Home | Αρχική | Ποικίλο: το άγνωστο «ποδηλατικό» βουνό της Αττικής

Ποικίλο: το άγνωστο «ποδηλατικό» βουνό της Αττικής

Το Ποικίλο όρος βρίσκεται στο Δυτικό όριο του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Πρόκειται για ένα χαμηλό βουνό (κορυφή Ζαχαρίτσα 452 μ.) που όμως λόγω του μεγάλου δικτύου χωματόδρομων προσφέρεται για mountain bike.

Κύρια χαρακτηριστικά είναι το  σκληρό τερέν, οι ήπιες κλίσεις και η ανεμπόδιστη θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο βουνό έχουν συντηρηθεί και ανοιχθεί πολλά μονοπάτια (από τον δραστήριο Ποδηλατικό – Δρομικό Σύλλογο Οδυσσέα Πετρούπολης) για καταβάσεις που μπορούν να συνδυαστούν με τις κλασικές cross country διαδρομές, με σεβασμό πάντα στους πεζοπόρους.

Η εκκίνηση της διαδρομής γίνεται από τη νότια πλευρά του βουνού, στην περιοχή της Πετρούπολης. Τα πρώτα χλμ είναι ανηφορικά δίπλα στα γήπεδα του Αιόλου. Στην συνέχεια ποδηλατούμε προς τη Νότιο – Δυτική περιοχή (δεξιόστροφη πορεία) με θέα το λεκανοπέδιο και φτάνουμε στο νοτιότερο άκρο (περνώντας από τις κεραίες), όπου η εθνική οδός το χωρίζει με το όρος Αιγάλεω. Περνώντας στη βορινή πλευρά ξεκινάει η ανηφόρα και αντικρίζουμε έναν από τους σημαντικότερους υδροβιότοπους της Αττικής, την λίμνη Κουμουνδούρου και τη βιομηχανική ζώνη με τα Διυλιστήρια Ασπροπύργου. Στο βάθος ξεκινάει να διακρίνεται και ο ορεινός όγκος της Πάρνηθας.

pikilo
Συνεχίζουμε για το Βόρειο κομμάτι της διαδρομής και στα αριστερά μας βρίσκεται η περιφερειακή Αιγάλεω και η Αττική Οδός, μέχρι την περιοχή του Καματερού. Επιστρέφουμε, διασχίζοντας ένα από τα πιο πυκνόφυτα σημεία της διαδρομής και έχοντας στα αριστερά πάλι την θέα της πόλης. Τελειώνουμε στο ίδιο σημείο που ξεκινήσαμε.
Οι εναλλακτικές διαδρομές είναι πολλές και μία χαλαρή βόλτα μπορεί να εξελιχθεί σε ολοήμερη διαδρομή, εφόσον υπάρχει τέτοια διάθεση. Καλές βόλτες!

xartis pikilo

poikilo elevation2

χάρτες: Anadigit

Υπόμνημα Χάρτη

Εκκίνηση S/F
1 Αριστερά σε χωματόδρομο –Α– Δεξιά σε ανηφορικό χωματόδρομο – μονοπάτια «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», «Σιδεράς» και «Πηνελόπη»
2 Αριστερά σε χωματόδρομο
3 Αριστερά σε χωματόδρομο –Β– Δεξιά – μονοπάτι «Αννέτα» (αποφυγή μεγάλων λιμνών στον κεντρικό δρόμο – «λούμπες») –Γ– Δεξιά σε χωματόδρομο – μονοπάτια «Δίδυμο1» και «Δίδυμο 2»
4 Στην διχάλα αριστερά –Δ– Στο κιόσκι δεξιά μονοπάτι «Χαιδάρι-Δάσος»
5 Ευθεία ανηφορικά προς τις κεραίες
6 Ευθεία σε χωματόδρομο
7 Ευθεία σε χωματόδρομο
8 Ευθεία σε χωματόδρομο
9 Ευθεία σε χωματόδρομο
10 Αριστερά σε ανηφορικό ασφάλτινο δρόμο –Ε– Στο δρόμο προς τις κεραίες 200μ και αριστερά σας μονοπάτι «Ζαχαρίτσα»
11 Ακολουθούμε τη βορεινή διαδρομή
12 Ευθεία σε χωματόδρομο
13 Ευθεία σε χωματόδρομο
14 Λοξά αριστερά
15 Αριστερά σε χωματόδρομο
16 Στη διχάλα αριστερά –Ζ– Στη μαύρη δεξαμενή αριστερά μονοπάτι «Δασικό»
17 Αριστερά σε κατηφορικό χωματόδρομο
18 Αριστερά σε χωματόδρομο
19 Αριστερά κατηφορίζουμε προς Αίολο
42 χλμ συνολικά 42 χλμ δασικοί χωματόδρομοι 0 χλμ άσφαλτος
Υψομετρική διαφορά: 1000 μέτρα
Μέγιστο Υψόμετρο: 434 μέτρα
Διάρκεια: Περίπου 4 ώρες
Τα σημεία πρόσβασης στο βουνό είναι πολλά. Εμείς επιλέξαμε την είσοδο από την πλευρά της Πετρούπολης και πιο συγκεκριμένα από την Αγία Τριάδα – τα γήπεδα του Αιόλου.
* Δοκιμάστε τα μονοπάτια που σημειώνονται στον χάρτη με γράμματα, θα σας ανεβάσουν την αδρεναλίνη
* Αρκετές φορές το χρόνο διοργανώνονται αγώνες ποδηλάτου και τρεξίματος από τον σύλλογο Οδυσσέας

Βαθμός δυσκολίας: ♦♦

www.bikenature.gr
Η Bike Nature ιδρύθηκε το 2011 από δύο αμετανόητα φανατικούς της φύσης και του ποδηλάτου. Η διαμονή στη φύση, η συμμετοχή σε παραδοσιακές δραστηριότητες, η ανάδειξη σημείων πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αποτελούν βασικές προτεραιότητες της Bike Nature. Άλλωστε, το όνομα «Bike Nature» μπορεί να σημαίνει είτε «Φύση & Ποδήλατο» είτε «Φύση του Ποδηλάτου». Και στις δύο περιπτώσεις, ο στόχος είναι ο ίδιος. Η επαφή όσων ποδηλατούν με τη φύση.

Δείτε επίσης

L’ Etape Greece by Tour de France 2024 presented by SKODA

Ολοκληρώθηκε το 2ο L’ Etape Greece by Tour de France presented by SKODA

Υπέροχη διαδρομή, δυνατές συγκινήσεις αλλά και εξαιρετικές επιδόσεις στις τρεις διαδρομές της διοργάνωσης L’ Etape Greece ...

Velo-city Ghent

Velo-City Ghent 2024: To μεγαλύτερο συνέδριο για το ποδήλατο, φέτος στη Γάνδη

Ποδηλατική Καινοτομία και Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα Η Γάνδη, μια πόλη γνωστή για την ιστορική γοητεία ...

ποδηλατικός τουρισμός

Ημερίδα για τον Ποδηλατικό Τουρισμό

Athens Bike Festival powered by ΔΕΗ Πρώτη Ημερίδα για τον Ποδηλατικό Τουρισμό : «Το παρόν ...