Home | Αρχική | 10 τιμόνια κούρσας

10 τιμόνια κούρσας

…για να είσαι στο σωστό δρόμο!

Ο σχεδιασμός του τιμονιού, οι διαστάσεις και η γεωμετρία του παίζουν σημαντικό ρόλο όχι μόνο στον καθορισμό του τρόπου που ένας αναβάτης χειρίζεται το ποδήλατό του, αλλά και στο πόσο καλά του ταιριάζει.

Τα τιμόνια κούρσας προσφέρουν μια ποικιλία διαφορετικών θέσεων για τα χέρια. Ο αναβάτης μπορεί να στηριχτεί στον κεντρικό σωλήνα του τιμονιού όταν ανεβαίνει καθιστός μία ανηφόρα, στις λεβιεδομανέτες όταν θέλει να σηκωθεί όρθιος και να επιταχύνει, ή στα drops για πιο αεροδυναμική θέση οδήγησης, όταν θέλει να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες κίνησης.

Το σωστό μέγεθος του τιμονιού, συνδυαστικά με την σωστά ρυθμισμένη θέση της σέλας και την κατάλληλη επιλογή λαιμού, βοηθάει τον αναβάτη να υποστηρίξει το πάνω μέρος του σώματός του, περιορίζοντας έτσι την πίεση που ασκείται στο λαιμό και τους ώμους, και να εξισορροπήσει το βάρος του για βέλτιστο χειρισμό.

Τα πιο συνηθισμένα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των τιμονιών είναι αλουμίνιο και carbon. Κάποιες εταιρείες προσφέρουν και ενιαίο carbon τιμόνι-λαιμό με μειωμένο βάρος και βελτιωμένη εργονομία, για τους αναβάτες που μπορούν να αντέξουν οικονομικά. Επίσης, σε ορισμένα τιμόνια συναντάμε μία πιο μοντέρνα flat σχεδίαση στον κεντρικό σωλήνα που βελτιώνει την εργονομία και την άνεση όταν ο αναβάτης στηρίζεται σε αυτόν. Θεωρητικά, η flat σχεδίαση βελτιώνει ελαφρώς και την αεροδυναμική. Εκτός από το φάρδος, για το οποίο ισχύει κάποιος κανόνας, το σχήμα του τιμονιού έχει να κάνει καθαρά με τις προτιμήσεις και το οδηγικό στιλ του καθενός.

Για κάθε τιμόνι κούρσας υπάρχουν οι εξής τρεις ορολογίες που καθορίζουν τις διαστάσεις και τη γεωμετρία του:
Width: Το πλάτος των τιμονιών κούρσας κυμαίνεται συνήθως από 38 έως 46 εκατοστά. Ο σχετικός κανόνας υποστηρίζει πως το πλάτος του τιμονιού πρέπει να ταιριάζει με το πλάτος των ώμων του αναβάτη.
Reach: Είναι η οριζόντια απόσταση από το κέντρο του κεντρικού σωλήνα του τιμονιού στο κέντρο του πιο απομακρυσμένου σημείου της καμπύλης (όπου σφίγγουν οι λεβιεδομανέτες). Σε γενικές γραμμές, η απόσταση έως 80 χιλιοστά θεωρείται μικρή, από 80 έως 85 χιλιοστά μέτρια και από 85 χιλιοστά και πάνω θεωρείται μεγάλη.
Drop: Είναι η απόσταση από το κέντρο του κεντρικού σωλήνα του τιμονιού στο κέντρο του χαμηλότερου τμήματος του σωλήνα της χειρολαβής. Έως 125 χιλιοστά ή λιγότερο θεωρείται ρηχό, από 125 έως 128 χιλιοστά μέτριο και περισσότερο 128 χιλιοστά θεωρείται βαθύ.

Τα τιμόνια σχεδίασης «Compact» διαθέτουν ρηχό drop και μικρό reach, για να μπορούν οι αναβάτες με μικρότερα χέρια να μπορούν να φτάσουν τις μανέτες των φρένων πιασμένοι από τα drops.

3T ERGONOVA TEAM CARBON 2015

3T-ERGONOVA-TEAM-CARBON-2015
Επανασχεδιασμένο για το 2015, το Ergonova Team διαθέτει πολλαπλή διατομή στα τοιχώματα για τη βελτίωση της ακαμψίας και της άνεσης. Η άνεση βελτιώνεται περαιτέρω με το oval σχήμα του κεντρικού σωλήνα στα σημεία που στηρίζονται τα χέρια. Το φάρδος του κυμαίνεται από 38 έως 46 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 123 χιλιοστά και το reach στα 77 χιλιοστά. Τέλος, η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του τιμονιού για πιο καθαρή εμφάνιση. Το βάρος του ανέρχεται στα 198 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 265€

3T ROTUNDO PRO 2015

3T-ROTUNDO-PRO-2015Το Rotundo Pro κατασκευάζεται από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου 7075-Τ6, τριπλής διατομής για να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά και η ακαμψία σε υψηλά επίπεδα. Η σχεδίασή του είναι traditional και αποτελεί αγαπημένη επιλογή των Pro αθλητών. Το drop ανέρχεται στα 139 χιλιοστά και το reach στα 83 χιλιοστά. Το φάρδος του κυμαίνεται από 40 έως 44 εκατοστά και το βάρος κυμαίνεται αρκετά χαμηλά στα 250 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 85€

 

DEDA M35 ALUMINIUM

DEDA-M35-ALUMINIUM
Όπως και το carbon μοντέλο, το M35 ξεχωρίζει αμέσως από τον ανταγωνισμό εξαιτίας του μεγαλύτερης διαμέτρου κεντρικού σωλήνα στα 35 χιλιοστά. Η αυξημένη διάμετρος, δημιουργεί πιο άνετη λαβή για τη στήριξη των χεριών βελτιώνοντας και την ακαμψία. Το φάρδος του κυμαίνεται από 42 έως 46 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 130 χιλιοστά και το reach στα 75 χιλιοστά. Το βάρος του ανέρχεται στα 285 γραμμάρια για το μέγεθος 44.
Τιμή: 109€

 

DEDA M35 CARBON

DEDA-M35-CARBON
Το εργονομικά σχεδιασμένο τιμόνι της Deda ξεχωρίζει αμέσως από τον ανταγωνισμό εξαιτίας του μεγαλύτερης διαμέτρου κεντρικού σωλήνα στα 35 χιλιοστά. Η αυξημένη διάμετρος, εκτός από τη βελτίωση της ακαμψίας, δημιουργεί πιο άνετη λαβή για τη στήριξη των χεριών. Το φάρδος του κυμαίνεται από 42 έως 46 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 130 χιλιοστά και το reach στα 75 χιλιοστά. Το βάρος του, χάρη στην πολλαπλή διατομή των τοιχωμάτων του, διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα μόλις στα 210 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 269€

 

FSA ENERGY COMPACT

FSA-ENERGY-COMPACT Κατασκευασμένο από πολλαπλής διατομής 7050 αλουμίνιο, το τιμόνι Energy Compact συνδυάζει ιδανικά την ακαμψία με το βάρος. Η compact σχεδίαση είναι ιδανική για αναβάτες με μικρότερα χέρια. Το drop ανέρχεται στα 125 χιλιοστά και το reach στα 80 χιλιοστά. Το φάρδος του κυμαίνεται από 38 έως 44 εκατοστά και το βάρος κυμαίνεται στα 269 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 95€

 

FSA K-FORCE CARBON NEW ERGO

FSA-K-FORCE-CARBON-NEW-ERGOΈνα ανατομικά σχεδιασμένο τιμόνι, κατασκευής monocoque από κορυφαίο υλικό UD carbon με ενισχυμένα τα σημεία που σφίγγουν ο λαιμός και οι μανέτες. Το φάρδος του κυμαίνεται από 40 έως 44 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 150 χιλιοστά και το reach στα 80 χιλιοστά. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εξωτερικά του τιμονιού με ειδικά αυλακώματα που ενισχύουν την ακαμψία. Το βάρος του ανέρχεται στα 185 γραμμάρια για το μέγεθος 40.
Τιμή: 269€

