Home | FITNESS | ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ | Κρυολόγημα & σκληρή προπόνηση
Φωτογραφία: sport.sky.it

Κρυολόγημα & σκληρή προπόνηση

Η σκληρή και επίπονη προπόνηση, ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.

Σύμφωνα με το Sports Science Institute του αγγλικού πανεπιστημίου του Loughborough, ένα πολύ σκληρό κομμάτι προπόνησης στο ποδήλατο μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σύστημα μέχρι 24 ώρες μετά.

Αυτό συμβαίνει διότι τα λευκά αιμοσφαίρια στο αίμα, που έχουν σαν αποστολή την καταπολέμηση κάθε «εισβολέα» στο ανθρώπινο σώμα, προσωρινά αποδυναμώνονται, δίνοντας ευκαιρία σε μικρόβια και ιούς να προσβάλλουν τον οργανισμό. Η έρευνα καταλήγει στο ότι αυτό γίνεται πιο έντονο, όσο πιο έντονη, μεγάλη και συνεχόμενη σε διάρκεια είναι η προπόνηση και έτσι δεν είναι περίεργο ότι τα περισσότερα συμπτώματα με λοιμώξεις του αναπνευστικού καταγράφονται τις επόμενες μέρες μετά από έναν μεγάλο αγώνα αντοχής ή μια έντονη προπόνηση διαρκείας.

Το πιο συνηθισμένο για τους αθλητές που λαμβάνουν μέρος σε αγωνίσματα αντοχής είναι η λοίμωξη του άνω αναπνευστικού, το κλασικό κρυολόγημα με πυρετό. Στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι αρρωσταίνουμε από αυτό δύο έως τέσσερις φορές το χρόνο, και συνήθως τους χειμερινούς μήνες. Ακόμα δεν έχει εξηγηθεί πλήρως για ποιους λόγους ακριβώς είμαστε πιο επιρρεπείς σε αυτής της μορφής το κρυολόγημα τους χειμερινούς μήνες, αλλά πρόσφατες μελέτες αναφέρουν ότι πιθανόν να οφείλεται στο ότι ο ιός που προκαλεί το κρυολόγημα, ο Rhinovirus, μπορεί να προσβάλει πιο εύκολα τη μύτη όταν η θερμοκρασία είναι χαμηλή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε επίσης, ότι η έλλειψη ικανοποιητικού εξαερισμού και ο συνωστισμός των ατόμων σε εσωτερικούς χώρους κάνει πολύ πιο εύκολη και την εξάπλωσή του.

winter-cycling-blizzard-1024x683

Πέρα από αυτά όμως, δεν είναι πάντα υπεύθυνα κάποια μικρόβια και ιοί για την εκδήλωση κρυολογήματος. Σε μια μελέτη που έγινε το 2007 από το Institute of Medicine and Sport του Monaco, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι για το 30% των περιπτώσεων κρυολογήματος, υπεύθυνος δεν ήταν κάποιος ιός. Αυτό τους οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η φλεγμονή και ο ερεθισμός του αναπνευστικού μπορεί να συμβεί χωρίς να υπάρξει προσβολή από κάποιο μικρόβιο, αλλά εξαιτίας της εισπνοής του κρύου και πιθανόν, μαζί με ρύπους αέρα. Όταν είμαστε στο ποδήλατο για μεγάλη χρονική περίοδο και ένταση, ο αυξημένος, τόσο σε συχνότητα όσο και σε βάθος, ρυθμός της αναπνοής, πιθανόν να οδηγήσει σε συμπτώματα κρυολογήματος με ερεθισμένο ή πρησμένο λαιμό και ενοχλήσεις στο στήθος – και όλα αυτά χωρίς να είναι υπεύθυνος κάποιος ιός.

Κάπου εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε το «Πρόσεξε, θα κρυώσεις» της μαμάς. Τελικά φαίνεται ότι είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο!

Δείτε επίσης

Προσοχή, για να μην πάρετε φωτιά…

Συμβουλές για να μην πάρετε φωτιά ποδηλατώντας στη ζέστη! Με την πρόγνωση του καιρού να ...

ποδήλατο και υγεία

Μια βόλτα με το ποδήλατο, βελτιώνει την υγεία και αναστρέφει τα καρδιακά προβλήματα!

Βάλτε το ποδήλατο στη ζωή σας. Κάνει καλό! Αρκεί μια μικρή βόλτα διάρκειας περίπου μισής ...

Ασκήσεις στο σπίτι ή στο γυμναστήριο…

Ενώ ο χειμώνας δεν είναι και ότι πιο ευχάριστο, καθώς τις περισσότερες φορές μας ταλαιπωρεί πάνω στο ποδήλατο, είναι η καλύτερη περίοδος για να αφιερώσουμε χρόνο για την ενδυνάμωσή μας κάτω από το ποδήλατο.

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest