Home | ΑΓΟΡΑ | ROAD | Tο νέο TREK Domane SLR

Tο νέο TREK Domane SLR

Aκόμα πιο άνετο!

Η αμερικανική εταιρεία παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Domane SLR με την τεχνολογία IsoSpeed να κλέβει την παράσταση.

Το Domane αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο της Trek. Από την πρώτη του παρουσίαση το 2012, έγινε το αγαπημένο ποδήλατο του σπεσιαλίστα των κλασικών, Fabian Cancellara – οδηγώντας τον σε μεγάλες διακρίσεις – εξαιτίας της αυξημένης απορροφητικότητας που του προσδίδει η εφαρμοζόμενη τεχνολογία IsoSpeed. Mία τεχνολογία που εφαρμόστηκε από την Trek και στο Madone 9.

Front-34-copy-e1459785580866
Tέσσερα χρόνια μετά, η Trek παρουσίασε την καινούργια έκδοση του Domane, με την τεχνολογία IsoSpeed να εφαρμόζεται για πρώτη φορά και στο πιρούνι, με στόχο να βελτιωθεί η απορροφητικότητα στο εμπρόσθιο σύστημα, ώστε η συνολική απόδοση και συμπεριφορά του ποδηλάτου να είναι πιο άνετη και ισορροπημένη.

Ενώ το οπίσθιο σύστημα IsoSpeed λειτουργεί μόνο όταν ο αναβάτης είναι σε καθιστή θέση, το εμπρόσθιο σύστημα ΙsoSpeed έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί και στο ορθοπέταλο.

isospeed_exploded

Το εμπρόσθιο σύστημα IsoSpeed αποτελεί τμήμα του πλαισίου και όχι του πιρουνιού. Πιο συγκεκριμένα, η τεχνολογία εφαρμόζεται στην λειτουργία των ποτηριών και επιτρέπει στο επάνω μέρος του steerer tube να κάνει flex σε κάθε χτύπημα από το οδόστρωμα. Η ειδική σχεδίαση των ποτηριών δεν επιτρέπει τα πλάγια flex, ώστε να μην επηρεαστεί η ακαμψία του μπροστινού συστήματος και η ακρίβεια στην οδηγική συμπεριφορά. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του product manager της TREK για τα μοντέλα δρόμου, Ben Coates, η απορροφητικότητα του μπροστινού συστήματος έχει βελτιωθεί σε ποσοστό 10%.

Adjustable-Rear-IsoSpeed-detail-copy-e1459785319610

Το οπίσθιο σύστημα IsoSpeed έχει βελτιωθεί σχεδιαστικά, για να μπορεί ο αναβάτης του να ρυθμίζει την απορροφητικότητα του οπίσθιου τριγώνου του νέου Domane SLR. To seat tube αποτελείται από δύο κομμάτια, το ένα ενιαίο τμήμα του πλαισίου και το άλλο στηριζόμενο σε δύο σημεία – ψηλά, εκεί που ενώνεται το top tube με τα chain stays, με άξονα που επιτρέπει την περιστροφική κίνηση, και χαμηλότερα, στο ύψος που βρίσκεται η κάτω βίδα για την στήριξη της βάσης της παγουροθήκης – και είναι αυτό που εκτείνεται και υποδέχεται το παλουκόσελο. Ανάμεσα στα δυο αυτά τα κομμάτια, υπάρχει κενό για να μπορεί το κομμάτι που στηρίζει το παλουκόσελο να κινείται ελαφρώς προς τα εμπρός, απορροφώντας σημαντικό ποσοστό των κραδασμών.

DomaneSLR_9x11_02

Στο μεταξύ τους κενό, υπάρχει μία, ειδικής σχεδίασης, ρυθμιζόμενη γλίστρα που ελέγχει το μέγεθος του flex. Όταν η γλίστρα βρίσκεται στην πιο ψηλή θέση, η απορροφητικότητα του οπίσθιου τριγώνου είναι – σχεδόν – όμοια με αυτή του Emonda SLR (που δεν έχει Iso Speed). Στην πιο χαμηλή της θέση όμως, η απορροφητικότητα του οπίσθιου τριγώνου του νέου Domane SLR είναι βελτιωμένη σε ποσοστό 14%, συγκριτικά με το Domane.

Η ρύθμιση της ειδικής γλίστρας γίνεται με πολύ απλό τρόπο: ξεβιδώνεις την κάτω βίδα για την βάση της παγουροθήκης, μετακινείς την γλίστρα στην επιθυμητή θέση και σφίγγεις πάλι την βίδα στα 5.2Νm.

Το νέο Domane SLR θα είναι διαθέσιμο δε δύο «απλές» εκδόσεις – μία με direct mount φρένα και μία με δισκόφρενα – και μία άκρως αγωνιστική έκδοση με τα αρχικά RSL (Racing Shop Limited). H έκδοση RSL διαθέτει πιο επιθετική γεωμετρία και κατασκευάζεται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της Trek στις HΠΑ, από το κορυφαίο υλικό carbon OCLV 700-series. Αντίθετα, το «απλό» Domane SLR κατασκευάζεται στην Aσία από υλικό carbon OCLV 600-series.

P1150527

Παρά την χρήση καλύτερου και ελαφρύτερου υλικού carbon, η αγωνιστική έκδοση RSL είναι 300γρ πιο βαριά από την «απλή», για να διατηρηθούν τα επίπεδα ακαμψίας σε πολύ ψηλά στάνταρ! Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ben Coates, το Domane SLR RSL είναι πιο άκαμπτο από το Emonda SLR και το Madone 9! Είναι το ίδιο ακριβώς πλαίσιο που χρησιμοποιεί ο «spartacus» στα cobblestones! Είναι πολλά τα watts του Ελβετού…

Περισσότερες πληροφορίες www.trekbikes.com

Δείτε επίσης

Έλεγχος και πιθανή αντικατάσταση σε δισκοβραχίονες Shimano

H Shimano προχωρά σε πρόγραμμα ελέγχου και αντικατάστασης – αν υπάρχει λόγος – σε δισκοβραχίονες ...

Vuelta 2023: Sepp Kuss ο μεγάλος νικητής! Ο Κaden Groves κερδίζει το τελικό ετάπ.

Ο Sepp Kuss είναι και επίσημα ο μεγάλος νικητής της Vuelta 2023 και η Jumbo ...

΄Ενας Αμερικανός… στη Μαδρίτη!

Ολοκληρώνεται αύριο ο Γύρος Ισπανίας 2023 Όπως όλα δείχνουν ύστερα από το εικοστό ετάπ των ...

Αφήστε μια απάντηση

mbike.gr

Pin It on Pinterest