Home | Αρχική | Νέα νομοθεσία για τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Νέα νομοθεσία για τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Η νέα νομοθεσία «έγκρισης τύπου» για τα ηλεκτρικά ποδήλατα μεγάλης ταχύτητας τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2016.

Ενώ τα e-bikes με υποβοήθηση έως και 25km/h και μέγιστη συνεχή ισχύ έως τα 250W διαθέτουν μια κάπως άτυπη «δήλωση συμμόρφωσης», όλα τα άλλα ηλεκτρικά ποδήλατα που εμπεριέχονται στη νέα «έγκριση τύπου» θα πρέπει να παραδίδονται με ένα «πιστοποιητικό συμμόρφωσης», το οποίο θα ρυθμίζεται πλήρως από τη νομοθεσία «έγκρισης τύπου».

Παρά το γεγονός ότι η νέα νομοθεσία τέθηκε ήδη σε ισχύ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα από την 1η Ιανουαρίου 2016, θα υπάρχει μια μεταβατική περίοδος που θα διαρκέσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2016. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, τόσο οι κατασκευαστές όσο και οι προμηθευτές ηλεκτρικών ποδηλάτων, θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ του συστήματος του 2002 και του νέου συστήματος.

2 κατηγορίες έγκρισης
Στη νέα «έγκριση τύπου» υπάρχουν 2 κατηγορίες στις οποίες μπορούν να ενταχθούν τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Η L1e-A είναι για τα «υποβοηθούμενα ποδήλατα» (powered bikes) με μέγιστη ταχύτητα 25km/h και μέγιστη ισχύ 1kW, ενώ η L1e-Β είναι για τα «μοτοποδήλατα» (mopeds) με μέγιστο 45χλμ/ώρα και 4kW. Τα λεγόμενα «speed pedelecs» που φτάνουν μέχρι τα 45χλμ/ώρα υπάγονται στην δεύτερη κατηγορία.
Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές το πώς τα κράτη-μέλη θα αποφανθούν σχετικά με τους όρους για τη χρήση των εν λόγω οχημάτων. Ορισμένα υπουργεία φαίνεται ότι εξακολουθούν να αγνοούν εντελώς το θέμα της «έγκρισης τύπου» των ηλεκτρικών ποδηλάτων, ενώ κάποια άλλα έχουν ήδη ξεκινήσει διαδικασία λήψης αποφάσεων. Για τα pedelec (45χλμ/ώρα), οι αρμόδιοι υπουργοί της Γερμανίας και της Ολλανδίας φαίνεται να είναι υπέρ του κράνους μοτοποδηλάτου και αντίστοιχα, ο Βέλγος υπουργός υποστηρίζει ότι αρκεί ένα κράνος ποδηλάτου.
Μέχρι στιγμής, κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει κάτι για την κατηγορία L1e-Α, ούτε και έχουν γίνει κάποιες δηλώσεις μέχρι σήμερα σχετικά με την χρήση του κατάλληλου κράνους για την κατηγορία αυτή.

Άλυτα προβλήματα
Οι λεπτομέρειες της νέου τύπου έγκρισης εκπονήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ορίζονται σε 4 ξεχωριστούς κανονισμούς που αφορούν: τις περιβαλλοντικές και προωθητικές επιδόσεις, την κατασκευή του οχήματος, τη λειτουργική ασφάλεια και τις διοικητικές απαιτήσεις. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το πλαίσιο του κανονισμού είναι δύσκολο να αλλάξει, οι επιμέρους τέσσερις κανονισμοί μπορεί να είναι αρκετά εύκολο να τροποποιηθούν. Αυτός είναι και ο λόγος που η Επιτροπή συνεχώς συζητάει με τα κράτη-μέλη και τα ενδιαφερόμενα μέρη των εταιρειών κατασκευής μοτοσυκλετών σχετικά με τις απαραίτητες διορθώσεις, τροποποιήσεις, κ.λπ.

Πηγή: bike-eu.com

Δείτε επίσης

Carapaz

O Richard Carapaz εκτός Vuelta a Espana

Δεν θα συμμετάσχει στη Vuelta o Carapaz λόγω τραυματισμού Ο ανηφορίστας από το Εκουαδόρ κι ...

Vuelta

O sir Bradley Wiggins μας δίνει τις προβλέψεις του για τη Vuelta 2019

Ο cycling expert του Eurosport Bradley Wiggins δίνει τα προγνωστικά του για τη Vuelta Νικητής ...

Cargo Bike

Σε ανοδικές τάσεις η αγορά των Cargo Bike στην Ευρώπη

Τα Cargo Bike κερδίζουν έδαφος Με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις να προσπαθούν να περιορίσουν την ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest