Ένα ποδήλατο για τον πρωταθλητισμό
Κείμενο: Βασίλης Αναστόπουλος
Φωτό: Αλέξης Μπαζαίος
Η γερμανική εταιρία έρχεται να μας ξαφνιάσει ευχάριστα ακόμα μια φορά με τη νέα της ναυαρχίδα στα πλαίσια δρόμου, το Ultrasonic. Με το χειροποίητο αυτό μοντέλο μπαίνει πολύ δυνατά στον ανταγωνισμό με ένα πλαίσιο πολύ υψηλού επιπέδου που υπόσχεται να ικανοποιήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες ακόμα και του πιο απαιτητικού αναβάτη.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ
Το Isaac Ultrasonic σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Απλό και χωρίς χρωματισμούς, βαμμένο σε έντονο λευκό περλέ χρώμα και με λιτά αυτοκόλλητα, κερδίζει τις εντυπώσεις από την πρώτη ματιά, μιας και, αν μέχρι σήμερα μιλούσαμε για άλλα πλαίσια με υπερμεγέθης σωλήνες, από τώρα και στο εξής το Isaac Ultrasonic πρέπει να γίνει σημείο αναφοράς. Το πραγματικά τεράστιο κούτελο είναι το πρώτο πράγμα που μαγνητίζει το βλέμμα, καθώς ειλικρινά δεν έχουμε συναντήσει τέτοιου μεγέθους κούτελο σε άλλο πλαίσιο. Ο οριζόντιος σωλήνας ξεκινά επίσης υπερμεγέθης για να μειώσει τη διατομή του όσο πλησιάζει προς τον κάθετο σωλήνα και συνεχίζει σαν να χωρίζεται στα δύο για να σχηματιστούν τα ψαλίδια. Τα ψαλίδια καταλήγουν σε νύχια από ανθρακονήματα, για μεγαλύτερη αντοχή και ακαμψία σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Ο διαγώνιος σωλήνας ξεκινά και παραμένει υπερμεγέθης από το κούτελο, ενώ καταλήγει, σε τι άλλο, παρά μια °mτεράστια°n μεσαία τριβή που μοιάζει περισσότερο με μεσαία τριβή ποδηλάτου πίστας παρά ποδηλάτου δρόμου. Ο μόνος σωλήνας που φαίνεται να είναι συνηθισμένης διατομής είναι ο κάθετος ο οποίος φαίνεται σαν συνέχεια της μεσαίας τριβής. Το πιρούνι του είναι 1 1/4 και συνεχίζει σε 1 1/8 για λόγους ακαμψίας.
Για να συμβούν όλα αυτά η Isaac χρησιμοποιεί ανθρακονήματα 440 gpa, ότι πιο σύγχρονο και ανώτερο χρησιμοποιείται σήμερα από τις εταιρίες κατασκευής ποδηλάτων που σε μερικά σημεία φτάνει μέχρι και τις 15 στρώσεις, ενώ στα ψαλίδια και το πιρούνι εκτός από τα ανθρακονήματα χρησιμοποιείται και ένα μείγμα ρητίνης για λόγους τόσο αντοχής όσο και ακαμψίας. Το αποτέλεσμα σε βάρος είναι 880 γραμμάρια για το πλαίσιο, από τα πιο ελαφριά πλαίσια παραγωγής. Το ποδήλατο της δοκιμής ήταν ντυμένο με την Dura-Ace 7800 και χρησιμοποιούσε τροχούς F4R της εταιρίας Fast Forward, που θα παρουσιάσουμε σε επόμενο τεύχος μας._
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Η πολυαναμενόμενη στιγμή της δοκιμής είχε φτάσει. Δέσαμε τα παπούτσια μας στα πεντάλ και ξεκινήσαμε. Η πρώτη αίσθηση ήταν ότι δεν οδηγούμε ποδήλατο δρόμου αλλά πίστας! Σε πολλά ποδήλατα έχουμε παρατηρήσει ακαμψία αλλά στο συγκεκριμένο μοντέλο ακόμα και ένας σχετικά άπειρος αναβάτης θα μπορούσε να διαπιστώσει πόσο άκαμπτο είναι. Στα ανηφορικά κομμάτια το ποδήλατο ξεκόλλαγε από το δρόμο τόσο άνετα που αμέσως καταλάβαινες ότι πρόκειται για ένα πανάλαφρο και άκαμπτο σύνολο, ενώ στο ορθοπέταλο φαινόταν καθαρά ότι δεν πήγαινε χαμένο ούτε ένα βάττ από τη δύναμη που ασκούσαμε στα πεντάλ. Το τεράστιο κούτελο αποδείχθηκε πολύτιμο στα κατηφορικά σημεία και τις στροφές, αφού μπορούσαμε να οδηγήσουμε άνετα το ποδήλατο ακόμα και με ένα χέρι χωρίς να αυτό να τρεμοπαίζει, όπως παρατηρείται στην πλειοψηφία των ποδηλάτων. Μπορούσαμε να πάρουμε στροφές με πολύ μεγάλη ταχύτητα, πιάνοντας ακόμη και από το επάνω μέρος του το τιμόνι, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ο συνδυασμός των δύο, κούτελο και μεσαία τριβή, φάνηκε στα σπριντ, όπου το ποδήλατο αφενός ακολουθούσε μια ευθεία γραμμή χωρίς να παρεκκλίνει, αφετέρου τινάζονταν με απίστευτη ταχύτητα προς τα εμπρός. Το φυσικό επόμενο ερώτημα είναι πώς συμπεριφέρθηκε στις μεγάλες αποστάσεις. Η αλήθεια είναι ότι όλη αυτή η ακαμψία έχει επίπτωση στην άνεση, αφού όταν περνούσαμε πάνω από κάποια χαλίκια ή κάποιο ανώμαλο οδόστρωμα οι δονήσεις γίνονταν αισθητές.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΘΛΗΤΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ. Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΑΚΑΜΨΙΑ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ, ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΣΕΛΑ ΙΣΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΙΑΣΙΜΟ ΣΤΟΝ ΚΟΡΜΟ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΟΧΙ ΠΟΛΥ ΓΥΜΝΑΣΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ. ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΑΝΑΒΑΤΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΕΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΒΟΛΤΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΗ – ΠΟΔΗΛΑΤΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟ. ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙΣ ΜΙΑ FERRARI, ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΜΕΝ ΝΑ ΠΙΑΝΕΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΝΕΤΟ ΣΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΛΑ ΝΑ ΤΟ ΚΡΕΜΑΣΕΙ ΣΤΟ ΣΑΛΟΝΙ ΤΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟΥ.
ΚΟΣΤΟΣ
Πλαίσιο+ πιρούνι+ ποτήρια+ ντιζα σέλλας- 2400 €
Πλαίσιο+Dura-Ace 7900 -4599 €
Πλαίσιο+Ultegra SL- 3399 €
Πλαίσιο+Shimano 105- 3199 €
Πλαίσιο+ Campagnolo Super Record -4969 €
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Lestos Bikes τηλ.: 210 6020435.