Home | FITNESS | Μην περιμένεις τη δίψα!

Μην περιμένεις τη δίψα!

Όσο ο καιρός ζεσταίνει, τόσο η αντιμετώπιση της αφυδάτωσης γίνεται πιο δύσκολη.

Η θεωρητική ικανότητα του δέρματος να χάνει υγρά είναι πολύ μεγαλύτερη από τη θεωρητική ικανότητα του γαστρεντερικού σωλήνα να απορροφάει υγρά. Γι’ αυτό, μην περιμένετε τη δίψα, ξεκινήστε να πίνεται άφθονα υγρά πολύ πριν διψάσετε.

Η αφυδάτωση είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ασκούμενου. Γιατί:

• Μειώνει δραματικά τις επιδόσεις: είτε ασκείστε για διασκέδαση είτε προπονείστε ως επαγγελματίας οι επιδόσεις είναι σημαντικές. Χρησιμοποιώντας αθλητικά ποτά για την αντιμετώπιση της αφυδάτωσης αυξάνετε σημαντικά τις επιδόσεις σας και το χρόνο παραμονής στο βουνό ή στο δρόμο.

• Αυξάνει το χρόνο της αποθεραπείας: τα αθλητικά ποτά περιέχουν ενέργεια σε μορφή υδατανθράκων που έχει ανάγκη ο οργανισμός για σωστή αποθεραπεία μετά την προπόνηση. Χρησιμοποιώντας αθλητικά ποτά κατά την προπόνηση, όχι μόνο μπορείτε να προπονηθείτε περισσότερο, αλλά και να αναπληρώσετε τη χαμένη ενέργεια για την επόμενη προπόνηση.

• Αυξάνει την πιθανότητα να τραυματιστείτε: ο τραυματισμός είναι ο εφιάλτης του ασκούμενου. Η αναγκαστική αποχή από την προπόνησή σας πάει μήνες πίσω και μειώνει την πιθανότητα να επανέλθετε στο προηγούμενο επίπεδο φυσικής κατάστασης πριν τον τραυματισμό. Η κούραση είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης τραυματισμών. Νικήστε την κούραση με σωστή ενυδάτωση με το σωστό αθλητικό ποτό.

• Επισπεύδει την εξάντληση: η εξάντληση εκτός του ότι αυξάνει την πιθανότητα τραυματισμού, αυξάνει και την πιθανότητα ηλίασης, υπερθερμίας (heat shock) και υπονατριαιμίας. Το σωστό αθλητικό ποτό μειώνει την πιθανότητα να συμβούν όλα αυτά.

Νικήστε την αφυδάτωση με τον πιο απλό τρόπο:

Νικήστε την αφυδάτωση με τον πιο απλό τρόπο:

• Ξεκινήστε την ενυδάτωσή σας πριν τον αγώνα: καταναλώστε όσο πιο πολλά υγρά πριν την έναρξη της προπόνησης ή του αγώνα. Πειραματιστείτε ώστε να βρείτε ποια ποσότητα είναι αποδεκτή χωρίς να βαραίνει το στομάχι. Όσο πιο πολύ, τόσο πιο καλά.
• Καταναλώστε 1/2 με 1 λίτρο αθλητικό ποτό την ώρα της προπόνησης ή του αγώνα με 4-8% υδατάνθρακες. Το καλοκαίρι προτιμήστε αραιά ποτά και το χειμώνα πιο πυκνά.
Μετά το τέλος της προπόνησης καταναλώστε υπέρτονα αθλητικά ποτά με μεγάλη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες (10-16%).

Ο σημαντικότερος σύμμαχος του ασκούμενου είναι το αθλητικό ποτό, το μόνο μέτρο βελτίωσης των επιδόσεων που είναι ευρέως αποδεκτό επιστημονικά ότι βοηθάει.

Δείτε επίσης

Θέλεις να δυναμώσεις στο ποδήλατο; Ανέβα σκαλοπάτια!

Το ανέβασμα σκαλοπατιών ενεργοποιεί τους ίδιους μυς με το ποδήλατο, δηλαδή τετρακέφαλους και γλουτιαίους. Αν αυτοί οι μυς είναι δυνατοί, κρίνουν και σε μεγάλο βαθμό την απόδοση, στο συγκεκριμένο άθλημα.

αργό τρέξιμο

Αργό τρέξιμο για ποδηλάτες και τριαθλητές!

Τα πλεονεκτήματα του “αργού” τρεξίματος Ο Στέφανος Φυγετάκης, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής και Προπονητής, μας εξηγεί ...

Συμβουλές για αθλητές και αθλούμενους σε καιρό πανδημίας

Για να μη μας καταβάλει ο ιός! Πρακτικές συμβουλές σε αθλητές και προπονητές για την ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest