Η υπεροχή της «custom» κατασκευής
Το άκουσμα της λέξης «custom» αμέσως γεννά προσδοκίες για κάτι το πολύ ακριβό και, πολλές φορές, αμφιβολίες για την αξιοπιστία και την απόδοση του τελικού αποτελέσματος.
Η αλήθεια, ή καλύτερα η πραγματικότητα γιατί η αλήθεια είναι σχετική, είναι πως η επιλογή τροχών «custom», όταν γίνει σωστά, μπορεί να είναι πιο οικονομική και ταυτόχρονα πιο αποδοτική και αξιόπιστη γιατί ικανοποιεί πλήρως τις διαφορετικές απαιτήσεις του κάθε αναβάτη.Τι εννοούμε όταν λέμε σωστή επιλογή;
Είναι αυτονόητο πως κάθε αναβάτης ανάλογα με τον σωματότυπο του, το στιλ οδήγησης και τη δύναμη του, έχει διαφορετικές απαιτήσεις από ένα ζευγάρι τροχών. Συνεπώς, η σωστή επιλογή είναι αυτή που θα μπορεί να αντεπεξέλθει πλήρως στις απαιτήσεις του καθενός ξεχωριστά.
Επιλέγοντας λοιπόν ένα ζευγάρι τροχών «custom» ο αναβάτης είναι σε θέση να διαμορφώσει τη συμπεριφορά τους και την απόδοση τους βάση των δικών του απαιτήσεων. Μπορεί δηλαδή, με τη βοήθεια ενός έμπειρου wheelbuilder, να «χτίσει» τους τροχούς ισορροπώντας το βάρος, την αξιοπιστία, την ανθεκτικότητα και την αεροδυναμική σύμφωνα με τις δικές του, ξεχωριστές, απαιτήσεις και το αποτέλεσμα να είναι πολύ καλύτερο από οποιαδήποτε «stock» διαθέσιμη επιλογή της αγοράς.
Εκτός αυτού, ο αναβάτης μπορεί να δώσει τη δική του πινελιά στο αισθητικό αποτέλεσμα καθώς μπορεί να συνδυάσει χρώμα στα κέντρα (ναι, σε αυτά τα «mango» Chris Κing R45 αναφερόμαστε) και, στις περισσότερες περιπτώσεις, στα καψούλια των ακτίνων.
Κέντρα: Η «καρδιά» του τροχού.
Αν κάπου αξίζει να γίνει η υπερβολή, ως προς το κόστος, στο χτίσιμο ενός «custom» τροχού, είναι στα κέντρα. Βασιλιάς, το λέει και το όνομα, είναι τα Chris King. Όποιο και αν είναι το αγώνισμα, όποιο και αν είναι το επίπεδο του ανάβατη (βλέπε Wiggo στο TDF του 2012), η επιλογή των Chris King στην κατασκευή ενός ποιοτικού set τροχών είναι «must». Γενικότερα, η Αμερική στην κατασκευή κέντρων κατέχει τα ηνία (Crhris King, I9, Profile Racing, Alchemy, Onyx κλπ).
Σε καμία περίπτωση δεν αξίζει ο αναβάτης να θυσιάσει την ακαμψία και την αποδοτικότητα των κέντρων για την εξοικονόμηση μερικών γραμμαρίων καθώς το βάρος τους δεν επηρεάζει καθόλου τη συμπεριφορά των τροχών ως προς την επιτάχυνση. Αντίθετα, η ενίσχυση της ακαμψίας και η προσθήκη μεγαλύτερης διαμέτρου άξονα και ρουλεμάν στα κέντρα επηρεάζει δραματικά την αποδοτικότητα των τροχών «on power».