Το ολοκαίνουργιο Pinarello Bolide TR+
Λίγες μέρες πριν τη διεξαγωγή του παγκοσμίου πρωταθλήματος IRONMAN στην Kona, η κορυφαία ιταλική εταιρεία παρουσίασε το πρώτο της τριαθλητικό μοντέλο, το εντυπωσιακό Pinarello Bolide TR+.
Δεν αποτελεί κοινό μυστικό πως το Pinarello Bolide είναι από τα πιο γρήγορα (αν όχι το γρηγορότερο) ποδήλατα Time Trial του πλανήτη. Πάνω σε αυτό (με τις απαραίτητες τροποποιήσεις) ο Sir Bradley Wiggins έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ώρας, πάνω σε αυτό οι αναβάτες της Team SKY πέτυχαν σημαντικές νίκες σε ετάπ χρονομέτρησης και στους τρεις μεγάλους γύρους και πάνω σε αυτό ο αυστραλός τριαθλητής Cameron Wurf έσπασε πέρυσι το ρεκόρ στο ποδηλατικό σκέλος στην Kona, καλύπτοντας τη διαδρομή των 180 χλμ. σε χρόνο 4:12:54¨!
Έχοντας μία τέτοια πλατφόρμα στα χέρια της, δεν ήταν καθόλου δύσκολο για την Pinarello να πει το «αντίο» στους κανονισμούς της UCI και να προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να βελτιώσει περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση και να μετατρέψει το Bolide από το «απόλυτο» ποδήλατο ατομικής χρονομέτρησης στο «απόλυτο» ποδήλατο για αγώνες τριάθλου μεγάλων αποστάσεων.
Οι εμφανέστερες σχεδιαστικά αλλαγές του Bolide TR+, συγκριτικά με το Bolide TT, εντοπίζονται στο διαφορετικό σύστημα πέδησης και στην προσθήκη των ειδικών αποθηκευτικών χωρών. Κατόπιν εργαστηριακών μετρήσεων σε wind tunnel αποδείχθηκε πως τόσο η προσθήκη των δισκοφρένων όσο και αυτή των αποθηκευτικών χωρών πάνω από τη μεσαία τριβή και στο επάνω μέρος του top tube βελτίωσαν περαιτέρω την αεροδυναμική απόδοση του πλαισίου, διατηρώντας ομαλότερη τη ροή του αέρα στις σημαντικότερες ζώνες του ποδηλάτου (head tube, seat tube και bottom bracket).
Γεωμετρία
Τροποποιήσεις έχουν γίνει και στη γεωμετρία του πλαισίου, ώστε να προσαρμοστεί στις διαφορετικές απαιτήσεις των τριαθλητών. Το ύψος του heat tube έχει αυξηθεί κατά 35 χιλιοστά, δημιουργώντας πιο άνετη θέση για τον κορμό του ανάβατη. Ταυτόχρονα έχει αλλάξει και η γωνία του seat tube, πιο κάθετη στις 78 μοίρες, ώστε να μεταφέρει τον αναβάτη προς τα εμπρός σε πιο τριαθλητική θέση.
Επίσης έχει αλλάξει και το ύψος της μεσαίας τριβής, 8 χιλιοστά πιο χαμηλό, βελτιώνοντας τη σταθερότητα του ποδηλάτου. Το μήκος των chainstays έχει μείνει απαράλλακτο, στα 395 χιλιοστά, για να μην επηρεαστεί η μεταφορά της δύναμης και η αμεσότητα.
Για λόγους κόστους, η ιταλική εταιρεία έχει διαθέσιμη και μια οικονομικότερη έκδοση του καινούργιου της τριαθλητικού μοντέλου, το Bolide TR, με μόνη διαφορά την επιλογή του υλικού carbon (TORAYCA T700 UD).
Τιμή για Bolide TR+: 12.570€ (με Dura Ace Di2) – 8.840€ (frame kit) Τιμή για Bolide TR: 8.630€ (με Sram Force) – 10.270€ (με Ultegra Di2) (Διαθεσιμότητα από τον Φεβρουάριο του 2019) Αντιπρόσωπος: www.bikesworld.gr