Home | FITNESS | Συμβουλές διατροφής #1

Συμβουλές διατροφής #1

Η διατροφολόγος Χαρά Σκουλαρίκη «μας ανοίγει τα μάτια» μέσα από μια σειρά συμβουλών πάνω σε συχνά ερωτήματα που μας απασχολούν.

Διαβάστε τις παρακάτω συμβουλές για μια σωστή διατροφική αποκατάσταση μετά από έναν αγώνα ή μια δύσκολη προπόνηση!

ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ:
Α. Μπύρα μετά την προπόνηση

Το αλκοόλ ή αλλιώς οινόπνευμα ή αιθανόλη μειώνει τη νεογλυκογένεση στο ήπαρ και την πρόσληψη γλυκόζης από τους μύες των ποδιών κατά την διάρκεια των τελευταίων σταδίων της άσκησης. Αντίστροφα, είναι πιθανό η πρόσληψη μετά την άσκηση να βλάψει την διαδικασία αποκατάστασης των αποθεμάτων γλυκογόνου. Επίσης, το αλκοόλ αυξάνει το ρυθμό και τον όγκο διούρησης με συνέπεια την αποτυχή επανενυδάτωση (αναπλήρωση νερού).
Επιπρόσθετα, η μέτρια πρόσληψη αλκοόλ σχετίζεται με μειωμένη απορρόφηση της θειαμίνης (βιταμίνη Β1) γεγονός που θεωρητικά θα μπορούσε να βλάψει τη σωματική απόδοση αντοχής, καθώς η συγκεκριμένη βιταμίνη εμπλέκεται στον αερόβιο μεταβολισμό των υδατανθράκων.

Παρόλα αυτά, σύμφωνα με κάποιες μελέτες σε ποδηλάτες, η μπύρα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ με προσθήκη νατρίου προσφέρει μια πιθανή συμβιβαστική λύση μεταξύ ενός ποτού με υψηλή κοινωνική αποδοχή ενώ μειώνεται ο κίνδυνος για απώλεια υγρών που παρατηρείται κατά την κατανάλωση κανονικής μπύρας.

Β. Γιαούρτι και Κεφίρ
Τα προϊόντα γάλακτος έχουν αναδειχθεί ως εξαιρετικά μίγματα αναπλήρωσης μετά την προπόνηση τόσο στα ενεργειακά αποθέματα όσο στην ενυδάτωση.
Και αυτό γιατί περιέχουν την ιδανική αναλογία πρωτεΐνης-υδατανθράκων 1:4, μία μερίδα στην ιδανική ποσότητα (18g πρωτεΐνης), αυξητικούς παράγοντες για τη μεγιστοποίηση της μυϊκής αποκατάστασης και καλή ισορροπία νατρίου, φωσφόρου και μαγνησίου. Προτιμήστε προϊόντα ζύμωσης, όπως παραδοσιακό γιαούρτι ή ξινόγαλα με καλλιέργεια μύκητα, κεφίρ.

Γ. Φρούτα… της θάλασσας:
Προτιμήστε το ψάρι αντί για το κρέας μετά την προπόνηση, τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα. Το ψάρι είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας. Όλα τα «προϊόντα» της θάλασσας (ψάρι, θαλασσινά) παρέχουν ιώδιο, βασικό συστατικό για την ομαλή θυρεοειδική λειτουργία. Επίσης, τα λιπαρά ψάρια όπως το σκουμπρί παρέχουν ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία δρουν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ενδέχεται να μειώνουν τον καθυστερημένο μυϊκό πόνο, ενώ τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκκαλο παρέχουν ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο, συστατικά απαραίτητα για την υγεία των οστών.

Δείτε επίσης

Social Biking Challenge

Social Biking Challenge 2019: Κάντε χιλιόμετρα και κερδίστε ένα ποδήλατο!

Ποδηλατούμε για την Αθήνα συμμετέχουμε στην πανευρωπαϊκή δράση Social Biking Challenge! Με το σύνθημα “Ποδηλατούμε ...

Micromobility και Cargo Bikes στις ευρωπαϊκές πόλεις. Τι θέλουμε για την Αθήνα;

Χρειαζόμαστε περισσότερους κανόνες ή περισσότερους χρήστες; Τα θέματα του Micromobility και των Cargo Bikes αποτελούν ...

Το Paris-Brest-Paris του 2019: κάνοντας 1200 χιλιόμετρα στη Γαλλία

Στο Paris-Brest-Paris είναι όλοι συγκάτοικοι, καλοί φίλοι, αλλά κυρίως ορεξάτοι και τολμηροί!

Αφήστε μια απάντηση

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!

Pin It on Pinterest