 

PRO PLT ANATOMIC

PRO-PLT-ANATOMICΤο PRO PLT είναι ένα οικονομικό τιμόνι ανατομικής σχεδίασης. Η κατασκευή του γίνεται από διπλής διατομής αλουμίνιο AL-2014. Το φάρδος του κυμαίνεται από 40 έως 42 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 144 χιλιοστά και το reach στα 78 χιλιοστά. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εξωτερικά του τιμονιού. Το βάρος του ανέρχεται στα 260 γραμμάρια για το μέγεθος 40.
Τιμή: 49,95€

 

PRO VIBE LE OS CARBON COMPACT

PRO-VIBE-LE-OS-CARBON-COMPACTΜία περιορισμένη έκδοση του επιτυχημένου μοντέλου Vibe της PRO με ανατομική compact σχεδίαση και εσωτερική δρομολόγηση των καλωδίων. Η monocoque κατασκευή του από υλικό carbon T800 UD διασφαλίζει υψηλά επίπεδα ακαμψίας με χαμηλό βάρος. Το φάρδος του κυμαίνεται από 40 έως 44 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 131,3 χιλιοστά και το reach στα 78,5 χιλιοστά. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 199 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 269€

 

ZIPP CONTOUR SL CARBON SS

ZIPP-CONTOUR-SL-CARBON-SSΆνεση, εργονομία, ακαμψία και αεροδυναμική απόδοση είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το κορυφαίο τιμόνι της ZIPP. H αεροδυναμική flat σχεδίαση του κεντρικού σωλήνα χαρίζει άνετη θέση στήριξης για τα χέρια του αναβάτη. Το φάρδος του κυμαίνεται από 38 έως 44 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 128 χιλιοστά και το reach στα 84.5 χιλιοστά. Το βάρος του ανέρχεται μόλις στα 190 γραμμάρια για το μέγεθος 44.
Τιμή: 313€

 

ZIPP SERVICE COURSE SL-70

ZIPP-SERVICE-COURSE-SL-70
Ένα τιμόνι ανατομικής σχεδίασης, ιδανικό για αναβάτες με μικρά χέρια με το reach μόλις στα 70 χιλιοστά. Η κατασκευή του γίνεται από αλουμίνιο 7050 με εντυπωσιακά αποτελέσματα στον τομέα του βάρους και της ακαμψίας. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εξωτερικά. Το φάρδος του κυμαίνεται από 36 έως 44 εκατοστά. Το drop ανέρχεται στα 128 χιλιοστά και το βάρος του ανέρχεται στα 250 γραμμάρια για το μέγεθος 42.
Τιμή: 99€

Αντιπρόσωποι:
3T • JustRide, τηλ.: 210-2627651, www.justride.gr
DEDA • Tzortzopoulos, τηλ.: 210-9241108, www.tzortzopoulos.gr
FSA • Bike me, τηλ.: 210-9943320, www.bikeme.gr
PRO • Ν. Μανιατόπουλος ΑΕ, τηλ.: 2610-993045 , www.bikesworld.gr
ZIPP • Gatsoulis, τηλ.: 216-0000001, www.gatsoulis.gr

Δείτε επίσης

Carapaz

O Richard Carapaz εκτός Vuelta a Espana

Δεν θα συμμετάσχει στη Vuelta o Carapaz λόγω τραυματισμού Ο ανηφορίστας από το Εκουαδόρ κι ...

Vuelta

O sir Bradley Wiggins μας δίνει τις προβλέψεις του για τη Vuelta 2019

Ο cycling expert του Eurosport Bradley Wiggins δίνει τα προγνωστικά του για τη Vuelta Νικητής ...

Cargo Bike

Σε ανοδικές τάσεις η αγορά των Cargo Bike στην Ευρώπη

Τα Cargo Bike κερδίζουν έδαφος Με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις να προσπαθούν να περιορίσουν την ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest