fbpx
Home | Αρχική | Δοκιμάζουμε τα κορυφαία κέντρα Torch της Industry Nine

Δοκιμάζουμε τα κορυφαία κέντρα Torch της Industry Nine

Το «handmade in the USA» στα καλύτερά του!

Δεν αποτελεί κρυφό μυστικό στην ποδηλασία πως ένα από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα επάνω σε ένα ποδήλατο, μετά το πλαίσιο, είναι οι τροχοί. Όπως δεν αποτελεί κρυφό μυστικό πως η Αμερική κατέχει τα ηνία στην κατασκευή τροχών υψηλής απόδοσης και αξιοπιστίας.

Ένα ζευγάρι τροχών υψηλής ποιότητας και απόδοσης μπορεί να μεταμορφώσει σημαντικά τη συμπεριφορά του ποδηλάτου, προς το καλύτερο, γιατί επηρεάζει σημαντικούς παράγοντες όπως η αεροδυναμική, η ακαμψία, η επιτάχυνση και η απορροφητικότητα.

Κάθε εξάρτημα ενός τροχού συμβάλλει ξεχωριστά και συνολικά στην απόδοση με τα κέντρα να αποτελούν την «καρδιά». Η αμερικανική εταιρεία Industry Nine, γνωρίζοντας πολύ καλά το πόσο σημαντική και ευάλωτη είναι η «καρδιά», έχει φροντίσει να εξελίξει και να κατασκευάσει τα κορυφαία κέντρα Torch, ίσως τα πιο ανθεκτικά και εξελιγμένα κέντρα της παγκόσμιας ποδηλατικής αγοράς αυτήν τη στιγμή.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής είναι τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα κέντρα Torch να ξεχωρίζουν. Όλα τα τμήματα των κέντρων, εκτός από τα ρουλεμάν (Enduro ABEC 5), σχεδιάζονται και κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Industry Nine, στο Asheville NC, χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία και κορυφαία πρώτη ύλη που παράγεται στην Αμερική.

Το σώμα των κέντρων κατασκευάζεται από υλικό αλουμίνιο αεροπορικού τύπου 7075 Τ-6 το οποίο διακρίνεται για το χαμηλό βάρος και την ανθεκτικότητά του.

Όσο καλή δείχνει – και είναι – εξωτερικά η ποιότητα κατασκευής των κέντρων Torch τόσο καλύτερη γίνεται στο εσωτερικό τους και πιο συγκεκριμένα στο οπίσθιο κέντρο και στο μηχανισμό εμπλοκής (driver).

Το driver είναι αυτό που καλείται να διαχειριστεί τα watts σε ένα κέντρο – ειδικά σε ένα ποδήλατο δρόμου – και σε συνάρτηση με τη γεωμετρία στις φλάντζες, την ακαμψία του σώματος και του άξονα, ελαχιστοποιεί τις ενεργειακές απώλειες. Στην περίπτωση του κέντρου Torch, το driver δεν ελαχιστοποιεί απλά τις ενεργειακές απώλειες αλλά τις ακυρώνει!

Το driver ring – μαζί με τα pawls – κατασκευάζεται από υψηλής ποιότητας ατσάλι, το οποίο πρώτα έχει υποστεί θερμική επεξεργασία heat treated για τη βελτίωση της σκληρότητας και, συνεπώς, της ανθεκτικότητάς του. Το heat treated ατσάλι αποκτάει τέτοια σκληρότητα που για την επεξεργασία του χρησιμοποιείται μηχανική κατεργασία με ηλεκτρική εκφόρτιση, γνωστή ως wire EDM (Electrical discharge machining).

Με τη μηχανική κατεργασία wire EDM η Industry Nine έχει τη δυνατότητα να πετύχει πολύ μεγάλη ακρίβεια με αποτέλεσμα το driver ring να διαθέτει 60 σημεία εμπλοκής που, σε συνδυασμό με τα τρία pawls, δημιουργεί μόλις 6 μοίρες κενό εμπλοκής.

To μηχάνημα wire EMD που χρησιμοποιεί η Industry Nine κοστίζει περίπου $1.000.000… Δεν είναι τυχαίο γιατί είναι η μοναδική εταιρεία που κατασκευάζει το driver των κέντρων με αυτήν τη μέθοδο.

Η υψηλή ακρίβεια στην κατασκευή του driver διασφαλίζει, εκτός από ανθεκτικότητα και ακαμψία, πολύ χαμηλό drag όταν ο αναβάτης ρολάρει χωρίς να κάνει πετάλι. Το ρολάρισμα ενισχύεται και από τη χρήση τεσσάρων ρουλεμάν ABEC 5 stainless steel της Enduro στο οπίσθιο κέντρο (δύο στο εμπρόθιο) τα οποία εδράζονται σε 17άρι άξονα για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και της ακαμψίας.

