Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Scott Gambler 720 650b

Scott Gambler 720 650b

H χρυσή τομή

Το νέο Gambler από τη Scott δέχτηκε μερικές μικρές, αλλά σημαντικές αλλαγές και είναι έτοιμο για σκληρή οδήγηση με τροχούς μεγαλύτερης διαμέτρου και απίστευτα προσαρμοζόμενη γεωμετρία.

Από τον Γιάννη Κορφιάτη

Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: την πιο οικονομική 730, την έκδοση που τεστάραμε 720 και την κορυφαία εξοπλισμένη με τα καλύτερα περιφερειακά 710.

Πλαίσιο
Από το κουτί βγήκε το μέγεθος large σε μαύρο και υπερκίτρινο χρώμα πλαίσιο και στήθηκε μέσα σε δέκα λεπτά! Στην πρώτη ματιά, το Gambler είναι εντυπωσιακό. Δείχνει επιβλητικό και στέκεται στο χώρο σα να σου λέει: ‘Καβάλα με και μη μασάς, είμαι εγώ εδώ, θα στύψω τις πιο άγριες στροφές και θα ισιώσω τα πιο κακοτράχαλα landings’. Το πίσω ψαλίδι έχει έναν εντυπωσιακά περίεργο σχεδιασμό που του δίνει απλότητα, μαζί με δυναμισμό. Η τοποθέτηση των link και της ανάρτησης ακριβώς κάτω από τη θέση του οδηγού συντελούν σε μια σωστή θέση οδήγησης με επίσης σωστό κέντρο βάρους. Το χρώμα φαίνεται, και είναι ανθεκτικό, αφού δε μάσησε σε χτυπήματα αλλά ούτε ξεθώριασε σε οδήγηση στη λάσπη, ενώ το έντονο κίτρινο δημιουργεί μια όμορφη αντίθεση που ζωντανεύει το μαύρο ματ.

Η καρδιά του Gambler είναι το floating link που έχει σχεδιαστεί με βάση τη νέα Fox RC4. Το μέγεθος της ανάρτησης της Fox και ο σχεδιασμός του link επέτρεψε στους μηχανικούς της Scott να ρυθμίσουν  και να συγχρονίσουν τέλεια το πίσω αμορτισέρ με τις κινήσεις του υποπλαισίου. Το link επιτρέπει στην πίσω ανάρτηση να δουλέψει με πιο μικρές τριβές κατά την αρχική της κίνηση, αυξάνοντας έτσι το χρόνο ζωής των ρουλεμάν, αλλά και το διάβασμα του αμορτισέρ με περισσότερη ευαισθησία.
Μπροστά στα πλαϊνά βρίσκουμε τα βελτιωμένου σχεδιασμού ελαστομερή που προστατεύουν το πλαίσιο από την επαφή με την πρόσθια ανάρτηση και οδηγούν όμορφα τα καλώδια από την αριστερή πλευρά στο κέντρο του πλαισίου . Εσωτερικό είναι μόνο το σύρμα του πίσω σασμάν στο πίσω ψαλίδι, πάραυτα τα καλώδια έχουν σωστή καθοδήγηση στον προορισμό τους πάνω στο πλαίσιο και εξαφανίζονται πίσω από το ψαλίδι ανάμεσα στην ανάρτηση, δημιουργώντας ένα όμορφο, καθαρό look. Προστατευτικά για την αλυσίδα από μαλακό, αφρώδες υλικό είναι τοποθετημένα στα σημεία που πρέπει, ενώ στο κουτί του Gambler εκτός από τις κούπες των ρουλεμάν για ρυθμιζόμενη γωνία θα βρούμε και προστατευτικό για την κάτω πλευρά του πλαισίου. Τα ρουλεμάν της Syncros έχουν ρυθμιζόμενη γωνία με +/- 1 ή +/- 2 μοίρες κούπες, έτσι το Gambler από 63 μοίρες γωνία μπορεί να γίνει 62° ή 61°, αλλά και 64° ή 65° εξαντλώντας κάθε περιθώριο προτίμησης και στιλ οδηγού.

Οι ρυθμίσεις, μιας και τις πιάσαμε, δε σταματούν εδώ αφού με μια απλή περιστροφή του κάτω ειδικού υποδοχέα της πίσω ανάρτησης έχουμε Low και High θέση για τη μεσαία τριβή με 10mm διαφορά. Χαμηλή μεσαία τριβή και πιο ανοιχτό wheelbase στο Low για καλύτερο στρίψιμο και σταθερότητα σε απότομες άγριες πίστες ή πιο ψηλή μεσαία τριβή όταν θέλεις να κάνεις πετάλι σε flat πίστες και να μην κουρεύεις τα βράχια σα μηχανή γκαζόν σε κάθε πεταλιά.
Τέλος, στο πίσω μέρος ο τροχός έχει δύο θέσεις με μια «κοντή» 425mm και μια πιο μακριά 440mm θέση. Στρίψιμο τρένου στην κοντή θέση υπόσχεται η Scott και σταθερότητα στην πιο μακριά, σε συνδυασμό με τη Low ρύθμιση της μεσαία τριβής. Ο πίσω άξονας έχει απλό σχεδιασμό με σφαιρικό σχήμα στην πλευρά του δισκόφρενου, που τον ασφαλίζει στη θέση του με τη χρήση μίας μόνο βίδας. Ο πίσω τροχός έχει περισσότερη ακαμψία και «δένει» ακόμα περισσότερο το πίσω μέρος του πλαισίου, δίνοντας περισσότερα περιθώρια πίεσης στον οδηγό. Το βάρος του συνόλου βγαίνει με πετάλια στα 17,700γρ, βάρος εμφανώς βελτιωμένο από την έκδοση της περασμένης χρονιάς και με πολλά περιθώρια βελτίωσης.
Περιφερειακά
Το Gambler ντύνεται με σωστά λειτουργικά περιφερειακά που τοποθετούν με ακρίβεια τον οδηγό στη θέση του.
Τα χερούλια είναι από τα πιο σωστά που έχω χρησιμοποιήσει· ξεχωρίζει το υλικό και το πολύ φαρδύ σχήμα τους που δίνει αρκετό χώρο στην παλάμη και ένα σταθερό, «γεμάτο» πιάσιμο.
Τα φρένα είναι Shimano BR-M615 με δίσκους 203mm εμπρός και πίσω, ενώ πάλι της Shimano από τη σειρά ΖΕΕ είναι το σασμάν, η πεταλιέρα 165mm και το χειριστήριο. Η επιλογή της ΖΕΕ δικαιολογεί και πέφτει ακριβώς μέσα στην κατηγορία τιμής του μεσαίου Gambler, ενώ τα φρένα θα μπορούσε να είναι και αυτά από τη σειρά ΖΕΕ προσφέροντας σίγουρα καλύτερη αίσθηση και απόδοση που στερείται από τα απλά Μ615. Ο οδηγός από την Ε-thirteen LG1 κρατάει την αλυσίδα στη θέση της και διαθέτει πλαστικό προστατευτικό για να μη στραβώνει ο δίσκος. Η αλυσίδα για τις δέκα ταχύτητες είναι της KMC, ενώ τα γρανάζια πίσω είναι της Shimano 11-25. Οι τροχοί αποτελούνται από κέντρα Formula, ακτίνες DT Champion και στεφάνια Syncros 27.5 ιντσών. Οι αναρτήσεις είναι FOX με την 40 Performance Coil να παίρνει τη θέση της μπροστά προσφέροντας 203mm διαδρομής και ρύθμιση επαναφοράς και προφόρτισης. Η Fox VanR  διαχειρίζεται τα  210mm διαδρομής πίσω και έχει ρύθμιση επαναφοράς και συμπίεσης, καθώς και custom ρύθμιση για το Gambler. Τα λάστιχα τέλος, είναι Magic Mary της  Schwalbe.
Επίθεση…
Στην πρώτη επαφή με το Scott για τη ρύθμιση του sag έχεις μια σαφή αίσθηση για το πώς δουλεύει το ποδήλατο. Ταυτόχρονη, ισορροπημένη λειτουργία του εμπρός και πίσω αμορτισέρ σε προδιαθέτουν για τις αντιδράσεις που θα έχεις κάτω από τα πόδια σου. Μετά από λίγο ψάξιμο, κατέληξα στην ψηλή ρύθμιση της μεσαίας τριβής και την κοντή θέση του πίσω τροχού. Άφησα το κούτελο στις 63° αφού δεν έδειχνε να χρειάζεται κάτι διαφορετικό προς το παρόν. Τα μεγάλα μεγέθη του πλαισίου, των 40μμ καλαμιών της ανάρτησης και του πάχους και μήκους του τιμονιού θα έδιναν εμπιστοσύνη και στον πιο φλώρο οδηγό του κόσμου. Η Scott,  με την καθοδήγηση του Brendan Fairclough, δεν έφτιαξε κάτι τυχαίο. Το Gambler σου δηλώνει τι του αρέσει στο πρώτο χάος που θα το αφήσεις να τσουλίσει: ΝΑ ΙΣΙΩΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Βρίσκομαι στον Υμηττό για την πρώτη βόλτα του και το τσουλάω στα άλματα του Tres Long για να πατήσουν λίγο τακάκια, ρουλεμάν και τσιμούχες… Σε φλατ έδαφος το Gambler δε δείχνει και το πιο ζωηρό ποδήλατο του κόσμου, καθώς το μεγάλο πίσω αμορτισέρ καθυστερεί λίγο τις αντιδράσεις σε σύγκριση με πιο ελαφριά και μικρά ποδήλατα της κατηγορίας. Αυτό το παρατηρεί κάποιος μέχρι την πρώτη βουτιά σε μεγάλη κλίση στο βουνό. Εκεί το Gambler ζωντανεύει… Πραγματικά εξαφανίζει κάθε εμπόδιο στο πέρασμά του με εκπληκτικό τρόπο. Οι τροχοί 27.5 ιντσών φαίνεται να ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εντύπωση αυτή. Τονίζω, ΧΩΡΙΣ να στερούνται σε τίποτα από τροχούς 26’’. Κυκλοφορεί η ιδέα ότι το 27.5 δε στρίβει, είναι ψηλό, δεν είναι ευκίνητο. Σιωπή. Το 27.5 ακόμα και σε large μέγεθος είχε δραματικά καλύτερη κύλιση, έστριβε άψογα και έκανε το βουνό να φαίνεται μικρότερο! Για να πειστώ ακόμη περισσότερο, μετά από μια ολόκληρη μέρα πάνω στο Gambler στην πίστα της Κύμης καβάλησα ένα 26άρι DH. Δύσκολα θα επέστρεφα σε αυτό. Για την ακρίβεια ποτέ! Ίσως φταίει η απορροφητικότητα του Gambler που κάνει 5μετρο άλμα να μοιάζει 20 πόντων, αλλά πέρα από την οδηγική αντίδραση του Scott το μέγεθος του 27.5 έχει κερδίσει πιστεύω τη θέση του στην κατάβαση όπως και στο enduro.
Οι δυνατότητες του Scott θα ικανοποιήσουν με το παραπάνω κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο και θα του δώσουν τρομερή εμπιστοσύνη να δοκιμάσει μεγαλύτερα πράγματα. Ακόμα και ένας έμπειρος οδηγός που μπορεί να χειριστεί άλματα και ταχύτητες μεγαλύτερου μεγέθους θα νιώσει άνετα χωρίς να αλλάξει ούτε μια βίδα στο Gambler 720.  Οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω δουλεύουν ικανοποιητικά στις περισσότερες περιπτώσεις, στερούνται όμως κάποιων ρυθμίσεων. Απουσιάζει τελείως το compression από μπροστά και το bottom out από πίσω. Σε όλη τη διάρκεια του τεστ τερμάτισαν 2-3 φορές ταυτόχρονα οι αναρτήσεις, χωρίς να τερματίσουν το σώμα μου και χωρίς κίνδυνο να πέσω. Η σκληρή ρύθμιση που είχα με λιγότερο από 20% sag πίσω και 20% μπροστά με έκαναν να αναρωτιέμαι πόσο καλύτερα θα λειτουργούσε το ποδήλατο με ένα 40αρι Kashima μπροστά και το RC4 πίσω. Το μεγάλο πιλοτήριο της Syncros κατευθύνει με τρομερή σταθερότητα το Gambler και δίνει απόλυτο έλεγχο. Τρομερές και οι μεγάλες χειρολαβές, το ξαναλέμε, οι οποίες δίνουν ένα σταθερό grip όταν τα φρένα χάσουν λίγη από την δύναμη τους στη σκληρή χρήση.

 | mbike.gr | mbike.gr

Tεχνικά χαρακτηριστικά
Πλαίσιο:  Gambler Alloy 6061 Hydroformed custom butted
Αναρτήσεις: Fox 40 Performance 27.5 Coil / Fox Van R
Τροχοί: Syncros MD 25 rims- Formula DHL hubs- Dt Champion spokes
Φρένα: Shimano BR M615
Σασμάν: Shimano ZEE 10sp short
Αλαγές: SRAM X5
Φρένα: Shimano Deore  BL-M615
Χειριστήριο: Shimano ZEE
Λάστιχα: Schwalbe Magic Mary 27.5x 2.5

Μου αρέσει
* Τρομερή, ρυθμιζόμενη γεωμετρία
* Κράτημα
* Ασύγκριτα σταθερό
* Δε χρειάζεται προσγειώσεις

Δεν μου αρέσει
* Θα μπορούσε να είναι εξοπλισμένο με τα πιο δυνατά και ποιοτικά φρένα Shimano ZEE
* Ευαίσθητα λάστιχα

Συμπέρασμα
Για κάποιον που ξεκινάει αύριο πωρωμένα το downhill το Gambler 720 θα είναι τέλειο και θα τον καλύψει πραγματικά παντού. Για τον πιο έμπειρο οδηγό που θέλει να κάνει τη μετάβαση από το 26’’ στο 27.5’’ πάλι θα είναι μια εξαίρετη επιλογή, που με μερικές βελτιώσεις θα δώσει τρομερή εμπιστοσύνη στην οδήγησή του, αφού θα τον κάνει να δει το βουνό «αλλιώς».

Τιμή: 3.720€
Αντιπρόσωπος: ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΙΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ.,www.scott-sports.com

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest