Home | Αρχική | Το ιδανικό City Bike
gjf

Το ιδανικό City Bike

Πώς επιλέγω ποδήλατο πόλης σε απλά βήματα

Αν αναζητάτε αλλού τις αιτίες γιατί δεν χρησιμοποιείτε αρκετά το ποδήλατο στην πόλη, σκεφτείτε μήπως είναι το λάθος ποδήλατο…

Η μετακίνηση στην πόλη έχει τις δικές της απαιτήσεις τις οποίες, αν το ποδήλατο δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει, απλώς δεν το χρησιμοποιείς…
Το σωστό ποδήλατο πόλης δεν είναι απαραίτητα και ακριβό. Για την ακρίβεια, καλύτερα να είναι οικονομικό γιατί διαφορετικά αποτελεί πηγή άγχους για πολλούς λόγους:

* Φοβάσαι μήπως στο κλέψουν
* Σου προκαλεί ενοχές κάθε φορά που δεν το χρησιμοποιείς “τόσα λεφτά έδωσα”
* Δίνει την εικόνα πως η αστική ποδηλασία πρέπει να είναι ένα ακριβό… χόμπι
* Βάζεις τα κλάματα κάθε φορά που το… γρατζουνάς. Κι ένα χρηστικό ποδήλατο, σίγουρα θα γρατζουνιστεί.

Δεν είναι λοιπόν τόσο θέμα επένδυσης όσο επιλογής του κατάλληλου ποδηλάτου. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να έχει αυτό το “ιδανικό” ποδήλατο!

1. Καταρχάς όρθια θέση οδήγησης. Στην πόλη πρέπει να οδηγείς σε σχετικά όρθια θέση, για να βλέπεις καλύτερα, να σε βλέπουν καλύτερα, να μην κουράζεσαι και να μην μπαίνεις στη λογική “χώσε χώσε” και να ιδρώνεις ποδηλατώντας.

2. Πρέπει να έχει κουδουνάκι. Ποδήλατο πόλης χωρίς κουδούνι είναι σαν να βγαίνεις με την κούρσα και δεν ενεργοποιείς το strava… Μάταιο…

3. Καλάθι εμπρός. Κάπου πρέπει να βάλεις τη ρημάδα την τσάντα και σίγουρα όχι επάνω σου γιατί ιδρώνεις και καταστρέφεις τα ρούχα σου.

4. Σχάρα πίσω με δυνατότητα μεταφοράς σακιδίου, τσάντας ή μικροαντικειμένων. Έτσι μπορείς εύκολα να κουβαλάς από τα ψώνια της ημέρας έως συσκευασία ΙΚΕΑ.

5. Κάλυμμα αλυσίδας. Το να πετάς το παντελόνι ή το καλσόν κάθε φορά που κατεβαίνεις από το ποδήλατο είναι τουλάχιστον… αντιοικολογικό!

6. Φτερά. Οι δρόμοι είναι έξω… στο δρόμο. Κι έξω μπορεί να έχει βρέξει ή να έχει ψιχαλίσει ή να έχει ξεχάσει ο δήμαρχος να κλείσει τη λακκούβα. Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που έχει κάτω νερά να γίνεσαι χάλια…

7. Φωτάκια εμπρός πίσω. Η λύση ενός τροχού με ενσωματωμένο διναμό μπορεί να αυξάνει το βάρος αλλά μειώνει τις έννοιες. Πάντα έχεις φώτα – βρέξει χιονίσει – αρκεί να γυρνάς τα πετάλια. Αν δεν σας αρέσει αυτή η ιδέα, επενδύστε σε ένα καλό σετάκι φώτα κι αφήστε τις τσιγκουνιές του τύπου “θα τα πάρω με 2 ευρώ από το σούπερ μάρκετ”.

8. Αλυσίδα. Στην πόλη κινείσαι, κάποια στιγμή θα το αφήσεις κάπου. Πρέπει να το δέσεις. Όσο καλύτερη η κλειδαριά, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να το βρεις όταν επιστρέψεις.

9. Άνετη σέλα. Θέμα καθαρά προσωπικής προτίμησης. Ευτυχώς πλέον με ελάχιστα χρήματα μπορείς να πάρεις μια σέλα σημαντικά καλύτερη από αυτή που θα διαθέτει από τη “μάνα του” το ποδήλατο. Εδώ το μυστικό είναι η λέξη “καλύτερη” όχι… φαρδύτερη. Το φαρδύτερη και πιο βαριά σέλα, δε σημαίνει καλύτερη. Εμπιστευθείτε έναν επώνυμο κατασκευαστή.

10. Stand. Αυτό που στις κούρσες και τα ΜΤΒ το βλέπουμε και… γελάμε, εδώ είναι απολύτως απαραίτητο. Ένα καλό θα μας διασφαλίσει πως το ποδήλατο θα μείνει όρθιο εκεί που το αφήσαμε.

Και πόσο πρέπει να πληρώσω;
Γενικά το κόστος ενός ποδηλάτου είναι συνώνυμο της ποιότητας των περιφερειακών που το αποτελούν. Είναι ευνόητο πως ένα brand πιο… επώνυμο θα είναι και λίγο ακριβότερο λόγω της μάρκας αλλά συνήθως λίγο μόνο. Άρα λοιπόν δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε ένα ποδήλατο 300 ευρώ με ένα των 500. Των 500 σίγουρα θα έχει καλύτερο εξοπλισμό αλλά η ερώτηση είναι κατά πόσο το χρειάζεται κάποιος για την καθημερινή του μετακίνηση. Ή αν έχει να τα διαθέσει…

Δείτε επίσης

Tadej Pogacar rainbow jersey

Κεντώντας το ζέρσεϊ του Tadej…

O Tadej Pogacar ξαναγράφει ιστορία και πλέον θα αγωνίζεται με τα ουράνιο τόξο του Παγκόσμιου ...

3T Primo WPNT

Νέο 3T Primo WPNT: Ο Τέλειος Συνδυασμός Τέχνης και Απόδοσης

Όταν η αεροδυναμική συναντά την τέχνη Η 3T μόλις παρουσίασε το ανανεωμένο Primo WPNT, ένα ...

EuroVelo & Cycling Tourism Conference

EuroVelo & Cycling Tourism Conference: Viborg 2024

Ετήσιο συνέδριο για το EuroVelo και τον Ποδηλατικό Τουρισμό Το EuroVelo & Cycling Tourism Conference ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest