Home | ΔΟΚΙΜΕΣ | ROAD | FUJI TRANSONIC 2.3

FUJI TRANSONIC 2.3

Δυναμικό και γρήγορο!

Δοκιμάζουμε το αεροδυναμικό μοντέλο Transonic 2.3 της Fuji. Την ολοκαίνουργια πρόταση της εταιρείας στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία αεροδυναμικών ποδηλάτων δρόμου.

Το είδαμε να δοκιμάζεται σε αγωνιστικές συνθήκες με τα χρώματα της επαγγελματικής ποδηλατικής ομάδας NetApp-Endura, και πλέον βρίσκεται στα χέρια μας για να εκτιμήσουμε τις αεροδυναμικές του ικανότητες, και όχι μόνο.

ΠΛΑΙΣΙΟ
Πρωταρχικός στόχος των ανθρώπων της Fuji ήταν η δημιουργία ενός πλαισίου με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση που να μπορεί να διαλύσει τον ανταγωνισμό, ειδικά στις ευθείες. Συγκριτικά με τα ομόσταβλα μοντέλα SST και Altamira, τα αποτελέσματα των μετρήσεων – μετά από πολύωρες δοκιμές σε ειδικούς θαλάμους αέρα (Wind Tunnel) – ήταν εξαιρετικά. Αναλυτικότερα, εάν ένας αναβάτης οδηγώντας το Transonic, «βγάλει» 300 watt average power σε μία διαδρομή 40 χιλιομέτρων, θα είναι πιο γρήγορος κατά 65 δευτερόλεπτα από το SST και 55 δευτερόλεπτα από το Altamira. Για να το καταφέρουν αυτό, οι σχεδιαστές της εταιρείας χρησιμοποίησαν την τεράστια τεχνογνωσία που απέκτησαν μέσα από την μακροχρόνια εξέλιξη των μοντέλων Track Elite – ενός από τα γρηγορότερα ποδήλατα πίστας – και Norcom Straight.
Σχεδιαστικά, το Transonic 2.3 ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής. Τα καλώδια δρομολογούνται εσωτερικά του πλαισίου, ενώ για χρήση ηλεκτρονικής σειράς Di2 υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης της μπαταρίας στο εσωτερικό του παλουκόσελου. Καλά κρυμμένο είναι και το σφιχτηράκι του παλουκόσελου στο εσωτερικό του top tube, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για την ομαλότερη ροή του αέρα. Εντύπωση προκαλεί η σχεδίαση του πιρουνιού και των seat stays στα σημεία που τοποθετούνται τα φρένα. Και τα δύο φρένα είναι direct-mount, γεγονός που βελτιώνει την ακαμψία και την απόδοση στο φρενάρισμα, καθώς δεν παρουσιάζουν τα flex ενός «κλασικού» φρένου. Επίσης το seat tube του πλαισίου ακολουθεί μια καμπύλη – όμοια με αυτήν του τροχού – μειώνοντας το drag που δημιουργείται κατά την περιστροφή του.
Για την κατασκευή του Transonic 2.3, οι μηχανικοί της FUJI εφαρμόζουν την παραδοσιακή «bladder-style molding» επεξεργασία, χρησιμοποιώντας το C5 ultra high-modulus carbon, ένα υλικό πολύ υψηλής αντοχής και χαμηλού βάρους που παράγει η ίδια η εταιρεία. Στο οπίσθιο τρίγωνο, και πιο συγκεκριμένα στα chainstays, οι σχεδιαστές της εταιρείας έχουν επιλέξει μια ασύμμετρη σχεδίαση την οποία αποκαλούν ETC (Energy Transfer Chainstays). Αυτή η σχεδίαση βελτιώνει την πλευρική ακαμψία, και σε συνδυασμό με την Press-Fit 30 μεσαία τριβή, φροντίζει για την ομαλή και χωρίς απώλειες μεταφορά της παραγόμενης δύναμης του αναβάτη στον οπίσθιο τροχό.
Γεωμετρικά, η γωνία του head tube, το offset του πιρουνιού και το trail που προκύπτει από το συνδυασμό αυτών, έχουν επιλεγεί προσεχτικά διασφαλίζοντας μια σταθερή οδηγική συμπεριφορά που να εμπνέει ασφάλεια στον αναβάτη του. Η αίσθηση ασφάλειας και σταθερότητας ενισχύεται και από το αυξημένο μήκος των chain stays στα 405 χιλιοστά.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ
Το FUJI Τransonic εξοπλίζεται με την εξαιρετική μηχανική σειρά της Shimano, την Ultegra 6900 που σε επίπεδο λειτουργίας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την μεγαλύτερη της αδερφή, την κορυφαία Dura-Ace 9000 . Η πεταλιέρα είναι η OVAL Concepts 720 με hollow forged 6066 μπράτσα και μήκος στα 172,5mm. Ευχάριστη έκπληξη προκαλούν οι δίσκοι της Praxis Works σε πάτημα 52-36t και η μεσαία τριβή. Οι τροχοί είναι οι 527 aero της Οval. Τα στεφάνια είναι αλουμινίου με προφίλ semi aero, ενώ οι ακτίνες είναι straight pull (24 στον πίσω τροχό και 18 στον εμπρόσθιο). Της ίδιας εταιρείας είναι και το cockpit του ποδηλάτου. Ο λαιμός (Oval Concepts 313) είναι κατασκευής 3D-forged από 6061 αλουμίνιο με μήκος στα 100 χιλιοστά, ενώ το τιμόνι (Oval Concepts 310) είναι αλουμινίου, compact σχεδίασης, με φάρδος στα 42 εκατοστά. Το aero carbon παλουκόσελο όπως και η σέλα (Oval R500) του ποδηλάτου είναι και αυτά της Oval. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Oval ανήκει στον ίδιο όμιλο με την FUJI. Τέλος, τα λάστιχα είναι τα Zaffiro Pro Slick, 60tpi, 700x23mm foldable της Vittoria. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου (ζυγισμένο από εμάς) ανέρχεται στα 7.840 κιλά, χωρίς πετάλια και παγουροθήκες.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ…
Δε χρειάζεσαι και πολύ χρόνο για να εκτιμήσεις την πολύ καλή δουλειά που έχει κάνει η Fuji στο Transonic 2.3. Από τις πρώτες πεταλιές το πλαίσιο σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό με την ακαμψία του. H PF30 μεσαία τριβή, σε συνδυασμό με τον εντυπωσιακό σε μέγεθος κάτω σωλήνα του πλαισίου, μεταφέρουν τη δύναμη αυτούσια στο δρόμο χωρίς σχεδόν καμία απώλεια. Το ποδήλατο επιταχύνει σε ταχύτητες άνω των 40χλμ με χαρακτηριστική ευκολία. Η αεροδυναμική σχεδίαση του πλαισίου σε βοηθάει να διατηρήσεις τις υψηλές ταχύτητες κίνησης ευκολότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Βέβαια, θα ταίριαζε περισσότερο στον χαρακτήρα του ποδηλάτου ένα σετ τροχών με μεγαλύτερο προφίλ. Σε κάθε περίπτωση όμως, η απόδοση των τροχών της Oval κρίνεται ικανοποιητική.
Όπως ικανοποιητική είναι και η απόδοση του ποδηλάτου στις ανηφορικές διαδρομές. Τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας του πλαισίου, σε συνδυασμό με την πολύ άκαμπτη πεταλιέρα της Οval και το «έξυπνο» πάτημα των δίσκων της Praxis Works, συμβάλουν σε αυτό το γεγονός. Στην κατηφόρα, η σταθερότητα του ποδηλάτου στις πολύ υψηλές ταχύτητες είναι εξαιρετική, εξαιτίας της γεωμετρίας του ποδηλάτου με το μακρύ ψαλίδι και το μεγάλο μεταξόνιο.
Στις στροφές, το Τransonic 2.3 εμπνέει εμπιστοσύνη στον αναβάτη του και διακρίνεται για τη δυναμική συμπεριφορά του, χάρη στο πολύ άκαμπτο πιρούνι και το tapered head tube, αλλά και στο κράτημα που προσφέρουν τα ελαστικά της Vittoria. Σε περίπτωση λανθασμένου υπολογισμού της στροφής, τα φρένα παρέχουν εξαιρετικά αποθέματα ισχύος για να επαναφέρουν το ποδήλατο στη σωστή πορεία χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Εξαιρετική είναι και η αίσθηση που σου μεταδίδουν στο πάτημα της μανέτας.
Το μοναδικό μελανό σημείο της υπόθεσης είναι η άνεση που σου προσφέρει το Transonic 2.3. Ναι μεν τα ποδήλατα αυτής της κατηγορίας δε φημίζονται για την άνεση που προσφέρουν στον αναβάτη τους, σε κάθε περίπτωση όμως το Transonic 2.3 θα μπορούσε να είναι πιο απορροφητικό και να «διαβάζει» καλύτερα το δρόμο.

 | mbike.gr | mbike.gr

Moυ αρέσει
* Η ακαμψία του πλαισίου
* Οι κορυφαίοι δίσκοι της Praxis Works
* Η αίσθηση και απόδοση των φρένων

Δεν μoυ αρέσει
* Η απορροφητικότητα και άνεση του ποδηλάτου
* Η passé μαύρη γυαλιστερή άποψη του πλαισίου

Συμπέρασμα
Δεν μπορούμε με βεβαιότητα να ισχυριστούμε αν το Τransonic 2.3 είναι το πιο αεροδυναμικό ποδήλατο της αγοράς, καθώς η αεροδυναμική του απόδοση μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια μόνο σε ειδικό θάλαμο αέρα (wind tunnel). Αυτό που μπορούμε με βεβαιότητα να ισχυριστούμε είναι ότι σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, το Τransonic 2.3 συνδυάζει την αεροδυναμική σχεδίαση με την υψηλή ακαμψία και το χαμηλό βάρος – για τα δεδομένα της κατηγορίας – με ένα μικρό αρνητικό αντίκτυπο στον τομέα της άνεσης. Αποτελεί ένα πολύ καλό σύνολο, που με μία αναβάθμιση στους τροχούς μπορεί να σταθεί επάξια και σε αγωνιστικές συνθήκες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Πλαίσιο: C5 high-modulus carbon, integrated head tube w/ 1 1/2» lower, press fit BB30
Πιρούνι:  FC-440 carbon w/ tapered carbon steerer
Δισκοβραχίονας: Oval Concepts 720, hollow forged 6066 arms, 52/36T
ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ: Praxis conversion bottom bracket
Εμπ. Ντεραγιέρ: Shimano Ultegra, braze-on mount
Οπ. Ντεραγιέρ: Shimano Ultegra, 11-speed
ΛΕΒΙΕΔΟΜΑΝΕΤΕΣ: Shimano Ultegra, STI, 11-speed
Κασέτα: Shimano 105, 11-28T, 11-speed
Αλυσίδα: KMC X11L, 11-speed
Τροχοί: Oval 527 aero alloy clincher, 18 / 24h
Ελαστικά: Vittoria Zaffiro Pro Slick, 700 x 23, 60tpi, folding
Τιμόνι: Oval Concepts 310, butted 6061 alloy, 31.8mm
ΦΡΕΝΑ: Shimano Ultegra direct mount
ΠΟΤΗΡΙΑ: FSA, 1 1/8» upper – 1 1/2» lower, integrated
ΛΑΙΜΟΣ: Oval Concepts 313, 6061 3D-forged alloy, 31.8mm, +/- 7°
ΣΕΛΑ: Oval Concepts R500 w/ chromoly hollow rails
ΠΑΛΟΥΚΟΣΕΛΟ: Transonic aero carbon, 300mm (46-52cm), 350mm (54-61cm)

Τιμή: 2.299€
Αντιπρόσωπος: Ι. Μάγκλαρης & Σία ΟΕ, τηλ.: 2710 234723

Δείτε επίσης

CamelBak Mule Commute 22: Iδανικό για την πόλη!

Αστική ποδηλασία Για περισσότερα από 30 χρόνια, η CamelBak κατασκευάζει σακίδια, τα περισσότερα για ΜΤΒ ...

CamelBak Podium Flow 4 Belt

CamelBak Podium Flow 4 Belt: Light Bikepacking!

Κάθε διαδρομή, ένα μικρό ταξίδι Η νέα ζώνη της CamelBak έρχεται να αλλάξει τον τρόπο ...

Bianchi T-Tronik: δεν θέλει πολλά ο άνθρωπος για να είναι χαρούμενος

Bianchi T-Tronik e bikes Η λογική της σειράς Bianchi T-Tronik είναι να απλοποιήσει τη ζωή ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest