Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | Trek Emonda SLR: Γρήγορο και πανάλαφρο!

Trek Emonda SLR: Γρήγορο και πανάλαφρο!

Βγαλμένο από το «Pro Tour»

Δοκιμάζουμε το Trek Emonda SLR, ένα από τα ελαφρύτερα Pro Tour πλαίσια μαζικής παραγωγής της παγκόσμιας αγοράς.

Είναι γεγονός πως στην εποχή μας, τόσο η τεχνολογία των ποδηλάτων όσο και οι απαιτήσεις των αθλητών και του αγοραστικού κοινού έχουν ανέβει, με αποτέλεσμα τα ποδήλατα δρόμου να έχουν χωριστεί σε κατηγορίες, για να μπορούν να καλύψουν καλύτερα τις απαιτήσεις.
Πλέον, υπάρχει η κατηγορία «aero», με αεροδυναμικά σχεδιασμένα ποδήλατα για να κλέβουν πολύτιμα δευτερόλεπτα στις ευθείες, η «endurance», με ειδικά σχεδιασμένα ποδήλατα για να καλύπτουν άνετα και ξεκούραστα μεγάλες αποστάσεις, η «gravel», με ποδήλατα δρόμου σχεδιασμένα να πηγαίνουν παντού («ερμαφρόδιτα» όπως τα αποκαλεί χαρακτηριστικά ένας φίλος) και τέλος η κατηγορία «ultralight», με πανάλαφρα ποδήλατα, σχεδιασμένα να σκαρφαλώνουν ευκολότερα τα βουνά. Στην τελευταία κατηγορία ανήκει και το μοντέλο της δοκιμής μας, το πανάλαφρο Emonda SLR της Τrek.

DSC_7909

Τεχνολογία
Eίναι εμφανής, σε κάθε λεπτομέρεια του πλαισίου, η επιθυμία των μηχανικών της αμερικανικής εταιρείας να δημιουργήσουν το ελαφρύτερο αγωνιστικό πλαίσιο δρόμου, μαζικής παραγωγής. Από το E2 Ηeadtube μέχρι τα full carbon νύχια, τα πάντα φωνάζουν «ultralight», εκτός από το down tube, που μπορεί να μην του φαίνεται λόγω της πολύ μεγάλης διαμέτρου, αλλά είναι, εξαιτίας της «δίαιτας» που έχει υποστεί στο εσωτερικό του.

DSC_7919

Ο βασικότερος υπαίτιος για το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του Emonda SLR – και για τα οδηγικά χαρακτηριστικά του – είναι η χρήση του υλικού 700 Series OCLV carbon. Ενός υλικού, που όπως ισχυρίζονται οι μηχανικοί της Trek, είναι το ανθεκτικότερο της παγκόσμιας αγοράς, με την καλύτερη αναλογία ακαμψίας/βάρους και είναι διαθέσιμο μόνο γι΄ αυτούς.

DSC_7923

Η ποιότητα κατασκευής του πλαισίου είναι εξαιρετική. Τα πάντα, από τα νύχια μέχρι τη βάση στήριξης του εμπρόσθιου σασμάν, είναι κατασκευασμένα από carbon. H μεσαία τριβή είναι τύπου BB90, γεγονός που την καθιστά τη φαρδύτερη της αγοράς σε πλαίσιο δρόμου, προσθέτοντας στη βελτίωση της ακαμψίας και τη μείωση του βάρους. Η δρομολόγηση των καλωδίων γίνεται εσωτερικά του πλαισίου, όπως προστάζει η μοντέρνα σχεδίαση, ενώ η σχεδίαση του Ε2 head tube είναι tapered 1.5”-1.1/8’’, που συνδυαστικά με την ασύμμετρη σχεδίαση του πιρουνιού, προσδίδει ακαμψία στο εμπρόσθιο σύστημα, χωρίς να προσθέτει περιττό βάρος.

DSC_7916

Χαρακτηριστική της σχεδίασης του Emonda SLR είναι η χρήση direct mount φρένων. Έχοντας λιγότερα κινούμενα εξαρτήματα, τα direct mount φρένα διαθέτουν καλύτερη λειτουργία από τα συμβατικά calipers, με βελτιωμένη αίσθηση και απόδοση.

Περιφερειακά
Το ποδήλατο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με την κορυφαία μηχανική σειρά Dura Ace της Shimano, με 172.5mm δισκοβραχίονα και μοντέρνο πάτημα 53-39t/11-28t. Τα περιφερειακά εξαρτήματα ήταν από τη θυγατρική εταιρεία Bontrager. Ξεκινώντας από το κόκπιτ, ο λαιμός ήταν ο Race X Lite με το πανάλαφρο carbon τιμόνι XXX OCLV VR-C. Η σέλα, ήταν η αρκετά άνετη για την ανατομία μου, Paradigm RXL με carbon rails, «πιασμένη» στο carbon παλουκόσελο ride tuned, που αποτελεί τμήμα του πλαισίου. Tα direct mount φρένα ήταν τα ιδιαίτερης σχεδίασης Bontrager Speed Stop. Οι τροχοί που χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή του Emonda SLR ήταν οι κορυφαίοι Dura Ace C50 Tubular της Shimano (με ελαστικά της Kenda). Ένα εξαιρετικό σετ αγωνιστικών τροχών που «καβαλάει» σχεδόν το μισό Pro Tour! Τέλος, το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (ζυγισμένο από εμάς) ήταν στα 6.320γρ, χωρίς τα πετάλια Χpresso της Time και την παγουροθήκη.

DSC_7876 (1)

Οδηγώντας…
Η δοκιμή του Emonda SLR κράτησε λίγο παραπάνω από μία εβδομάδα και μέσα σε αυτό το μικρό σχετικά χρονικό διάστημα, προσπάθησα να το οδηγήσω σε όσα το δυνατόν περισσότερα τερέν μπορούσα, για να διαμορφώσω μία ολοκληρωμένη άποψη για την απόδοση του. Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, εκτός από την εξαιρετική επιτάχυνση του ποδηλάτου λόγω του χαμηλού του βάρους, ήταν η ουδέτερη συμπεριφορά του σε όλες τις συνθήκες. Το Emonda SLR έχει τη μοναδική ικανότητα να τα κάνει όλα καλά!

Στις ευθείες, το ποδήλατο κινείται εξαιρετικά και η ευκολία με την οποία διατηρεί ταχύτητες άνω των 40 χιλιομέτρων είναι εντυπωσιακή. Η απορροφητικότητα στους κραδασμούς και τις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι αρκετά καλή, με το πιρούνι να συνεργάζεται ιδανικά με το οπίσθιο τρίγωνο του πλαισίου. Το Emonda σε διατηρεί ξεκούραστο ακόμα και σε 5ωρες διαδρομές, τόσο με την απορροφητικότητα του όσο και με τη «φιλική» του γεωμετρία.

Βέβαια το ζητούμενο από ένα αγωνιστικό ποδήλατο της κατηγορίας «ultralight» είναι να πηγαίνει γρήγορα στα βουνά. Και το Emonda SLR τα καταφέρνει αρκετά καλά. Αυτό που εκτίμησα στις ανηφόρες ήταν η εξαιρετική επιτάχυνση στις αλλαγές του ρυθμού. Αυτό που με «ψιλό χάλασε» ήταν τα 77 κιλά του σωματικού μου βάρους, που αποδείχθηκαν «πολλά» για τα επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου, κυρίως στο ορθοπέταλο.

Στις στροφές και τις κατηφόρες, αυτό που με εντυπωσίασε ήταν η ουδέτερη και πολύ ασφαλής συμπεριφορά του. Παρά το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος, το Emonda δε σου μεταδίδει καμία νευρικότητα στις στροφές ή στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης με πολλά χιλιόμετρα. Αντιθέτως, αυτό που σου μεταδίδει είναι σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε περίπτωση.

Πολύ καλή είναι και η απόδοση των direct mount φρένων της Bontrager. «Βουτυρένια» αίσθηση στο πάτημα (…να’ ναι καλά ο Σπύρος στο Cyclist), ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης και προοδευτική λειτουργία είναι τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Εμφανισιακά είναι λίγο «ιδιαίτερα», αλλά περί ορέξεως…

Χαρακτηριστικά

Χαρακτηριστικά

Πλαίσιο: ΤREK EMONDA SLR H1 FIT
Πιρούνι: TREK EMONDA SLR E2
Δισκοβραχίονας: SHIMANO DURA-ACE 9000 53-39t
Αλλαγές ταχ.: SHIMANO DURA-ACE 9000
Εμπ. Ντερ.: SHIMANO DURA-ACE 9000
Οπ. Ντερ: SHIMANO DURA-ACE 9000
Αλυσίδα: SHIMANO HG900
Κασέτα: SHIMANO DURA-ACE 11-28t
Φρένα: BONTRAGER SPEED STOP
Τροχοί: SHIMANO DURA-ACE C50 TUBULAR
Ελαστικά: KENDA DOMESTIQUE 22C
Παλουκόσελο: BONTRAGER RIDE TUNED CARBON
Σέλα: BONTRAGER PARADIGM RXL, CARBON RAILS
Λαιμός: BONTRAGER RACE X LITE
Τιμόνι: BONTRAGER XXX, OCLV CARBON, VR-C

last

Συμπέρασμα
Η Trek κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα ελαφρύτερα – αν όχι το ελαφρύτερο – αγωνιστικά πλαίσια δρόμου, προδιαγραφών Pro Tour, που μπορεί και αποδίδει καλά σε όλους τους τομείς και είναι και ιδιαίτερα φιλικό στην οδήγηση. Αυτό που θα θέλαμε από την αμερικανική εταιρεία, είναι μία πιο ανταγωνιστική τιμή αγοράς για το Emonda SLR που – μεταξύ άλλων – θα το διαφοροποιούσε και από το ολοκαίνουργιο αεροδυναμικό της μοντέλο – Madone 9 Series.
Tιμή πλαισίου: 4.300 ευρώ
Αντιπρόσωπος: CYCLIST – τηλ. 210-6545022 – www.cyclist.gr

Δείτε επίσης

Γύρος της Γαλλίας 2020

Γύρος της Γαλλίας 2020: ανακοινώθηκε η διαδρομή

Από τη Νίκαια μέχρι το Παρίσι! Ανακοινώθηκε επίσημα η διαδρομή του Γύρου της Γαλλίας για ...

Fumpa τρόμπα τσέπης

Fumpa Pumps: Μια τρόμπα “τσέπης” με μπαταρία λιθίου

Η νέα εταιρεία αλλάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις τρόμπες Η Fumpa δικαιολογεί απολύτως τον ...

Eddy Merckx νοσοκομείο

O Eddy Merckx στο νοσοκομείο ύστερα από πτώση με το ποδήλατο

Στο νοσοκομείο βρίσκεται από την Κυριακή ο Eddy Merckx Ο Bέλγος θρύλος της ποδηλασίας, μεταφέρθηκε ...

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest