Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | MTB | Intense carbine 275

Intense carbine 275

Καθαρόαιμες westside coast καταβολές

Η Intense είναι από τις πιο παλιές εταιρίες στο χώρο του extreme ΜΤΒ και σίγουρα δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχει έδρα την Καλιφόρνια της Αμερικής και εδώ και πολλά χρόνια προσφέρει στους τυχερούς αναβάτες ποιοτικά πλαίσια, κολλημένα στο χέρι από έμπειρους δημιουργούς.

 

Από τον Γιάννη Κορφιάτη
Φωτογραφίες: Joe Hau, Νίκος Ρήγας

Εδω και τρία χρόνια η Intense έχει περάσει επιτυχώς στη χρήση carbon, εκτός από το παραδοσιακό αλουμίνιο. Ξεκίνησε με την παραγωγή του Carbine, ενός MTB που δε στόχευε το διαδρομής 160μμ Tracer, αλλά εδραιώθηκε σα μια κατηγορία από μόνο του, προσφέροντας ρυθμιζόμενη διαδρομή 140-150 mm και ελαφρώς πιο pedal friendly γεωμετρία. Προφανώς, ήταν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακόνημα. Τα χρόνια πέρασαν όμως και στα τρία χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη εμφάνιση του Carbine, η αγορά δημιούργησε άλλες δύο διαστάσεις τροχών και το enduro έχει μπει δυναμικά στο πρόγραμμα αγώνων του κάθε αναβάτη!

 | mbike.gr | mbike.gr | mbike.gr

Προφανώς η Intense εξέλιξε το πετυχημένο της μοντέλο προσφέροντας στο κοινό το Carbine 275. Για το 2014 προσφέρεται με δυο κιτ χτισίματος από το εργοστάσιο, τα pro και expert.

Πλαίσιο
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι χαρακτηριστικό στοιχείο όταν μιλάμε για ένα πλαίσιο Intense. Mε την πρώτη ματιά και μόλις κάποιος ακουμπίσει το υλικό μπορεί να καταλάβει την ποιότητα του. Μεταλλικά και αφρώδη υλικά τοποθετημένα εκεί που χρειάζεται προστατεύουν το chainstay από τα χτυπήματα της αλυσίδας. Τα καλώδια των ταχυτήτων και του πίσω φρένου δεν είναι εσωτερικά, ώστε να καθιστούν εύκολη τη συντήρησή τους και την αλλαγή τους σε περίπτωση ανάγκης αγωνιστικά. Υπαρχει ωστόσο εσωτερική υποδοχή για πτυσσόμενο παλουκόσελο τύπου Reverb Stealth, η οποία περνάει όμορφα το σωληνάκι στο εσωτερικό του πλαισίου ακριβώς πάνω από τη μεσαία τριβή. Διατίθεται σε δύο χρωματικές επιλογές. Μαύρο με διακριτικά γκρί λογότυπα ή μαύρο με έντονες κίτρινες λεπτομέρειες όπως αυτό της δοκιμής. Το κούτελο είναι tapered και η μεσαία τριβή πρεσσαριστή τύπου ΒΒ 92.

Περιφεριακά
Το Carbine 275 ήρθε εξοπλισμένο με το Pro kit της Intense. Τα προσεγμένα περιφερειακά του γκρουπ είναι της Sram. Ξεχωρίζουν η σειρά X01 και το Reverb Stealth, τα οποία ταίριαξαν γάντι πάνω στο πλαίσιο. Πιο συγκεκριμένα περιέχονται τροχοί 27.5 της Novatec με αντάπτορες για κάθε τύπο άξονα (βολικό για μελλοντική χρήση ή σε περίπτωση αναβάθμισης), μετάδοση 1 x 11 SRAM X01 με πεταλιέρα αλουμινίου, δισκάκι 32 δοντιών και κασέττα 9-42. Η Rock Shox Pike Charger 160 χιλιοστών παίρνει τη θέση της μπροστά, ενώ πίσω το πλαίσιο έρχεται με Fox RP23 CTD Kashima. Τα φρένα είναι X9 Trail της Avid με δίσκους 180μμ. Λαιμός Thomson 70mm και τιμόνι FSA ανθρακόνημα 740 φτιάχνουν το cockpit, τα λάστιχα είναι tubeless ready ΜΑΧΧΙS High Roller II 2,35 και το σύνολο συμπληρώνουν σέλα και χειρολαβές της Intense.

