσιακό επίσης είναι και το φρενάρισμα του ποδηλάτου. Σε αυτό συμβάλλει (εκτός από τα πολύ δυνατά φρένα της Campagnolo) και το πολύ άκαμπτο πιρούνι.

Εκεί, όμως, που η συμπεριφορά του Oltre XR είναι πραγματικά μαγική, είναι στις στροφές! Το ποδήλατο στρίβει με τα «μάτια»: αρκεί ένα… κοίταγμα και τα υπόλοιπα γίνονται μόνα τους. Το πολύ άκαμπτο πιρούνι συνεργάζεται άψογα με το ‘’Oversize Head tube’’, χαρίζοντας στο μπροστινό σύστημα του ποδηλάτου μια αίσθηση «ξυραφιού», ενώ το κοντό ψαλίδι προσδίδει αμεσότητα και ευελιξία χωρίς να κάνει «νευρική» την όλη συμπεριφορά.

Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: OLTRE XR Carbon x Elettronic system, Headset 1.5” – 1 1/8”, X-TeX technology,UTSS
Ultra Thin Seat Stay, Internal cable routing, BB30 system
Πιρούνι: Bianchi Full Carbon HoC 1.5”>1.1/8”
Δισκοβραχίονας: Campagnolo ATHENA POWER-TORQUE system CT Carbon 11s 34-50T
Εμπ. Ντεραγιέρ: Campagnolo ATHENA EPS 11sp
Πίσω Ντεραγιέρ: Campagnolo ATHENA EPS 11sp
Αλλαγές: Campagnolo ATHENA EPS 11sp
Κασέτα: Campagnolo ATHENA
Τροχοί: Fulcrum Racing 3
Ελαστικά: Hutchinson Atom Comp 700 x 23, 127TPI, Folding, Tubetype, REINFORCED, Dual
compound
Φρένα: Campagnolo ATHENA
Ποτήρια: Fsa Orbit C-40-CF-ACB + Carbon Ti X- Plug with logo Bianchi
Τιμόνι: Fsa K-Force Compact with CK color and reparto corse logo
Λαιμός: Fsa SL-K Black
Σέλα: Fizik Antares rail braided carbon, shell Rilsan Carbon reinforced
Παλουκόσελο: OLTRE XR Full Carbon Aero special dimension with titanium screws

Moυ αρέσει!
Που η Bianchi δεν παίζει με την ιστορία της…

Δε μου αρέσει
Που πρέπει να το επιστρέψω!

Συμπέρασμα
Το Bianchi Oltre XR είναι ένα ποδήλατο που δεν επιδέχεται συγκρίσεις και δεν του ταιριάζουν χαρακτηρισμοί. Από το πρώτο κιόλας λεπτό γίνεται ένα μαζί σου, επιτρέποντάς σου ν’ ανακαλύψεις τα πραγματικά σου όρια. Είτε πρόκειται για μια κυριακάτικη βόλτα με τους φίλους σου είτε για μια πολύ «σκληρή» προπόνηση με βουνά και 3.000 μέτρα υψομετρικό, στο τέλος σε αφήνει με ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη, «κλείνοντάς σου το μάτι» ώστε την επόμενη φορά να προσπαθήσεις περισσότερο…

Πρακτικά
Τιμή: 7350 €
Αντιπρόσωπος: Κυκλοποδηλατική ΑΕΒΕ
τηλ.: 2310 535821
www.bianchi.gr

 

  • Συνεργασία Bianchi Belkin
  • Δείτε επίσης

    LOOK 785 HUEZ DISC MBIKE

    LOOK 785 Huez Disc: ανηφορίστικο και δισκοφρενάτο!

    Το κατακόκκινο LOOK 785 Huez Disc! Δοκιμάζουμε το δισκοφρενάτο LOOK 785 Huez Disc. Ένα μοντέρνο ...

    BMC ROADMACHINE 01

    BMC Roadmachine 01 ONE: υπόδειγμα άνεσης και απόδοσης!

    Δοκιμάζουμε το BMC Roadmachine 01 του 2020! Ταξιδεύουμε στη Βόρεια Ιταλία για να δοκιμάσουμε στους ...

    sunn special s3

    SUNN Special S3: τόσο μοντέρνο!

    Δοκιμάζουμε το SUNN Special S3! Ανάμεσα σε τόσες ποδηλατικές μάρκες και σε ακόμα περισσότερα μοντέλα, ...

    Αφήστε μια απάντηση

    Pin It on Pinterest