Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Δοκιμάζουμε το «ανηφορίστικο» Fuji SL 1.3

Δοκιμάζουμε το «ανηφορίστικο» Fuji SL 1.3

Fuji SL 1.3: Κατακτητής κορυφών!

Το κορυφαίο μοντέλο της Fuji ακούει στο όνομα SL και αποτελεί το ελαφρύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρεία και ένα από τα ελαφρύτερα της παγκόσμιας αγοράς.

Φωτό: Πέτρος Γκότσης

Με εξαιρετική αναλογία βάρους/ακαμψίας και καθαρόαιμη αγωνιστική γεωμετρία – βγαλμένη από τα grand tours – το Fuji SL 1.3 είναι πανέτοιμο να γίνει ένας ιδανικός σύντροφος για την κατάκτηση των υψηλότερων κορυφών.

Πλαίσιο
Ο ακρογωνιαίος λίθος της απαράμιλλης σχέσης αντοχής/βάρους του SL είναι η κατασκευαστική μέθοδος υψηλής συμπύκνωσης της Fuji, με την ονομασία HC. Αυτή η τεχνική κατασκευής χρησιμοποιεί μία σειρά εσωτερικών καλουπιών για την εξάλειψη των «ρυτίδων» και την περίσσεια συσσώρευση ρητίνης σε περιοχές με έντονες καμπυλώσεις που δέχονται υψηλή πίεση – όπως το head tube και η μεσαία τριβή – για μεγαλύτερη συμπύκνωση στα carbon στρώματα.

H Fuji εισήγαγε την τεχνολογία HC στο Altamira το 2013. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο SL επωφελείται της τεχνολογίας επιπλέον στο seat tube του πλαισίου και στο steerer tube του πιρουνιού, η οποία διασφαλίζει εσωτερικό φινίρισμα όμοιο με το εξωτερικό. Το αποτέλεσμα είναι ένα ελαφρύτερο, πιο άκαμπτο, πιο ανθεκτικό πλαίσιο με πιο «ζωντανά» οδηγικά χαρακτηριστικά.
Ενώ το πλαίσιο του Altamira διαθέτει οκτώ ενωτικά σημεία (bonding joints), το SL έχει μόνο τέσσερα. Όσες λιγότερες ενώσεις έχει ένα πλαίσιο τόσο ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο γίνεται καθώς περιττό υλικό αφαιρείται και διατηρούνται ισχυρότερες οι ιδιότητες του carbon, εξαιτίας της συνέχειας.

Tα seat stays και τα chainstays του SL καλουπώνονται σε μόλις δύο κομμάτια – συμπεριλαμβανομένων των dropouts – εξοικονομώντας πολύτιμα γραμμάρια και αυξάνοντας παράλληλα την ακαμψία.
Όλες αυτές οι μειώσεις βάρους έχουν σαν αποτέλεσμα το πλαίσιο του SL να είναι κατά 237 γραμμάρια ελαφρύτερο από του Altamira. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας το πλαίσιο του SL 1.3 ζυγίζει μόλις 695γρ και 295γρ το πιρούνι FC330.
Όμως το SL δεν είναι μόνο σημαντικά ελαφρύτερο αλλά και σημαντικά πιο άκαμπτο: 9% πιο άκαμπτο στο head tube, 11% πιο άκαμπτο στη μεσαία τριβή, και 18% πιο άκαμπτο στο πιρούνι (από το Altamira).

Ο κάτω σωλήνας του SL διαθέτει μοναδικό οκταγωνικό σχήμα, και δένει επιβλητικά με τη μεσαία τριβή τύπου PF30. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου όπως προστάζει η μοντέρνα σχεδίαση.

Το πιρούνι, σχεδίασης tapered, διαθέτει την πατενταρισμένη τεχνολογία RIB – στο εσωτερικό των καλαμιών του πιρουνιού η οποία ενισχύει την ακαμψία, προσδίδοντας ακρίβεια στο χειρισμό.

Περιφερειακά
Στην έκδοση SL 1.3 το ποδήλατο εξοπλίζεται με το κορυφαίο πλαίσιο, κατασκευασμένο από το ακριβότερο και καλύτερο υλικό carbon C15 ultra high-modulus. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ανάλογα με το μέγεθος, το πλαίσιο διαθέτει διαφορετικής διαμέτρου σωλήνες, με διαφορετικό lay-up στο carbon, για να διαχειρίζεται καταλληλότερα τις διαφορετικές δυνάμεις που ασκούνται από το σωματότυπο του εκάστοτε αναβάτη.
Τα περιφερειακά που ντύνουν το πλαίσιο του Fuji SL 1.3 προέρχονται από τη θυγατρική εταιρεία Oval Concepts. Το κόκπιτ αποτελείται από το carbon τιμόνι 910 Ergo και τον αλουμινίου λαιμό 707, το παλουκόσελο 950 κατασκευάζεται από μίξη αλουμινίου με carbon και η σέλα 934 διαθέτει carbon rails και ανατομική σχεδίαση.

Για τις αλλαγές των ταχυτήτων και τη μετάδοση φροντίζει το κορυφαίο groupset Dura Ace R9100 της Shimano με μοντέρνο πάτημα 52-36t στο δισκοβραχίονα και 11-28t στην κασέτα.
Οι τροχοί που συμπληρώνουν το ποδήλατο είναι οι χαμηλού προφίλ carbon clincher Oval Concepts 935, με 20 ακτίνες μπροστά και 24 πίσω και 25άρια ελαστικά Vittoria Open Corsa G+, σε skinwall άποψη για να «σπάει» η μονοτονία.
Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (μέγεθος 54), χωρίς πετάλια και παγουροθήκες ανέρχεται στα 6.690γρ (ζυγισμένο από εμάς).

Οδηγώντας…
Ελαφρύ και άκαμπτο είναι τα δυο βασικά χαρακτηριστικά που περιγράφουν τη συμπεριφορά του Fuji SL 1.3 στην οδήγηση. Δυο χαρακτηριστικά που προσδίδουν στο ποδήλατο ταχύτητα, αμεσότητα και μπορούν να εκτιμηθούν ιδιαίτερα όταν ο δρόμος αποκτάει κλίση και αρχίζουν… τα δύσκολα.

Εκεί, στα δύσκολα, είναι που το Fuji SL 1.3 βρίσκεται στο στοιχείο του!

Παρά το πολύ χαμηλό βάρος της κατασκευής το πλαίσιο μεταφέρει εξαιρετικά τη δύναμη που ασκείς στο δρόμο με αποτέλεσμα να μπορείς να διατηρήσεις ευκολότερα γρήγορο ρυθμό στις ανηφόρες. Φυσικά, στη μεταφορά της δύναμης προσθέτει και η απόδοση του καινούργιου δισκοβραχίονα Dura Ace R9100 της Shimano που κυριολεκτικά ακυρώνει τη δημιουργία flex κατά το πεταλάρισμα.

Οι carbon clincher τροχοί της Oval, μαζί με τα κορυφαία 25άρια ελαστικά Corsa G+ της Vittoria, ενισχύουν την απόδοση του ποδηλάτου τόσο στις ανηφόρες όσο και στις κατηφόρες και τις στροφές.

Η ακαμψία των τροχών κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με το στεφάνι του οπίσθιου να ακουμπάει τα τακάκια του φρένου (brake rub) μόνο σε πολύ δυνατές ορθοπεταλιές. Καλή είναι και η απόδοση τους στο φρενάρισμα, με μοναδικό μειονέκτημα το ενοχλητικό τρίξιμο που αναπτύσσεται από τα τακάκια και τα στεφάνια.
Στις στροφές, στους ελιγμούς και στις απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης η συμπεριφορά του Fuji SL 1.3 κρίνεται σταθερή και ασφαλής, χαρακτηρίζεται όμως από μία έλλειψη ακρίβειας του μπροστινού συστήματος εξαιτίας του ελαφρού flex που παρουσιάζει το πιρούνι όταν πιεστεί αρκετά (συγκρινόμενο με τα ιταλικά πρότυπα).
Τέλος, η απορροφητικότητα και η άνεση που παρέχει το πλαίσιο και το πιρούνι κυμαίνονται σε ικανοποιητικά για την κατηγορία επίπεδα, με τα 25άρια ελαστικά και τα carbon στεφάνια των τροχών να προσθέτουν αρκετά στο τελικό αποτέλεσμα.

Συμπέρασμα
Το FUJI SL 1.3 συνδυάζει ιδανικά την ακαμψία με το βάρος και πλαισιωμένο με πολύ καλά περιφερειακά αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για αναβατές που αρέσκονται στις δύσκολες προκλήσεις…
Μου αρέσει!
Ο εξαιρετικός συνδυασμός ακαμψίας/βάρους
Η απόδοση της σειράς Dura Ace R9100
Δεν μου αρέσει…
Το τρίξιμο που ακούγεται κατά το φρενάρισμα

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: C15 ULTRA HIGH-MODULUS CARBON W/HIGH COMPACTION MOLDING
Πιρούνι: FC-330 CARBON MONOCOQUE
Δισκοβραχίονας: SHIMANO DURA ACE R9100 52-36T
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO DURA ACE R9100
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO DURA ACE R9100
Οπ. Ντερ: SHIMANO DURA ACE R9100
Αλυσίδα: SHIMANO DURA ACE 11 SPEED
Κασέτα: SHIMANO DURA ACE R9100 11-28t 11 SPEED
Φρένα: SHIMANO DURA ACE R9100
Τροχοί: OVAL CONCEPTS 935
Ελαστικά: VITTORIA OPEN CORSA G+ 700x25C
Παλουκόσελο: OVAL CONCEPTS 950 27.2MM
Σέλα: OVAL CONCEPTS 934 CARBON RAILS
Λαιμός: OVAL CONCEPTS 707 3D-FORGED 6061
Τιμόνι: OVAL CONCEPTS 910 ERGO CARBON
Τιμή: 5.999,00€
Αντιπρόσωπος: Γ. Μάγκλαρης & Σία ΟΕ τηλ.: 2710-234723

Δείτε επίσης

Ο Γιώργος Σταυρακάκης υπέγραψε με την SEG Racing Academy

Με όνειρα και αισιοδοξία! Ευχάριστα τα νέα για τον Έλληνα Πρωταθλητή, Γιώργο Σταυρακάκη, ο οποίος ...

10 τροφές που ενυδατώνουν τον οργανισμό

Ιδανικές για ποδηλάτες! Η σωστή ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική για τον οργανισμό γιατί το νερό ...

Στέλιος Φαραντάκης: Ένας Κρητικός στο Παγκόσμιο

Ο Στέλιος Φαραντάκης θέτει τις προϋποθέσεις για μια εξαιρετική καριέρα Ένας νεαρός αθλητής από την ...

Pin It on Pinterest