Η προσοχή στη λεπτομέρεια (που κάνει τη διαφορά) εντοπίζεται και στις Teflon τσιμούχες οι οποίες κατασκευάζονται «in-house» από την Industry Nine και ενισχύουν τόσο τη στεγανοποίηση όσο και τη μείωση των τριβών κατά το ρολάρισμα.

Τα κέντρα Torch της δοκιμής προορίζονται για χρήση road disc (100x12mm – 142x12mm) και είναι σχεδιασμένα για δισκόφρενα τύπου Shimano Center Lock, ενώ διαθέτουν κλασικές φλάντζες για ακτίνες τύπου j bend (24 στο εμπρόσθιο και 24 στο οπίσθιο κέντρο).

Θέλοντας να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της ανισορροπίας στην ένταση με την οποία είναι πλεγμένες οι ακτίνες του οπίσθιου τροχού – εξαιτίας της ύπαρξης της κασέτας – η αμερικανική εταιρεία έχει μετατοπίσει την drive side φλάντζα του κέντρου πραγματικά στα όρια, με την απόστασή της από το κέντρο του κέντρου να ανέρχεται 19.96mm! Εντύπωση προκαλεί και η διάμετρος της DS φλάντζας στα 58.9mm που ενισχύει σημαντικά την ακαμψία και τη μεταφορά της δύναμης κατά το πεταλάρισμα.

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά όμως στο δρόμο;

Για τις ανάγκες της δοκιμής και για να ικανοποιήσουμε το ακόρεστο πάθος μας για υψηλή ποιότητα, πλέξαμε τα κέντρα Torch Road Classic – με ακτίνες Sapim CX Ray – στα κορυφαία στεφάνια της αγοράς αυτή τη στιγμή που φυσικά δεν είναι άλλα από τα ENVE 3.4 SES Disc TL.

Ας αφήσουμε όμως τα στεφάνια της ENVE για επόμενο άρθρο και ας επικεντρωθούμε στην απόδοση των κέντρων και στον ήχο τους!

Ναι, στον ήχο τους που όταν ρολάρεις το driver μιμείται το «πέταγμα της μέλισσας» του Rimsky-Korsakov με τη μεταλλική χροιά από τα πιατίνια του Steve Gadd όταν γκρουβάρει σε τζαζ ύφος στο «Aja» των Steely Dan! Ήχος που πραγματικά εθίζει!

Όμως ας έρθουμε ξανά στο θέμα μας που δεν είναι άλλο από την απόδοση των κέντρων Torch της I9. Αν υπάρχει κάτι που λατρεύουμε στην απόδοση των τροχών και των κέντρων ειδικότερα είναι η ακαμψία και η απόλυτη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης. Έχοντας οδηγήσει τα πάντα σε τροχούς και σε κέντρα (από Chris King και Alchemy μέχρι DT Swiss και Shimano) μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως η απόδοση των κέντρων Torch της Industry Nine στην ακαμψία και τη μεταφορά της δύναμης είναι ασύγκριτη!

Με το κενό εμπλοκής του driver στις 6 μοίρες, η αμεσότητα σε κάθε σφυροκόπημα της πεταλιέρας είναι ακαριαία, με μηδαμινή παρουσία flex όταν το τέμπο αρχίζει να δυναμώνει και να ανεβαίνουν τα νούμερα στα watts!

Τα κέντρα Torch χρειάζονται λίγα χιλιόμετρα για να κάνουν «bed in» μέχρι να αρχίσουν να ρολάρουν σαν τρελά! Όμως δεν είναι το πολύ χαμηλό drag που κάνει ένα κέντρο εξαιρετικό, αλλά η απόδοσή του όταν κάνεις πετάλι και ενεργοποιούνται και τα ρουλεμάν του driver. Τότε είναι που τα κέντρα Torch βάζουν τα καλά τους, φορούν το μετάξινο καπέλο τους και κοιτάζουν τον ανταγωνισμό με ύφος μπλαζέ…

Τα κέντρα Torch Road Classic είναι διαθέσιμα σε τρεις βασικούς χρωματισμούς (black, silver, red) και σε οχτώ custom (green, lime green, pink, purple, turquoise, gold, orange, blue).
www.industrynine.com

Δείτε επίσης

Γύρος Γαλλίας 2018: H Team SKY θέτει τους κανόνες

Μια εκπληκτική νίκη για τον Geraint Thomas  Δυο αναβάτες της Team SKY, οι Geraint Thomas ...

Γύρος Γαλλίας 2018: Πήραμε τα βουνά!

Ο Γύρος Γαλλίας αρχίζει να ανηφορίζει Ύστερα από 9 ετάπ στα μέτρα των σπριντέρ και ...

Bianchi Infinito CV Disc

Το ολοκαίνουργιο Bianchi Infinito CV Disc

Bianchi Infinito CV Disc: Για πολλά χιλιόμετρα! Το νέο μοντέλο Bianchi Infinito CV Disc Carbon είναι ...

Pin It on Pinterest