Eντυπώσεις
Με ύψος 1,78 βρέθηκα να απολαμβάνω ιδιαίτερα το μέγεθος large, αφού άλλαξα τον λαιμό 80 χιλ. με έναν πιο κοντό 50 χιλ. Άλλες δύο αλλαγές ήταν το τιμόνι carbon της Enve με διάσταση 760 χιλ. και η πεταλιέρα ΧΧ1 πάλι από carbon. Με τη μετατροπή των τροχών σε tubeless το βάρος του Carbine έπεσε κάτω από 13 κιλά, και συγκεκριμένα 12.750gr, νούμερο ιδανικό για ένα ποδήλατο αυτού του χαρακτήρα.
Τέρμα τα νούμερα και περνάμε στην πράξη όπου εκεί το Intense απλώνει το χαρακτήρα του. Με την πρώτη πεταλιά καταλαβαίνεις την ευκινησία και το όμορφο δέσιμό του. Οι τροχοί έχουν πολύ καλή εμπλοκή και τα λάστιχα, αν και 2.30, ρολάρουν άνετα ή έτσι σε κάνει να πιστεύεις η πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης. Στην ανηφόρα ο 27.5 τροχός δίνει το γνωστό «παραπάνω κράτημα», ενώ οι 3 θέσεις λειτουργίας των εμπρός και πίσω αναρτήσεων δίνουν σε κάθε περίπτωση την ιδανική ρύθμιση για το compression. Τρεις θέσεις για το FOX CTD πίσω και άλλες τρεις για το Pike μπροστά. Η αίσθηση σε κάθε θέση ήταν ξεκάθαρη, ειδικά για το πίσω αμορτισέρ που σκληραίνε στη θέση C (climb), ζωήρευε στην D (κατηφόρα) και κράταγε μια ενδιάμεση σκληρή ρύθμιση που δούλευε στα πολλά χτυπήματα στη θέση Trail.

Μπροστά στην Pike επιτεύχθηκε η τέλεια λειτουργία μετά την προσθήκη 2 Bottomless token που παρέχονταν στη συσκευασία. Αυτές μικραίνουν το θάλαμο του αέρα, πετυχαίνοντας πιο σκληρή λειτουργία στα τέρματα και επιτρέποντας να κατέβει η πίεση του αέρα, που είναι αναγκαία για να πετύχουμε την ιδανική λειτουργία. Με 60psi μπροστά, το Pike μου χάρισε την πιο γλυκιά προσγείωση στo flat που έχω νιώσει ποτέ. Πρωτη δοκιμή με το Carbine 275 στα άλματα του μονοπατιού της ΕΕΟΠ στον Υμηττό και πήρα πολύ παραπάνω φόρα απ’όση χρειαζόταν, η προσγείωση πέρασε από κάτω μου και το ποδήλατο προσγειώθηκε δυο τρία μέτρα μετά, απορροφώντας την πρόσκρουση κ-α-λ-υ-τ-ε-ρ-α από το downhill. Ένα μικρό ζντουπ και με έφτυσε μπροστά όρθιο και καθαρό, λίγο πιο σφιγμένο από όσο θα έπρεπε να είμαι… «Α καλαά…αναφώνησα, αυτά τα καινούργια enduro δουλεεεέυουν!» Το Carbine δεν κόλλησε πουθενά, καταπίνει όλα τα downhill μονοπάτια απροβλημάτιστα. Η μπροστινή ανάρτηση είναι κάτι αρκετά μυστήριο να καταλάβει κανείς. Μαύρη χωρίς πολλά logo και γράμματα…2 διακόπτες, μια τάπα αέρα. Κατεβαίνεις μονοπάτι με πέτρες, παλεύεις, χορεύεις λυσσάς, χωρίς καθόλου άλματα και βρίσκεις το λαστιχάκι στην κορυφή. Σημαίνει ότι το πιρούνι εκμεταλλεύτηκε κάθε χιλιοστό διαδρομής μέσα στο χάος, το ίδιο και πίσω, χωρίς ούτε ένα άλμα. Στα άλματα γυρνάς το διακόπτη στο Trail mode και το πιρούνι σκληραίνει όσο πρέπει, έτοιμο να δεχτεί «το ξύλο» που το περιμένει. Το Intense δε δείχνει ούτε το large μέγεθος του ούτε τη διάσταση των 27.5 ιντσών. Πάνε αυτά! Give me moooore! To Reverb stealth είναι κάτι το τρομερά πολύτιμο στη διαδικασία της εντουροβόλτας.

Οδηγείς αδιάκοπα, απροβλημάτιστα, θες λίγο σελά; Τσουφ. Κάτσε. Κλίση, πέτρες, άλματα; Τσούφ, Σκύψε. Οδήγα! Τρομερό εργαλείο που εκτίμησα στην πρώτη μεγάλη βόλτα του Carbine.
Καζίνο Παρνηθας προς Μαλακάσα και πετάλι πίσω μέσω Βαρυμπόμπης. Βόλτα 3 ώρες, κοντά 30 χιλιόμετρα. Δε χρειάζεται να εκφράσω το πώς ρολάρει το Intense στη μιάμιση ώρα μονοπάτι. Σημασία έχει μόνο το πώς επέστρεψε πίσω στο σπίτι και πώς ανέβηκε αυτά τα τρία χιλιόμετρα χωματόδρομου-τοίχος στον Άγιο Μερκούριο. Σαν υβρίδιο κούρσας τζιπ! Χαιρόμουν να κλείνω τους διακόπτες στο Climb και να τερματίζω το μήκος της σέλας προς τα πάνω.

Μου αρέσει
• Οι αναρτήσεις
• Το φινίρισμα του πλαισίου
• Τα φρένα

Δεν μου αρέσει
• Ο μακρύς λαιμός που κρύβει τις δυνατότητες του ποδηλάτου
• Που κατεβήκαμε μετά τη βόλτα

Πλαίσιο: Monocoque UD Carbon, BB92, Tapered κούτελο, VPP μοχλισμός, G1 Replaceable Dropouts, οπ. άξονας 142×12 χιλιοστών 130 – 150 χιλ. διαδρομή
Αμορτισέρ: Fox Racing Shox Float Kashima CΤD
Πιρούνι: RockShox Pike RCT3 Solo Air 27.5” 15QR Thru Axle
Αλλαγές ταχ.: Sram X01
Οπ. ντεραγιέρ: Sram X01
Τροχοί: Novatec Diablo 27.5
Φρενα: Αvid Εlixir 9 Trail

Τιμή: 2800€ για το πλαίσιο, 5800€ πλήρες με Pro Kit
Αντιπρόσωπος: Κifissia Bike, τηλ: 210 62 32 002

Συμπέρασμα
Η Intense έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο Carbine και έχει βρει τη χρυσή τομή στο μέγεθος. Ούτε λίγο για να μην αντέχει, ούτε πολύ για να μην τσουλάει. Σίγουρα αν έπρεπε να μείνω με ΕΝΑ ποδήλατο στη ζωή θα ήταν κάτι τέτοιο. Τα κάνει όλα καλά ρε φίλε!

Δείτε επίσης

scott scale 980 2019

SCOTT Scale 980: με αγωνιστικές καταβολές!

Δοκιμάζουμε το SCOTT Scale 980! To SCOTT Scale 980 κινείται σε… αγωνιστικά μονοπάτια, συνδυάζοντας επιδόσεις ...

KONA Kahuna

Στα «όρια» με το KONA Kahuna 29’’

Ο Κωνσταντίνος Ανδριώτης, πρωταθλητής Ελλάδος στο αγώνισμα ορεινής κατάβασης, πιέζει στα όρια το 29άρι μοντέλο Kahuna της KONA και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

Ideal Race Pro

Ideal Race Pro 29»: Δοκιμή… μακράς διαρκείας

To αγωνιστικό μοντέλο της Ideal συνδυάζει ποιότητα και αξιοπιστία Δοκιμάσαμε το Ideal Race Pro για ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest